Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Ok, posonduju časem, o co jde.Ty jóó, sedmnáct let ... fakt od roku 1994.
Někdy v roce 2000 byla www.hokejka.cz, kde je jí konec.
Co přátelé a spoluhráči ze zahraničí? Pár fajn lidí jsem na HT potkal.
Jo tak to dík za vysvětlení. Zatim nejvíc oceňuji přítomnost náhody, každý manažer se na HT chová jinak. Takže spíš vítám dění s lidským faktorem. Potkal jsem lidi od nás ze západu na HT, vnímal zážitky jiných. Tohle k tomu taky patří.
Na HT je co jeden týden zápas, tři sezóny za rok. Kdysi jsem prolízal statistiky vlastních soupeřů i těch lepších a zkoumal taktiky a strategie, které použili. Jestli se jednou dostanu výš, na to se teda zrovna netěšim.
Hokejka se hrála snad 3x týdně, tam mi to vadilo víc. Hattrick už sleduju spíš vlažně, za poslední 2 roky se zas trochu změnily pravidla, např. doladily co do vlivu třetího hráče v lajně, třeba u 3-5-2 a 4-4-2 má být přínos toho třetího středního záložníka menší než u dvou dalších. Krom toho skončil alltid.org, to byla stránka, kde byly vidět ratingy jednotlivých řad a šlo podle nich porovnávat týmy přesněji než podle hodnocení ve hře. Něco přibylo do samotného prostředí hry, takže se to možná srovnává ... nemam momentálně chuť ... no, momentálně, už docela dlouho ... se hrabat znova souvislotech, pravidlech, sleduju, že moje očekávání jsou naplněné ohledně vývoje zápasu a tak, čili věřím, že těch změn tolik není.
Aneb v pravidlech něco je a zbytek si musí manažeři zjistit sami, jaký je rozdíl v přidělených šancích při držení míče 60:40 nebo 70:30 například.
Takhle jsem kdysi dávno znova a znova hrál Civilizaci jedničku, jednou se mi povedlo mít populaci sto miliónů lidí, nikdy jsem to nepřekonal a tak i proto padl důvod ji hrát. V HT se mam ještě kam hnát. Jooo pamatuju i to, že byla aféra, že někdo skupoval hráče s TSI (=indexem výkonnosti) nad milión a pak je propouštěl a ještě o tom dělal video ... reakce byly na to různé, ať už "já se s nim piplal a on ho vyhodí" nebo i "ještě že tak že ubývá monster na HT".
Prostě s reálnými lidmi chca nechca se k vám dostane i projev lidské individuality.
Když tak teď koukam kolem sebe na HT, tak mi došlo, že i tak zuřivý bidování o někoho vyhlédnutýho, posilu, snad v off-line manažeru nemůžete mít? Měl jsem kvůli tomu posunutej i o půl hodiny čas přestupu, cca o 15 bidnutí na hráče.
Jo pravda, vzpomínam si, chvíli jsem na ní byl, když se rozjížděla, vzpomínam na roster hráčů, jak jsem jim nastavoval něco ... časy a pořadí zápasů bylo tuším trochu ... rušné. Kdysi jsem si piloval Poldinku Kladno,na původní ještě bleděmodrý Hokejce, když jsme vyhráli venku, tak hráčům stoupl skill až snad o deset. U tý nový hokejky dostal přednost Hattrick ... a reálnej život.
Tiskni
Sdílej: