V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
using std::vector;
, čímž deklaruješ, že tuhle konkrétní třídu chceš mít dostupnou v aktuálním namespace bez prefixu. Pak se nemusíš bát, že si způsobíš nějaké obtíže tím, že jsi z std::
namespace přitáhl všechno (včetně operátorů a funkcí, o kterých si nikdy ani neslyšel).
using std::vector; using std::string; using std::cin; using std::cout;to je asi nejlepší způsob, nicméně v header files musí být všude std::
lines.push_back(line);
není idiomatické, idiomatický by byl move (lines.push_back(std::move(line));
nebo dtto s emplace).
Chlupaté závorky by to chtělo používat konzistentně (u main funkce jsou jinde než u ostatních) a osobně silně preferuju je mít i okolo jednořádkových if/for/atd.
Import ze std nejlépe pomocí using std::vector
atd.
Jinak jestli tohle přijde jako ošklivý kód, tak počkej, až uvidíš opravdu ošklivé C++ :)
void read_lines(std::vector<std::string>& lines);Dává prostor pro různá chování v případě, když kolekce nebude prázdná a omezuje načítání na vektor. Raději
void read_lines(std::insert_iterator<std::string>& it);nebo
std::vbector<std::string>& lines read_lines();
Dává prostor pro různá chování v případě, když kolekce nebude prázdná a omezuje načítání na vektor. Raději void read_lines(std::insert_iterator<std::string>& it);Nemelo by to byt spis takto?
void read_lines(std::insert_iterator<std::vector<std::string>>& it);Cimz to stejne omezis na vektor
nebo std::vbector<std::string>& lines read_lines();A tohle asi melo byt spis takto:
std::vector<std::string> read_lines();
template<typename Container> void read_lines(Container &c);
Point* getStart(Line* line)); // Point je soucasti struktury Line a tim padem se uvolni spolu s uvolnenim Line nebo je to nova instance tridy Point a musis ji uvolnit?
Podle me by to v tomto pripade mel byt std::vector<> navratova hodnota funkce readLines(), pak je to docela jasne, ale samozrejme bavime se o C++11, kdy std::vector ma move semantics, jinak ti teoreticky hrozi kopirovani celeho vektoru, i kdyz to je jedna ze zakladnich optimalizaci na kterou je spolehnuti.
Ale dobra praxe je - delej to jak chces, ale v ramci jednoho projektu vzdycky stejne.
furt jakoby víc lepčejší než rust :P :D ;D ;D
Tiskni
Sdílej: