Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Ok, posonduju časem, o co jde.Ty jóó, sedmnáct let ... fakt od roku 1994.
Někdy v roce 2000 byla www.hokejka.cz, kde je jí konec.
Co přátelé a spoluhráči ze zahraničí? Pár fajn lidí jsem na HT potkal.
Jo tak to dík za vysvětlení. Zatim nejvíc oceňuji přítomnost náhody, každý manažer se na HT chová jinak. Takže spíš vítám dění s lidským faktorem. Potkal jsem lidi od nás ze západu na HT, vnímal zážitky jiných. Tohle k tomu taky patří.
Na HT je co jeden týden zápas, tři sezóny za rok. Kdysi jsem prolízal statistiky vlastních soupeřů i těch lepších a zkoumal taktiky a strategie, které použili. Jestli se jednou dostanu výš, na to se teda zrovna netěšim.
Hokejka se hrála snad 3x týdně, tam mi to vadilo víc. Hattrick už sleduju spíš vlažně, za poslední 2 roky se zas trochu změnily pravidla, např. doladily co do vlivu třetího hráče v lajně, třeba u 3-5-2 a 4-4-2 má být přínos toho třetího středního záložníka menší než u dvou dalších. Krom toho skončil alltid.org, to byla stránka, kde byly vidět ratingy jednotlivých řad a šlo podle nich porovnávat týmy přesněji než podle hodnocení ve hře. Něco přibylo do samotného prostředí hry, takže se to možná srovnává ... nemam momentálně chuť ... no, momentálně, už docela dlouho ... se hrabat znova souvislotech, pravidlech, sleduju, že moje očekávání jsou naplněné ohledně vývoje zápasu a tak, čili věřím, že těch změn tolik není.
Aneb v pravidlech něco je a zbytek si musí manažeři zjistit sami, jaký je rozdíl v přidělených šancích při držení míče 60:40 nebo 70:30 například.
Takhle jsem kdysi dávno znova a znova hrál Civilizaci jedničku, jednou se mi povedlo mít populaci sto miliónů lidí, nikdy jsem to nepřekonal a tak i proto padl důvod ji hrát. V HT se mam ještě kam hnát. Jooo pamatuju i to, že byla aféra, že někdo skupoval hráče s TSI (=indexem výkonnosti) nad milión a pak je propouštěl a ještě o tom dělal video ... reakce byly na to různé, ať už "já se s nim piplal a on ho vyhodí" nebo i "ještě že tak že ubývá monster na HT".
Prostě s reálnými lidmi chca nechca se k vám dostane i projev lidské individuality.
Když tak teď koukam kolem sebe na HT, tak mi došlo, že i tak zuřivý bidování o někoho vyhlédnutýho, posilu, snad v off-line manažeru nemůžete mít? Měl jsem kvůli tomu posunutej i o půl hodiny čas přestupu, cca o 15 bidnutí na hráče.
Jo pravda, vzpomínam si, chvíli jsem na ní byl, když se rozjížděla, vzpomínam na roster hráčů, jak jsem jim nastavoval něco ... časy a pořadí zápasů bylo tuším trochu ... rušné. Kdysi jsem si piloval Poldinku Kladno,na původní ještě bleděmodrý Hokejce, když jsme vyhráli venku, tak hráčům stoupl skill až snad o deset. U tý nový hokejky dostal přednost Hattrick ... a reálnej život.
Tiskni Sdílej: