Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Jinak přesně tytéž problémy jsem měl s DRBD i já - problém je v blbě udělaném agentu pro Pacemaker od Linbitu.Není, na těch strojích, kde to blbne, ho nepoužívám - nemám dva uzly se stabilním DRBD úložištěm, ale hodně uzlů, kde se úložiště vytvářejí a propojují dle potřeby. Tj. přišlo mi zbytečné generovat konfiguraci, tak se místo toho prostě postupně volá drbdmeta a drbdsetup, kterými se to DRBD dostane do stavu, v jakém má být. IMO je to bug v kernelu - je to vytuhlé v syscallu a v dmesgu hlášky "task hung for more than 120 seconds". A samozřejmě se to neprojevuje dost deterministicky na to, aby se to dalo dobře ladit.
IMO je to bug v kernelu - je to vytuhlé v syscallu a v dmesgu hlášky "task hung for more than 120 seconds". A samozřejmě se to neprojevuje dost deterministicky na to, aby se to dalo dobře ladit.Tak to nemohu vyloučit. Já měl původně dvě vzájemně nezávislá DRBD pole, v rámci pěti nodového asymetrického clusteru. A binec v tom dělal vždy jen ten agent. V současné době mám jedno DRBD pole (resp. dvě ale jsou v rámci jednoho dvounodového clusteru) a tam musím mít drbd v režimu unamanged, protože jakmile ten resource přepnu do stavu managed, tak mi všechno rozesere. Přitom to DRBD normálně bez problémů běží v režimu Primary/Secondary. Jakmile se resource přepne do stavu managed, udělá mi z toho Slave/Slave a nazdar pipi. Poshazuje to závislé služby, protože ty pochopitelně čekají na Master a konečná. Nepomůže ani svěcená voda. Jinak Sheepdog je ve srovnání s Ceph mnohem subtilnější cca 300MB pro kompilaci versus 20GB. Běží jako jeden výchozí proces, přes který se to i řídí, nepotřebuje extra metadata a funguje opravdu pěkně. Mám ho v kombinaci s GlusterFS. Pacemaker se mi stará jen o nahazování virtuálů. Budu o tom hovořit teď na Installfestu.
Tiskni
Sdílej: