abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 374 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    7.12.2007 11:28 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Suhlasim ak mi ukazes jednu jedinu aktualnu chybu na wikipedii (samozrejme mam na mysli anglickej)
    bambas avatar 7.12.2007 12:36 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Nemelo to byt o chybovosti, ale spise o tom, kdo rozhodne, ktere z vysvetleni jednoho pojmu je spravne? viz: http://en.wikipedia.org/wiki/Command_line
    http://en.wikipedia.org/wiki/Command_line_interpreter
    :)
    bambas avatar 7.12.2007 12:37 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Mel jsem na mysli vysvetleni pojmu CLI (Command line interpreter, nebo Command line interface?)
    7.12.2007 13:23 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    No jestli si vsimnes, tak v strance o Command line interpreter neni CLI vubec zminene.

    Nicmene prit se o expanzi zkratky je zcela zcestne.
    7.12.2007 13:11 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Cca pred rokom-dvomi(?) boli na anglickej wiki zle vysvetlene sftp a ftps (mozno si to niekto pamata)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    7.12.2007 13:40 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Přece kvůli tomu nebudu Wikipedii ničit, ani „jen na chvilku“.
    bambas avatar 8.12.2007 16:56 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Ja ji samozrejme nechci nicit, o nicem takovem jsem se nezminil, je dobre ze tu je. Clovek ma kde hledat informace. Ale mel by si je overit a nemyslim ze by mel wiki pouzivat jako argument k presvedceni druhe osoby.
    8.12.2007 17:28 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Reagoval jsem na dvh – vůbec nejde o to, jestli teď zrovna aktuálně na Wikipedii nějaká chyba je (jako že se vší pravděpodobností ano), ale že není problém jí tam na počkání vyrobit.
    7.12.2007 11:30 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Cilem blogpostu je rozpoutat plamenou diskusi o verohodnosti ruznych zdroju informaci? :-)
    bambas avatar 7.12.2007 12:30 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Tak tento prispevek me rozesmal uprimnym smichem, dekuji. :) Samozrejme ze ano ;)
    7.12.2007 11:46 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Víte, co je na tomhle uvádění pramenů zvláštní? Automaticky předpokládáme, že když někdo uvede prameny, že ty prameny jeho argumenty podporují. Počet lidí, kteří si to doopravdy ověří, se ale blíží nule. Už se toho začalo zneužívat – uvede se spousta pramenů, přitom ale některé jsou k tématu irelevantní, některé jsou dokonce v rozporu s tím, co mají podpořit.
    bambas avatar 7.12.2007 12:32 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Presne tak. A tom mel byt v podstate muj prispevek. O tom, aby se lide zamysleli, naucili premyslet a overovat. Duveruj, ale proveruj!
    7.12.2007 13:50 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    A to by jsi opravdu chtel po tom tupem konzumnim stadu? :-(
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    satanatas avatar 7.12.2007 12:00 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    souhlas. teď mě ale po mém malém soukromém brainstormingu napadlo jiné řešení. co takhle založit nějaký blog/stránku, která by vtipným až bulvárním, sarkastickým i ironickým způsobem popisovala kde se udál jaký flejm, kterej borec zase někde v diskusi zaperlil a tímto způsobem zesměšnila účastníky, kteří vyplodili neskutečné bláboly a dala v diskusi prostor se obhájit, přiznat svou hloupost nebo to vyvrátit? no ale to je asi hovadina, to by tam byly ještě větší flejmy, to by bylo jako vyhánět ďábla microsoftem :+)
    7.12.2007 12:01 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Zbytecne, jasnym vitezem je Petr Tomes. Gratulujeme! :-)
    satanatas avatar 7.12.2007 12:03 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    ale notak, to je kultura vyjadřování, označit vítěze aniž by jsi uvedl konkrétní příklady a dal petrovi nějakou šanci se obhájit.
    7.12.2007 12:06 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    satanatas avatar 7.12.2007 12:09 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    tak to jo, ještě k tomu možná přidat pár svých nestranných komentářů a počkat co k tomu dodá petr.
    7.12.2007 12:11 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Pardon, to si asi spatne rozumime, ja rozhodne nehodlam s kolegou Tomesem seriozne diskutovat. Ja si z nej hodlam jen a pouze nemistne utahovat, tropit zerty a trousit ustepacne poznamky...
    satanatas avatar 7.12.2007 12:19 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    jo takhle, tak vy jste ten darebák co v každé diskuzi rozpoutá úplně zbytečný flejm. žádám o exemplární potrestání :+)
    7.12.2007 12:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    ...a na zaklade predlozenych dkuazu rozhodl soud takto: Obzalovany je vinen v celem rozsahu obvineni a odsuzuje se k jednorocnimu zakazu flejmovani v jakokoliv diskusi. Proti rozsudku je mozne podat odvolani ve lhute triceti dnu. Klep!
    7.12.2007 14:30 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Klidne takovy trest prijimam :-)

    Ono totiz zrovna flejmovani me moc nebavi... zato takove psani naprosto off-topic prispevku... :-P
    7.12.2007 13:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Jistě, protože ničeho lepšího nejste schopen, viďte anonyme? To je úplně jiná rovina diskuse, už proto, že se jako chudinka schováváte a nelze vám jednoduše odkázat takový seznam... Navíc si vžd můžete vymyslet, že jste konkrétní příspěvek nepsal vy... U registrovaného účetu je ta pozice úplně jiná a nedá se srovnávat. Takže se jděte dál dloubat v nose a nebo třeba do prdele, je mi to jedno.
    7.12.2007 13:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Pardon, to si asi spatne rozumime, ja rozhodne nehodlam s kolegou Tomesem seriozne diskutovat.
    Tak proč sem lezete?
    Ja si z nej hodlam jen a pouze nemistne utahovat, tropit zerty a trousit ustepacne poznamky...
    Aha.
    7.12.2007 13:21 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    > Jedine cemu verim, je papirove medium a to odborna kniha, kde jsou uvedene prameny a tyto prameny si mohu overit.

    Zrovna ve wikipedii jsou casto prameny uvadeny lepe nez v kdejake papirove knize (s vyjimkou ryze odborne literatury). Jinak i v papirove podobe vychazeji desne blaboly.
    7.12.2007 13:52 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Tak už mu někdo vydejte wiki knižně ať má čemu věřit :-). Jo jo všude je napsáno tolik pravd, polopravd, lží a omylů že by se z toho jeden zbláznil a pak by mu konečně bylo dobře :-). To vypadá na ztrátu důvěry ve svět, chce to panáka něčeho dobrého s nejistým původem.
    7.12.2007 13:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Tak už mu někdo vydejte wiki knižně ať má čemu věřit :-).
    Wikipedia waddles onto DVD and print in Germany
    Heron avatar 7.12.2007 17:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Knižně!
    7.12.2007 17:43 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    I kdybych si pod the print version of Wikipedia představil něco neknižního, pořád nebude problém nechat si to do knihy svázat.
    bambas avatar 8.12.2007 17:00 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    To vubec, ne neztratil jsem duveru ve svet, to nvubec. Jen jsem chtel podotknout, ze lide si neoveruji informace a veri hned prvni zprave, kterou vidi, nebo slysi, nebo si prectou. Uz se neptaji, bylo to ksutecne tak? Par panaku jsem si vcera dal, s jistym puvodem teda, ale ted mi moc dobre neni :)
    7.12.2007 19:43 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Akurat ste mi pripomenuli test z Vyuzivania informacnych zdrojov :(
    p.s. nie nad dobry resers :)
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    8.12.2007 16:37 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Nechci kazit nadšení, ale starší vědy (jako třeba fyzika) zjistily už před pár stoletími, že ani když je něco vytištěné a uznávané, tak to nemusí být pravda, a to ani kdyby to napsal třeba Aristoteles. Že kriterium které se má použít je něco jako pozorování, pokus a vlastní myšlení.

    Jo, je to trošku složitější, zetejte se třeba Cartesia, Poppera a Kuhna. Ale možná by se pro začátek stačilo zbavit představy že co je psáno (a hojně citováno), to je dáno...
    Heron avatar 8.12.2007 16:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    Zrovna fyzika se mění tak často až pěkné není. I když to nemá dopad na její stávající použití. Nová teorie přinese jiné vysvětlení daného jevu a zvýší přesnost výpočtu na mez, která se stejně nedá změřit.

    Myslím, že článek byl ale o něčem jiném. Nejde ani tak o to, jak jsou dané zdroje, na které se diskutující odkazuje, přesné, jde o fakt, že se na ně vůbec odkazuje. Copak je to za diskusi, kdy vám protivník řekne, že nemáte pravdu a místo svého názoru nebo vysvětlení vám dá link na 60 stránkovou studii? To už je skoro jako v Jistě pane ministře, kde Sir Humprey dával nejdůležitější informace do páté krabice.
    2.12.2021 07:07 Alli C.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze

    Thanks for sharing this is a fantastic blog. drywall installation

    6.12.2021 01:12 Francis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    This is a great vlog! click here
    6.12.2021 01:15 Umali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verohodnost zdroju informaci, plamenne diskuze
    I love this vlog. Thanks for sharing!Drywall Sheetrock Service
    8.12.2021 00:08 Fran
    Rozbalit Rozbalit vše Francis
    Excellent information on your site, thanks for the platform to allow us make comments.waterproofing company Miami, FL
    I feel strongly about doing things the right way to avoid having to do it again.https://www.miamifoundationrepair.com/

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.