abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (27%)
     (21%)
     (4%)
     (8%)
     (2%)
     (4%)
     (4%)
     (31%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 15:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    pushkin avatar 27.12.2015 20:55 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Nerad ti kazím radost, ale neřekl bych, že to budou Galileovy měsíce. Podle silné symetrie mi to spíš připadá jako parazitní optický jev na čočce..
    Blaazen avatar 27.12.2015 21:22 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    xvasek avatar 27.12.2015 22:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Móc vtipné. :-)
    xvasek avatar 27.12.2015 22:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Nemyslím si. Stejnou chybu by musely vykazovat dva objektivy, neprojevila by se u fotky jiného světelného bodu podobné magnitudy a nepřijde mi to až tak symetrické. Ale snad zkontroluju dnes, jestli se vyjasní.
    27.12.2015 22:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Průměr Jupitera (142984 km) je asi třetina poloměru orbitu (421800 km) nejmenšího měsíce.
    27.12.2015 22:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    s/nejmenšího/nejbližšího
    27.12.2015 23:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Nicméně když nad tím tak přemýšlím, tak to vlastně nic neznamená :-D, tedy jen to, že můžeš mít a nemusíš mít pravdu :-D.
    27.12.2015 23:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Tak mě to nedalo a podle tohodle webu byl Io z pohledu ze Země před ~24h v maximální vzdálenosti od Jupitera.
    xvasek avatar 27.12.2015 23:20 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Jj, jak nad tím přemýšlím, tak jsem došel ke stejnému závěru. On navíc ten Jupiter je určitě na fotce větší, protože to není až tak suprovně zaostřené (mám tu redukci o pár mikrometrů delší, to chci opravit) a co jsem se díval, tak se toto fotí na dvě expozice - jedna pro Jupiter a druhá pro měsíce. Takže pokud to mám celé jednou expozicí, tak je ten Jupiter samozřejmě přepálený a přetečený do okolních pixelů. Takže pokud je vlastně meší, tak proužky asi nebudou...

    Teď Jupiter vyšel u mě nad obzor, ale je tam mrak, takže zatím vidím kulové, musím počkat někde do půlnoci.
    27.12.2015 22:56 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Ony ty měsíce byly včera opravdu tak pěkně vyrovnané.
    27.12.2015 23:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    To by neměl být problém zkontrolovat třeba pomocí xephem. Je to sice oldschool, ale u všech těch modernějších cool programů mi přišlo, že odpověď na otázku, jak vypadala poloha nějakých objektů na obloze v určitý okamžik, se z nich dostává podstatně hůř (pokud se mi to vůbec povedlo).
    28.12.2015 01:18 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    A co Stellarium? Tam je to naprosto triviální - prostě si člověk nastaví datum a čas a vidí.
    28.12.2015 06:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Stellarium z nich bylo zdaleka nejpoužitelnější, ale když jsem to potřeboval naposledy (kvůli simulaci průběhu zatmění Slunce), nedokázal jsem najít, jak zafixovat pohled na konkrétní objekt. Na tohle by to ale nevadilo.
    Jendа avatar 28.12.2015 07:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Kliknout a mezerník.

    Zatmění Slunce by mělo být vidět, ale před dvěma lety to neumělo dělat zatmění měsíce (prostě to nepočítalo osvětlení podle stínu Země).
    Jendа avatar 28.12.2015 07:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Tak aktuální verze už to umí.
    Blaazen avatar 27.12.2015 23:17 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Máš pravdu: http://www.skyandtelescope.com/wp-content/observing-tools/jupiter_moons/jupiter.html# (musí se tam nastavit 26.12., čas před půlnocí a přepočítat).

    Tak to asi opravdu budou měsíce.
    27.12.2015 23:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Připomíná mi to, jak jsem kdysi dávno (odhadem pátá nebo šestá třída ZŠ) s dalekohledem Astro Cabinet 90 z NDR při šikovném zaostření (nebo spíš rozostření) uviděl červený kotouč v zeleném mlhavém oblaku a radoval se, že vidím Venuši. Radost mi pokazilo nejdřív to, že byla podezřele daleko od ekliptiky, a posléze to, že jsem jich poměrně rychle na obloze našel ještě dalších pět. :-)
    xvasek avatar 28.12.2015 00:24 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Příloha:
    Takže jsou to opravdu měsíce - viz příloha z teď v tomto komentáři. Sedí na toto celkem přesně.
    Blaazen avatar 28.12.2015 00:38 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Tak se omlouvám, že jsem pochyboval. :-)
    28.12.2015 00:45 coder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Příloha:
    Teď ti to sedí, ale včera jsi tam měl podle mé open source analýzy UFO.
    xvasek avatar 28.12.2015 01:24 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Jo, ale ty fotky ze včera jsou ze včera, to bylo Io vpravo nahoře a Europa tam, co je dnes Io. Ono to lítá hodně rychle a oba dny sedí.
    28.12.2015 01:47 coder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Jo, máš pravdu, když se ve Stellariu (to je zároveň i zdroj mé 'fotky') přesunu na noc 26.12/27.12, tak to odpovídá.
    xvasek avatar 28.12.2015 01:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    A - jestli se můžu zeptat - čím to máš focené?
    Jendа avatar 28.12.2015 01:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Tohle vypadá jako render ze Stellaria :)
    28.12.2015 00:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Tak to ovšem vypadá hodně zajímavě :-O.

    Dalo by se nafotit víc samplů a zvýšit kvalitu obrázku?
    Jendа avatar 28.12.2015 01:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Já bych to zkusil exponovat kratší čas a doufal, že když to nebude čistá bílá, tak třeba i uvidíme něco na povrchu.
    xvasek avatar 28.12.2015 01:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Už přišel opar nebo smog nebo co to je a dnes konec. Víc fotek mám, ale vypadají v podstatě dost stejně, ta v příloze je opravdu nejlepší, co od sebe dokážu se současnou technikou dostat. Zkoušel jsem ještě fotit do RAWu - z toho by asi šlo udělat nějaký trochu lepší obrázek, ale v zásadě zachytím jenom pozice měsíců a Jupitera, žádnou kresbu planety. Zkoušel jsem víc clonit a kratší expozice a je to pořád jenom jednolitý flek.

    Když se dívám do RAWu, tak měsíce jsou na té 135ce (=~ 270mm přepočtených) jenom přes dva sousední pixely, tady není co vylepšovat, Jupiter samotný je asi 10x10 pixelů (a uřezané rožky samozřejmě), takže teoreticky tam nějakou náhodou může nějaká kresba vzniknout, ale vyloženě na hranici aliasingu a to sklo prostě lepší rozlišení nemá, ono je na takovéto retro.
    pushkin avatar 28.12.2015 08:22 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Pěkné :-) Tak to gratuluji k ulovení měsíců :-)
    Bedňa avatar 29.12.2015 03:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Toto sú tie paradoxy, ty si vyfotil niečo čo už je úplne inde a keby tam bola v pozadí ešte nejaká hviezda ktorá už pár miliónov rokov neexistuje.

    Toto ma na vesmíre vždy fascinovalo a až budem na dôchodku mám v pláne spraviť k tomuto program ktorý by simuloval to čo vidiš a kde tie objekty v skutočnosti sú. Teda väčšina objektov ktoré vidíme na oblohe za jasnej oblohy sú už niekde úplne inde, napr. v prdeli.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    mirec avatar 1.1.2016 09:23 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Přílohy:

    Fotené cez silvestra cca 50-ročným portrétovým objektívom na statíve ktorý sa hýbe keď sa naň škaredo pozriem. Čo som asi čakal, že ;)

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 1.1.2016 09:51 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter

    Ešte som zabudol presnejšie špecifikovať techniku. Objektív je Carl Zeiss Jena Sonnar 180mm f/2.8. Fotoaparát Pentax K3. Clona okolo f/5.6 (len odhadujem, nechcelo sa mi svietiť). Možno nie je úplne zaostrený, na nekonečno som ho nastavil ešte doma pred odchodom, teraz v zime sa mi nechce ležať na zemi aby som zaostroval cez hľadáčik a LCD má moc veľkú odozvu na to aby sa s nim dalo presne zaostriť v noci.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 4.1.2016 22:00 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Pěkná práce. Zajímalo by mě, jestli jsou ty barvy chyba vzniklá z demosaicingu, nebo to tak má být a něco to znamená. :-) To rozostření vypadá jako způsobené pohybem, možná by se s tím dalo ještě něco dělat.
    mirec avatar 6.1.2016 07:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter

    Prvý mesiac má nesprávnu farbu kvôli blízkosti k jupiteru, bez zvýšenia kontrastu boli zliaté. Inak je to spôsobené pohybom, nie som s istý či statívu, alebo to bolo sklopením zrkadla.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    4.1.2016 21:05 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Příloha:

    Skúšal som to asi pred rokom. Najlepší pokus je v prílohe. (tie menej podarené tu) Technické detaily nájdete v EXIF dátach. Pôvodne som bol trocha sklamaný - dúfal som v trocha lepší výstup. Vlastne som tiež mal pôvodne podozrenie na chybu optiky, alebo nejaké odlesky. Ale tento blogpost ma motivuje k ďalším pokusom ;-) (Len sa musí zlepšiť počasie. Vždy keď sa na oblohe deje niečo zaujímavé, tak sa tu zatiahne :-/ .)

    Zaujímavé na tom je, že nie je vhodné použiť dlhý čas ani vysoké ISO, zato je veľmi vhodné použiť dobrý statív. Ten som nemal, takže som fotil tiež z tej malej chobotničky a zo samospúšťou. Ostril som ručne podľa 10x zväčšeného live preview na display-i. Ak má niekto tipy, aké parametre pomôžu lepšiemu výstupu - podeľte sa.

    P.S.: nedávno som okolo 6 ráno videl peknú Venušu. Ale nemal som pri sebe foťák. Myslím, že má teraz celkom vhodnú polohu, tak by to stálo za pokus.

    xvasek avatar 4.1.2016 22:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    Zajímavé, že máš úplně jiné expoziční parametry. Já bych určitě přiclonil, aby to bylo ostřejší, u APS-C není problém F8 nebo F11. Taky bych experimentálně zkrátil čas a zkusil zachytit kresbu na planetě (měsíce nepůjdou vidět). Už se dívám, kde sehnat teleconvertor - pro Pentax P/K stojí použitý okolo 500Kč, ale myslím, že to moc nepomůže, když ten objektiv sám o sobě není dost ostrý...
    4.1.2016 23:20 jhhk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotíme Jupiter
    O tech mesicich nemuze byt sporu, jsou na hranici viditelnosti pouhym okem a bez problemu viditelne i v malem triedru. Vzhledem k jejich obeznym dobam muze byt jejich pohyb zachyceny uz behem par hodin.

    Pokud jde o pruhy, tak myslim, ze by mohly byt v naznaku videt. Bude potreba poradne zredukovat expozici, protoze na snimcich je jasne videt, jak je preteceny (= cely koutoucek ma bilou). Navic bude asi potreba rucne vyladit dynamicky rozsah (ted neni uplne jasne, jestli nahodou preteceni nezbusobila elektronika).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.