Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Jako divák asi těžko, to bys musel někomu koukat na monitor. Sedět a čekat na nějakou akci mezi přeletama, z Anglie to je do Normandie ošklivejch 30 minut.
Jedná se o polet, hraní, ve hře Il-2 Šturmovik. Už deset let je Šturm na světě a je to nejhratelnější a nejrozvinutější hra s danou tématikou.
Sám lítam rok a teprve v poslední době dostávám do rukou nějakej cit, abych každý letadlo nerozbil, abych si troufal přistát s rozbitou výškovkou nebo abych stihl vše aspoň trochu sledovat.
Co pozoruju, jsem jedinej linuxák, co lítá v linuxu. Vibrace na joysticku nějak nemakaj a sám nemam potřebu sledovat, zda se stav změnil.
Na Core 2 Duo jsem měl na Palbě 38 cca 20-30 fps při minimálním, nejhorším nastavení, v poslední době jsem upgradoval na i5 a mam 100fps při plných detailech hry, zážitek je úplně někde jinde, moře se leskne, za Migáčem květináčem jsem viděl pěknej mrak při M=1. Letěl jsem nad Itálií těsně nad zemí a sledoval jsem okolí z pozice jezde F-1, hledal jsem kořist v cca 250Mph, taky zážitek.
Abych zas neodrazoval, jestli Tě láká rychlost, "dívání", drama, nervy, adrenalin, napětí, tak je nejlepší čas začít s lítáním. A ve společnosti přátel se lítá ještě líp. Na komunikaci se používá teamspeak, nějakej voip po udp.
Nevim o něm, server se pouští jako konzolová aplikace a pak se ovládá příkazama. Lze se dívat přes externí pohledy, pokud jsou povolené - teď při tréninku je necháváme pro pozorování přesnosti odhozu apod., při specce nebudou.
Při letu lze udělat záznam, nahrát to, co je vidět, výstup, do soubotu, říká se tomu "track", pak při přehrávání se z toho dají dělat filmy, jelikož lze manipulovat s pohledy i rychlostí přehrávání. To je až po odletění akce.
Před to bylo na
# lspci -v 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation Quadro NVS 140M (rev a1) (prog-if 00 [VGA controller]) Subsystem: Lenovo ThinkPad T61 Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 16 Memory at d6000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=16M] Memory at e0000000 (64-bit, prefetchable) [size=256M] Memory at d4000000 (64-bit, non-prefetchable) [size=32M] I/O ports at 2000 [size=128] Expansion ROM at <unassigned> [disabled] Capabilities: [60] Power Management version 2 Capabilities: [68] MSI: Enable- Count=1/1 Maskable- 64bit+ Capabilities: [78] Express Endpoint, MSI 00 Capabilities: [100] Virtual Channel Capabilities: [128] Power Budgeting <?> Capabilities: [600] Vendor Specific Information: ID=0001 Rev=1 Len=024 <?> Kernel driver in use: nvidia Kernel modules: nvidiaa po upgradu na
# lspci -v 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation Device 1201 (rev a1) (prog-if 00 [VGA controller]) Subsystem: CardExpert Technology Device 0801 Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 16 Memory at f6000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=32M] Memory at e0000000 (64-bit, prefetchable) [size=128M] Memory at ec000000 (64-bit, prefetchable) [size=64M] I/O ports at ef00 [size=128] [virtual] Expansion ROM at e8000000 [disabled] [size=512K] Capabilities: [60] Power Management version 3 Capabilities: [68] MSI: Enable- Count=1/1 Maskable- 64bit+ Capabilities: [78] Express Endpoint, MSI 00 Capabilities: [b4] Vendor Specific Information: Len=14 <?> Capabilities: [100] Virtual Channel Capabilities: [128] Power Budgeting <?> Capabilities: [600] Vendor Specific Information: ID=0001 Rev=1 Len=024 <?> Kernel driver in use: nvidia Kernel modules: nvidiaobojí je s proprietárním ovladačem. Daný výsledek fps je závislý i na hustotě strojů v dohledu, když jich je na 6km 50, tak klesá výkon možná na 60%.
Zatim lítam v okně, lze jej definovat přímo na pixel, sám mam nějakých 1400x900.
Windowsáci maj problém, když používaj feedback, tj. reakci joysticku na klepání letadla, vibrace, že nemůžou přepnout z fullscreenu jinam na jinou aplikaci nebo na lištu, že se jim pak to klepání, vibrace, deaktivuje. Z mýho pohledu je to hodně užitečný, sledovat pádovou rychlost nebo zásah do kožichu poklepem joye. V linuxu jsem musel absenci přijmout nějaké hmatatelné odezvy přijmout.
A za další: už sledovat vlákna diskusí, drby, hecování a špičkování je taky zážitek
A samozřejmě i objevování nových záležitostí a perel je parádní ...
Už na Palbě 1938 jsem si všiml jednoho ufňukánka, po odletění Akce nás sepsul ... a pak se omluvil ... dnes udělal další video ... http://www.ulozto.cz/11489840/jaka-byla-mise-invaze-1944-wmv. Jako ulistrace by to mohlo stačit. Co vidím, toho fokáče nějak dlouho klofal ... snad i kvůli lagům (tj. nepravidelnostem ve hře způsobeným "cukaturou").
To k nějaké názornosti o co jde. Pokud se něco letí, tak je v "tom všem" adrenalinu a napětí "jako prase" ... doslova. Pro mne je to balzám po tom všem stresu, co je kolem mne ... wow, svobodááá, vzduch, pohyb, pohyb ve 3D ... volnost ... relatvní ... to v tom je.
Nenechat kamarády ve štychu a makat. Aspoň jednou ročně SVÁTEK.
Už se mi podařilo v Tempestu vyhnout Fokáčovi a v zatáčení ho dostat.A je to reálné ho zatáčkách dostat? Vždyť ten tempest je větší, těžší...
Reálné? Asi udělal pilot fokáče chybu, nestrefil se, minul, předletěl a já si toho všiml včas a včas vybíral a točil, čili dostal jsem se mu za záda včas, dřív, než mi uletěl a udělal na mne další B&Z.
To je taktika "Boom and Zoom", letět ve vejšce, vidět kořist, spadnout na ni, proletět, sestřelit, vzhůru do oblak a hledat další oběť. Tj. nekroutit, užívat výkonu motoru a letadla.
Statistika na Warbirdech je vymazaná, tam už to asi nenajdu, zápis z letu.
Spit točí obecně lépe než Befko, přesto jsou rychlosti, kdy to neplatí. I to je odpověď na Vaši otázku.
Taky: když Tempest bitevničí, létá obvykle níže, už proto, že z pěti kilometrů neni na zemi nic vidět. A ty jeho invazní pruhy z výšky vidět jsou.
Čas? Když nechodim do hospody, tak 10 hodin za týden po večer před usnutim najdu. Občas.
Když se něco podělá, čas neni. Až čas je, zase lítam. Je to docela návykové.
Už třeba v Lancasteru pozorovat, jak se hejbou budíky bylo pěkné. A než se ta almara dostane do vzduchu a rozhejbe
Ono zase je to i o přístupu, za poslední týden jsem klukům rozchodil dedikáč, tréninkovej server.
Z mýho pohledu je to boj proti stárnutí, pořád něco dělat, nezdědkovatět, pořád se kochat.
Ok, každý má něco jiného, v čem si lebedíme.
Průběžné výsledky ... je to dot dramatické a adrenalinové.
Pěknej překlep ... "dost dot"
Jako loni zase 8fps u přistání ... jo adrenalin.
Popis Akce slovy generála RED ... jak jsem to viděl. Pro další názornost.
No a zpověď z druhé, BLUE, strany ... Fučida a generál Jiříček. Tj. od těch, jež lze popsat jako "Muži s charismatem", od těch, jež je ostatní s nadšením následují.
Info od 310. perutě ... jeden z nás pod dojmem z Invaze a po x letech lítání znova dostal chuť lítat Šturma a těší se na další velké akce.
Odevšad ... po skončení Invaze lidi zůstávali hodiny na teamspeaku a drbali ... takhle se spojují lidské duše a vznikají velká přátelství.
Report od šéfa P-47. Na tréninku pro Palbu 38 ho prý pět pilotů zkoušelo trefit a on si je vodil ... Znám ho jako skromného člověka, tím je mi ještě víc sympatický. Navíc pro "mýho" bleska udělal tak krásnej skin
Farkyho dokončení a ještě Robovo report.
Řešil jsem něco na Wardbirds of Prey a na tohle ... jsem dostal link
To the Patrons of Warbirds of Prey
We at Warbirds of Prey are here to meet the needs of the pilots that obey and follow the rules put forth
to help enhance that all pilots get the full enjoyment of the services we provide. This can and does lead to a fun and exciting place to fly.
We try to address any issues in a timely manor, however, please remember, since we all do have real life responsibilities,
the hours that any given staff member can be online to respond to any given request, are the best we can offer, and of course, will vary depending on the individual being contacted.
Please feel free to PM any one of the staff members at Warbirds of Prey with any requests or issues that may arise, and they will be addressed ASAP. The staff at Warbirds of Prey regularly converse about bans and other offences that have removed pilots from enjoying our services.
If you speak a different language, please try to get an individual who can speak in English on your behalf. This will help Warbirds of Prey in making decisions, and could also possibly explain the reason for any incidents/misunderstandings.
As a group, the staff at Warbirds of Prey have been directed by the owner and operator of Warbirds of Prey to not allow themselves to be drawn into any open forum debates concerning the polices and rules set forth by Warbirds of Prey.
Thank you all who have made this your HOME.
S~
Tiskni
Sdílej: