abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:55 | Zajímavý článek

    Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.12. 15:22 | IT novinky

    Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (50%)
     (50%)
     (0%)
    Celkem 2 hlasů
     Komentářů: 5, poslední dnes 01:31
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Agent avatar 20.1.2022 19:48 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    WTF... Jako vážně rozebírat umělecký text?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    20.1.2022 19:50 kvr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Tak textaři a básníci si úpravou jazyka pomáhají docela dost. Ono ten template daný hudbou či veršem je dost omezující.

    Takže tohle bych jim ani nevyčítal, to spíš ten text. Ale dneska standard. Byl jsem chvilku s někým teď cca 25-tiletým (Ind) a ty texty, co poslouchal, byly samé fuck a motherfucker. V tomto směru je ten text ještě v mírné kategorii.

    PS: Tady vs sem - záleží, nemyslím, že by "tady" bylo úplně nutně špatně, defakto záleží na směru pohybu.
    21.1.2022 13:57 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Fuck je v pohode. Motherfucker je uz horsi... :-D
    21.1.2022 16:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    porad lepsi nez babyfucker
    PepaSFI avatar 22.1.2022 10:22 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    když už jsme u toho, doplňování čísel koncovkou z číslovky je hnus a prasárna. A ano, je to obecným trendem, takže se obávám, že to tak za dva roky bude i v pravidlech pravopisu. Eště aby se to dostalo i do základních tvarů, pak budeme psát "5ět".

    Ale jinak souhlas, autor by si měl vzpomenout na školní léta, na čítankové básníky, poslechnout si konzumní popmusic, texty hitů zbožňovaných celebrit. Podobných kotrmelců je všude plno. Někde snad básnická licence, někde bohužel ukázka vkusu a gramotnosti. Já například dostávám bolestivé svědění konečníku když Chinaski zpívají "etecera". Proč by zrovna rockeři měli být spisovní? Ale jo, je to kostrbaté, nehezké, klidně by to šlo napsat trošku jinak.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Petr Tomášek avatar 22.1.2022 19:00 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    když už jsme u toho, doplňování čísel koncovkou z číslovky je hnus a prasárna

    Myslíš něco jako 1st, 2nd, 3rd, 4th..? To je jenom pokračování nejlepší evropské písařské tradice mající kořeny dávno v raném středověku a ještě dřív. Zkracování tím, že napíšu začátek slova a doplním posledním jedním či dvěma písmeny takto existovalo už v řečtině (tuším někde v Byzanci, ale musel bych se podívat) a bylo velmi rozšířené ve středověké latině(*). Taktéž v češtině doby renezanční to bylo běžné („jho“ = „jeho“, „jmu“ = „jemu“), a tak dále. Stejně se to používá v rozličných evropských jazycích dodnes pro zkratky jako „Nr.“ (resp. „Nr“), nebo „No.“ (resp. „No“). Takže napsat v čestině „30ti“ (nebo „30-ti“ či „30ti“) naprosto odpovídá tradičnímu způsobu zápisu zkratek prakticky ve všech evropských jazycích a kdokoliv trvdí opak je nezvdělaný píčus...

    (*) Latina ovšem tento systém v duchu scholastiky dovedla do přímo bomastické složitosti...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    PepaSFI avatar 22.1.2022 19:27 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    současná čeština ovšem takovýto zápis nepoužívá, stejně jako spřežky a jistě i mnoho dalšího. Rovněž není příbuzná s jazyky románskými, nevychází z latiny ani Byzance ani z anglosaských. A použití termínu "tradiční" pro něco historického, mnoho generací nepoužívaného, je fakt, ouplně mimo kastról. Navíc tady nejde o zkracování slov ale o doprasený zápisy číslovek způsobený nejspíš zblbnutím z angličtiny.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Petr Tomášek avatar 22.1.2022 19:29 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Současná čeština to používá, akorát nějaký puristický klapkobřinkostroj, který neměl nic lepšího na práci, z toho udělal „lingvistické“ dogma, že je to prý špatně. Debil!
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 22.1.2022 19:59 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Navíc tady nejde o zkracování slov ale o doprasený zápisy číslovek způsobený nejspíš zblbnutím z angličtiny.

    LOL!

    všichni jsou blázní, jenom my jsme leta^H^H^H^H^H češi...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 22.1.2022 19:59 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    typo: blázni
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    PepaSFI avatar 23.1.2022 11:08 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    no když pominu fakt, že ta stránka nemá ani český překlad, natož aby tam bylo psáno že ty pravidla platí i pro češtinu, pak si takhle můžem zdůvodnit naprosto jakoukoliv pitomost. Proč si nevezmem něco z hebrejštiny? Já znám několik židů, v blízkém okolí ten národ zanechal významnou kulturní stopu. Proč mám používat něco z irštiny nebo ze středověku?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    23.1.2022 11:21 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Když už tak z Jidiš.
    24.1.2022 12:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    z hebrejštiny i jidiš jsme si toho vzali docela dost

    ono z kterého evropského jazyka ne, že...
    23.1.2022 07:21 kvr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Tohle není dnešní trend, to jsme se učili už na základní škole. Tedy i v rozporu, že by to bylo z angličtiny.

    PS: Nechávám stranou, jestli je to dobré nebo špatné, jenom osvětluju historii.
    24.1.2022 12:26 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    současná čeština ovšem takovýto zápis nepoužívá
    Jak nepoužívá? Kdyby to současná čeština nepoužívala, tak se kvůli tomu furt nikdo nerozčiluje. Jazyk je živý. Když to bude používat dost lidí dost dlouho, kodifikuje se to i v oficiálním pravopisu.
    PepaSFI avatar 24.1.2022 14:57 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    No právě. Bohužel.

    A jak se říká, ani milion much mne nepřesvědčí, že hovno je delikatesa.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    24.1.2022 17:34 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    vidíš a přitom cibetková hovna kupují gurmáni pěkně draho
    25.1.2022 08:51 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Kupují se samozřejmě jen ty kávová zrnka, "obal" se většinou odstraní už při balení.
    25.1.2022 10:03 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    ty zrnka jsou ale soucasti hoven

    ano kupuji se zpracovana vytridena hovna :)
    24.1.2022 17:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    a včelí zvratky mšičích hoven jsou také oblíbenou laskominou :)
    Petr Tomášek avatar 28.1.2022 15:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Jenomže ono se to používalo „odjakživa“, dokud nepřišel nějaký pitomec a pod záminkou pseudovědeckých nesmyslů to označil za špatné a nevzdělané. O tom to celé je...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.1.2022 00:57 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Jazykove vyjadreni je poplatne dobe vzniku a je nutne ho brat v kontextu. V textech z 15. stoleti je (mozna) normalni mit "5ti" strankove podekovani vladari a Bohu, ale zaroven jsou tam sprezky, starogermanismy, jina podoba grafemu, atd... Chces mit N-ti v textu? Zadny problem, ale bud konzistentni.

    V zapisu po-obrozenecke cestiny pripony pro cislovky pouzije akorat "nevzdelany picus".
    23.1.2022 13:14 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Máme „№“.

    Tyto koncovky jsou v češtině přinejmenším zbytečné. Např. „30-ti-místné vozidlo“¹ nám poskytuje stejnou informaci jako „30místné vozidlo“. Některé jiné jazyky takovou vlastnost nemají a tak se tam používá jiný zápis. Jazyky se vyvíjejí a to, že nějaký zápis používaný byl neznamená nutně to, že bude používaný navždy.

    Některé obory si mohou vytvořit vlastní formu zápisu – např. v chemii „5 %-ní roztok“. Pokud tam má nějaký význam (ať už takový, že nese informaci, nebo jde jen o tradiční zápis), jde spíše o formu žargonu.

    ¹ Dosaďte si jiný obdobný zápis, preferujete-li jiný.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    20.1.2022 20:09 Frank Einstein
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Tvé auto má ladení rádia na volantu? Co je to za model? :-D
    20.1.2022 21:50 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Už jsem to tady kdysi psal, Citroen C4. Na volantu není ladění, jenom přepínání už naladěných stanic.
    21.1.2022 17:22 kvr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Já mám Toyota Sienna a taky přepínání (a hlasitost) na volantu. Je na tom něco divného?
    PepaSFI avatar 22.1.2022 10:28 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    běžná výbava lepších značek a příplatková i v těch obyčejných už asi 20 let. Dnes, kdy tlačítka a kroutítka byla vytlačena ušmudlaným matladisplejem, prakticky nutnost pro bezpečné ovládání.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    24.1.2022 12:29 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Zajímalo by mě, co musí lidi být za prasata, že mají všude ty ušmudlané matladispleje :)
    20.1.2022 20:26 Ich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Jo, tak zřejmě jste Beat naladil poprvé... Tuhle písničku od Traktoru tam hrajou docela dost často. Jinak já Traktor poslouchám a tenhle styl textování k nim patří. Řek bych, že tam kombinujou lokální úzus vyjadřování + si vytváři svůj styl.
    20.1.2022 21:18 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Vrchol umění to možná není, ale pořád lepší než slyšet třikrát denně kvičení o kulkách v revolveru.
    20.1.2022 21:30 MM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    tady vůbec nepatříš - to je brněnština nebo jiná moravština ne?
    20.1.2022 21:48 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Spíš alternativní čeština.
    ⧠ A = 0 avatar 20.1.2022 22:01 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Hlavně nikdy nejezdi na Valašsko. :D
    Nevolte zmrdy.
    21.1.2022 02:43 jejda | skóre: 27 | blog: jejda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Aspoň tam nemají za každým třetím slovem "fpoctatě" nebo "víceméně" jak je to v moderní mluvě zvykem :-D
    21.1.2022 02:54 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    U písničky bych takovou drobnost fakt neřešil. Já mám taky jednu takovou "oblíbenou" od Chinasky, kde "etc." zpívají jako "etecera".

    Ale v principu souhlasím. Já v záplavě idotských textů všeho druhu ztrácím cit pro češtinu a píšu jako debil. A dost mě to štvě.
    Pinhead avatar 21.1.2022 07:33 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Tak rozebírat gramatiku u rocku, na to fakt člověk musí bejt jinej...
    Complete the pattern, solve the puzzle, turn the key.
    Petr Tomášek avatar 22.1.2022 19:27 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Pro mě za mě si ji rozebírej třeba u piva ;-) !
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.1.2022 08:36 Heretik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Tohle zvrácené umění je exemplární model neurolingvistického programování a kolektivního hypnotismu.

    Až teprve spotřebitel takového umění je konečný produkt.

    Literatura: Stanislav Kratochvíl: Hypnóza, Experimentální přístup. Academia, Praha, 1986
    🇹🇬 avatar 21.1.2022 11:52 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi

    mě se zase jako děsně nelíbí písnička vod vortela mešita protože se tam řiká 'pro aláhovO slávu uříznou ti hlavu' jinak je +- ok :D :D :P ;D

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    21.1.2022 21:17 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Takhle se mluví na drsném severu (severní čechy) a možná i jinde. Ono to má výhodu, že člověk nemusí přemýšlet nad skloňováním přivlastňovacích zájmen, všechno je -ovo. Ortel je ale z Plzně, tak nevím. Plzeňáci zase používají krásné zájmeno "tuten".
    21.1.2022 23:09 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Takhle se mluví na drsném severu (severní čechy) a možná i jinde. Ono to má výhodu, že člověk nemusí přemýšlet nad skloňováním přivlastňovacích zájmen, všechno je -ovo. Ortel je ale z Plzně, tak nevím.
    Todo zjedodušené skloňování přívlastňovacích přídavných jmen je běžné v celém českém interdialektu, včetně jihozápadních nářečí (tj. celá oblast Plzeň-Budějice).
    Plzeňáci zase používají krásné zájmeno "tuten".
    Tuten, tuta, tuto, tutady (ale i dlouze: túten, túta, túto, tútady), japa, copa, depa, kampa, pročpa je opravdu specifické pro Plzeň a blízké okolí (nejsilnější nářečí je ale spíš na jih, jihozápad od Plzňe).

    Je trochu absurdní že díky Miroslavu Horníčkovi (který je skutečně plzeňák) většina země považuje za typicky plzeňská specifika slova "zezhora" a "zezdola" (místo "shora" a "zdola") - které jsou ale naprosto normální i jinde (minimálně na celém jihozápadě).

    Trochu lepší je písecká "titěva" od dvojice Svěrák-Smoljak, která opravdu napůl sedí ("tě" jako třetí pád od "ty" je naprosto přirození, ale naopak čtvrtý pád zůstává "tě" a nemění se na "ti").
    23.1.2022 19:00 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    A když už ses tak pěkně rozepsal, co je pravdy na tom, že Plzeňáci říkají "ze z Plzně". Oni mi to totiž popírali.
    24.1.2022 12:02 tlacenka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    sice nejsem tázán, ale přispěju do diskuze. V Plzni jsem žil 2 roky a "ze z Plzně" jsem tam nikdy neslyšel, jenom od mimoplzeňáků, když si tím ze mě chtěli dělat prdel.
    24.1.2022 15:11 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Prostě se za to stydí. To je stejné, jako když slováci popírají drevokocúra, přitom dřív, než se to zpopularizovalo, tak to říkali běžně (i moje slovenská babička).
    25.1.2022 12:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Babička si očividně pamatuje dialogy Lasici a Satinského :)
    24.1.2022 16:52 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    A když už ses tak pěkně rozepsal, co je pravdy na tom, že Plzeňáci říkají "ze z Plzně". Oni mi to totiž popírali.
    Nic takového se samozřejmě neříká, byl to prostě vtip.

    V jednom z dílů populárního pořadu Hovory H se Miroslav Horníček rozhovořil i o dialektu a z nějakého neznámého důvodu vypíchl to, že se místo spisovných slov "zdola" a "shora" používá "zezdola" a "zezhora"... a aproximoval to na "takže by se mělo říkat zezplzně místo zplzně"

    Jak už jsem řekl - absurdní na tom je, že "zezdola" a "zezhora" není nic specifického pro Plzeň a okolí, je to naprosto běžná forma v českých dialektech. Na jihozápadě prakticky jediná, "zdola" nebo "shora" jsem snad nikdy neslyšel. Btw nejsem z Plzně, moje nářečí je "prácheňský mix" (sušicko-písecko), ale v Plzni jsem 10 let žil jako dospělý.
    25.1.2022 11:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    aproximoval
    ach ty cizí termity, chtel si rici extrapoloval
    25.1.2022 22:14 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Nechtěl, ale uznávám že to je lepší.
    🇹🇬 avatar 22.1.2022 17:36 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi

    poudačky z lamperdónu jako :D :P ;D ;D

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    Petr Tomášek avatar 22.1.2022 19:24 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    pro aláhovo slávu uříznou ti hlavu

    To úplně trhá za uši. Správně je: „pro aláhovo slávo uříznó tě hlavo“...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    JiK avatar 22.1.2022 20:26 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Copak oni só z Kroměříža?
    Darth Phantom avatar 23.1.2022 12:29 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Podle patičky bych spíš usoudil, že je z blázince. Kritický nedostatek sacharidů jako první odnáší holt mozek..
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    23.1.2022 14:50 kolibáčův obvoďák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Ano, ta patička vypadá na hypoglykemickou demenci.
    Darth Phantom avatar 23.1.2022 12:41 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    'pro aláhovO slávu uříznou ti hlavu' jinak je +- ok :D
    No a tudlenctu jak je nahoře v tý příloze znáš? :D :D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    21.1.2022 13:56 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    To je nejaky ten hantec, ne? Tim mluvi jen domorodci tam nekde v brne. :-D Soudny clovek toto nemuze z ust vypustit, bych rekl.
    21.1.2022 14:16 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Hantec je normální směs 2-3 jazyků, občas s nějakými drobnými úpravami, ale gramatiku +- dodržuje.
    21.1.2022 15:06 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Ty budes z brna, vid? :-D

    Co jsi vlastne rekl? Normalne smes 2-3 jazyku? ok... obcas s upravami... gramatiku +- dodrzuje, takze obcas taky ne...

