abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 11:55 | Humor

    Microsoft poskytl FBI uživatelské šifrovací klíče svého nástroje BitLocker, nutné pro odemčení dat uložených na discích třech počítačů zabavených v rámci federálního vyšetřování. Tento krok je prvním známým případem, kdy Microsoft poskytl klíče BitLockeru orgánům činným v trestním řízení. BitLocker je nástroj pro šifrování celého disku, který je ve Windows defaultně zapnutý. Tato technologie by správně měla bránit komukoli kromě

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 30
    včera 01:44 | Komunita

    Spotify prostřednictvím svého FOSS fondu rozdělilo 70 000 eur mezi tři open source projekty: FFmpeg obdržel 30 000 eur, Mock Service Worker (MSW) obdržel 15 000 eur a Xiph.Org Foundation obdržela 25 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.1. 18:11 | Zajímavý software

    Nazdar! je open source počítačová hra běžící také na Linuxu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Autorem je Michal Škoula.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.1. 16:55 | Nová verze

    Po více než třech letech od vydání verze 1.4.0 byla vydána nová verze 1.5.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené stejnojmenné distribuci GNU Guix. S init systémem a správcem služeb GNU Shepherd. S experimentální podporou jádra GNU Hurd. Na vývoji se podílelo 744 vývojářů. Přibylo 12 525 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 30 011. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.1. 15:44 | Zajímavý software

    Na adrese gravit.huan.cz se objevila prezentace minimalistického redakčního systému GravIT. CMS je napsaný ve FastAPI a charakterizuje se především rychlým načítáním a jednoduchým ukládáním obsahu do textových souborů se syntaxí Markdown a YAML místo klasické databáze. GravIT cílí na uživatele, kteří preferují CMS s nízkými nároky, snadným verzováním (např. přes Git) a možností jednoduchého rozšiřování pomocí modulů. Redakční

    … více »
    2012 | Komentářů: 0
    23.1. 12:55 | Zajímavý software

    Tým Qwen (Alibaba Cloud) uvolnil jako open-source své modely Qwen3‑TTS pro převádění textu na řeč. Sada obsahuje modely VoiceDesign (tvorba hlasu dle popisu), CustomVoice (stylizace) a Base (klonování hlasu). Modely podporují syntézu deseti různých jazyků (čeština a slovenština chybí). Stránka projektu na GitHubu, natrénované modely jsou dostupné na Hugging Face. Distribuováno pod licencí Apache‑2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    23.1. 01:11 | Nová verze

    Svobodný citační manažer Zotero (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové major verzi 8. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.1. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.93.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.1. 14:00 | Komunita

    Svobodný operační systém ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows, slaví 30. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    22.1. 11:00 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi má nově v nabídce flash disky Raspberry Pi Flash Drive: 128 GB za 30 dolarů a 256 GB za 55 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (34%)
    Celkem 608 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.5.2020 10:24 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Slavíme konec války, ovšem u nás byli mrtví ještě 9. a možná i později. A pak se v tom vyznej.

    válka je politický akt, začíná vyhlášením války a končí podepsáním příměří nebo kapitulací. Stejně jako třeba dohoda volném dovozu brambor. Boje, přestřelky, útoky, to s tím vlastně moc nesouvisí. Ve válečném stavu můžou být dvě země aniž na sebe útočí, nebo mohou vést válku třeba jiným způsobem. Stejně tak není potřeba vyhlašovat válku, když chceš na někoho útočit. Mluvilo se o nějakém japončíkovi který bojoval na ostrově jeste detísky let po kapitualci Japonska, ale to neznamená že neskončila válka s Janponskem. No a 8.5. podepsalo Německo kapitulaci, tím skončil válečný stav. S tím nějaké malé ryby ještě někde bojující nemají nic společného.
    13.5.2020 11:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Ten "nějaký japončík" se jmenoval Hiró Onoda, a napsal o tom knížku Moje třicetiletá válka, kterou jsem četl už jako pubertální smrad.

    Je to velice poučná kniha o tom, kam až vede bezpodmínečná poslušnost, očima chlapíka, který rekapituluje vlastní minulost.
    13.5.2020 16:55 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Němci podepsali kapitulaci 7. května, ale Stalin jí neuznal, protože trval na podpisu v Berlíně. Čechami se ještě dva dny potom valily tisíce esesáků, kteří vraždili na potkání. Stačilo třeba jen vylézt ze sklepa na ulici https://www.vets.cz/vpm/8649-hrob-valuska-dvorakova/#8649-hrob-valuska-dvorakova

    Definitivní podpis kapitulace byl 9. května půl hodiny po půlnoci. Ale bitva u Slivice skončila až 12. května ráno, do té doby v Čechách trvala válka.
    14.5.2020 08:06 Ujo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Tohle platilo bohužel i obráceně - u nás na vesnici byla poslední oběť chlap, co celou válku poklidně zemědělčil a když pak němci podnikali blitzkrieg nach Berlín, tak si řekl, že by si taky chtěl zastřílet, protože von byl přeci taky v tomhlenctom vodboji a začal po nich odněkud z půdy střílet. No a někdo z ustupujících němců ho vypnul...
    14.5.2020 09:13 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    kdezto valka v sovětském svazu skončila už v roce 1944, kdyz se fronta dostala mimo vývalé uzemí SSSR?
    otula avatar 15.5.2020 11:49 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Nemám chuť se zaplétat do nějakých hádek, ale nedá mi to, abych se neozval. Za prvé záleží na definici toho, co je to válka. Ty vycházíš z definice dle MO, tedy „Otevřený ozbrojený konflikt vyhlášený mezi dvěma státy nebo společenskými komunitami.“ Začala ale každá válka v historii jejím vyhlášením? A začala druhá světová válka vyhlášením války, nebo přepadením Polska? Nějak se nemohu upamatovat… Řekl bych, že definice války na Wikipedii odpovídá realitě mnohem více.

    Za druhé: pokud tedy někdo zastřelil ráno 9. května 1945 nějakého Němce, měl prokazovat sebeobranu, případně být popraven za vraždu nelegálně drženou zbraní, protože už nebyl válečný stav?

    A za třetí: 8. května žádná kapitulace podepsána nebyla. Poprvé byla podepsána 7. května v Remeši, podruhé 9. května v Berlíně (informace na Wikipedii o časových pásmech jsou nepodložené, jiné zdroje (a rozhodně je nelze označit za prosovětské, např. ČRo) uvádějí, že se podepsání skutečně zdrželo až do 9. května).
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    15.5.2020 12:18 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    v zásadě souhlasím s tím co píšeš o válce, byla to reakce na větu Slavíme konec války, ovšem u nás byli mrtví ještě 9. a možná i později. A pak se v tom vyznej. To by potom, druhá světová válka skončila až v roce 74, viz nějaký japončík. Jde pouze o chápání slov jako válka, boj, fronta, apod. A ty můžeme vnímat trochu jinak a jinak v běžném životě, jinak v oficialitách.

    jistě, nebo by mělo být nějaké ochrané pásmo, do kdy se můžou střílet lidé jak kdo chce protože je brzo po válce? Němců tady žilo spousta (i jako rezidenti, příslušníci říše, abys neupadl do n/N) a střílet je po válce, během války, před válkou mi nějak nepřijde ospravedlnitelné nijak jinak, než že to je v sebeobraně nebo jde o vojáka který nesložil zbraně a nevydal se vítězům.

    ano, byla podepsána 7. května s platností od 8. května 23:01. Po druhé pak 8. května s platnosí od 9. května, čas nevím.
    otula avatar 15.5.2020 12:45 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Samozřejmě nemám na mysli to, že by si lidé jen tak stříleli do Němců na potkání (to dělali právě spíš ti ustupující Němci, ve svém okolí mám mnoho památníků lidem, kteří byli zastřeleni 9. května a nebyli to vojáci ani partyzáni).

    Ta druhá kapitulace byla podepsána právě až 9. května s okamžitou platností. Začali jednat 8. 5. v noci, ale než se vše nachystalo, bylo už 9. 5. Lidé v západních zemích slavili už toho 8. 5. na základě prvního podpisu kapitulace.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    |🇵🇸 avatar 15.5.2020 12:48 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Ty definice jsou právě docela podstatné.

    Jako aktuální, praktický příklad vyzdvihnu termín unlawful combatant, který používají USA (od Bushovy administrativy po 9/11), aby nemusely dodržovat Ženevské konvence.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.5.2020 13:02 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    ano, na oficialni rovine jsou dulezite, ale v bezne mluve se prilinaji a kazdy je vnima jinak, mate pravdu. Presne takhle jsem myslel ten prvni prispevek. Ja jsem nekde daval priklad s obedem. To ze mezi polivkou a hlavnim jidlem nic nejim neznamena ze nejsem na obede, ale zaroven to ze si moucnik vezmu z obeda k odpolednimu kafičku, neznamena ze odpoledne u kafe jsem pořad na obědě.
    13.5.2020 11:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    s měřičem tepu. Žádné překvapení se nekoná, na sucho to neměří

    Pokud nestačí pot nebo nechcete čekat, než se dostatečně zpotíte, je ideální vodivý gel, který se používá např. na EKG, případně gel používaný na ultrazvuk. Stačí ho napatlat trošku tam, kam přijdou elektrody. Nemají ho zdaleka všude, ale dají se najít lékárny nebo zdravotnické potřeby, kde ho buď mají nebo jsou ochotní ho objednat.

    18.5.2020 21:29 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    To je v pohodě. Když se obléknu doma, tak než vytáhnu kolo před barák, tak už to měří. Při tom prvním pokusu jsem to za jízdy posouval a pak to chvíli neměřilo.
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 13.5.2020 12:16 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Příloha:

    zase jako vo maličko míň než minule :O ;D 

    se přiznej žeto děláš tak trošku naschvál :D ;D ;D


    datum zápisku počet znaků rozdíl
    1.4.2020 4142 +0
    8.4.2020 3203 -939
    15.4.2020 3063 -140
    22.4.2020 2520 -543
    29.4.2020 1401 -1119
    6.5.2020 2028 +627
    13.5.2020 1874 -154
    13.5.2020 22:52 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Ja mam prace nyni nad hlavu. Rozjela se nadherna vlna personalnich auditu. Mam takovy pocit, ze managementy po republice zacinaji chapat cenu lidskych zdroju. Mozna se diky home office ukazalo, jaka je pravda...
    xsubway avatar 13.5.2020 23:52 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    A jaká je ta pravda? Poděl se.
    14.5.2020 00:24 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Lide na home office maji problem s motivaci. Chybi jim nalezite vedeni. Take se ukazuje postupne klesajici efektivita zdroju: nejdrive produktivita roste (asi euforie prace doma, dobry pocit, atd). Nasledne vsak klesa pod uroven produktivity v kancelari. Samozrejme to neplati pro vsechny, ale pro mnoho pracovniku bohuzel ano.
    14.5.2020 04:57 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Asi je to tak. Chvíľu to doma je také veselé, veľa vecí sa robí efektívnejšie, takže človek má pocit že stíha to aj tamto a ešte aj prácu urobí všetkú. Ale keďže je človek tvor lenivý, postupne sa pridá také to "dokončím to večer", ale večer už sa nechce, nestíha, niekto príde na "návštevu", rodina chce to a tamto. A o dva dni sa k tomu pridá ešte niečo a produktivita klesá a klesá.

    Ja našťastie mám prácu ktorá je odmeňovaná za čas (hlavne), ale samozrejme je treba aby som kolegovi na ďalšiu smenu odovzdával toho čo najmenej (logicky keď v poslednú hodinu napíše 5 ľudí, nijak mi nepomôže fakt že 2 hodiny predtým bol kľud) - napriek tomu som sa do kancelárie vrátil minulý týždeň, keď pominula taká tá hlavná fóbia väčšiny obyvateľov a už sa vedelo že sa veci budú aj uvoľňovať.

    Samozrejme, v kancelárii sú kamery - čo na jednu stranu je pre niektorých ľudí strašná nevýhoda, ale mne to pomáha sa vždy niečomu venovať (nie vždy práci, ale to už je zase dohodnuté s vedením). Doma taká motivácia nebola (takže napr. jazyka som sa za 5 dní v práci naučil podobne veľa ako za 6 týždňov doma :-D )
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Max avatar 14.5.2020 08:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Ono asi i dost z nich mělo HO s dětma doma. To také asi nebude úplně ideální.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.5.2020 08:35 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    To mas jednoduchy ... managori netusej, co jejich lidi delaj, nemaj o tom ani paru. V kanclu jim stopujou pichacky, co a kolik lidi udelaj nikdo neresi, protoze nevi co by mel resit. Netusi, jestli ty lidi maj prace moc, als za par tydnu mu utecou, nebo jestli nedelaji prakticky nic.

    Kdyz sou ty lidi doma, chybej ty pichacky. A zase spousta managoru ma pocit, ze mu ty lidi doma jsou k dispozici 24/7. Minimalne v prvnich tydnech to tem lidem neprijde ... jsem prece doma, tak mu ten telefon v 10 vecer zvednu ... jenze pak jim to zacne dochazet, ze jsou v praci od nevidim do nevidim, a vyserou se na to, prestanou zvedat ty telefony atd atd. Mno a tohle samozrejme managorum nevoni, protoze ti by nejradsi aby jejich debilni napady resili lidi i ve 4 rano (ze prej sluzebni telefon je benefit ... lol).

    A bezte s tou guugli srackou dopice, 50 obrazku na kazdej post a spam je tu stejne porad.
    xsubway avatar 14.5.2020 22:07 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Vlastně musím celkem souhlasit. Někdy to má i pestřejší vývoj. Nejen dolů, spíš jak na houpačce.
    14.5.2020 23:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Lide na home office maji problem s motivaci. Chybi jim nalezite vedeni.
    Chceš říct náležité ždímání :-D

    To, že lidi zavření doma v karanténě během pandemie mají nižší efektivitu práce, mi opravdu nepřijde jako zásadní objev. Spíš by mě překvapilo, kdyby to bylo naopak.

    Přeju těm lidem, aby se jim podařilo ty tvoje korporáty co možná natáhnout...
    15.5.2020 23:37 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Kde je pandemie? Myslis tech par nemocnych? Radove mene nez za stejnou dobu prodelalo chripku a jine nemoci? Snizena efektivita na home office opravdu neni zpusobena cinskym virem ani tou tvou pandemii. Ale chapu, linym se to hodi pro racionalizaci vlastni lenosti. :-)
    16.5.2020 01:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    O pandemii se s tebou nehodlám hádat, už mi bohatě stačí tady diskuse s jinými na to téma. Beztak mi ani moc nešlo o pandemii jako takovou, spíš o ty vedlejší účinky, např. to, že lidi mají/měli doma děti, museli navíc řešit jejich vzdělávání, dále museli např. o dost více vařit, starat se o staré rodiče, šít roušky atd. To se zákonitě muselo někde projevit.

    Že píšeš o racionalizaci je asi na místě. Vzhledem k tomu, jaké praktiky jsi zřejmě schopen si racionalizovat, dává smysl, že máš o tomto tématu mnoho co říct.
    16.5.2020 19:31 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    To, co pises, ze lide byli doma s detmi, ucili je, sili hadry na usta, atd., to nejsou zadne vedlejsi ucinky pandemie proboha! Jsou to dusledky opatreni, ktera byla zavedena ceskou vladou (oligarcha, plukovnik a cerveny svetr). Tak mne napada, doufam, ze mu ten svetr za dobu nouzoveho stavu nekdo vypral :-D
    16.5.2020 22:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Jak říkám, hádat se o pandemii s tebou fakt nebudu. Už jsem pochopil, že koncepty jako exponenciální růst, prevence nebo prokazování hypotéz některým lidem prostě zřejmě není možný vysvětlit.

    Jestli to je vedlejší efekt pandemie nebo opatření je pro tohle vlákno jedno, šlo jen o to, že ten vliv na efektivitu práce by měl být celkem zřejmej.
    17.5.2020 07:40 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Jasne, tak zavreme do domaciho vezeni vsechno a vsechny na 3 tydny. Virus uz nebude. A nebude ani ekonomika, co bude financovat to tvoje zdravotnictvi.

    Jo a znam tri lidi, kteri maji chripku. Take je silne nakazliva. Proc nejsou v karantene, kdyz exponencialni rust? To ma kazda nemoc kraliku.
    17.5.2020 10:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Deniček 13. 5.
    Nestačí ti to napsat dvakrát, že nemam zájem o debatu s tebou na tohle téma? Jednak si myslim, že prakticky všechny argumenty už tady v diskusích padly a jednak nevidim důvod, proč by mě měl zajímat názor nějakého vyděračského korporátního pohůnka (navíc s dost predikovatelnými názory).

    A co se týče tý tvý slavný ekonomiky, tak jestli ji nějaké trapné 3 týdny neaktivity pošlou do kolem, tak je na tom vidět, jakej to je celý domeček z karet.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.