abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    12.10.2011 21:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Jo, Deluxe verze tohoto routeru mě strašlivě nakrkla. Jednoho dne rodičům přestal fungovat, tak jsem jim místo něho nainstaloval TP-Link za čtyři stovky. Samozřejmě, že se zdrojem za stovku běží krásně. Hodil jsem na něj OpenWRT a teď mi tu leží bez využití, což mě strašně ***e.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jendа avatar 12.10.2011 21:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Uvnitř bylo jen trafo, 4 diody a kondík. Na osciloskopu to vypadalo hrozně.
    Podle mě furt lepší, než to, co dokážou vyrobit vylevněné pískající spínané zdroje.
    12.10.2011 22:18 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    ten zdroj k tomu Asus routeru vypadá jako dost častá závada. přesně tohle se mi stalo taky a stejně jako u tebe stačilo vyměnit kondíky. ono ale není divu, takovej miniaturní zdroj a má to dávat 2,5 A. ale není žádný problém to vypáčit a ani z venku to nijak hrozně nevypadá.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    12.10.2011 22:20 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Mám doma 500gP a zdroj u něj mám už třetí... akorát teda závadu zdroje jsem zjistil zoufalým pokusem a nejsem bastlíř, takže trafo jsem vyhodil a dal místo něj jiné.
    Jaromír Svoboda avatar 12.10.2011 23:12 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Jde ta výměna kondenzátoru u Asusu i u jeho zdroje snadno? Zrovna jsem se k dostal k jednomu WL-500gP, tak se pustím do výměny.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    13.10.2011 08:25 Tomáš Pěnička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Jo, docela to jde, místa je dost. Ale už to má nálepku RoHS, tak se musí trochu přitopit. Až budeš otvírat router, tak šroubky jsou pod gumovými nožičkami.
    Jaromír Svoboda avatar 16.10.2011 14:56 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Už to mám hotový, šlo to pěkně :-) Používám páječku 40W. Vyměnil jsem všechny kondíky v routeru i jeden kondík ve zdroji na výstupu. Router už jede dobře.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    12.10.2011 23:20 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Lepene zdroje rozoberam kladivom. Zabalim do handry a udieram po spoji. Mensie a slabsie lepene kusky povolia pri prvom udere. Kvalitne zalepene vydrzia dost. Po oprave lepim sekundovym lepidlom po celom obvode.
    13.10.2011 08:27 Tomáš Pěnička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Tady bych to nedoporučoval, destička uvnitř vyplňuje docela přesně (hlavně po délce je od stěny ke stěně), mohl bys jí zlomit.
    13.10.2011 08:52 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka

    Já to dělám stejně, akorát do toho tluču gumovou paličkou.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    13.10.2011 09:44 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Uz som par desiatok takto uspesne rozobral (a po oprave zlozil). Plosak mierny ohyb vydrzi. Problem moze vzniknut, ked su po okrajoch chladice (vacsie zdroje - napr. k notebookom) - niekedy sa uvolnia suciastky z plosaku. Takze treba skontrolovat a pripadne prispajkovat.

    Velka vyhoda je, ze sa to da po oprave dobre zlepit. To je v pripade rezania problematicke - medzi castami sa vytvori medzera a tym padom sekundove lepidlo nedrzi, tiez je problem s naleptavacimi lepidlami.
    13.10.2011 14:29 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    BTW. Tento ASUSacky som opravoval tiez.
    13.10.2011 18:57 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Slabý. ASUSáckej ntbk zdroj jsem roztavil páječkou ;-).
    gtz avatar 13.10.2011 20:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Někdy to ani není zalepené. Je to jen někdy zacvaklé, že stačí větší plochý šroubovák a je to. Ale zase rozdělával jsem jeden zdroj tuším Siemens, který se nějak upálil a musel jsem použít horkovzdušnou pistoli.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.10.2011 00:20 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Uriznout, nebo rozlomit, pak zalepit silikonem - ten se dobre rozebira ostrym nozem, pritom drzi (je pruzny) a zaroven izoluje dost na to, aby v nem mohlo byt primo 220V~.

    Yokotashi

    chapadla.cz
    luta avatar 12.10.2011 23:39 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka

    4 * 365 * 24 = až 35040h Ty kondíky si tu smrt dávno zasloužily..bežná životnost je tak 5-10 tis hodin

    13.10.2011 08:36 Tomáš Pěnička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    To je pravda, při nepřetržitém provozu ty hodiny naskáčou. Nevím, jestli je lepší takové zařízení vypínat, nebo nechat bežet pořád (tak to dělám). Není v něm žádná pohyblivá část. Každopádně, od doby, kdy mám tunel do IPv6, vypínat nesmím, aby si druhá strana ověřovala dostupnost.
    13.10.2011 00:56 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Malé a nekvalitní kondezátory v malých zrojích a nabíječkách je klasika, bohužel se to dost špatně zjišťuje, pokud člověk nemá osciloskop (tak mně napadá, že už asi vím, co si koupím sám sobě k Vánocům ...). Další "oblíbená" kurvítka jsou odpory ve vysokonapěťové části, omezující proudový náraz při připojení (a.k.a. inrush current), které jsou často poddimezované, i je na zdroji často dost místa na výkonnější kus (na který bylo zařízení nejspíš původně navrženo). Ale nejdrsnější verzi ořezávky u vstupnmí části jsem viděl v jedné nabíječce pro mobil, kde místo klasického čtyřdiodového Graetzova můstku byla osazená jen jediná dioda a namísto jedné z ostatních diod další poddimenzovaný odpor. Filtrační kondenzátor z toho rozhodně určitě nadšený nebyl ...

    PS: Těm, pro které je elekronika španělská vesnice, doporučuju zdroje bez popsaných napětí a proudů donést ještě ve funkčním stavu někomu v tomto ohledu vybavenějšímu, aby odměřil napětí a odebíraný proud za chodu. V případě jejich selhání pak často stačí nahradit nefunkční zdroj nějakým univerzálním se stejným napětím a odpovídajícím výkonem, protože i v případě nestandardního konektoru je tu vždy možnost použít ten z původního zdroje.
    13.10.2011 08:05 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Blbý zdroj jde přece detekovat bez osciloskopu čínským multimetrem, stačí dát zdroj do zátěže a proměřit jak stejnosměrnou, tak střídavou složku.

    Kdybys kupoval levný osciloskop, mám dobrou zkušenost s OWON SDS6062 za 8 kKč.
    13.10.2011 20:24 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Hmmm, proměřit střídavou složku multimetrem je opravdu vychytralé, to musím někdy zkusit. Jednou jsem to pravda zkoušel, jenže onen multimetr tenkrát neuměl měřit střídavá signál o vyšších frekvencích než desítky hertzů a ukazoval tudíž nesmysly, ale moderním multimetrům by to nejspíš vadit nemělo.
    14.10.2011 17:11 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    No možná nějaký z XX tisíc. Stačí mít elektro měření na průmyslovce, ať se člověk dozví že každý běžný multimetr měří střídavé napětí pouhým přepočtem přesně pro 50 Hz ;-). Ale možná mi lhali :-).
    Baník pyčo!
    14.10.2011 17:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Heh tak oddělit střídavou složku sériovým kondíkem a následně zapojit usměrňovač a filtraci. BTW s dnešní technologií by měl jít udělat RMS do frekvence - řekněme 200kHz - za cenu tak 200Kč (Heh a mělo by to i USB :-D).
    14.10.2011 19:47 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Jenže usměrňovač + filtrace dá maximální hodnotu. Pokud to není harmonicky čistý signál, a v časové oblasti se průběh od sinu hodně liší, pak poměr max. hodnoty a ef. hodnoty (činitel tvaru) se dost liší, a ukazuje to blbosti.
    luta avatar 14.10.2011 19:59 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka

    trueRMS by tohle neřešilo ? blbej MCU s integrovaným AD převodníkem s fs = 1MHz a počítat a počítat..ovšem běžně ty digitály typu UNI-T apod zvládají trueRMS do 400Hz tuším

    luta avatar 14.10.2011 20:01 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka

    jo pardon. blbě jsem pochopil na co reaguješ.. :-)

    14.10.2011 21:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Jo to asi jo, hmm ale tohle vlákno tuším je o detekci vůbec nějakého zvlněného střídavého signálu. Pokud bude ručička klepat o okraj, tak asi zdroj OK nebude :-D.
    16.10.2011 20:16 merlin111 | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    No jsou tady zvláštní lidé. Než aby si uvědomili rozdíl mezi maximální a střední hodnotou, tak raději nakoupí techniku za miliony :-D. Ale alespoň jsem nahlédl do světa praktiků nové generace. :-D
    Každá ulice je slepá jen do té doby, než si opatříš buldozer.
    13.10.2011 08:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Pravda, neoriginalne nabijacky na mobily byvaju najhorsie. V jednej som videl sice na primarnej strane vsetky 4 diody, ale tam nebola filtracia ziadna! Miesto na plosaku bolo, ale kondenzator osadeny nebol. Zaujimave je, ze to niekolko rokov fungovalo...
    13.10.2011 19:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    No já nevím, já mám za to, že například nějaký starý Nokie vyžadovaly zvlněný napětí (kompenzovaly si snad pulzy do nabíjení). Ale možná to je kec.
    luta avatar 13.10.2011 19:54 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka

    tomu bych i věřil. I některé starší nabíječky a ruční konstrukce počítaly pouze s usměrněním, půlvlnami se pak nabíjely NI-Cdčlánky

    16.10.2011 19:36 merlin111 | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Nechápu proč je pro nabíjení baterie potřeba čisté SS nepulzující napětí. Tam právě naopak můžou být pulzy s převládající SS složkou dokonce prospěšně. Stejně tak nechápu proč při jednocestným úsměrnění by měl trpět filtrační kondenzátor když je správně polarizovaný a napěťově dimenzovaný. Spíš bych řekl že mu vadí spíše teplo z "optimálně" navržených transformátorů.
    Každá ulice je slepá jen do té doby, než si opatříš buldozer.
    13.10.2011 07:24 Rover623
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Pánové, docela vám závidím, že vám tohle "bastlení" ještě jde, já po operaci očí už na to vidím tak blbě, že jsem buď odkázán na někoho kdo na to vidí nebo prostě na výměnu. Jinak dobré pokochání jsou také levnější set-top-boxy různých značek, tam výrobci dotáhli svoji "genialitu" do úplného konce. Některé součástky jsou tam osazené přesně "na míru", jejich životnost je přibližně v horizontu 2-3 let
    13.10.2011 12:02 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Pořídil jsem si za 9 stovek stolní přišroubovací lupu s osvětlením, asi 90 mm průměr čočky a jsem v pohodě.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    13.10.2011 10:36 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Ten zdroj mi připomíná zdroje k 3com soho hubům/switchům. Ten plast je tak mizernej, že se rozláme. Zdroj má přímo na sobě vidlici do zásuvky a ta se obvykle rozpadne. Vtipné je, že se mi to rozpadlo i když jsem to nevypojoval a nešlo na to šlápnout.

    Když už to píši, netuší někdo co s tím?
    13.10.2011 12:26 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Rozlamany plast na adapteri som videl len raz - bol to nejaky smejd a po prehriati plast skrehol tak, ze pri pokuse o rozobratie (bol s klasickym trafom - takze som chcel vymenit tepelnu poistku) sa rozlamal na kusky...
    gtz avatar 13.10.2011 13:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    No já jsem jednou otevřel nějaký adaptér k switchi co divně pískal. Jako myslel jsem, že půjdu do kolen. Trafo. které mělo dávat cca 12V/1A bylo stavěné tak na 500mA a dokonce i výkon trafa na prázdno byl jen někde k 9V. Za tím byl na kusu lepenky dodělán graetz a pár kondenzátorů pro zdvojovač a filtraci. Všechny tyto komponenty byly spájeny do hnízda a byly přilepeny k lepence tím tavným lepidlem. Trafo i naprázdno pěkně bručelo :-)

    Něco podobného jsou ty vysílačky co se kupují u číňanů popř. ty jejich chůvičky. Měl jsem v ruce jednu hračku na 27mhz (auto) a to když jelo spolehlivě rušilo televizní signál. Uvnitř pár kousků elektroniky, žádný šutr. No prostě hrůza.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    cezz avatar 13.10.2011 13:48 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Zdroje su IMHO tym najcastejsim a zaroven najhorsim miestom na setrenie. Pamatam si take lacne WiFi routre - boli to tie iste zariadenia - uplne rovnaky plosak, aj FW z jedneho chodil na druhom, len mali iny dizajn a zdroj. Ten s poctivym trafom si nevedeli ludia vynachvalit, ten druhy takmer vsetky kusy bolo treba reklamovat.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    gtz avatar 13.10.2011 18:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Hodně těch zdrojů je vyhnáno k výkonu zdvojovačem a výkon, který mají na štítku prostě nedosahují. Takto jsem opravoval jeden box pro 3.5 disky a z toho boxu koukal jen 220 kabel. Uvnitř malý měnič, který v pohodě zvládl CDROMku, ale po hodině práce s diskem byl celý chladič málem rožhavený do běla, ale díky tomu se ohříval i disk. Tehdy stačilo vyměnit výkonovu diodu a tranzisor za vyšší typ dát tam jinak chladič a hle box pracoval. Někdy ti ťamani prostě nemyslí a prdnout tam co mají po ruce.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.10.2011 00:24 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Zdvojovac je tam proto, ze na 110V (USA) se tam osadi gratz, slus a 2 kondiky na 200V a na 220/230V (Evropa) se odstrani ten slus. Zbytek zdroje jede vzdy na cca 300-340V (ze 110 se zdvojovacem, u nas pres gratz).

    Oblibene tlacitko 110/220V (115/230V) je prave ten zmineny slus.

    Yokotashi

    chapadla.cz
    gtz avatar 15.10.2011 12:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Zdvojovač nebyl na primáru, ale na secundáru. Primár byl natvrdo spojen na svorky 220V. Ten zdvojovač tam byl jen proto, aby se zvýšilo výstupní napětí nic jiného. Zdvojovač opravdu jednoduchost sama 2 diody a 2 condry na 25V. Za ním byla jen jedna dioda a filtrační člen a to bylo vše. Naprázdno ten celý cajk dával kolem 16V po zatížení to slezlo až na 8V.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2011 20:07 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Vyplati se v 2.4 routerech takto hrabat, kdyz lze za par korun koupit novy? Imho ne.
    luta avatar 13.10.2011 20:46 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka

    když si koupíš novej tak ti to neudělá takovou radost, jako když si to opravíš. Zvlášť když máš například elektro obor, nebo je elektro tvůj koníček ;-)

    gtz avatar 13.10.2011 20:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Furt říkám, že není nad tu radost, když vidíš, že Ti něco ožije pod rukama.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2011 22:41 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Nebo vyhoří:)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    gtz avatar 13.10.2011 23:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    elektrické zařízení přece pracují s jiskřičkama a s dýmem :) Koho jednou něco nekoplo nebo mu to nevyhořelo tak není správný elektro-amatér :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    PepaSFI avatar 14.10.2011 18:35 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    pro profesionály to platí taky. Během tohohle týdne mi dvakrát bouchl rozvaděč pod rukama. Marodí nám elektrikář a tak vypomáhám údržbářům. Chystali jsme kotelnu na topnou sezónu. Stykač od dopravníku na uhlí se choval podezřele, aby taky ne, rozvaděč byl děsně zasviněný. Prase topič, když mu vypadl jistič, otevřel rozvaděč, jistič zapnul ale víko rozvaděče pořádně nenasadil, takže to bylo všecko plný prachu. Vzal jsem koště, že to trochu vymetu aby se dalo něco dělat, trošku jsem s ním zaharašil v té bedně a najednou PRÁSK! Rána jak sviň, světlo jak když se fotíme, dým, smrad, peklo. Já tam stál jak samuraj s kouřícím koštětem v ruce, před očima fialový kolečka. Hledám proč to bouchlo a nic nenacházím. Šroubky sice ohořelý ale všecky dráty na svých místech. A jak tak v tom šťourám, napadlo mě píchnout měřákem do toho prachu. Vodivý!!! Jak jsem to přehrnul koštětem tak se to šluslo. Vyhodilo to pojitku 80 Ampér. Tak jsem spravil co bylo potřeba, dopravník fungoval. Ale co s tím bordelem? Vyfoukat! Další den jsme natáhli vedle z dílny dlouhou hadici se stlačeným vzduchem. Fouk jsem do toho a koukám že se tam trošku jiskří. Já bych to měl asi radši vypnout. PRÁSK BUM BÁC PRSK!!! Bouchlo to jak ve filmu, déšť jisker, smrad jak v pekle. Vlastně to mohlo bouchnout kdykoliv, stačilo by aby se ten prach vhodně přesypal třeba nějakým otřesem.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 14.10.2011 20:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Nedivím se, uhelný prach je extrémě hořlavý a při slušné koncentraci umí i pěkně bouchnout. Moučný prach je také hodně podobný, někdy v roce 1985 jsem jel domů z práce v Čech a tehdy požár jako prase a hořel tam jeden mlýn. Pak jsem se dozvěděl, že to bylo jiskřičkou :-) a pár lidí co tam bylo kolem mi potvrdili, že to byla velká šlaha. No já jsem jednou otevíral skříň domovního rozvaděče a jako nešlo, vezmu takový ten mocný velký šroubovák zapáčím a jiskřičky čmoudíky a v šroubováku rýha jako prase.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.10.2011 00:04 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Skoro kazdy prach je pri vhodnej koncentracii vybusny. Uholny je navyse aj vodivy (bonus!)...
    13.10.2011 21:14 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Vzhledem k tomu, co je dneska pro domácnosti dostupné za shity, tak zrovna něco jako Asus WL500gP se opravit vyplatí...
    kotyz avatar 14.10.2011 17:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Já tu mam zas napájecí zdroj od usb hubu d-link, takový malý a podezřele lehký to je a to má dávat 5V a 3A! Chtěl sem se podívat dovnitř, ale je to zalepený, takže to bez násilí otevřít nepude. Stávalo se mi že se mi přerušovalo kopírování souborů třeba po 1,5 až 2 GB a v dmesg bylo resetting ehci_hcd high speed usb device. Při zapojení do předních usb v case to nedělalo. Takže to musel bejt ten hub. I mi svítíla fázovka na usb prodlužovačce a při odpojování zdroje mě to malinko kleplo. Ale pak sem ho tam dal zpátky a už to nesvítilo a neklepalo. Stejně s nim ale nebude všechno uplně v pohodě, naštěstí to funguje i bez něj. Jen by to asi neuživilo usb 2.5" hdd bez vlastního napájení. No hlavně že teď přenosy nepadaj a pc netuhne (vytuhlo jen párkrát a nebylo to hned, tak nevim jestli to bylo spojený s tim). Kdyby se tak na něj moh podívat nějakej odborník a případně povyměňovat součástky co by to potřebovali. A hlavně ho nějak hezky rozloupnout aby to nevypadalo hnusně až se to zas složí ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.10.2011 17:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    takový malý a podezřele lehký
    To bys byl překvapený, kdyby tam místo spínanýho zdroje byl kondenzátor :-D (ale na ty 3A by i tak dost velký).
    15.10.2011 00:41 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Nokia je hnus desivej. Respektive byl - jak je na tom ted nevim a vedet nechci - poslednich cca 7 let to nechci ani zadarmo.

    Telefon shori, dostane-li na + a - konektoru pro baterii spravne napeti z externiho zdroje (asi 3 Siemensy, Ericsson, Motorola F3 ... nic s tim nema problem).

    Telefon shori, dostane-li baterii z jine nokie, ktera tam pasuje !!! a ma stejne napeti a stejne umisteny + a -.

    Telefon shori (nastesti az za chvili), dostane-li na svorky baterie (stale zapojene v telefonu) paralelne silnejsi baterii - to uz si nedovedu predstavit jinak, nez jako schvalnost.

    -

    Co se tyka Asuse, tak originalni zdroj nahle daval 0V a router nejel. Druhy zdroj vydrzel par mesicu. Pak zlikvidoval uplne jiny zdroj a nakonec se dostal do stavu, kdy sviti, blika, ale nejede. Takze to budou asi kondiky uvnitr.

    -

    Celkove mam pocit, ze kupovat jakekoliv zdroje jsou vyhozene penize, protoze s trafickem, gratzem, kondikem a 78xx (1A), 78Sxx (2A), LM317 (1.5A, regulovatelny), LM1084-xx (5A low drop), nebo necim podobnym za par korun clovek postavi 100x kvalitnejsi zdroj, nez co dostane k zarizeni za 20 tisic kc.

    Docela dobre zkusenosti mam s pouzivanim starych notebookovych zdroju (od 486DX2/50 za 140 tisic kc a podobne). Staci za to dat linearni stabilizator, nebo menic (http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~metan/?page=electronics&spage=lm2576) a da se z toho napajet ledascos. Do budoucna planuju 12V a 24V rozvody.

    Jediny opruz jsou krabicky, ale ty se daji koupit taky, vzit ze starych zdroju ... a od te doby, co mam COcko, tak i svarit z jakehokoliv plechu.

    Oblibene zapojeni nabijecky je trafo, dioda a odpor (pripadne s paralelni LEDkou a odporem), nebo kondik, gratz a LEDka s odporem. To by jeden blil.

    Yokotashi

    chapadla.cz
    gtz avatar 15.10.2011 20:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Ad Nokia, to bude asi případ od případu: 6310/6200 na tom byla celkem v pohodě, vydržela toho celkem hodně včetně napájení z měniče. Ale zase mi pak umřela jedna Nokie 3xxx když jsem na ní napojil stab. zdroj.

    No viděl jsem v oblíbeném zapojení občas i nějaký ten integrák 7805/7812 ale to je celkem vyjímka :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.10.2011 17:29 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Kurvilo se vždycky.

    Já si ještě za totality koupil Didaktik Gama (slovenský klon osmibitového počítače ZX Spectrum) za cca 5500 Kč. Tedy v dnešních cenách ekvivalent nějakých 50 000 Kč.

    Zdroj byl zvlášť, a protože šrouby nebyly nijak zalepeny, tak jsem ho rozebral. Byla to kostka, kde na jedné straně bylo trafo, vedle něj chladič se 7805 jako stabilizátor 5 V a ve chladiči vedle něj provrtaná malá dírka, kterou na těsno procházel umělohmotný kablík s nestabilizovanými 12 V. Chladič samozřejmě topil velmi značně.

    Takže jsem zdroj zadělal a okolí jsem řekl, že Didaktik půjde za půl roku na reklamaci až se kablík propálí a spojí se obě napětí a do logických obvodů půjde vyšší napětí, čímž všechny obvody shoří.

    Kdybych se nebál o záruku, tak to sám opravím, ale nestál jsem o problémy, kdyby viděli můj zásah.

    Skoro přesně po půl roce se to stalo, já to odnesl na reklamaci, 3 měsíce se nic nedělo, tak jsem si nechal vrátit peníze.

    Nicméně tehdy se kurvilo z nedomyšlenosti konstrukce, dnes se kurví ve snaze prodat co nejlevnější shit za co nejvyšší peníze. Vsadím se, že dnes už konstruktéři neumějí nekurvit, takže kurvítka najdete i u nejdražších přístrojů, protože starého psa novým kouskům nenaučíš.
    luta avatar 15.10.2011 17:43 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    to je tak zcela schvalne a konstrukter to moc dobre vi. Je to dobry bussines kdyz to po 2 letech chcipne. Kdyz je to neco lepsiho, muzu tam hodit casovac a hlasit error servis..vetsinou jsou kurvitka u tech levnych veci zcela zamerne
    16.10.2011 13:50 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Ale to nebyla levná věc.

    Navíc rok zhruba 1987.
    luta avatar 16.10.2011 14:48 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    ja reagoval na posledni odstavec. Bohuzel z mobilu a tak jsem byl liny delat citaci
    16.10.2011 13:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Cerstva zkusenost... Najednou jsme zjistili, ze barak netopi, nejde tepla voda... druhy den rano prijel opravar, vymenil kvuli vypalenemu relatku desku. Pres ctyri tisice v kelu.
    PepaSFI avatar 16.10.2011 15:26 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    relátko za stovku pak vymění, desku otestuje a má náhradní díl do zásoby. Což tak nějak chápu ikdyž s tím jako zákazník nesouhlasím. Anebo je to prostě jen zaměstnanec kterému to je jedno, desku zahodí, svou práci udělal, co víc?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    16.10.2011 16:06 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Myslíte, že to při dnešním stavu vzdělání a praxe zvládne aspoň 1 opravář z 10 tisíc?

    16.10.2011 16:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    To se mi nezdá, že bych byl až tak jedinečný (1 ze 700000 co to umí)? :-D
    PepaSFI avatar 16.10.2011 16:26 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    myslím že většina to zvládne, jenže není proč. U aut je taková zkušenost že opravář poloviční amatér opravuje závady. Profesionálové ve velkých servisech čtou displeje a vyměňují díly. Když to nenajde v počítači tak závada není. Sice to nejede ale podle počítače to je v pořádku. V praxi to vypadá tak že profi vymění sadu vstřikovačů za šedesát tisíc a závada se za pár dní opakuje. Amatér vymění ucpaný filtr za dvě stovky. Profesionála to nenapadne protože podle počítače má ten filtr ještě rok vydržet. Firma má standardní postupy podle kterých se postupuje.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 16.10.2011 16:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    oni to neřeší nějakou opravu, zjistí, že deska XY je vadná tak sekretářka servisu zvedne telefon a řekne zákazníkovi, že oprava bude stát to a to. Ve většině případů je lepší starou věc poslat do kotyšu a koupit novou. Český Servis nám takto opravoval jednu velkou UPS a nedokázal to opravit. Jen stále dokola baba z podpory mlela o tom, že se musí vyměnit deska vstupů. První oprava deska vyměněná, ale UPS neUPskovala. Takže zpět a nakonec se to vrátili neopravené. Podobně na to byly nějaké HP tiskárny.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.10.2011 17:16 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Já vím jak to chodí.

    Ale opraváři jsou dnes jenom vojáci, kteří v čím dál větší míře absolutně nerozumí tomu co opravují. Pouze jedou stylem „servisní manuál“ => „akce popsaná v manuálu“.

    S prominutím, ale tak opravář zůstane celý život úplně stejně hloupý jako první den.

    Chápu, že je to pro firmu ekonomičtější.

    Také to má tu velkou výhodu, že na opraváře je v mnohých případech možné přeučit uklízečku v krátkém rekvalifikačním kurzu.

    Nicméně společnost si to žádá, společnost to dostane.

    Mě je jasné, že stačí počkat o jednu generaci dále a celá tato společnost ztratí vůbec možnost cokoli vyrábět. Stará garda vymře a další generace bude mít 100 % vysokoškoláků s tituly typu MBA, sociolog, politolog, ekonom, andragog, právník, znalec EU,

    Je mi přes 40 a jsem moc rád, že nejsem dnes mladý. Mladým to nezávidím. V době mého mládí byly k dispozici velmi kvalitní informace o všem, co by kohokoli mohlo zajímat. Dnes jich je velmi málo, navíc často prokládaných blbostmi, lžemi a reklamou – a jen velmi málo lidí něčemu skutečně rozumí. Přál bych všem aby se dostali k čemu chtějí – ale dnešní společnost tvrdě pracuje na tom, aby lidi byli co nejvíc jednoduší (tím opravdu nikoho neurážím, přál bych si více příležitostí pro lidi).
    gtz avatar 16.10.2011 17:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Je mi přes 40 a jsem moc rád, že nejsem dnes mladý. Mladým to nezávidím. V době mého mládí byly k dispozici velmi kvalitní informace o všem, co by kohokoli mohlo zajímat.
    Ano já se pomalu jistě blížím k 50-leté hranici a v tom máte pravdu, že tehdy byly kvalitní informace o tom nebo o tom. Jak pracovní návody tak i kdejaké věci pro elektro. Ale to bylo poplatné tou dobu. Sám jistě víte (i ti ostatní starší)jakým problémem bylo shánět v tehdejším Československu součástky. A cuprextit to bylo málem úzkoprofilové zboží (občas se objevil cuprextant a i ten byl pryč). Tehdy návody byly, ale jen cca 50% z nich byly použitelné. To se týká i aut, součástky nebyly nebo byly jen pod-pultem a zbytek se dělal tak jak se dalo. Nyní je součástek apod. celkem dost, ale jen malá skupina lidí ví jak je použít.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.10.2011 19:52 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Jsem přibližně stejně starý jako pan Ponkrác a vím přesně o čem píše. Nejspíš nemá na mysli mládí prožité v reálném socialismu, ale o trochu déle - v první půlce 90. let. To byla svým způsobem skvělá doba. Nedostatkové hospodářství reálného socialismu už tady neexistovalo - koupil jste cokoliv jste potřeboval - a přitom ta dementní tupost, jakou kolem sebe vidíme dnes, ještě zdaleka neměla sílu, aby tak brutálně negativně ovlivňovala svět okolo.
    Ani já nezávidím dnešním mladým a mám hrůzu z toho do jakého světa roste moje dítě. Je to smutné, ale my, kteří jsme studovali z větší části ještě za reálného socialismu, máme daleko lepší vzdělání než ti mladí a dost toho dnes táhne naše generace. Co nastane, až zestárneme, raději nedomýšlet...Znám pochopitelně šikovné kluky, kteří dokázali vyrovnat deficit dnešního debilizačního školství a mediálního světa, ale je jich poměrně málo...a bojím se, že odejdou za hranice...nedivím se jim, co tady v Absurdistánu.
    Smutný výsledek uplynulých 22 let. Hlavně, že zde máme tvrdé skalní jádro fanatických "pravičáků", kteří vědí vše nejlépe...je to stejná verbež jako komunisti.
    gtz avatar 16.10.2011 20:19 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Dnešní tupost bohužel vládne. Firmy potřebují lidi co se neptají a slepě dělají to co jim firma nařídí. Je to celé orientované na hrubý zisk a ne na spokojenost zákazníka. To se jedná jak o elektro tak i o vše ostatní. Viděl jsem to i na servisu aut, kdy to co se dělalo dříve se dnes nedělá, nikdo na to nemá čas a ani lidé co by to dělali prostě nejsou.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    PepaSFI avatar 16.10.2011 20:19 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    vzpomínám si jak se objevilo spousta návodů na různá blikátka a pípátka s obvodem 555. Ten samozřejmě nebyl k mání. Nebo vf tranzistory do anténních zesilovačů, ikdyž tam to byl možná úmysl. Lidi by čuměli na cizí televizní vysílání místo aby nadšeně sledovali Muže na radnici a Ženu za pultem. Ale s těmi informacemi tak docela nesouhlasím. Internet je neuvěřitelná studnice vědomostí, před 25 lety by to byla ryzí scifi, mít doma na stole bedýnku přes kterou si najdu všecko. Bohužel naprostá většina lidí z té studnice tahá jen špínu a bahno, případně napomáhá v dalším kalení vody. Naprostá většina lidí co znám (znám z reálného světa) používá internet jako bulvární špínu, prohlížečku porna a jiných hovadin a jako nástroj k oblažování ostatních lidí posíláním právě těch hovadin. Je to o lidech.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 16.10.2011 20:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    555 nebyly v tu dobu (1987,89) v originálním provedení, ale byly německé náhrady, které byly lepší než ty původní. Ale objevovaly se sporadicky v Tesle v Brně cca 1x za měsíc. Chtělo to štestí a vědět kdy dojde zboží. Popř. šlo zajet pro součástky na SK, kde to bylo o něco lepší. VF Tranzistory, které by nahradily BF prostě tehdy nebyly, používaly se naše KF, které měly ale mizerné vlastnosti a byly hodně teplotně nestabilní. Já jsem někdy v 88 jich kupoval asi 10, abych nakonec vybral 2 ks do zesilovače pro ORF-II. Ono tehdy se dalo ale muselo se hledat, pátrat, zkoušet a hodně měřit a vybírat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 16.10.2011 16:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    doplním ještě, že opraváři v těch firmách jsou placení dle svého výkonu a on kdyby něco takové měnil tak si nic nevydělá. Pro něj i pro servisní firmu je výhodnější vyměnit díl.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.10.2011 17:15 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Nevymeni, desku nam nechal. Prej se to da, ale pak mi nikdo nebude garantovat nejakou zaruku.
    Jaromír Svoboda avatar 16.10.2011 17:42 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Jedno kurvítko se nám ozvalo, je to tisícihran v kohoutku ve vodovodní baterii (klasického typu, ne páková). Co jeden typ koule na kohoutku, to jinej tisícihran, takže ani ty koule nelze vyměnit na tom ventilu. To tam nemůžou dát čtyřhran pod tu kouli? Tisícihran se časem vymele.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    16.10.2011 19:56 merlin111 | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jiná kurvítka
    Dík za nápad, už beru do ruky pilník a konečně si tu teplou vodu nebudu muset pouštět kleštěma. Je fakt že dosavadním způsobem se jí dost ušetří.
    Každá ulice je slepá jen do té doby, než si opatříš buldozer.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.