V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Když to tak čtu, tak univerzální odpovědí na většinu tvých otázek "proč je to tak jak to je?" je, že vývoj kol táhnou sportovní/závodní stroje, kde jsou úplně jiný požadavky než na kola pro ježdění do práce nebo na houby. Konkrétně:
Pokud nekdo jezdi casto za tmy (pripadne na zimu), tak si muze kolo nastrikat reflexivnim sprejem, to je videt videt paradne (UTFG).Reflexní sprej je docela overkill. Lepící pásky na zdůraznění obrysu a trubičky do výpletu stačí. Každé kolo co se u nás pohybuje musí plnit povinnou jízdní výbavu:
Já bych tam akorát přidal ty reflexní prvky pro jezdce a když ne povinně tak aspoň jako doporučení. Stejně jezdí v těch bílých buzitrikotech, par reflexních prvků na něm by nikoho nezabilo.
- zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdního kola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250-900 mm nad rovinou vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky v toleranci ± 15° a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí ± 5°; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,
- přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky s tolerancí ± 15° a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí ± 5; odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,
- odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti,
- na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty
Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:
- světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,
- zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odst. 1 písm. e); zadní červená svítilna může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy,
- zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 h bez přerušení.
aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu ...Vďaka, pozrel som že to máme v homologizácii vozidiel aj na SK. Dosť ma totižto rozčuľujú ignoranti čo si namontujú svetielko tak aby svietilo mierne dohora a osvetľujú cyklistom a chodcom sietnice. Najhoršie je keď takéto niečo jazdí v meste po chodníku keď má voľnú cestu aj s cyklopruhom. Tým svetielkom myslím napríklad DealExtreme SKU: 462332 (2x800lm, bez nastavenia zoomu, priamy link nedávam). Kvôli takémuto chovaniu mám chuť chodiť s trúbkou od lešenia, ale zatiaľ sa dokážem ovládnuť. (in memory: Psí Vojáci - Kilián Nedory)
Vďaka, pozrel som že to máme v homologizácii vozidiel aj na SK.Ty pravidla pro schvalovani typu jsou stejne v cele EU.
Dosť ma totižto rozčuľujú ignoranti čo si namontujú svetielko tak aby svietilo mierne dohora a osvetľujú cyklistom a chodcom sietnice.Ono je to těžké. Oni totiž některé světla nemají kloub a nejdou tak za jízdy štelovat a to je nehorší. Když člověk jede svítit před sebe a vidět kam jede prostě musí jinak je to o držku. Dobré světla mají módy mezi kterýma se dá přepínat a nebo se dají za jízdy štelovat nahoru dolů. Nejlepší je vyzkoušet si to v kooperaci s nějakým automobilistou jak moc cyklista oslňuje. Auta mají výhodu v tom že mají dobře seřízené světlomety a tak neoslňují protijedoucí řidiče a přitom svítí ve velmi širokém úhlu (a do dálky když si zapnou dalkáče). Já osobně se na kole v noci i se světlem bojím a necítím se bezpečně protože i když je kužel dobře zalitý, je strašně úzký (nevidím když odbočuju kam jedu), nevidím na sebe, periferně mám jenom černo, prostě peklo.
Kvôli takémuto chovaniu mám chuť chodiť s trúbkou od lešenia, ale zatiaľ sa dokážem ovládnuť.Vem si baterku a pokud tě někdo oslňuje jednoduše na něj párkrát zablikej (přím do očí). Můj názor je že autoskla musí mít nějakou UV vrstvu nebo něco, protože když jedu v autě nemám s oslňováním problém, ale jakmile si dám brýle a vyrazím někam v jedné stopě, je to peklo. Kolikrát musím zastavit a nechat projet protijedoucí vůz a chvilku nechat očím na přizpůsobení protože jsem úplně slepý.
Oni totiž některé světla nemají kloub a nejdou tak za jízdy štelovat a to je nehorší.Podľa vyhlášky majú byť tie svetlá nastavené tak, aby nikomu nesvietili do očí. A aby sa samé nepreštelovali. Nerešpektovanie toho nariadenia je zdrojom problému. Rekord bol keď som zažil niečo také okolo obeda, na cyklistickej trase. Neviem ako chorý mozog môže byť čo cez deň svieti ľuďom do očí.
Vem si baterku a pokud tě někdo oslňuje jednoduše na něj párkrát zablikej (přím do očí).To nabudúce vyskúšam. Mám aj modrú baterku, s ňou to môže byť veľmi účinné.
Můj názor je že autoskla musí mít nějakou UV vrstvu nebo něco, protože když jedu v autě nemám s oslňováním problém, ale jakmile si dám brýle a vyrazím někam v jedné stopě, je to peklo. Kolikrát musím zastavit a nechat projet protijedoucí vůz a chvilku nechat očím na přizpůsobení protože jsem úplně slepý.Ochrana proti UV to určite nie je. Nemáš náhodou polarizačné okuliare že by si skontroloval či nemáš na skle polarizačný filter? Na niektorých autách som si ho všimol, teda okrem kalenej štruktúry skla. Ale zatiaľ som nevidel mesačné polarizačné okuliare, teda s úbytkom svetelnosti do 10%. Bežné 80% nebudem v noci nosiť.
Ochrana proti UV to určite nie je. Nemáš náhodou polarizačné okuliare že by si skontroloval či nemáš na skle polarizačný filter? Na niektorých autách som si ho všimol, teda okrem kalenej štruktúry skla. Ale zatiaľ som nevidel mesačné polarizačné okuliare, teda s úbytkom svetelnosti do 10%. Bežné 80% nebudem v noci nosiť.Ideální polarizační filtr zachytí 50% dopadajícho světla (pokud není předem polarizováno). Co jsem zkoušel polarizační brýle, tak opravdu jeden směr vůbec nepropustí. Kdyby nebyly ještě zatmavené, tak by propustily kolem těch 50%, ale ony bývají zatmavené, takže propustí ještě míň. Těch 50% se zdá jako strašně moc, ale pokud se nemýlím, tak to je rozdíl jednoho clonového čísla na foťáku. Pokud netrefíš expozici o 1 clonové číslo, většinou se moc neděje, fotku to vyloženě nezkazí (bavím se o domácím fotoalbu, ne o soutěži). Z toho důvodu se mi nezdá, že by přední sklo na autě bylo polarizované, asi by nevyhovělo předpisům. Asi by to bylo i drahé. Navíc kdyby někdo sedl za volant v polarizačních brýlích, za určitých okolností by nemusel nic vidět, což není dobré. Mimochodem kombinace polarizačních brýlí a LCD displeje je vcelku nevhodná, přesto se do aut cpou různé displeje a asi jich bude přibývat.
Displej u tachometru vidím normálně, na rádiu zas vůbec. Musím nadzvednout brýle nebo naklonit hlavu.Oba jsou to jednobarevné displeje, jen rádio s přehrávačem, žádná barevná radiomapa. Telefon je vidět sice trochu flekatě ale normálně čitelně.Pokud jde o jednoduché displeje z tekutých krystalů (hodinky, kalkulačky, ale i digitální tachometr v autě), musí mít jednu (lineární) polarizační vrstvu v úhlu 45 stupňů od vodorovného/svislého směru. Záleží potom, jak se na ten displej díváš. Schválně se zkus přes polariazční brýle dívat na digitálky nebo cyklocomputer a otáčet jimi. V některých polohách vidíš jen černo na celém displeji (i tam, kde nebývají žádné znaky). Autem otočit nemůžeš, tak se zkus podívat na nějaký displej a naklánět hlavu, nebo si dej brýle před oči a toč brýlemi. Nevím, jaká je přesná konstrukce moderních displejů (počítačové monitory, tablety, telefony), ale asi to bude podobné. Zkus se v těch brýlích dívat na telefon a otáčej jím. OLED displej by sice nemusel být polarizovaný, ale prý stále je, aby se minimalizovaly odlesky. Ale už to je tuším kruhová polarizace.
Řemen by určitě použít šel i pro extremnější použití. Ovšem pak by musel mít odpovídající parametry a asi by vyšel těžší a měl by větší odpor.. U motocyklů se běžně používá u velkých cestovních strojů a zvládá to monstrózní zátah velkoobjemového motoru. V motokrosu se používá řetěz, musí zvládat rázy ve skocích a velký zdvih pružení kdy nejde zaručit správné napnutí.
Na MTB je podle mě problém kombinace všho dohromady, kde jsou velké rázy v záběru, i problémy s napnutím.
Ventilky, určitě je pravda že ta díra v ráfku je slabé místo a tak galuskové ventilky mají své opodstatnění. U běžného rekreačního kola ale ty automobilní budou jisou výhodou. Nejen na té benzince je vzduch, velkou pumpu nebo kompresor má kdekdo v garáži nebo v autě. Na vesnici skoro každý, jen se zeptat a hezky poprosit. Malý kompresor do auta stojí pár korun takže lidi co jezdí s bicyklama autem můžou dofukovat kdykoliv mezi vyjížďkama. Ale jak jsem zjistil, existuje redukce za pár korun, takže i galuskáč jde pumpovat automoto pumpou.
Neznám nikoho, kdo by jezdil bez pumpičky, i pár km do vesnice pěšky je pěkný opruz oproti možnosti defekt vyřešit na místě...
I ti uědomělejší často podcení umístění. Právě při tom světýlku na batohu často vídám že si neuvědomí polohu, že to prostě nějak připnou na batoh a pak jsou na kole skloněni skoro vodorovně takže blikátko bliká někam směrem k vesmírné stanici.
Cyklobatohy mají poutka na blikačku umístěný tak, aby svítily dozadu v "jízdní pozici". Pokuď se bavíme o sportovním MTB ježdění, tak s jinejma nikdo nejezdí. Na kolo na dojíždění do práce bych klidně namontoval nějakej stadionovej reflektor a jezdil v reflexní vestě, jako to spousta lidí dělá.
Třeba se i cyklistické gumy dopracují do takového stavu. Pro automobilní bezduše se dá koupit nouzová opravná sada, takzvané knoty. Do průrazu se vtlačí taková gumová nudle.
Knoty se na bezdušáky používají běžně, ale ne všechno jde opravit (především průřezy). Zase je to všechno o poměru robustnosti ku váze, která je na rotačních částech kritická.
Co se řemenů týče, není zas tak snadné je přetrhnout (zvláště jsou-li vyztužené třeba ocelovým drátem), a když jsou přetížené tak po zubech jednoduše přeskakují, ale musí být co nejvíc odstíněné od okolního prostředí. Jak vlivem let tak působení prostředí mají tendenci tuhnout, ztrácet elasticitu a s tuhým řemenem je teprve sranda. Používají se dnes a denně v libovolném skútru (jako náhon variátoru), ale vždy jsem je zatím viděl kompletně uzavřené v plastovém obalu co se táhl až k zadnímu kolu.
Bezdušové pláště se běžně používají na motocyklech (co se dvoustopých strojů týče) a v nouzi se dají dofouknout a zalepit sprejem k tomu určeným. Po dojetí se musí samozřejmě kompletně vyměnit. A řekl bych že za tím bude stát právě složitější výměna, proč nejsou u jednoduchých strojů bezdušáky rozšířené.
Tak základ je samozřejmě nekupovat Avidy Pokuď brzdy tečou je to většinou na výměnu,
nicméně všechno ostatní (odvzdušnění, výměna destiček/kotoučů, seřízení) je otázkou pěti minut. S přeplejtánim kola se to nedá vůbec srovnávat...
O brzdném účinku a hlavně dávkovatelnosti v technickejch pasážích se snad ani nemá cenu rozepisovat.
a to pro všechny kola která vyjedou na veřejnou komunikaci či cyklostezku. Speciálně pro silniční triatlonisty na veřejných komunikacích a malé děcka na cyklostezkách. Dodám že na Slovensku spadá do povinné výbavy „jasně znějucí zvonček“ právě z toho důvodu že jednak kola nejsou absolutně slyšet a jednak protože se na kole nedá otáčet za sebe bez vyjetí z krajnice, ale zpětné zrcátko nikoho nenapadlo (přitom jedno zrcátko na straně do silnice je povinnost pro každé jednostopé vozidlo které má jen na svém rámu přidělaný modelářský paromotor).
zato si vůbec nedovedu představit že bych jezdil bez zrcátekJá si zase nedokážu představit, že bych jezdil v krabici se sloupkama, zadníma sedačkama, v poloze, ve které se nemůžu triviálně otočit, a bez slyšení zvuků z okolí.
I při mém velmi flegmatickém tempu bicyklování můžu s jistotou říct že zvuky z okolí jsou blbost.Ale jo, ono to slyšet je, ale když už slyším auto to už bývá dost pozdě. Vyklízet ke krajnici je potřeba mnohem dříve aby byl nerušený průjezd všech vozidel. Obzvláště je něco takového potřeba na různých tazích kde řidiči jsou zvyklí valit 120 a více. To je člověku sluch na nic. A nebo tam kde jezdí kamiony (kamionový tah).
ty v autě zřejmě neMám řidičák a ujel jsem asi 1000 km. Z Felicie to ještě šlo, ale z Fabie je rozhled zoufalý (YMMV, mám dva metry).
přes celý záda i s batohemNejezdím s batohem, nejsem masochista.
Z Felicie to ještě šlo, ale z Fabie je rozhled zoufalýTak to radši ani nesedej do Oktávie nebo nějakého SUV. To už máš pomalu jak řídit nějaký traktor.
z traktoru je rozhled vynikající, tak prosklenou kabinu nemá asi žádné auto.Tohle mi hodně vadí na moderních autech. Ty sedátka kdy si do toho člověk sedá jak do nějakého raketoplánu a úroveň očí je tak někde na spodních sklech. Přitom by zas nebyl takový problém nacpat do neupotřebených míst nějaké plexiskla aby bylo vidět jak pod nohama roluje asfalt. Ještě staré dobré Škodárny (tím myslím HundertCvancich).
z Fabie je rozhled zoufalý (YMMV, mám dva metry).Mám pocit, že je to vlastnost bez ohledu na výšku. Hlavně při odbočování doleva, kde je vidět akorát tak deseticentimetrový sloupek.
zrcátka, zrcátka, zrcátka, jedeš pomalým vozidlem, to co je vzadu je důležitější než vpředuTohle bych tesal. Občas se to nečumění dopředu nevyplácí, protože v krajnici umí být solidní krátery, ale u čehokoliv pomalejšího než je rychlost provozu je opravdu důležitější sledovat co se děje za mnou než co je přede mnou. Na veřejné komunikaci si nečumět dozadu můžu dovolit jen pokud existuje velmi široká krajnice (v podstatě už se dá počítat za cyklopruh) jinak jezdec musí mít přehled co se děje kolem něj. A je jedno jestli jede na koňovi, veze se v kolečkách nebo pádluje na kole.
A o to víc to platí na cyklostezkách, které si mnozí pletou za volnou zónu bez pravidel, hřiště nebo co. Není nad to, když celou šíři lesní cyklostezky zabere rodinka se čtyřma děckama na cyklovýletě a člověk musí 10 minut poslouchat jaký byl oběd než si ho vůbec někdo všimne, kdy nastává akce hromadné vyklízení vozovky.
Jinak co se viditelnosti týče, čím vypouklejší zrcátko, tím líp. Jedno dobře nasměrované vypouklé zrcátko je schopné zabrat celou šíři vozovky, dvě už schopné pobrat solidní úhel za jezdcem (třeba v náklonu).
Jenom nevím, jak se přes něj měří tlak.Použije se redukce na autoventilek, díky níž autopumpa, která umí zatlačit na trn v autoventilku, zatlačí na špičku presta ventilku.
U zadní blikačky vždy přemýšlím, jaké je nejvhodnější umístění.Já jsem ještě nenašel blikačku, která by šla upevnit na košík či nosič. Takže to vždycky hackuju pomocí Merkuru, novodurové trubky, hotglue, stahovacích pásek nebo izolepy.
Osobně ji vozím na sedlovceChápu správně, že na kole nemáš vzadu košík? Nesnižuje to podstatně užitnou hodnota takového kola? Jak vozíš věci?
Osobně mám raději modely na 2 baterky AAAOsobně bych nejradši 18650 (všude jsou jich mraky, velká kapacita).
Asi se tím ušetří pár desítek gramů, ale opravdu bych se bál, že někde píchnu a už to kolo pak nedokážu nafouknout.Z bezdušového pláště můžeš vylít mlíko, vyškrábat ježka
Zkuste napsat svoje návrhy na vylepšení kola.Modulární a univerzální systém připínání košíků, brašen a batohů. Aby krytka řetězu byla zase standardem. Zamykání brzdy a řídítek (abych kolo mohl opřít (třeba o sebe a na košíku otevřít notebook) a nekácelo se). Senzor kadence, který bude pípat při moc silovém šlapání. Nějaký antitheft.
Nezhoršují bowdeny v rámu servisovatelnost? A u toho řetězu bez napínáku se pořád bojím, že to bude další věc na štelování.Vymena zabere tak o 10 minut dyl nez u bowdenu mimo ram, ale jak casto si na kole menite bowdeny...
Aby krytka řetězu byla zase standardem.Mestska kola to tak maji, u kol pro zabavu by to bylo na obtiz - zvysuje hmotnost, limituje prehazovacku.
Zamykání brzdy a řídítek (abych kolo mohl opřít (třeba o sebe a na košíku otevřít notebook) a nekácelo se).Mel jsem v Barme pujcene kolo, kde se klickem dala zamknout brzda, aby se na nem nedalo snadno odjet.
Senzor kadence, který bude pípat při moc silovém šlapání.Mobilni aplikace nebo lepsi cyklopocitace maji treninkovy rezim, ktery upozornuje, pokud se vychylite od pozadovane kadence.
Nějaký antitheft.Delaji se trackery podobne jako pro auta.
abych kolo mohl opřít (třeba o sebe a na košíku otevřít notebook) a nekácelo seNa to potřebuješ stojan se dvěma nožkama.
Já jsem ještě nenašel blikačku, která by šla upevnit na košík či nosič. Takže to vždycky hackuju pomocí Merkuru, novodurové trubky, hotglue, stahovacích pásek nebo izolepy.Jednu takovou doma mám. Je to Smartka a v balení byl i úchyt na zadní konec nosiče (musí být vzadu svisle placatý s dírou). Mělo to v sobě víc děr, takže to jde našroubovat v podstatě na cokoliv. Jestli chceš, můžu se podívat, jaký to je typ.
Chápu správně, že na kole nemáš vzadu košík? Nesnižuje to podstatně užitnou hodnota takového kola? Jak vozíš věci?Nosič už nevozím, na předchozím kole jsem ho vozil na dlouhé trasy. Teď na to moc nemám čas. Náklad vozím podle situace buď v batohu, vozíku nebo v autě.
Modulární a univerzální systém připínání košíků, brašen a batohů.Některé brašny se navěšují buď na kovové háčky nebo suchým zipem nezávisle na sobě pravá, levá a horní brašna. Ale asi to nebudou ty nejlevnější kousky. Horní uchycení brašny je asi buřt, k tomu se člověk dostane dobře, ale k tomu dolnímu se špatně dostává, tak je nejlepší nějaký pružný háček, který se zacvakne zasunutím brašny, aby tam člověk vůbec nemusel sahat.
Kickbike dělá svoje originál blatníkyKus ohnutelného pozinku a už bych vrtal a šruboval…
Telefon normálně do kapsy na dresuUž se mi jednou povedlo spadnout na záda :(
Ono na tom kole je fakt slyšet kulový ikdyž to cyklisti nechtějí přiznat.Počuteľnosť závisí aj od okolitého hluku. Ak nepočuješ tak si vypni hudbu slúchadlá, zníž rýchlosť jazdy a vymeň pastorek za nejaký menej rapkajúci.
Ja helmu nenosím.Dodám že u vás je to mimo vesnici povinnost. Už mě kvůli tomu honil PZSR. A v Bratislavě bych to bez helmy netestoval už tuplem.
Pri hipsterskej mestskej rýchlosti (10-15Km/h) počujem bez problémov. Pri zahrievacej rýchlosti (25-30Km/h) počujem len svišťanie vetra okolo uší. Pri vyššej rýchlosti (nad 30KM/h) sa mi pri ušiach robia bublinky ako keď sa džgám mastnou klobásou v bufeteYup, není to slyšet. To můžu jen potvrdit. Vysílačky už jsem též testoval. Bez zastavení za jízdy se komunikace nekoná ani omylem.
Dodám že u vás je to mimo vesnici povinnost.Prepáčte páni policajti, ale nikde som si nevšimol značku koniec obce. Viete mi povedať kde je daná značka osadená? Nie, naozaj to tu nepoznám, som tu prvý krát v živote.
Bez zastavení za jízdy se komunikace nekoná ani omylem.Motorkári by o tom vedeli povyprážať. Ale krytú helmu na bicykli používajú obvykle len obrnenci čo lietajú z kopca na slepom zjazde.
Prepáčte páni policajti, ale nikde som si nevšimol značku koniec obce. Viete mi povedať kde je daná značka osadená? Nie, naozaj to tu nepoznám, som tu prvý krát v živote.No oni stávají většinou za značkou na první odbočce do pole s dalekohledem, takže se pak dost blbě vymlouvá. A taky musíte mít reflexní vestu za zhoršených světelných podmínek. Máte to jiné než my. Doporučuju si pravidla provozu na bicyklu na vašem území zjistit a zajistit.
Hlavne keď ti tá helma pri bežnej jazde padá na oči a zakrýva výhľad.Musíš si koupit správnou velikost, takovou která ti padne na tvou hlavu. Lepší mají vzadu takový pásek kterým si helmu stáhneš a ta ti z hlavy nespadne ani když to najedeš do zdi nakolmo pod 90°
To naozaj zvyšuje bezpečnosť. Rád sa opýtam nejakého vyberača pokút či videl mužskú helmu ktorá sa dá použiť aj keď má jazdec vlasy v cope (v culíku)Zlomené kosti se ti snadno zahojí, zranění mozku dáš dohromady už těžko a samo se taky nezahojí. U vás je to povinnost na libovolné mimoměstské veřejné komunikaci, u nás do 18let a to jen z toho důvodu že by noční hospodští šlapáči na Ukrajinách přesedlali na něco motorového (dodám že cokoliv motorového má i u nás povinnost mít na hlavě homologovanou motohelmu bez výjimek). Jinak je ovšem doporučováno kýmkoliv (PČR, BESIP,…) i v ČR na sobě mít homologovanou cyklistickou helmu i když popojíždíš blbých 50m. Já bych doporučení klidně do našeho zákona umístil. Zavazejí-li ti vlasové kreace na hlavě doporučuju navštívit kadeřníka. 4mm strojkem tady stojí 40Kč, nevím kolik v Blavě ale řekl že o moc víc to nebude.
Jen bych asi místo té polystyrenové vetřelčí lebky divokých tvarů a barev volil nějakou co vypadá jako helma.Ono je to takové absolutní minimum. Jinak se dělají i integrální helmy pro jezdce na MTB a pro ty blázny co se spouštějí dolů kopcem. Řekl bych že ty musí něco ochránit jestli jsou na to homologované nebo ne.
A moje sestřenice, lékařka na rentgenu, helmu nosí celá rodina důsledně protože ona ty případy zná detailně, na dovolené skončila s otřesem mozku a rozbitou helmou.Ono je to vcelku jednoduché. Stačí se zkusit rozběhnout proti rozjetému vlaku. Zabíjí hybnost toho kolosu a hlava je první na ráně která takové přetížení nepobere. Vyjet si kličkovat na veřejnou komunikaci mezi přetížené kamiony je docela ekvivalentní tomu skoku pod vlak. Ne že by cyklistická helma v případě pádu pod rozjetý kamion k něčemu byla… ale v případě přeletu přes kapotu už něco vychytat může.
Tedy že by se případné zranění hlavy případně smrt jím způsobená, měla při nehodě přičítat pouze postiženému a ne viníkovi nehody.
U znásilnění bude o vině rozhodováno podle vyzívavosti oblečení oběti a u krádeží podle bohatství okradeného (může si za to sám, že je bohatej a všichni chtěj jeho peníze)...
Já si beru helmu i když jedu před barák projet kolo po servisu a v mých kruzích už její nošení není víc jak 10 let vůbec žádný téma, ale myšlenka, že vina viníka má záležet na tom, jak moc se oběť snažila se nestát obětí, nebo nedej bože zmírnit následky, je zvrácená. Samozřejmě, že tam kde je objektivní (spolu)vina, jako u jízdy bez osvětlení je to něco jiného.
Tiskni
Sdílej: