Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].
V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.
Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.
Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).
Ok, posonduju časem, o co jde.Ty jóó, sedmnáct let ... fakt od roku 1994.
Někdy v roce 2000 byla www.hokejka.cz, kde je jí konec.
Co přátelé a spoluhráči ze zahraničí? Pár fajn lidí jsem na HT potkal.
Jo tak to dík za vysvětlení. Zatim nejvíc oceňuji přítomnost náhody, každý manažer se na HT chová jinak. Takže spíš vítám dění s lidským faktorem. Potkal jsem lidi od nás ze západu na HT, vnímal zážitky jiných. Tohle k tomu taky patří.
Na HT je co jeden týden zápas, tři sezóny za rok. Kdysi jsem prolízal statistiky vlastních soupeřů i těch lepších a zkoumal taktiky a strategie, které použili. Jestli se jednou dostanu výš, na to se teda zrovna netěšim.
Hokejka se hrála snad 3x týdně, tam mi to vadilo víc. Hattrick už sleduju spíš vlažně, za poslední 2 roky se zas trochu změnily pravidla, např. doladily co do vlivu třetího hráče v lajně, třeba u 3-5-2 a 4-4-2 má být přínos toho třetího středního záložníka menší než u dvou dalších. Krom toho skončil alltid.org, to byla stránka, kde byly vidět ratingy jednotlivých řad a šlo podle nich porovnávat týmy přesněji než podle hodnocení ve hře. Něco přibylo do samotného prostředí hry, takže se to možná srovnává ... nemam momentálně chuť ... no, momentálně, už docela dlouho ... se hrabat znova souvislotech, pravidlech, sleduju, že moje očekávání jsou naplněné ohledně vývoje zápasu a tak, čili věřím, že těch změn tolik není.
Aneb v pravidlech něco je a zbytek si musí manažeři zjistit sami, jaký je rozdíl v přidělených šancích při držení míče 60:40 nebo 70:30 například.
Takhle jsem kdysi dávno znova a znova hrál Civilizaci jedničku, jednou se mi povedlo mít populaci sto miliónů lidí, nikdy jsem to nepřekonal a tak i proto padl důvod ji hrát. V HT se mam ještě kam hnát. Jooo pamatuju i to, že byla aféra, že někdo skupoval hráče s TSI (=indexem výkonnosti) nad milión a pak je propouštěl a ještě o tom dělal video ... reakce byly na to různé, ať už "já se s nim piplal a on ho vyhodí" nebo i "ještě že tak že ubývá monster na HT".
Prostě s reálnými lidmi chca nechca se k vám dostane i projev lidské individuality.
Když tak teď koukam kolem sebe na HT, tak mi došlo, že i tak zuřivý bidování o někoho vyhlédnutýho, posilu, snad v off-line manažeru nemůžete mít? Měl jsem kvůli tomu posunutej i o půl hodiny čas přestupu, cca o 15 bidnutí na hráče.
Jo pravda, vzpomínam si, chvíli jsem na ní byl, když se rozjížděla, vzpomínam na roster hráčů, jak jsem jim nastavoval něco ... časy a pořadí zápasů bylo tuším trochu ... rušné. Kdysi jsem si piloval Poldinku Kladno,na původní ještě bleděmodrý Hokejce, když jsme vyhráli venku, tak hráčům stoupl skill až snad o deset. U tý nový hokejky dostal přednost Hattrick ... a reálnej život.
Tiskni
Sdílej: