Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 8.2.2009 17:33
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        8.2.2009 17:33
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        # lsusb | grep 0458 Bus 002 Device 002: ID 0458:006a KYE Systems Corp. (Mouse Systems)
na backward a forward tlacitka se da velice snadno zvyknout. Stejne snadno jako na skrolovani. Jenom je mit :)
Já naopak nechápu, co nutí lidi zůstat u jedno- až třítlačítkové myši? Vždyť to je nehorázné plýtvání schopnostmi ruky. Celkově mám na myši mapováno 10 tlačítek a stejně se prsteníček a malíček jen bezvládně vozí. Snesl bych klidně dalších 5  (Ale jinak mám macintoshe celkem rád...)
 (Ale jinak mám macintoshe celkem rád...)
Vždyť to je nehorázné plýtvání schopnostmi ruky. Celkově mám na myši mapováno 10 tlačítek
Tak to smekám před vaší superrukou, která umí ovládat 10 nezávislých tlačítek :)
Vážně, problém je, že pokud chcete zmáčknout tlačítko, které není ve vhodné poloze, pak to cuká s polohou myši a veškerá výhodnost je žádná. Na to mi přijde užitečnější mačkat klávesnici druhou rukou.
Ale asi to bude stejný rozdíl, který je mezi lidmi, co raději pustí terminál a v něm něco napíší, a mezi lidmi, co začnou oklikávat GUI.
Jo jo, jsem spíš ten druhý případ, co oklikává GUI, protože si bez problémů zapamatuju kde co leží a jak to vypadá, ale ne jak se to přesně píše. (automatické doplňování s TAB moc nepomáhá, když si člověk nemůže vybavit ani první písmenko popř. adresář, kde je konkrétní konfigurák, navíc to má každé distro jinak  )
 )
 9.2.2009 16:08
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        9.2.2009 16:08
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         
            Bys nevěřil, ale v grafickém editoru se spoustou šoupátek a sbalování bloků kódu 
Pustit na to pak make bez parametrů dokáže i ovce...
Jako Widlák sem sice nepatřím ale jako občasný uživatel DSL a malých dister přec.
Používám předpotopní model Genius Netscroll. Ta má na dalších tlačítkách Copy a Paste. Pro práci geniální.
Jsem smutný,neb se podobná se stejným nebo podobným driverem už nedá sehnat.
Kdo by chtěl naprogramovat pro Mandrivu nebo i Widle, bude mít můj doživotní vděk.
Pokud je to USB myš tak pošli požadované informace, ať ji můžu přidat mezi testované. Pokud se ti ale tlačítka hlásí (nebo budou hlásit s mým ovladačem) v xev-u, tak neni problém pro ně nastavit jakoukoliv klavesovou zkratku. Návodů a toolů je na netu spousta...
Genius Netscroll Optical ver. USB.
Já mám stejný model s PS/2 rozhraním.
Žádný tlačítka ne-jsou nafest naprogramovaná
. Se správně vybraným potokolem:
Section "InputDevice"
    Identifier  "Mouse1"
    Driver  "mouse"
    #Option "Protocol"    "IMPS/2"
    # This protocol supports all buttons on my Genius M/N Netscroll Optical PS2
    # (K-300C200-A)
    Option "Protocol"    "ExplorerPS/2"
    Option "Device"      "/dev/input/mice"
    Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection
mi všechna tlačítka posílají ve vstupním proudu událost stisknutí tlačítka.
Pokud vám nějaké tlačítko „generuje“ nějakou akci, tak to nedělá myš, ale vaše nastavení Xorg nebo nějaký X11 klient.
lsusb | grep 0458
Bus 003 Device 002: ID 0458:0038 KYE Systems Corp. (Mouse Systems)
Genius Wireless NetScroll+ Superior
Podle netu je tvá myš obyčejná třítlačítková dokonce bez naklápěcího kolečka, která by měla být podporována standardními ovladači. (usbhid nebo usbmouse v ojedinělých případech)
Nerad bych z ovladače udělal univerzální driver pro všechny genuis myšidla. Můj současný plán je zaplnit mezeru a přidat plnou podporu pro dosud zahálející tlačítka... ale kdo ví 
Podle toho, co jsem našel k tvé myši, tak má ještě o dvě tlačítka víc, než ta moje, takže bude potřeba, abys mi pak poslal debug informace, které bude generovat můj driver, abych mohl pro ně přidat podporu. (jen doufám, že půjdou rozeznat stejně snadno jako ostatní)
Pravděpodobně zítra večer bych konečně mohl mít trochu času na dopsání avizovaného článku...
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                