Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
 5.8.2010 18:28
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        5.8.2010 18:28
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        V běžných projektech psaných v C nebo C++ se dá v konfiguračním skriptu vygenerovat soubor config.h, ten ovšem nelze ve Vale přímo použít.
Takové přístupy nesnáším, to je už skoro stejné, jako tu cestu hardcodovat do zdrojáku. Proč nepoužít environment proměnnou XDG_jakžesetojmenuje s patřičnými fallbacky definovanými v příslušném "standardu"? To by mohlo být mnohem lepší řešení. Každopádně je to tvoje věc, mně stačí google translator.
Chválím nepoužití GPL. BTW pořád tě to téma neomrzelo? Mně se nějak zhnusilo a už se mi vůbec nelíbí. Asi budu muset udělat nějaké nové. 
Mám ten dojem, že to s XDG je v tomhle případě jenom zbytečně několikrát složitější. Někam to nainstaluju → očekávám, že to přesně na tom místě najdu. Pro adresáře s uživatelskou konfigurací nebo daty bych XDG ale určitě použil.
BTW pořád tě to téma neomrzelo?
Neomrzelo, je na něm úžasné, že ho můžu vecpat do Windows, Wine, Qt, GTK+ i xfwm4. Jestli uděláš další konverzi, budu jenom rád. :)
 5.8.2010 21:58
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        5.8.2010 21:58
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        share nikdo přemisťovat nebude.
             6.8.2010 10:40
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        6.8.2010 10:40
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        Heh, to je dost windowsácký přístup. To už rovnou může přepsat pár řádků v programu, aby používal pro všechno jednu složku.
 6.8.2010 13:40
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        6.8.2010 13:40
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         5.8.2010 22:21
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        5.8.2010 22:21
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        uděláš další konverziNějaký návrh? Nemůžu najít nic použitelného
 
             Nicméně hodil by se návod, jak to zkompilovat pomocí cmaku. Dávám v projektovém adresáři cmake a nic. Nechce se mi to studovat...
Nicméně hodil by se návod, jak to zkompilovat pomocí cmaku. Dávám v projektovém adresáři cmake a nic. Nechce se mi to studovat...  
            CMake silně preferuje out-of-source buildy. Vtip v jeho vyvolávání je, že se mu musí předat cesta k CMakeLists.txt (v následujícím příkladu .., tedy "o adresář výše").
$ mkdir build $ cd build $ cmake .. -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release $ make
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                