Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Jedinečné. Zničující. Nezapomenutelné. Nejvzpomínanější. Vylodění Spojenců v Normandii.
Ve dnech 2. - 4. 12. 2011, po dobu 48 hodin, se odehraje repríza zmiňovaných bojů v podání SVK/Virtual wings a Palby.cz
Svátek pro celou československou lítací komunitu se blíží. Nejlepší z nejlepších i další individua se zase jednou utkají a setkají na krásném virtuálním nebi. Pořád na jednom jediném serveru s limitem 128 současně připojených hráčů. Letecký simulátor Il-2 "Šturm" už umí posunovat online pozemní frontu, získat a ztrácet letiště. To je další důvod pro gradování napětí.
Už se na takovéhle blázny nekoukam přes prsty. Už se mi podařilo v Tempestu vyhnout Fokáčovi a v zatáčení ho dostat. Muj první pěknej sestřel, kterej mi udělal radost. Letěl jsem s Lancasterem, odházel a při odletu mne dostali. Viděl jsem nad místem sestřelu kroužit šest dotů. V Migu-17 jsem viděl v 15km hvězdy. Další zážitek.
Líbí se mi ve světě, kde vše bude hotové za 14 dní a ve kterém se létá na "letadlech s křídly".
Velký věci možná začínají smíchem. A když se dokončí, jsou všichni rádi, že u toho byli. Kapitána Vomáčku si dobírají, co udělá s Mustangem, když s jednou Avií sestřelil 4 Befka a pátého zesměšnil
Pro očekávanou kvalitu se hlásí i piloti ze zahraničí a jsou odmítání, na pokračování Palby 1938 je odmítat nebudeme
Malé vysvětlení ... 1) tvůrci této Akce to měli celkem jednoduché. Pár fotek, vzpomínek a vymalováno. Názornost velká. 2) Nějaké takové video u Palby 1938 nebylo. 3) Svět před 67 lety a dnes je drobíček jiný, v obsazení rolí, v tom, jak jednoznačně jsou dědové a jejich vnukové nahlíženi. Nebo spíše teď je více vidět, že je zlo nad stranami a národy.
No a já teprve u této Akce poznal svou další možná životní lásku ... po válce budu moci prozradit. Dneska bylo na SVK ... Do Invaze zbývá 39 dní ... bude to maso. Konečně letět s letadlem, co se směrem k zemi nemusí tlačit
A jak jsem slíbil ... link na youtube ... P-38 White Lightning & Lefty Gardner ... prostě extáze ... ještě dodam fotky z průletu pod mostem ve Šturmu a něco z Invaze ... Sám mám tracky jen z neděle, první krátký z rána, kdy jsem přelítal náhradní stroje ze záložního letiště (z té doby jsou fotky B-25), na kluky bafnul ve Francii jeden Fokáč při žhavení motorů, pak další dva z doby před polednem. To jsem si odvezl jeden skalp ze St. Romain..
Tiskni
Sdílej:
Jako divák asi těžko, to bys musel někomu koukat na monitor. Sedět a čekat na nějakou akci mezi přeletama, z Anglie to je do Normandie ošklivejch 30 minut.
Jedná se o polet, hraní, ve hře Il-2 Šturmovik. Už deset let je Šturm na světě a je to nejhratelnější a nejrozvinutější hra s danou tématikou.
Sám lítam rok a teprve v poslední době dostávám do rukou nějakej cit, abych každý letadlo nerozbil, abych si troufal přistát s rozbitou výškovkou nebo abych stihl vše aspoň trochu sledovat.
Co pozoruju, jsem jedinej linuxák, co lítá v linuxu. Vibrace na joysticku nějak nemakaj a sám nemam potřebu sledovat, zda se stav změnil.
Na Core 2 Duo jsem měl na Palbě 38 cca 20-30 fps při minimálním, nejhorším nastavení, v poslední době jsem upgradoval na i5 a mam 100fps při plných detailech hry, zážitek je úplně někde jinde, moře se leskne, za Migáčem květináčem jsem viděl pěknej mrak při M=1. Letěl jsem nad Itálií těsně nad zemí a sledoval jsem okolí z pozice jezde F-1, hledal jsem kořist v cca 250Mph, taky zážitek.
Abych zas neodrazoval, jestli Tě láká rychlost, "dívání", drama, nervy, adrenalin, napětí, tak je nejlepší čas začít s lítáním. A ve společnosti přátel se lítá ještě líp. Na komunikaci se používá teamspeak, nějakej voip po udp.
Nevim o něm, server se pouští jako konzolová aplikace a pak se ovládá příkazama. Lze se dívat přes externí pohledy, pokud jsou povolené - teď při tréninku je necháváme pro pozorování přesnosti odhozu apod., při specce nebudou.
Při letu lze udělat záznam, nahrát to, co je vidět, výstup, do soubotu, říká se tomu "track", pak při přehrávání se z toho dají dělat filmy, jelikož lze manipulovat s pohledy i rychlostí přehrávání. To je až po odletění akce.
Před to bylo na
# lspci -v 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation Quadro NVS 140M (rev a1) (prog-if 00 [VGA controller]) Subsystem: Lenovo ThinkPad T61 Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 16 Memory at d6000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=16M] Memory at e0000000 (64-bit, prefetchable) [size=256M] Memory at d4000000 (64-bit, non-prefetchable) [size=32M] I/O ports at 2000 [size=128] Expansion ROM at <unassigned> [disabled] Capabilities: [60] Power Management version 2 Capabilities: [68] MSI: Enable- Count=1/1 Maskable- 64bit+ Capabilities: [78] Express Endpoint, MSI 00 Capabilities: [100] Virtual Channel Capabilities: [128] Power Budgeting <?> Capabilities: [600] Vendor Specific Information: ID=0001 Rev=1 Len=024 <?> Kernel driver in use: nvidia Kernel modules: nvidiaa po upgradu na
# lspci -v 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation Device 1201 (rev a1) (prog-if 00 [VGA controller]) Subsystem: CardExpert Technology Device 0801 Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 16 Memory at f6000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=32M] Memory at e0000000 (64-bit, prefetchable) [size=128M] Memory at ec000000 (64-bit, prefetchable) [size=64M] I/O ports at ef00 [size=128] [virtual] Expansion ROM at e8000000 [disabled] [size=512K] Capabilities: [60] Power Management version 3 Capabilities: [68] MSI: Enable- Count=1/1 Maskable- 64bit+ Capabilities: [78] Express Endpoint, MSI 00 Capabilities: [b4] Vendor Specific Information: Len=14 <?> Capabilities: [100] Virtual Channel Capabilities: [128] Power Budgeting <?> Capabilities: [600] Vendor Specific Information: ID=0001 Rev=1 Len=024 <?> Kernel driver in use: nvidia Kernel modules: nvidiaobojí je s proprietárním ovladačem. Daný výsledek fps je závislý i na hustotě strojů v dohledu, když jich je na 6km 50, tak klesá výkon možná na 60%.
Zatim lítam v okně, lze jej definovat přímo na pixel, sám mam nějakých 1400x900.
Windowsáci maj problém, když používaj feedback, tj. reakci joysticku na klepání letadla, vibrace, že nemůžou přepnout z fullscreenu jinam na jinou aplikaci nebo na lištu, že se jim pak to klepání, vibrace, deaktivuje. Z mýho pohledu je to hodně užitečný, sledovat pádovou rychlost nebo zásah do kožichu poklepem joye. V linuxu jsem musel absenci přijmout nějaké hmatatelné odezvy přijmout.
A za další: už sledovat vlákna diskusí, drby, hecování a špičkování je taky zážitek
A samozřejmě i objevování nových záležitostí a perel je parádní ...
Už na Palbě 1938 jsem si všiml jednoho ufňukánka, po odletění Akce nás sepsul ... a pak se omluvil ... dnes udělal další video ... http://www.ulozto.cz/11489840/jaka-byla-mise-invaze-1944-wmv. Jako ulistrace by to mohlo stačit. Co vidím, toho fokáče nějak dlouho klofal ... snad i kvůli lagům (tj. nepravidelnostem ve hře způsobeným "cukaturou").
To k nějaké názornosti o co jde. Pokud se něco letí, tak je v "tom všem" adrenalinu a napětí "jako prase" ... doslova. Pro mne je to balzám po tom všem stresu, co je kolem mne ... wow, svobodááá, vzduch, pohyb, pohyb ve 3D ... volnost ... relatvní ... to v tom je.
Nenechat kamarády ve štychu a makat. Aspoň jednou ročně SVÁTEK.
Už se mi podařilo v Tempestu vyhnout Fokáčovi a v zatáčení ho dostat.A je to reálné ho zatáčkách dostat? Vždyť ten tempest je větší, těžší...
Reálné? Asi udělal pilot fokáče chybu, nestrefil se, minul, předletěl a já si toho všiml včas a včas vybíral a točil, čili dostal jsem se mu za záda včas, dřív, než mi uletěl a udělal na mne další B&Z.
To je taktika "Boom and Zoom", letět ve vejšce, vidět kořist, spadnout na ni, proletět, sestřelit, vzhůru do oblak a hledat další oběť. Tj. nekroutit, užívat výkonu motoru a letadla.
Statistika na Warbirdech je vymazaná, tam už to asi nenajdu, zápis z letu.
Spit točí obecně lépe než Befko, přesto jsou rychlosti, kdy to neplatí. I to je odpověď na Vaši otázku.
Taky: když Tempest bitevničí, létá obvykle níže, už proto, že z pěti kilometrů neni na zemi nic vidět. A ty jeho invazní pruhy z výšky vidět jsou.
Čas? Když nechodim do hospody, tak 10 hodin za týden po večer před usnutim najdu. Občas.
Když se něco podělá, čas neni. Až čas je, zase lítam. Je to docela návykové.
Už třeba v Lancasteru pozorovat, jak se hejbou budíky bylo pěkné. A než se ta almara dostane do vzduchu a rozhejbe
Ono zase je to i o přístupu, za poslední týden jsem klukům rozchodil dedikáč, tréninkovej server.
Z mýho pohledu je to boj proti stárnutí, pořád něco dělat, nezdědkovatět, pořád se kochat.
Ok, každý má něco jiného, v čem si lebedíme.
Průběžné výsledky ... je to dot dramatické a adrenalinové.
Pěknej překlep ... "dost dot"
Jako loni zase 8fps u přistání ... jo adrenalin.
Popis Akce slovy generála RED ... jak jsem to viděl. Pro další názornost.
No a zpověď z druhé, BLUE, strany ... Fučida a generál Jiříček. Tj. od těch, jež lze popsat jako "Muži s charismatem", od těch, jež je ostatní s nadšením následují.
Info od 310. perutě ... jeden z nás pod dojmem z Invaze a po x letech lítání znova dostal chuť lítat Šturma a těší se na další velké akce.
Odevšad ... po skončení Invaze lidi zůstávali hodiny na teamspeaku a drbali ... takhle se spojují lidské duše a vznikají velká přátelství.
Report od šéfa P-47. Na tréninku pro Palbu 38 ho prý pět pilotů zkoušelo trefit a on si je vodil ... Znám ho jako skromného člověka, tím je mi ještě víc sympatický. Navíc pro "mýho" bleska udělal tak krásnej skin
Farkyho dokončení a ještě Robovo report.
Řešil jsem něco na Wardbirds of Prey a na tohle ... jsem dostal link
To the Patrons of Warbirds of Prey
We at Warbirds of Prey are here to meet the needs of the pilots that obey and follow the rules put forth
to help enhance that all pilots get the full enjoyment of the services we provide. This can and does lead to a fun and exciting place to fly.
We try to address any issues in a timely manor, however, please remember, since we all do have real life responsibilities,
the hours that any given staff member can be online to respond to any given request, are the best we can offer, and of course, will vary depending on the individual being contacted.
Please feel free to PM any one of the staff members at Warbirds of Prey with any requests or issues that may arise, and they will be addressed ASAP. The staff at Warbirds of Prey regularly converse about bans and other offences that have removed pilots from enjoying our services.
If you speak a different language, please try to get an individual who can speak in English on your behalf. This will help Warbirds of Prey in making decisions, and could also possibly explain the reason for any incidents/misunderstandings.
As a group, the staff at Warbirds of Prey have been directed by the owner and operator of Warbirds of Prey to not allow themselves to be drawn into any open forum debates concerning the polices and rules set forth by Warbirds of Prey.
Thank you all who have made this your HOME.
S~