    Proste hantec... :-D

    Bez se podivat na orloj, treba se ti rozsviti. :-D
    21.1.2022 21:04 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Tak to si přiznejme, i taková angličtina je něco jako 2 + 1 zdarma. Dokonce měla docela spolehlivá pravidla jak co vyslovovat, bohužel každý ze zúčastněných jazyků to má jinak. Navíc za posledních pár století se výslovnost změnila, takže ta pravidla už nejsou na 100 %. A přestaly se rýmovat Sheakspearovy sonety.
    PepaSFI avatar 22.1.2022 10:43 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Hantec v žádném případě není jen směs jazyků. Sice v něm přežívají stopy zkomolené němčiny ale hlavně je to způsob vyjadřování, použití neobvyklých výrazů nečekaným způsobem, něco co nejde slovníkově přeložit ale jako celek je to malebné, zábavné a jaksi to dává smysl.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    23.1.2022 22:00 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Naštěstí tu máme konzervativce a PoliticalJOE.

    https://youtu.be/nuVVMPgRVm4
    21.1.2022 16:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    naprosto korektni, byt narecni, cestina

    mel bys trochu cestovat a ne sedet porad u televize
    26.1.2022 00:41 Lundi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Tak občas to může být iritující, ale musím respektovat, že v některých oblastech už dávno češtinu zjednodušili a "kam jdeš/kde jdeš", "dej to sem/dej to tady" už má jen jeden tvar. Nemůžu se úplně nad ten distrikt 12 povyšovat, protože v mém rodném kraji se zase už nepoužívá bratrova/bratrův/bratrovo, a všechno je prostě bratrovo. Např. bráchovo počítač. Ale použití takového jevu v písničce bych jako problematické neviděl :) Když už je tu takové téma na technickém webu, tak by mě zajímal názor lidí na "klikněte zde", nemělo by být "klikněte sem"? Nebo to má něco společného s Cimrmanovským tam/tady?
    30.1.2022 13:02 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Když už je tu takové téma na technickém webu, tak by mě zajímal názor lidí na "klikněte zde", nemělo by být "klikněte sem"?
    To záleží na tom, zda je kliknutí pohyb nebo ne. Pokud je to pohyb, tak "klikněte sem", protože se jedná o cíl - ale pak nějak nevím kde je start, odkud se to vlastně kliká?

    Na druhou stranu, pokud je "kliknutí" něco co se dělá staticky na místě a objektem je tlačítko myši, "klinkněte zde" znamená "až budete zde (kurzorem) tak klikněte".

    Obě varianty mají něco do sebe, ale osobně jsem víc spokojen s tou druhou. Správná varianta je asi "klikněte (na) tento link", ale to je asi moc dlouhé.
    30.1.2022 15:40 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Spravna varianta je <a href="cil">Popis cile</a>, protoze ctecky obrazovek pro slepe/slabozrake prectou co je mezi A tagy a podle toho se uzivatel musi rozhodnout jestli tam chce, nebo nechce klikat.

    Nejake sem/zde/tady je pri navigaci uplne k nicemu.
    ⧠ A = 0 avatar 26.1.2022 07:17 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Mě zase štve, jak lidi nekonsistentně používají dvojné číslo... Dvěma rukama, dvěma nohama, dvě ruce, dvě NOHY??? WTF? Správně je dvě noze přece!

    A myslíte si třeba, že transgender je nějakým novodobým výplodem typickým pro rust komunitu? Tak to se mýlíte, čeští entomologové v officiálním názvosloví dávno přeoperovali (toho) sršně na (tu) sršeň!
    Nevolte zmrdy.
    28.1.2022 08:54 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Jedině ten sršáň
    Petr Tomášek avatar 1.2.2022 14:47 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    Nemá to být „sršnice“? Případně „sršňová“?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    xxxs avatar 2.2.2022 06:26 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Píseň pro Grammar Nazi
    jedine sršňo, vy genderoví dinosauri.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.