Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové verzi 3.3 "Far Above the Clouds". Nově je postaven na Qt6/KF6 a využívá GStreamer místo Phononu.
Společnost IBM představila novou generaci svých serverů: IBM Power11.
Multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem Ardour byla postavena na GTK2. Vývojáři neplánovali její portaci na GTK3 nebo GTK4. Naopak, v lednu loňského roku si vytvořili vlastní fork GTK2 s názvem YTK. Ten v únoru letošního roku přestal být volitelným a nově byla zcela odstraněna podpora GTK2.
Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Odkedy som začal viac-menej pravidelne cestovať vlakom, stal som sa amatérskym nadšencom železníc. No a nakoľko sa tento víkend v Košiciach koná/konala akcia s názvom Prebúdzanie Katky, nemohol som tam chýbať.
Prebudil som sa o 6:15 ráno, vstal som o 6:35 :) Po štandardných úkonoch, akými raňajky, umývanie a prezliekanie bezprostredne sú som sa pobral hľadať foťák, ktorý som kupodivu našiel "na prvý šup", dokonca aj so založeným 24záberovým filmom, čo ma veľmi potešilo, ale mal som pochybnosti, či to vystačí. Rezkým krokom som sa o 7:10 vybral na stanicu v Smižanoch, odkiaľ som o 7:27 odišiel vlakom Os 7807. Cestu som si spríjemňoval počúvaním môjho obľúbeného rádia, no len kým vlak nedošiel do stanice Krompachy, čím sa potvrdila moja mienka o tomto "meste". Chvalabohu, mal som žolíka v podobe mp3 Deep Forest a tak som zavrel oči a meditoval. To ma fakt dobre naladilo a pri vystupovaní z vlaku som sa neskutočne tešil na všetky tie mašinky a atmosféru.
Podľa materiálov na Internete mala dopravu z košickej žel. stanice každú hodinu zabezpečovať motorová jednotka 813/913, tak som premýšľal, kde ju nájdem. Nakoniec som sa vydal za skupinkou oteckov a mamičiek s malými deťmi, čo sa ukázalo ako veľmi vhodná stratégia, pretože ma doviedli rovno na nástupištie číslo 1. No akonáhle som sa priblížil k "Bagete", ako danú jednotku prezývajú, ufrngla mi pred nosom. Pozre som sa na hodinky a bolo presne 9:00. To je pekné, že dodržiavajú cestovný poriadok, ale mohli aspoň počkať na prípojný osobný vlak, ktorým som prišiel. Tak som sa išiel prejsť po stanici, kde som nakoniec v jednom novinovom stánku kúpil ešte 36záberový film. Nakoniec sa ukázalo, že to bola dobrá kúpa, no mohol som ich kúpiť aspoň dva. Čo už, ale aj mobil je niekedy postačí.
Ešte som sa niekoľkokrát poprechádzal okolo stojaceho EC 120 Košičan, ktorý čakal na svoj čas odchodu a zrazu prišla Bagetka. Nastúpil som medzi prvými, takže som si mohol vyberať, kam si sadnúť a to doslova. Daná jednotka je totiž zvnútra fakt priestranná a tak je problém vybrať si, kam si človek sadne. Nakoniec som sa však usalašil a potichúčky čakal na odchod. Čo však čert nechcel, práve tento odjazd sa oneskoril o cca 15 minút. Chvalabohu, keď sa rev a džavot detí "Kedy už pôjdemééé" vystupňoval, vlak sa tichúčko a elegantne pohol. Klobúk dole pred konštruktérmi ŽOS Vrútky, tá jednotka je fakt pohodlná a komfortná.
Po príchode som hneď vyskočil z vlaku a poďho fotiť vláčiky. Cítil som sa ako vo sne, splnil sa mi detský sen. Všetky tie parné mašinky, motoráčiky, elektrické mašinky na jednom mieste, všetká tá história, para, uhlie, nafta dýchali na jednom mieste. Bol som unesený, ale aj trošku zhnusený zástupcami hnusnu s názvom Blonski na mašinkách 350, 163, 754, 810, 811 a 812. Viac by som sa potešil čistučkej Renátke alebo Gorilke s kakadu náterom, ale to je skôr subjektívny názor. No a najviac ma nadchol pobyt v kabíne Gorilky. Vždy, keď som videl zástupkyňu tejto rady, tužil som byť aspoň chvíľu pobudnúť v kabíne vlajkovej lode našich železníc a dotknúť sa jej riadiaceho pultu. Takto sa mi čiastočne splnil môj detský sen. Už len nejak vybaviť, aby som tam mohol byť aj v plnej rýchlosti 160 km/h .
Nakoniec som si ešte pofotil Nohabku, ktorá prišla z Maďarska, naládoval do seba fazuľovú polievku, maďarský guľáš (pri pohľade na maďarsku mašinku) , vypil slovenské pivo
a pobral sa Bagetou na stanicu, kde som nasadol na R610 Považan a počas cesty som rekapituloval uplynulý deň a pozeral si fotky z mobilu.
Čo dodať na záver? Budúci rok idem tiež! BTW fotky z mobilu si môžete mrknúť tu -> http://picasaweb.google.com/lukas.stana/PrebDzanieKatky
Po vyvolaní a naskenovaní ďalších (a kvalitnejších, aspoň dúfam) fotiek ich doplním do albumu. Enjoy!
Tiskni
Sdílej: