abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (62%)
     (23%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze

    7.12.2007 11:23 | Přečteno: 1104× | Diskuze

    Rozhodl jsem se zalozit blog. Proc? to vam hned vysvetlim.

    K zalozeni blogu me vedly nasledujici diskuze:
    http://www.abclinuxu.cz/clanky/show/202557
    http://www.root.cz/clanky/prisel-mi-docx-jak-ho-mam-otevrit/nazory/173251/vlakno/#o173251

    Nejsem clovek, ktery se hned vyjadruje k neinformovanosti a hlouposti nekterych lidi v diskuzich, nebot mi to za to nestoji. Nevericne kroutim hlavou nad tim, co dokaze nekdo splodit. Jsem vytoceny z toho, jak se lidi tituluji, kdyz se byt jen nekdo preklepne, udela chybu, kterou potom opravi. Diskuze jsou zrejme od toho, aby si lide honili ego. Uz uz chci napsat komentar, ale pak si reknu: PROC? Stoji mi to za to? Bude to mit nejaky prinos? Tentokrat jsem se k tomu ale potreboval vyjadrit.

    Fascinuje me totiz, kdyz v diskuzi se kazdy odkazuje na chytrou wikipedii, ale i jine zdrojeinformaci, kazdy ma tu svoji pravdu. Ale kdo mi zaruci, ze informace na wiki je spravna? Kazdy troll tam muze napsat nejaky nesmysl a clovek, ktery neni schopen dedukce tomu veri (viz diskuze na rootu). A nejen na wiki. To plati o internetu jako mediu globalne. To uz lide nepremysli? Jedine cemu verim, je papirove medium a to odborna kniha, kde jsou uvedene prameny a tyto prameny si mohu overit. Navic knihu napise vetsinou clovek, ktery danemu tematu rozumi, je v nem odbornikem (i kdyz ne vzdy to plati, ale to procento je preci jen oproti internetu nizsi a to mnohonasobne). Jiste, i prameny na internetu lze overit, ale j eten pramen spravny? Nad tim uz musi clovek premyslet, umet rozlisit co je a neni pravda, na zadklade toho, co se naucil ve skole, v praci.


    Vite co je nejvetsi zhoubou lidtsva? Lidska blbost. A te se posledni dobou objevuje cim dal vice. A to i zde na abicku, ktery je jinak kvalitnim portalem a najdou se zde kvalitni clanky. Udelejme jednu vec. Ignorujme lidi, kteri sem chodi jen za ucelem fejmu a hodnota informace jejich prispevku = 0. Ne nula, null.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.12.2007 11:28 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Suhlasim ak mi ukazes jednu jedinu aktualnu chybu na wikipedii (samozrejme mam na mysli anglickej)
    bambas avatar 7.12.2007 12:36 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Nemelo to byt o chybovosti, ale spise o tom, kdo rozhodne, ktere z vysvetleni jednoho pojmu je spravne? viz: http://en.wikipedia.org/wiki/Command_line
    http://en.wikipedia.org/wiki/Command_line_interpreter
    :)
    bambas avatar 7.12.2007 12:37 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Mel jsem na mysli vysvetleni pojmu CLI (Command line interpreter, nebo Command line interface?)
    7.12.2007 13:23 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    No jestli si vsimnes, tak v strance o Command line interpreter neni CLI vubec zminene.

    Nicmene prit se o expanzi zkratky je zcela zcestne.
    7.12.2007 13:11 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Cca pred rokom-dvomi(?) boli na anglickej wiki zle vysvetlene sftp a ftps (mozno si to niekto pamata)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    7.12.2007 13:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Přece kvůli tomu nebudu Wikipedii ničit, ani „jen na chvilku“.
    bambas avatar 8.12.2007 16:56 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Ja ji samozrejme nechci nicit, o nicem takovem jsem se nezminil, je dobre ze tu je. Clovek ma kde hledat informace. Ale mel by si je overit a nemyslim ze by mel wiki pouzivat jako argument k presvedceni druhe osoby.
    8.12.2007 17:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Reagoval jsem na dvh – vůbec nejde o to, jestli teď zrovna aktuálně na Wikipedii nějaká chyba je (jako že se vší pravděpodobností ano), ale že není problém jí tam na počkání vyrobit.
    7.12.2007 11:30 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Cilem blogpostu je rozpoutat plamenou diskusi o verohodnosti ruznych zdroju informaci? :-)
    bambas avatar 7.12.2007 12:30 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Tak tento prispevek me rozesmal uprimnym smichem, dekuji. :) Samozrejme ze ano ;)
    7.12.2007 11:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Víte, co je na tomhle uvádění pramenů zvláštní? Automaticky předpokládáme, že když někdo uvede prameny, že ty prameny jeho argumenty podporují. Počet lidí, kteří si to doopravdy ověří, se ale blíží nule. Už se toho začalo zneužívat – uvede se spousta pramenů, přitom ale některé jsou k tématu irelevantní, některé jsou dokonce v rozporu s tím, co mají podpořit.
    bambas avatar 7.12.2007 12:32 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Presne tak. A tom mel byt v podstate muj prispevek. O tom, aby se lide zamysleli, naucili premyslet a overovat. Duveruj, ale proveruj!
    7.12.2007 13:50 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    A to by jsi opravdu chtel po tom tupem konzumnim stadu? :-(
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    satanatas avatar 7.12.2007 12:00 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    souhlas. teď mě ale po mém malém soukromém brainstormingu napadlo jiné řešení. co takhle založit nějaký blog/stránku, která by vtipným až bulvárním, sarkastickým i ironickým způsobem popisovala kde se udál jaký flejm, kterej borec zase někde v diskusi zaperlil a tímto způsobem zesměšnila účastníky, kteří vyplodili neskutečné bláboly a dala v diskusi prostor se obhájit, přiznat svou hloupost nebo to vyvrátit? no ale to je asi hovadina, to by tam byly ještě větší flejmy, to by bylo jako vyhánět ďábla microsoftem :+)
    7.12.2007 12:01 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Zbytecne, jasnym vitezem je Petr Tomes. Gratulujeme! :-)
    satanatas avatar 7.12.2007 12:03 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    ale notak, to je kultura vyjadřování, označit vítěze aniž by jsi uvedl konkrétní příklady a dal petrovi nějakou šanci se obhájit.
    7.12.2007 12:06 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    satanatas avatar 7.12.2007 12:09 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    tak to jo, ještě k tomu možná přidat pár svých nestranných komentářů a počkat co k tomu dodá petr.
    7.12.2007 12:11 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Pardon, to si asi spatne rozumime, ja rozhodne nehodlam s kolegou Tomesem seriozne diskutovat. Ja si z nej hodlam jen a pouze nemistne utahovat, tropit zerty a trousit ustepacne poznamky...
    satanatas avatar 7.12.2007 12:19 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    jo takhle, tak vy jste ten darebák co v každé diskuzi rozpoutá úplně zbytečný flejm. žádám o exemplární potrestání :+)
    7.12.2007 12:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    ...a na zaklade predlozenych dkuazu rozhodl soud takto: Obzalovany je vinen v celem rozsahu obvineni a odsuzuje se k jednorocnimu zakazu flejmovani v jakokoliv diskusi. Proti rozsudku je mozne podat odvolani ve lhute triceti dnu. Klep!
    7.12.2007 14:30 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Klidne takovy trest prijimam :-)

    Ono totiz zrovna flejmovani me moc nebavi... zato takove psani naprosto off-topic prispevku... :-P
    7.12.2007 13:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Jistě, protože ničeho lepšího nejste schopen, viďte anonyme? To je úplně jiná rovina diskuse, už proto, že se jako chudinka schováváte a nelze vám jednoduše odkázat takový seznam... Navíc si vžd můžete vymyslet, že jste konkrétní příspěvek nepsal vy... U registrovaného účetu je ta pozice úplně jiná a nedá se srovnávat. Takže se jděte dál dloubat v nose a nebo třeba do prdele, je mi to jedno.
    7.12.2007 13:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Pardon, to si asi spatne rozumime, ja rozhodne nehodlam s kolegou Tomesem seriozne diskutovat.
    Tak proč sem lezete?
    Ja si z nej hodlam jen a pouze nemistne utahovat, tropit zerty a trousit ustepacne poznamky...
    Aha.
    7.12.2007 13:21 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    > Jedine cemu verim, je papirove medium a to odborna kniha, kde jsou uvedene prameny a tyto prameny si mohu overit.

    Zrovna ve wikipedii jsou casto prameny uvadeny lepe nez v kdejake papirove knize (s vyjimkou ryze odborne literatury). Jinak i v papirove podobe vychazeji desne blaboly.
    7.12.2007 13:52 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Tak už mu někdo vydejte wiki knižně ať má čemu věřit :-). Jo jo všude je napsáno tolik pravd, polopravd, lží a omylů že by se z toho jeden zbláznil a pak by mu konečně bylo dobře :-). To vypadá na ztrátu důvěry ve svět, chce to panáka něčeho dobrého s nejistým původem.
    7.12.2007 13:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Tak už mu někdo vydejte wiki knižně ať má čemu věřit :-).
    Wikipedia waddles onto DVD and print in Germany
    Heron avatar 7.12.2007 17:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Knižně!
    7.12.2007 17:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    I kdybych si pod the print version of Wikipedia představil něco neknižního, pořád nebude problém nechat si to do knihy svázat.
    bambas avatar 8.12.2007 17:00 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    To vubec, ne neztratil jsem duveru ve svet, to nvubec. Jen jsem chtel podotknout, ze lide si neoveruji informace a veri hned prvni zprave, kterou vidi, nebo slysi, nebo si prectou. Uz se neptaji, bylo to ksutecne tak? Par panaku jsem si vcera dal, s jistym puvodem teda, ale ted mi moc dobre neni :)
    7.12.2007 19:43 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Akurat ste mi pripomenuli test z Vyuzivania informacnych zdrojov :(
    p.s. nie nad dobry resers :)
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    8.12.2007 16:37 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Nechci kazit nadšení, ale starší vědy (jako třeba fyzika) zjistily už před pár stoletími, že ani když je něco vytištěné a uznávané, tak to nemusí být pravda, a to ani kdyby to napsal třeba Aristoteles. Že kriterium které se má použít je něco jako pozorování, pokus a vlastní myšlení.

    Jo, je to trošku složitější, zetejte se třeba Cartesia, Poppera a Kuhna. Ale možná by se pro začátek stačilo zbavit představy že co je psáno (a hojně citováno), to je dáno...
    Heron avatar 8.12.2007 16:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Zrovna fyzika se mění tak často až pěkné není. I když to nemá dopad na její stávající použití. Nová teorie přinese jiné vysvětlení daného jevu a zvýší přesnost výpočtu na mez, která se stejně nedá změřit.

    Myslím, že článek byl ale o něčem jiném. Nejde ani tak o to, jak jsou dané zdroje, na které se diskutující odkazuje, přesné, jde o fakt, že se na ně vůbec odkazuje. Copak je to za diskusi, kdy vám protivník řekne, že nemáte pravdu a místo svého názoru nebo vysvětlení vám dá link na 60 stránkovou studii? To už je skoro jako v Jistě pane ministře, kde Sir Humprey dával nejdůležitější informace do páté krabice.
    2.12.2021 07:07 Alli C.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze

    Thanks for sharing this is a fantastic blog. drywall installation

    6.12.2021 01:12 Francis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    This is a great vlog! click here
    6.12.2021 01:15 Umali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    I love this vlog. Thanks for sharing!Drywall Sheetrock Service
    8.12.2021 00:08 Fran
    Rozbalit Rozbalit vše Francis
    Excellent information on your site, thanks for the platform to allow us make comments.waterproofing company Miami, FL
    I feel strongly about doing things the right way to avoid having to do it again.https://www.miamifoundationrepair.com/

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.