abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 695 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    kotyz avatar 12.3.2011 15:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Proč windows media player? To je příšernej přehrávač. Doporučuju TCMPC Je to sice už pěkně starej, ale pořád prudce použitelnej přehrávač (kór na starý a slabý zařízení jako je muj Compaq iPAQ H3800 a Palm Tungsten T3).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.3.2011 15:56 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Protože v tom telefonu už je. TCMPC jsem kdysi zkoušel, a totálně mi rozhodil řízení podsvíčení displeje, takže jsem to musel restartovat. A stejně bych se nějaký konverzi nevyhnul, titulky z externího souboru to tuším neumí (neumělo) a ten telefon nemá kdovíjaký procesor, takže přizpůsobit rozlišení je potřeba. Krom toho od přehrávače očekávám, že video přehaje, umí to na celé obrazovce a zařídí, že displej nezhasne, umí video pozastavit a posouvat. To všechno WMP umí. TCMPC je možná lepší a ten problém s podsvícením byla jen blbá shoda náhod, ale já ho nepotřebuju.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    gtz avatar 12.3.2011 16:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    totálně mi rozhodil řízení podsvíčení displeje
    tohle dělala ta verze 0.x někdy z roku 2006, používám jak jsem psal build z 2007 a je v pohodě. Jelikož používám kuchtěnou romku tak tam je již nakuchětný CorePlayer a tomu je jedno v čem je video (přehraje mpg,wmv,avi bez konverze a podporu titulků má také slušnou). Nějaká okleštšná verze se dá najít i na XDA (snad najdu kde a pošlu link)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.3.2011 19:36 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Vývoj pokračuje (pokud vím pod názvem Core Player, od té doby co mám n900 to nějak neřeším). Bohužel placený a proprietární, leč většinu chyb TCPMP vychytali.
    12.3.2011 16:03 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    ty ses sikovnej, jen ti reknu tajemstvi ze operacni systemy to maj uz vestaveny a staci zmacknout cudlik na mysi, ale ja vim uhrovitej mladik je cool kdyz se nauci delat s prekazovou radkou, buhaha
    12.3.2011 16:30 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Tak nam daj zoznam operacnych systemov, ktore vedia toto urobit v zakladnej instalacii... Aha, ten zoznam je uz vlastne v tvojom prispevku (len je pochopitelne prazdny).
    12.3.2011 16:45 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    OK, tak poraď, jak to udělat líp. Na to jsem koneckonců ptal. Ale prosím jasnou a konkrétní radu.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    12.3.2011 16:47 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    táhni podělanej windowsáku, to už i já jako Ubunťák uznávám, že je Linux lepší než Windows (na Ubuntu pořád nemá, ale o to nejde). Takže táhni do zemí BSOD a masturbuj nad 3D glass ikonkou Billa Gatese!
    Jendа avatar 12.3.2011 16:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    to už i já jako Ubunťák uznávám, že je Linux lepší než Windows (na Ubuntu pořád nemá, ale o to nejde)
    To bylo myšleno vážně? ;-)
    12.3.2011 16:51 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    co kdybys pomohl vyhnat ďábla místo snažit se rozpoutat tu vaši svatou válku?
    Jendа avatar 12.3.2011 16:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    To už je vyšší level sarkasmu a ironie, na to nemám.
    12.3.2011 19:23 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    klid, buď to je zase nějaký studen psychologie, co tady dělá průzkum, nebo pacient co se dostal k počítači
    12.3.2011 19:30 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    máte štěstí, frajírci, že žádný výzkum nědělám - akorát by se ukázalo, jak jste zakomplexovaný. Za celou dobu co jsem tady (asy měsíc) poslouchám jenom samý nadávky. Ubožáci na ntou jste.
    12.3.2011 19:37 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil

    pravil anonymní hrdina a všichni jsme padli na prdel ...

     

    12.3.2011 19:40 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    ok, ok, ja se zaregistruju, vymislim si jakykoliv udaje a hned bude mit muj nazor neporovnatelne vetsi vahu! :O
    12.3.2011 19:43 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    to ne - to budeš jen další, sice zaregistrovanej, ale pořád pitomec

    nepsal jsem o "registraci" ale "anonymitě" - rozdíl snad pochopíš
    12.3.2011 19:45 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    ty jsi v tom pripade to samy - nikde tady nevidim tvoje rodny cislo nebo cislo OP, takze jsi jen dalsi anonymni pitomec
    12.3.2011 19:50 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    tak si klidně progoogli mý jméno tady z profilu (je tam stejných sice víc, ale to zvládneš profiltrovat a když k tomu přidáš místo bydliště, tak se toho dozvíš až až včetně mého zaměstnavatele), mrkni na fb, na naše stránky (odkaz je v patičce) - myslíš, že trávím svůj život vymýšlením virtuální existence jen proto, abych mátl hrdiny tvého kalibru?

    tolik si nefandi :)
    Metalica avatar 12.3.2011 19:57 Metalica | Praha - Dejvice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Klidně můžeš bejt zloděj idendyt, naprosto NIC to nedokazuje. Já mám v profilu i RČ, ověř si to na matrice, puso.
    12.3.2011 20:06 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    datum registrace "Dnes" - to dokazuje hodně - cítíš se líp?

    já nemám proč si něco ověřovat ani Ti dokazovat - stav se za mnou v práci až pojedeš přes brod, kolegyně (samozřejmě mnou nastrčená figurantka, kterou potom otrávím a zakopu) Ti udělá kafe, barák ve kterém mám kancelář (fiktivní) potom zapálím aby shořely důkazy, rodinu jsem si koupil na zakázku na ukrajině a můj zaměstnavatel je samozřejmě virtuální firma neexistující v reálném světě ...

    12.3.2011 20:11 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    datum registrace "Dnes" - to dokazuje hodně
    Jéminkote, ty jsi trouba :D Ne asi

    Ale chápu, hodnota názoru roste jednak z registrací a druhak s dobou registrace :-D
    12.3.2011 20:17 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    ne, to ne, ale alespoň víme s kým máme tu čest - to už s hodnotou příspěku udělá víc než anonymní "Metalica"
    12.3.2011 20:20 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Chápu, takhle nemůžeš uplatnit argumentum ad hominem, viď? Musel by ses pohybovat jenom ve faktický rovině a to ti nejde, potřebuješ osobně urážet a na každýho tahat špínu. Protože podle tebe nezáeží na obsahu argumentu, ale jenom na jeho nositeli. U - B - O - H - Ý.
    12.3.2011 20:24 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    ?

    na koho tahám kde špínu - ať se pohybujeme ve faktech - dej odkazy

    osobně urážet - kde někoho osobně urážím - dej odkaz

    - jestli bereš jako osobní urážku, to, že napíšu co si myslím o příspěvku v té době anonymního nicka, který někde perlí, tak jo - to jsem ho osobně urazil
    12.3.2011 20:27 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    To jsou jediný důvody, který mě napadaj, proč potřebuješ dopodrobna znát s kým mluvíš. Kdyby tě zajímali argumenty, tak je ti fuk, jestli na druhym drátě sedí rom s vousama až po prsa nebo naobak dokonalej árijec. Vem si příklad ze mě, zbytečně neurážej a soustřeď se na věcnou stránku věci.
    12.3.2011 20:39 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil

    táhni podělanej windowsáku, to už i já jako Ubunťák uznávám, že je Linux lepší než Windows (na Ubuntu pořád nemá, ale o to nejde). Takže táhni do zemí BSOD a masturbuj nad 3D glass ikonkou Billa Gatese!

    prosím rozklíčovat fakta a argumenty a oddělit od urážek abych si mohl vzít z tebe příklad

    (jinak klid - nebudu teď reagovat - jdu číst pohádky svým virtuálním dětem do jejich virtuálního pokojíku a pak se budu věnovat své virtuální manželce a virtuální flašce portskýho :-) )

    12.3.2011 20:41 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    možná by to chtělo vnímat diskuzi v kontextu a pochopit slovo "zbytečně", masturbátore.
    12.3.2011 23:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Ale chápu, hodnota názoru roste jednak z registrací a druhak s dobou registrace :-D
    V podstatě to tak (také) je, akorát smysl registrace není v tom, že by se měla propojit s reálnou identitou, ale v tom, že víš s mnohem větší jistotou, že ty příspěvky jsou od jednoho člověka. A taky mají na sebe nějakou návaznost, konzistenci.
    Kdežto u anonyma nikdy nevim, jestli to je furt on anebo jestli za něj nepíše někdo úplně jinej atd.
    12.3.2011 20:07 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Jsi fanouškem profesora Flegra?
    12.3.2011 20:12 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    A ty fanoušek hnusnýho xichtu?
    12.3.2011 20:20 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Jak kdy. Na přednášce vykládá vždycky skvěle, ale mimo posluchárnu je někdy takovej divnej, mi přijde.

    Jinak jseš dobrej kokot, docela ti fandím. Trochu mě to tady poslední dobou nudilo, tak určitě nepolevuj.
    13.3.2011 17:25 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Já mám v profilu i RČ, ověř si to na matrice, puso.

    RČ: 650512/0351 ??

    No ale takovýmhle rodným číslem jste tu určitě ohromil spoustu lidí :-D :-D

    Budu hádat: přidal jste si třicet let, možná i kapku víc. Ale když vás to baví...

    Jendа avatar 13.3.2011 19:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    A taky 6505120351%11 = 4… Že by výjimka?

    Nejbližší vyšší validní rodná čísla jsou 720512/0351, 830512/0351 a 940512/0351.
    13.3.2011 20:18 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Jj, právě proto mě to tak ohromilo :-)
    gtz avatar 13.3.2011 20:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    6505120351%11 = 4… Že by výjimka?
    Nejen dělení 11 je validním, zde je něco dalšího

    1. spočti zbytek po dělení prvních devíti číslic a čísla 11
    je-li zbytek 10, musí být poslední číslice 0
    jinak poslední číslice musí být rovna zbytku
    
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 13.3.2011 21:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Jenže on nemá poslední číslici 0.
    gtz avatar 13.3.2011 21:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Příloha:
    zkoušel jsem to v tom xls a myslím, že číslo je validní.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.3.2011 23:17 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Když jsem to číslo vložil do A141, tak se v K141 ukázala hodnota NEPRAVDA. Takže co přesně má ta tabulka dokazovat?
    gtz avatar 14.3.2011 00:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    někrerá rodná čísla nemusí být dělitelná 11 a přitom jsou validní. V té K141 se pouze zjišťuje zda číslo je dělitelné 11 nic víc. Těch čísel bylo přiděleno více než 1000 a třeba je zrovna on takový případ. Btw jeden spolužák měl podobné rč, které nebylo dělitelné 11 a měl s tím hodně trablů.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.3.2011 00:27 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    V té K141 se pouze zjišťuje zda číslo je dělitelné 11 nic víc.
    zkoušel jsem to v tom xls a myslím, že číslo je validní

    A v čem tedy spočívá příčinná souvislost mezi tím, že jste "to zkoušel v tom xls" a v tom, že si myslíte, že číslo (650512/0351 - bavíme se o něm, ne?) je validní?

    někrerá rodná čísla nemusí být dělitelná 11 a přitom jsou validní
    No ano - však to sám tvrdíte,
    je-li zbytek 10, musí být poslední číslice 0
    - takové číslo jedenácti dělitelné nebude.
    jinak poslední číslice musí být rovna zbytku
    - jinými slovy RČ je dělitelné jedenácti.
    Btw jeden spolužák měl podobné rč, které nebylo dělitelné 11 a měl s tím hodně trablů.

    Věřím, ale AFAIK pokud nešlo o výše uvedenou výjimku, šlo o omyly, kdy staťák tato RČ ochotně (a dokonce možná i ex offo) měnil.

    gtz avatar 14.3.2011 00:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Souvislost asi ta, že jsem ročník 1964 a takových kopanců s RČ jsem již viděl mraky. Jak jsem psal měl to spolužák i pár mých vrstevníků. Pracoval jsem pro jednu firmu co dělala mzdy, prostě ekonomiku a bylo s tím celkem hodně srandy, když se někdo s takovým rč objevil. Po nějaké době jsem dělal správce sítě v jedné celkem velké fabrice a naše účetní měla pupínky když se to stalo. Tehdy volala někam a nakonec ji bylo řečeno, že číslo je v pořádku. No já jsem to psal s tím, že se to může stát a nechci někoho obhajovat .. kdo ví zda je to pravda nebo je to pouze nějaký tlachal, který mlátí hubou.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.3.2011 01:27 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    No já jsem to psal s tím, že se to může stát

    Netvrdím, že ne. Ale v kontextu písemného projevu dotyčného to považuji za krajně nepravděpodobné.

    kdo ví zda je to pravda nebo je to pouze nějaký tlachal, který mlátí hubou

    Tak na tu první variantu bych si osobně nevsadil ani zlámanou grešli. ;-)

    BFN

    grubber avatar 12.3.2011 19:48 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Za celou dobu co jsem tady (asy měsíc) poslouchám jenom samý nadávky.
    Ty si u počítače nahlas přeříkáváš, to co píšeš?
    12.3.2011 19:42 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Začínáš se mi líbit :) Kvalitní příspěvek.
    gtz avatar 12.3.2011 16:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Mám na HTC (HERMES) WMP a je to hrůza s ním pracovat :-) no jako druhý tam mám poslední build TCMP+CorePlayer a s tím je vše pohodě.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.3.2011 17:01 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Neplánuju s tím pracovat, spíš se flákat (zpříjemnit si každodenní cestu MHD) :-) Jak už jsem psal - to, co umí WMP mi bohatě stačí a žádnej přehráváč mě před nutností konvertovat video nezachrání, protože to budu dělat už jen kvůli rozlišení. Ale když mě tu tak přesvědčujete, tak tomu TCMPC zkusím dát ještě šanci.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    gtz avatar 12.3.2011 17:11 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    myslím, že poslední byla 0.72RC a je k němu případně i plugin pro titulky, ale doporučil bych se pro starší modely kouknout po XDA. Jistě se tam najde nějaká verze CorePlayeru, která je v pohodě. Má na HTC Hermes nějakou jeho verzi a filmy jsem nějak nekonvertoval, vždy jsem je jen zkopíroval na microSD. Sice je to velké jako prase, ale na občasné kouknutí stačí. Já používám jednu 4GB microSD Pretec jen pro videa :-), ale osobně jsem neměl moc času na to, abych se na to díval.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.3.2011 17:21 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Další problém, který jsem tenkrát měl s TCMPC bylo právě to, že to ten telefon nestíhal (takt procesoru je 200 MHz), možná to bylo codeckem, možná rozlišením (to, že se to musí pořád přepočítávat na rychlosti určitě nepřidá), nevím. To, co vyrobí ten skript, mi WMP přehraje v pohodě. Další důvod pro překódování je ten, že ten telofon umí pracovat s max. 2GB kartou, alespoň podle manuálu - víc jsem nezkoušel.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    Grunt avatar 12.3.2011 22:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Možná tím, že většina nativních přehrávačů to přehrává pomocí DSP, které je na dané rozlišení a parametry připraveno a TCMPC se to snaží dekódovat na procesoru který by i v případě x86 architektury neměl nejmenší šanci.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.3.2011 18:28 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Samotny mencoder to nezvladne? Nieco ako
    -oac lavc -ovc lavc -lavcopts vcodec=msmpeg4v2:vbitrate=1024:acodec=wmav2:abitrate=256
    12.3.2011 20:06 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Přesně takový rady jsem chtěl :-) Dík. Má to jen jednu vadu, mencoder na mě křičí tohle (když zadám -of lavf):
    ** MUXER_LAVF *****************************************************************
    REMEMBER: MEncoder's libavformat muxing is presently broken and can generate
    INCORRECT files in the presence of B-frames. Moreover, due to bugs MPlayer
    will play these INCORRECT files as if nothing were wrong!
    
    a v telefonu to pak nejde přehrát :-(
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    Jendа avatar 12.3.2011 21:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Zkusil bych to video vygenerovat zvlášť (třeba do AVI, to by snad MEncoder zvládnout mohl… i když zase nevím, jestli jde do AVI nacpat MSMPEG) a zmergovat to ffmpegem (-vcodec copy).
    12.3.2011 21:40 Brokarna | skóre: 18 | blog: problemy_s_r_o
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Zkusil bych to zkódovat mencoderem do avi, a pak ffmpegem to jenom zmuxovat do výslednýho kontejneru:
    mencoder -oac lavc -ovc lavc -lavcopts vcodec=msmpeg4v2:vbitrate=1024:acodec=wmav2:abitrate=256 \
    -sub ${sub} -vf scale=320:-2,expand=320:240:0:0:1 -o ${subvideo} \ 
    -subfont ~/.mplayer/arial.ttf -subcp cp1250 -subfont-text-scale 5 ${video}
    
    ffmpeg -i ${subvideo} -vcodec copy -acodec copy -y ${out}
    12.3.2011 21:49 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Vyzkouším. Dík.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    12.3.2011 22:12 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Zvláštní - má to stejný problém jako když to dělám celé mencoderem. V telefonu se video zasekne chvilku po spuštění.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    Grunt avatar 12.3.2011 22:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    To je způsobené tou koncovkou AVI. Navzdory tomu, že to snad celý svět tak používá tak AVI je pro tento případ ten nejhorší možný kontejner, který si lze vybrat. Výsledky vidíš sám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.3.2011 18:39 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Taky se mi trošku nezdá, že nejdříve enkódujete mencoderem do xvidu a pak ještě jednou do msmpeg4... zkuste v mencoderu použít ffhuffyuv (bezeztrátový i rychlejší).
    gtz avatar 12.3.2011 18:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    ffhuffyuv (bezeztrátový i rychlejší)
    mysmlí si, že ffhuff dělá o hodně větší soubory než MP4.

    Já jsem to kdysi dělal přímo ffmpegem (pro TREO 750V)

    ffmpeg -i VIDEO.avi -b 300 -s 320x240 -vcodec xvid -ab 32 -ar 24000 -acodec aac VIDEO.mp4
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.3.2011 19:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Ale ve ffmpegu imho nejdou "vbitmapovat" :-D titulky. Jinak YUV by šel použít taky, ale výstup z mencoderu a vstup do ffmpegu by se musel propojit pajpou.

    Nejlepší řešení by asi bylo to udělat přímo v mencoderu (jak psal R). Formát ASF a enkodér wmav2 by mencoder umět měl (podle manuálu).

    Jinak pokud ten přehrávač neumí ani .avi, tak je blé ;-). Nešel by ten mplayer třeba naportovat?
    gtz avatar 12.3.2011 20:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    port mplayeru pro PocketPC byl šíleným a strašným pokusem. Byl to tuším jeden soubor cca 5MB a hodně-krát po ukončení se musel resnout telefon nebo udělat free-ram.

    Spousta lidí používají ty staré telefony také proto, že mají HW klávesnici (tak jak já HTC HERMES).

    WMP umí kodeky a je celkem i slušný, pokud není v systému nic jiného dá se s tím cosi-kdesi, ale na mne je to moc velký a přebujelý SW.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.3.2011 19:40 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    mysmlí si, že ffhuff dělá o hodně větší soubory než MP4.
    Ten xvid (místo kterého doporučuje huffyuv aby se předešlo dvojímu vytváření kompresního bordelu) je tam přece ale pouze přechodným formátem. Výstupem je až to msmpeg4...
    12.3.2011 21:38 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    A neda sa ta dvojita konverzia vyhodit uplne? Tzn. z mencoderu posielat (nekomprimovany) vystup cez ruru do ffmpegu?
    13.3.2011 00:11 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Někteří lidi posílají rourou z MPlayeru, jsem slyšel. Možná by to mohlo být i stabilnější řešení, ale nemůžu soudit, protože video dělám hezky z windows.
    12.3.2011 20:07 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Vyzkouším, dík. Podobný rady hledám :-)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    gtz avatar 12.3.2011 20:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Koukni se sem [lnk], celkem slušný.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.3.2011 20:47 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Promiňte menší OT, ale nevíte někdo jestli existuje Avisynth i pro Linux? Jinak pro mobil konvertuju v Avidemuxu. Nejni to sice to pravé hardcore-linux-cli řešení, ale mě vyhovuje.
    12.3.2011 23:36 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Neexistuje. Kde bylo tam bylo, Karkulka a Sněhurka chtěli udělat avisynth 3.0 multiplatformně, ale nikdy z toho nic nebylo.

    Avisynth 2.5 (a počítám, že i 2.6 alpha?) však běží uspokojivě pod wine, kromě například filtru FFT3Dgpu.
    Grunt avatar 12.3.2011 22:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Tak z mého pohledu mi přijde skript docela pěkně zprasený a doporučil bych buď zásadně předělat a nebo neprodleně smazat aby ho náhodou někdo nepoužil. A to nemyslím jako nějakou urážku.
    Programy mencoder a ffmpeg jsou sice úžasné, ale já s nima pracuju děsně nerad, protože mají mraky parametrů, které pokaždé zapomenu a musím znovu studovat manuál a googlovat.
    Není pravda. FFMPEG má nejmenší udržitelnou funkční množinu parametrů, kterou jen tak obecný nástroj může mít a ještě razí styl podobný GNOME (nemást uživatele). Mencoder má těch parametrů stejné, ne-li menší množství, akorát je má všechny popsané. První krok by neměl být manuál, ale nějaký tutoriál nebo FAQ. Samozřejmě nejlepší varianta je neučit se co dělá, který přepínač (občas to ani stejně nejde říct a je to jiné případ od případu), ale naučit se obecné principy fungování. To druhé přijde tak nějak samo.
    Se spoustou podporovaných formátů je to podobné - je skvělé, že jich to umí tolik, ale kdo se v tom má vyznat.
    No popravdě jich zas tak moc neumí. Vyznat se ve formátech také není až takový problém když člověk přestane poslouchat nějaké marketingové kecy. Celkově by se počet jedinečných uznávaných videoformátů dal spočítat na prstech obou ruk, v případě rozdělení podle principů na kterých stojí na prstech jedné ruky. Pokrok v oblasti kódování videa za posledních řekněme deset let stagnuje tak razantně, že by snad neměl být až takový problém se v tom vyznat po menším zácviku (znovu – sledujeme-li technické parametry a ne marketingový pokrok, protože podle něj jsme se už včera měli lépe než zítra).
    takle mi to funguje a dělá to, co chci
    No nevím, jestli Just works je zrovna ten nejlepší přístup pro takové věci.
    MS MPEGv2
    Nic takového neexistuje (Microsoftí propagaci navzdory) a je to druhá nejhorší možná varianta. Horší by už byla jen msmpeg4v1. Je to obyčejný MPEG-4 ASP kodek (podobně jako DivX, Xvid, libav implementace,…) druhé experimentální Microsoftí verze (MPEG-4 part 2 Microsoft variant version 2). Z třetí verze msmpeg4 (MPEG-4 part 2 Microsoft variant version 3) bylo vyhacknuto DivX ;- ) 3.11 Alpha což je rok kolik? Tak 1997? Takže asi máš přibližnou představu. Když už do MPEG-4 ASP kódovat chceš tak aspoň použij neexperimentální verzi něčeho co se dnes udržuje (otevřené varianty znám jen dvě: ffmpeg a XviD).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.3.2011 23:21 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Tak z mého pohledu mi přijde skript docela pěkně zprasený a doporučil bych buď zásadně předělat a nebo neprodleně smazat aby ho náhodou někdo nepoužil.
    Doufal jsem, že z toho textu je dostatečně jasné, že problematice moc nerozumím. A tohle snad nikomu neublíží, na webu se válí hroší věci (btw tohle jsem poslepoval z toho, co jsem našel na webu).
    A to nemyslím jako nějakou urážku.
    Konstruktivní kritika mě neurazí (krom toho jsem k tomu i vyzval) :-)
    Není pravda. FFMPEG má nejmenší udržitelnou funkční množinu parametrů, kterou jen tak obecný nástroj může mít a ještě razí styl podobný GNOME (nemást uživatele). Mencoder má těch parametrů stejné, ne-li menší množství, akorát je má všechny popsané. První krok by neměl být manuál, ale nějaký tutoriál nebo FAQ. Samozřejmě nejlepší varianta je neučit se co dělá, který přepínač (občas to ani stejně nejde říct a je to jiné případ od případu), ale naučit se obecné principy fungování. To druhé přijde tak nějak samo.
    Se spoustou podporovaných formátů je to podobné - je skvělé, že jich to umí tolik, ale kdo se v tom má vyznat.
    No popravdě jich zas tak moc neumí. Vyznat se ve formátech také není až takový problém když člověk přestane poslouchat nějaké marketingové kecy. Celkově by se počet jedinečných uznávaných videoformátů dal spočítat na prstech obou ruk, v případě rozdělení podle principů na kterých stojí na prstech jedné ruky. Pokrok v oblasti kódování videa za posledních řekněme deset let stagnuje tak razantně, že by snad neměl být až takový problém se v tom vyznat po menším zácviku (znovu – sledujeme-li technické parametry a ne marketingový pokrok, protože podle něj jsme se už včera měli lépe než zítra).
    To byl subjektivní popis toho, jak to na mě působí, ne objektivní hodnocení situace. A ano, moh bych si to nastudovat, jenže takových věcí je... Moje obvyklé setkání s těmihle záležitostmi vypadá asi takle: mám video ve formátu A a chci ho ve formátu B => na to se hodí ffmpeg a mencoder, tak se kouknem, co uměj. Nastává to jednou, dvakrát do roka a mezitím stihnu úspěšně zapomenout i to málo, co jsem zjistil (no něco málo mi v hlavě uvízne).
    No nevím, jestli Just works je zrovna ten nejlepší přístup pro takové věci.
    Vzhledem k tomu, že mým cílem je pouštět si seriály na mobilu, tak mi to přijde jako celkem dobrý přístup, protože cíle jsem dosáh s minimem obětí. Koneckonců za tvé utrpení může spíš tenhle blog, protože bez něj bys o té prasárně ani nevěděl :-) Kdyby mým cílem bylo nějaké obecnější řešení, např. aplikace na konverzi videa pro mobily, kterou bych chtěl dál distribuovat (tenhle blog nepovažuju za distribuci), tak bych s tebou souhlasil.

    MS MPEGv2
    Nic takového neexistuje (Microsoftí propagaci navzdory) a je to druhá nejhorší možná varianta.
    Tak to té propagandě museli podlehnout i autoři ffmpegu, takže mě, věci neznalému, se nemůžeš divit :-)
    Z třetí verze msmpeg4 (MPEG-4 part 2 Microsoft variant version 3) bylo vyhacknuto DivX ;- ) 3.11 Alpha což je rok kolik? Tak 1997? Takže asi máš přibližnou představu. Když už do MPEG-4 ASP kódovat chceš tak aspoň použij neexperimentální verzi něčeho co se dnes udržuje (otevřené varianty znám jen dvě: ffmpeg a XviD).
    Je mi celkem jedno, jak je to staré, kvalitní, zavřené apod. Jde mi o to, aby to šlo na mém telefonu, aniž bych do něj musel instalovat další sw.

    Každopádně to vypadá, že se vyznáš - cos bys radil ty? Připomínám, že výstupní formát je omezen tím, co je tady. Rád si i něco nastuduju, i když to tak možná nevypadá :-)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    12.3.2011 23:40 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    WMV je vývojový nástupce toho MS Mpeg4v2/3... Nicméně nejsem si jistý jak to bylo s tím kódováním. ffmpeg možná umí WMV2 (někdy také WMV8 podle verze WMP kde se to objevilo iirc, zatímco obvykle máme dnes WMV3 aka WMV9) ale možná mě paměť mate.
    gtz avatar 12.3.2011 23:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    WMV3 aka WMV9
    Nebyla ta WMV9 již před nějakou dobou? Tuším, že do ní kódoval již Windows Media Encoder, který byl před pár lety v XP jako FreeWare.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.3.2011 23:53 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Ano. Další fází vývoje pak bylo VC-1 (no, byl tam ještě nějaký wmv9 advanced profile nebo nějaká draft verze vc-1, ale to sral pes) a pak se na to MS vybodl a s windows7 AFAIK dodává vlastní h264 enkodér.
    Grunt avatar 13.3.2011 01:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Aha. Tak tady jsem možná zas pro změnu přehlédl něco já. Takže jen tak čistě pro pořádek:
    $ffmpeg -codecs
     DEVSD  msmpeg4         MPEG-4 part 2 Microsoft variant version 3
     DEVSD  msmpeg4v1       MPEG-4 part 2 Microsoft variant version 1
     DEVSD  msmpeg4v2       MPEG-4 part 2 Microsoft variant version 2
     DEVSD  wmv1            Windows Media Video 7
     DEVSD  wmv2            Windows Media Video 8
     D V D  wmv3            Windows Media Video 9
     D V D  wmv3_vdpau      Windows Media Video 9 VDPAU
     D V D  vc1             SMPTE VC-1
     D V D  vc1_vdpau       SMPTE VC-1 VDPAU
    msmpeg* nemá s wmv* nic společného. MSMPEGv{1-3} je první a experimentální implementace MPEG-4 ASP z MPEG-4 standardu ihned po vydání (1997,1998 nebo tak) a Microsoft byl jen nucen a nebo vydal zdrojové kódy dobrovolně a jen bylo někomu z ffmpeg týmu líto aby se to válo zbytečně po internetu když už jsou zdrojáky s možností, že MSMPEG (alias okryplený MPEG-4 ASP, takže jakási podmnožina blíže nespecifikovatelná) byl možná kdysi dávno v minulosti použit jako standardní video-formát v ASF kontejneru pro stremování pomocí MMS služby. A nebo jsem alespoň do dnešního dne žil v tom omylu. Může mě někdo prosím opravit a provést korekci?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    13.3.2011 01:04 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Měl jsem na mysli, že WMV7-9 vznikl dalším (možná nepřímým) vývojem z tohoto (tedy modifikováním těchto implementací ASPu). Taky se můžu mýlit nebo mít špatnou informaci (internet...), samozřejmě.
    Grunt avatar 13.3.2011 01:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Tak to nevím. Že Windows Media Video nevznikl jako nový perceptuální video-fromát na zelené louce někde v Microsoft Labs je mi jasné, ale nikdy jsem se o to víc nezajímal, takže nemůžu říct. Microsoft má už i tak v terminologii pořádný guláš a zjišťovat z informací od nich jak to vlastně ve skutečnosti je… to už si radši dopřeju klidný spánek.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 13.3.2011 00:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Doufal jsem, že z toho textu je dostatečně jasné, že problematice moc nerozumím. A tohle snad nikomu neublíží, na webu se válí hroší věci (btw tohle jsem poslepoval z toho, co jsem našel na webu).
    Však já také nikomu za nic nenadávám.
    Konstruktivní kritika mě neurazí
    Byl jsem donucen:
    • Že FFMPEG nenabízí renderování do titulků přímo do obrazu má svůj dobrý důvod. Většina přehrávačů nějaký formát titulků zobrazit umí, i když se o tom nezmiňuji. Ale budiž. Dá se to pochopit, takže tento bod se nedá brát jako přímá kritika. Teda pokud to neopustí ten mobil.
    • Dvojí kódování do ztrátového formátu už bylo vytýkáno výše. Nemá cenu kódovat mezivýsledek do perceptuálního ztrátového video-formátu. Krom toho, že je to zbytečně časově náročné je to jako na kopírce dělat kopii z kopii originálu. Huffyuv asi taky ne (nač něco zipovat když druhý krom bude unzip?). Na takové věci se většinou používá YUV4MPEG (yuv4mpegpipe) a pípa. Nikde se nesebere ani 1kb a časově je to nejméně náročná varianta (nic se nikde nekomprimuje).
    • Zbytečné použití dvou programů. Mencoder by to všechno zvládl, protože to není nic jiného jen ffmpeg v jiném obalu (s jinak pojmenovanými parametry). Ono se totiž krom obrazu a zvuku kopírují ještě různé metadata. Třeba značky pro časovou A-V synchronizaci. A ty když se rozhodí (třeba viz o jeden bod výše) tak už se nedají snadno spravit a je to jedna z nejčastějších nepříjemných chyb.
    • Další věc je použítí AVI kontejneru. Jak bylo řečeno je to ta nejhorší možná varianta i když se široce používá. AVI je primitivní kontjner navržený v roce 1992. A krom spousty věcí, které neumí neumí také efektivně ukládat budoucí reference (b-frames). Teda on je neumí ukládat vůbec, protože v době jeho návrhu nic takového neexistovalo. Většina kodeků a multiplexorů (stejně jako demultiplexorů) to řeší hackováním. Mencoder a FFMPEG jsou jedini z mála těch co to svědomitě neřeší hackem, ale neřeší to vůbec. Což bude nejspíš problém jako případu #31 a #51. Jinak pokud už něco dovede přehrát MPEG-4 ASP, tak to také s největši pravděpodobností bude umět také demultiplexovat MPEG-4 File format (.mp4). Dál by podle nějakých standardů většina mobilních zařízení také měla mít schopnost demultiplexovat 3GPP kontejner (.3gp) chtějí-li splňovat nějaký standard. Třeba též není špatný hint.
    • S kombem MPEG-4 ASP jako video-formát, Windows Media Audio jako zvukový a AVI jako kontejner bude mít asi dost problémů i spousta obecných přehrávačů se širokým záběrem. Ne Windows Mobile. To je prostě vražedná kombinace.
    • -oac copy do AVI? Si si jistý že když mu jako vstup předhodím třeba Ogg Vorbis, tak bude mít mencoder nějakou minimální šanci to namuxovat?
    • -subcp cp1250 – a když vstupní titulky nebudou v cp1250 kódování, tak co?
    • scale=320:-2,expand=320:240:0:0:1 – Aha a když pomocí -2 vyjde, že vertikální rozměr bude víc než 240 pixelů (třeba kvůli nestandardnímu poměru stran jaký má třeba moje mobilní zařízení postavené na výšku), tak by se s tím měl expand filtr popasovat jak? Jak chce?
    • ~/.mplayer/arial.ttf – file not found
    • -b 1024k -ab 256k – to je napevno proč? Protože 1Mbps pro video a 256kbps je nějaká normalizovaná hodnota, která vůbec neplýtvá pro takové rozlišení místem? Teda odhlédne-li od faktu, že FFMPEG v případě prostého -b parametru produkuje VBR a s tím má zase AVI problémy.
    • Sám si zmínil že tomu sotva rozumíš a že si to tak tak poskládal. A nikdo ti to nemá za zlé. Zvlášť v případě Microsoftu je vytahání validních parametrů spíš kunšt. Otázka je potom jaký smysl vlastní skript má? Co když ho opravdu někdo použije? A předpokládal si třeba variantu, že se k tomu dostane nedejbože Smolík a začne ho dál doporučovat?
    Je mi celkem jedno, jak je to staré, kvalitní, zavřené apod. Jde mi o to, aby to šlo na mém telefonu, aniž bych do něj musel instalovat další sw.
    Čím že to je ta cesta do pekel dlážděná?
    cos bys radil ty?
    Zjistit si co to vlastně dovede přehrát a s jakými parametry. Microsoft už jako obvykle klasicky mlží (mlží všichni, ale Microsoft jako obvykle víc než ostatní), takže na nějaký seznam nesmyslů s nadpisem Podporované formáty bych vůbec nespoléhal. Tím bych asi začal já.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 13.3.2011 01:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    #51
    A vlastně nemusí. Případ #51 může také souviset s tím že se kódování provede zvlášť v jiném programu než multiplexování a jen se do streamu nedostanou a nebo dostanou pokroucené A-V synchronizační značky. Takže o jeden bodík výš. Si člověk může i vybrat chybu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    13.3.2011 11:44 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    No právě podle toho, co píšeš, bych čekal, že to bude dělat problémy po dovjí konverzi a ne když to zpracuju jen mencoderem.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    Jendа avatar 13.3.2011 12:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Hele, a jak by se tohle mělo správně řešit? Já měl vždycky za to, že zkomprimování videa a zvuku zvlášť a následné použití např. mkvmerge je v pohodě - ostatně kdyby to nešlo, mkvmerge by ztratilo smysl (maximálně tak na přibalení titulků). A někdy to ani jinak nejde - třeba když chci vyrobit Matrosku s více zvukovými stopami, musím si je vždycky připravit zvlášť a až pak to zmergovat.
    13.3.2011 11:10 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Dík za vyčerpávající odpověď :-)
    se většinou používá YUV4MPEG (yuv4mpegpipe)
    Vyzkouším.
    Dál by podle nějakých standardů většina mobilních zařízení také měla mít schopnost demultiplexovat 3GPP kontejner (.3gp) chtějí-li splňovat nějaký standard. Třeba též není špatný hint.
    Ten jsem zkoušel, ale nutilo mi to rozlišení 176x144, tak jsem toho nechal.

    Ad -oac copy,scale=320:-2,expand=320:240:0:0:1,~/.mplayer/arial.ttf Je to je tam natvrdo, až to začně dělat problémy, tak změním.
    "-b 1024k -ab 256k" – to je napevno proč?
    Chtěl jsem to nějak regulovat a nic lepšího mě nenapadlo.
    Co když ho opravdu někdo použije? A předpokládal si třeba variantu, že se k tomu dostane nedejbože Smolík a začne ho dál doporučovat?
    Když si pročte diskusi, tak si snad dá pozor. A i kdyby, tak si jen zmrší svoje video, ne?
    Zjistit si co to vlastně dovede přehrát a s jakými parametry. Microsoft už jako obvykle klasicky mlží (mlží všichni, ale Microsoft jako obvykle víc než ostatní), takže na nějaký seznam nesmyslů s nadpisem "Podporované formáty" bych vůbec nespoléhal. Tím bych asi začal já.
    OK, ale jak tedy? Pokus omyl je dost náročný postup....
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    13.3.2011 11:46 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Přidal jsem varování.

    A ještě k té cestě do pekla. Pokud je peklem nekvalitní video, tak se stačí podívat na displej toho telefonu. Na něčem tak mrňavym kvalitní video jentak nebude...
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    gtz avatar 13.3.2011 13:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Nezkoušel jste to na nějakém GUI -- Avidemux2-qt4 apod. ?? tam se dá všechno nastavit a je vidět i náhled toho co se děje.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.3.2011 14:17 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    To jsem nezkoušel. Ale teď jsem hlavně chtěl říct, že když to přehrávám na malym dipleji mobilu, tak to už z tohodle důvodu žádná velká kvalita nebude.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    gtz avatar 13.3.2011 16:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Pochopil jsem, myslel jsem jen to, že tím avidemuxem se dají tyto parametry nastavit celkem luxusně včetně titulků. Já jsem to s ním dělal do MP4 pro TREO750V a WMP to přehrál v pohodě.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.3.2011 14:32 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    ... umět také demultiplexovat MPEG-4 File format (.mp4)
    Tak jsem zkoušel tohle a dává to zatím nejlepší výsledky :-) Má to ale jeden zádrhel. Píšeš, že
    Mencoder by to všechno zvládl, protože to není nic jiného jen ffmpeg v jiném obalu (s jinak pojmenovanými parametry).
    Jenže mě to funguje jen takle:
    mencoder -endpos 1:00 -oac copy -ovc lavc -lavcopts vcodec=ffvhuff \
    -vf scale=320:-2,expand=320:240:0:0:1 -subfont ~/.mplayer/arial.ttf \
    -subcp cp1250 -subfont-text-scale 5 bbt.avi -sub bbt.srt -o sub.avi
    
    ffmpeg -i sub.avi -s qvga -vcodec mpeg4 -b 1024k -acodec aac \
    -ab 256k -y out-mpeg4-aac.mp4
    
    Když to zkusím jen mencoderem:
    mencoder -endpos 1:00 -oac lavc -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1024:acodec=libfaac:abitrate=256 \
    -vf scale=320:-2,expand=320:240:0:0:1 -subfont ~/.mplayer/arial.ttf \
    -subcp cp1250 -subfont-text-scale 5 -of lavf bbt.avi -sub bbt.srt \
    -o sub-mpeg4-aac.mp4
    
    Tak to vyrobí o cca 2MB menší soubor, který nejde v telefonu vůbec přehrát. Přitom mě přijde, že by to mělo dělat totéž.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    13.3.2011 17:29 Brokarna | skóre: 18 | blog: problemy_s_r_o
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    u mencoderu chybí -lavfopts format=mp4
    14.3.2011 09:22 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Vyzkouším. Dík.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    14.3.2011 10:33 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Hmm, tak to bude v něčem jinym...
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    14.3.2011 02:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    "-subcp cp1250"
    Neexistuje něco jako -subcp auto?
    "scale=320:-2,expand=320:240:0:0:1"
    Jo tohle mám ve svejch skriptech taky :-D.
    "-b 1024k -ab 256k"
    To mám napevno taky ;-).
    14.3.2011 09:18 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    "-subcp cp1250"
    Neexistuje něco jako -subcp auto?
    Asi by se to dalo nějak vyřešit pomocí enca, nebo, když už to mám v skriptu, nejdřív detekovat a podle toho nastavit. Ale už jsem opravdu hodně dlouho neviděl titulky v jiným kódování. Mám to řádově roky v configuráku mplayeru a nepamatuji si, že bych to někdy potřeboval měnit. Takže je to sice prasárna, ale staisticky vzato to funguje skvěle :-)
    "scale=320:-2,expand=320:240:0:0:1"
    Jo tohle mám ve svejch skriptech taky :-D.
    "-b 1024k -ab 256k"
    To mám napevno taky ;-).
    Že bych v tomhle nebyl zas taková lama? :-)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    14.3.2011 17:14 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Aha, tak detekce je dobrej nápad, jen doufám, že by to šlo nějak zautomatizovat, mplayer si titulky načítá sám... enca podporu tuším nemám nakompilováno :-(.

    No to scale a expand mám kvůli tomu, že ségřin mobil má jen několik pevně daných rozlišení, přičemž i to maximální je malý. To jestli bude souhlasit původní velikost videa to se musí holt otestovat.

    Ty bitraty taky. U mobilu je jen jedno maximální, kdy to ještě stíhá (blé AMR). A třeba u h264 je zase jedno maximální kdy to stíhá PC :-D. Zvuk je pak buď acodec copy a pokud to je wma, tak natvrdo mp3 192k.

    14.3.2011 17:28 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Enca umí --auto-convert takže když před puštěním filmu zadáš enca --auto-convert soubor_s_titulkama tak by to mělo fungovat pokaždý. Nebo zkompilovat mplayer s prodporou enca. Nemám vyzoušeno, protože jak už jsem psal, titulky v něčem jinym jsem neviděl ani nepamatuju (ty jo?) ...
    To jestli bude souhlasit původní velikost videa to se musí holt otestovat.
    Video, který má větší výšku než šířku, se taky moc nevidí.

    Ty bitraty taky. U mobilu je jen jedno maximální, kdy to ještě stíhá ...
    Já nakonec asi budu používat 512k, těch 1024k to ve složitějších scénách nestíhá. No nekupoval jsem ten telefon na sledování videa, je to jen bonus :-)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    14.3.2011 18:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    No mám pár souborů stáhlých z youtube jako xml titulky. A ty byly tuším v UTF-8. Ale ty se daj stále překonvertovat do cp1250. Mě spíš vadí to, že cp1250 je jinde, třeba na dvd-r médiu, kde jaksi konvertovat nejde a taky, že je pěkně zastaralý. Mplayer si zkompiluju, ale to trvá celej den :-D.

    512k je imho zase dost málo. Zkusil bych si vystříhat tu problémovou část a emiricky zkusil co funguje. Třeba 750k by mohlo jít taky.
    14.3.2011 21:31 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    512k je imho zase dost málo. Zkusil bych si vystříhat tu problémovou část a emiricky zkusil co funguje. Třeba 750k by mohlo jít taky.
    Mě to přijde OK, ale zkoušet budu určitě dál.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    Jendа avatar 14.3.2011 21:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    512k je imho zase dost málo.
    Na displeji mobilu? Tam podle mě nebudou ani vidět kompresní artefakty.
    15.3.2011 02:01 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    No barevný rozlišení bude asi slabý, ale pixely by měly jít rozeznat docela dobře.
    gtz avatar 12.3.2011 23:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Tak z mého pohledu mi přijde skript docela pěkně zprasený a doporučil bych buď zásadně předělat a nebo neprodleně smazat aby ho náhodou někdo nepoužil. A to nemyslím jako nějakou urážku.
    Co kdybys mu poradil?

    Možná bych volil raději nějaké GUI na zpracování - AvideMux apod., ve kterém se všechny tyto parametry dají slušně nastavit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.3.2011 23:54 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Nu což, když to funguje? Jediná skutečně retardovaná věc je ten mezipřevod do xvidu, který nakopá kvalitu obrazu do řiti... pokud na tom někomu záleží.
    12.3.2011 23:35 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze videa pro mobil
    Ještě jsem experimentoval a narazil jsem na jednu zvláštnost (teda aspoň pro mě). Spustím tyto dva příkazy:
    mencoder -endpos 0:10 -oac lavc -ovc lavc \
    -lavcopts vcodec=msmpeg4v2:vbitrate=1024:acodec=wmav2:abitrate=256 \
    -vf scale=320:-2,expand=320:240:0:0:1 -subfont ~/.mplayer/arial.ttf \
    -subcp cp1250 -subfont-text-scale 5 -of lavf bbt.avi -sub bbt.srt \
    -o sub-msmpeg4v2-b1024.asf
    
    ffmpeg -i sub-msmpeg4v2-b1024.asf -s qvga -vcodec msmpeg4v2 -b 1024k \
     -acodec wmav2 -ab 256k -y out-msmpeg4v2-b1024.asf
    
    Tj. nejdřív video překoduju pomocí mencoderu do asf (msmpeg4v2 a wmav2), vezmu výsledný sobor a ffmpegem ho překóduju do téhož. První telefon nestíhá přehrát druhý je OK. Když snížim vbitrate jsou OK oba. Rozdíl mezi prvním a druhým okem nerozpoznatelný ani na počítači. Nemělo by se to chovat stejně?
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.