abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 21:44 | IT novinky

V dubnu letošního roku byla hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny téměř 65 000 dolarů. V červnu hodnota klesla pod 30 000 dolarů. Aktuálně opět překonala 60 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
včera 16:00 | Nová verze

Společnost PINE64 stojící za telefonem PinePhone, notebooky Pinebook a Pinebook Pro, IP kamerou PineCube, hodinkami PineTime, páječkou (pájecím perem) Pinecil, zdroji PinePower nebo RISC-V vývojovou deskou PineCone publikovala na svém blogu říjnový souhrn novinek (YouTube) a představila nový vylepšený PinePhone Pro.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
včera 15:44 | Komunita

Ubuntu 22.04 bude Jammy Jellyfish.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 14:55 | Zajímavý software

Projekt Sysinternals, tj. technické informace, nástroje pro diagnostiku, monitorování a hledání chyb v Microsoft Windows, včera slavil 25 let. Při této příležitosti byl představen Sysinternals Sysmon pro Linux. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Další informace v příspěvku na blogu Microsoft Tech Community.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 08:00 | Nová verze

Správce sbírky a přehrávač hudby Strawberry, fork Clementine, duchovního nástupce původního Amaroku z KDE 3.x, dospěl k vydání 1.0.0. Používá Qt 6, doplňuje několik funkcí včetně podpory ALSA PCM zařízení a unikátní identifikace souborů ve sbírce.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
14.10. 22:44 | Nová verze

Devuan (Wikipedie), fork Debianu bez systemd, byl vydán ve verzi 4.0. Jeho kódové jméno je Chimaera podle planetky 623. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Devuan 4.0 je založen je na Debianu 11.1 Bullseye.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
14.10. 20:22 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 21.10 s kódovým názvem Impish Indri. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
14.10. 17:33 | Komunita

Vývojáři svobodného 3D softwaru Blender představili nejnovějšího firemního sponzora Blenderu. Je ním společnost Apple a úroveň sponzoringu je Patron, tj. minimálně 120 tisíc eur ročně.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
14.10. 13:11 | Komunita

Byl zveřejněn program konference OpenAlt 2021. Konference proběhne online o víkendu 6. a 7. listopadu. Pokud to protiepidemická opatření dovolí, po skončení hlavního programu proběhne offline část v restauracích v Brně, v Praze, …

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
14.10. 13:00 | Nová verze

Byla vydána KDE Plasma 25th Anniversary Edition aneb desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 5.23. Přehled novinek i s videem a se snímky obrazovky v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
 (49%)
 (35%)
 (15%)
 (1%)
Celkem 336 hlasů
 Komentářů: 26, poslední včera 16:30
Rozcestník

Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním

17.9. 19:33 | Přečteno: 1536×

Náš daňový systém výrazně zvýhodňuje bydlení ve vlastním před nájmem, protože: Já bych třeba z různých důvodů radši bydlel v nájmu a peníze investoval jinak, ale když jsem si to počítal, tak by to vyšlo hůř. Náš daňový systém bohužel křiví trh.

Jak by se to mělo řešit? Nevím. Pokud by se začínalo z nuly, tak logické mi přijde danit imputované nájemné. Ale to by bylo nespravedlivé pro lidi, co velmi draze koupili byt v posledních několika letech, v ceně byl totiž započten předpoklad nízkého zdanění.

Každopádně, vzhledem k velmi vysoké míře vlastnictví u nás mohou zůstat vlastníci úplně v klidu.

Mimochodem, teď jsem četl dost zajímavý článek o tom, že zdražující se bydlení ve městech způsobuje mnohem širší škálu problémů, než se může na první pohled zdát, doporučuju:

The housing theory of everything        

Hodnocení: 25 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Člověk z Horní Dolní avatar 17.9. 19:39 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Schválně co na to řeknou Grétha, Dark Phantom, Odin a Jík (což klidně může být reálně 1 osoba).
Člověk z Horní Dolní avatar 17.9. 22:01 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Zatím 3 hodnocení "špatné" (to "dobré" jsem si dal sám). Snad se to zvedne.
Gréta avatar 19.9. 21:04 Gréta | skóre: 33 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním

nic :P :P :D :D ;D ;D

diky všem co tam prskli tss nebo aspoň jakoby zakroužkovali starostu ňákýho 🙏 🙏 👍 👍
Člověk z Horní Dolní avatar 20.9. 22:26 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Myslel jsem si, že tu bude diskuze minimálně o 100 příspěvcích, a nic. Takže jsem se skoro urazil :D
Gréta avatar 22.9. 18:52 Gréta | skóre: 33 | blog: Grétin blogísek | Stockholm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním

udělej klimaalarmistickej zápisek :D :D ;D ;D

diky všem co tam prskli tss nebo aspoň jakoby zakroužkovali starostu ňákýho 🙏 🙏 👍 👍
17.9. 21:19 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Do čeho chceš investovat, že tam máš tak malé výnosy? Ve srovnání s SP500 vychází vlastní bydlení ve většině krajských měst hůře.
Člověk z Horní Dolní avatar 17.9. 21:53 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Do MSCI World. U akcií počítám s dlouhodobým výnosem 5% nad inflací, což je historický průměr světových akcií od roku 1900.

Takhle jsem si orientačně spočítal, kolik ročně vydělám na investici do bytu:

+ Příjem z nájmu, který jakoby platím sám sobě, tady jsem použil nájem, který bych platil, kdybych bydlel ve srovnatelném bytě.

+ Zvýšení hodnoty bytu po započtení nákladů na údržbu, předpokládám 1 až 1.5% ročně.

+ Snížení hodnoty dluhu díky inflaci, předpokládám 2.5 až 3%.

- Úroky za hypotéku x 0.85, protože dostanu 15% zpět díky odpočtu ze základu daně. (Kdyby někdo nevěděl jak fungují hypotéky, část splátky jsou úroky a část jde na snížení dluhu, ten poměr se mění v čase, já počítám s poměrem platným pro následujících rok.)

Oproti akciím to táhne nahoru leverage (investoval jsem X ale zisky mám z vlastnictví 2X) a záporný reálný úrok.
17.9. 22:07 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Proč nenapákuješ akcie, aspoň 1:1, Degiro teď půjčuje za krásné 1 %? MSCI World je zrovna index nahovno, ale klasický SP500 můžeš koupit jako futures kontrakt, který je ze své povahy také pákovaný a nákladovost na tu páku je velmi velmi nízká.
Člověk z Horní Dolní avatar 17.9. 22:40 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
To jsem zrovna dnes zkoumal, u Degira vidím 1.25%. Nevím... je klidně možné, že nakoupím na margin a pak se na několik let zvednou úroky a akcie budou stagnovat. Takže já budu několik let sledovat, jak ztrácím peníze na úrocích... to není moc příjemné. Teoreticky můžu přijít o vše. A co se týče futures, chci investovat jednoduše a dlouhodobě a zároveň mít 100% jasno v tom, jaká je rizikovost a očekávaná návratnost, resp. jaký je risk-adjusted return. Když investuju s 1:1 pákou, je risk-adjusted return vyšší než to jak investuju teď?

MSCI World je asi ze 2/3 S&P 500. Je diverzifikovanější. Uvažuju, že bych to diverzifikoval ještě víc a přidal small-caps a emerging markets (popř. nějak takhle). Dobré video o S&P 500.
17.9. 23:13 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
A necheš si koupit rovnou Vanguard FTSE All-World UCITS ETF (USD) Accumulating? To je absolutní diverzifikace a zrovna na tom Degiru ho teď mají bez poplatků za obchod.

Ale co se týče těch úroků, pořád mám za to, že nemůžeš srovnávat investice do akcií bez páky s investicí do nemovitosti s pákou. Když jsem to počítala já, tak větší výnosy prostě dělaly akcie a vyplatilo se v ČR bydlet v nájmu.
Člověk z Horní Dolní avatar 18.9. 02:03 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Dík za tip, neznal jsem. Chybí tam akorát small caps.

Ta páka mi z nějakého důvodu přijde u akcií rizikovější...
Jendа avatar 18.9. 00:14 Jendа | skóre: 77 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Tvl hypotéka + akcie na páku… Chceš skončit pod mostem?
Boss Makes a Dollar, I Make a Dime, that's why my algorithms run in exponential time
Max avatar 18.9. 00:53 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Bez risku není větší zisk :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Člověk z Horní Dolní avatar 20.9. 23:03 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
U hypotéky moc riziko nevidím, aktuálně dlužím asi 50% z tržní ceny. Spíš se bojím, že ty ceny půjdou dolů.

U akcií aktuálně nemám v plánu investovat s pákou, jenom v hodně teoretické rovině zvažuju, jestli dává smysl mírně zvýšit riziko / očekávanou návratnost mého "portfolia" (MSCI World), které je pro mladého člověka skoro bych řekl až konzervativní. Případně bych o páce uvažoval při nějakém větším pádu.
Jendа avatar 18.9. 00:13 Jendа | skóre: 77 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Nebude se ti ten výnos postupně zhoršovat tím, jak budeš splácet hypotéku? Protože pak budeš mít spoustu financí blokovaných v baráku (který roste jenom o inflaci) místo v akciích (které rostou +5, ale mně teda přišlo že spíš +7).
Boss Makes a Dollar, I Make a Dime, that's why my algorithms run in exponential time
Člověk z Horní Dolní avatar 18.9. 02:47 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Jo, ten výnos se pomalu zhoršovat bude. Budu dlužit míň a vzhledem k tomu, že mám úroky nižší než inflace, tak na tom dluhu vydělám míň.

Zároveň se bude zvyšovat výnos alternativní nepákové investice do akcií, protože na ni budu mít po prodeji bytu a předčasném splacením hypotéky víc peněz.

Ale jako největší problém vidím riziko, že ceny nemovitostí půjdou dolů + riziko vyšších úrokových sazeb po období fixace.

Jinak u bytu počítám růst 1% nad inflaci s velkou mírou nejistoty. Ten dlouhodobý průměr růstu 5,2% globálních akcií zahrnuje i wipeout čínských a ruských akciových trhů... U S&P to je 7%, ale nemyslím si, že se to dá extrapolovat, protože teď jsou americké akcie hrozně drahé a americká dominance ve světě oslabuje.

Tyhle čísla včetně srovnání nájmu vs vlastnictví jsou mimochodem tady.
Jendа avatar 18.9. 03:18 Jendа | skóre: 77 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Jinak u bytu počítám růst 1% nad inflaci
To mi přijde neopodstatněné, podle mě by měly byty růst přesně stejně jako inflace - nebo snad ve spotřebním koši lidí bydlení neustále zvětšuje podíl, až za něj utratí veškeré peníze?
Boss Makes a Dollar, I Make a Dime, that's why my algorithms run in exponential time
Člověk z Horní Dolní avatar 18.9. 10:11 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Zvětšuje se ten spotřební koš, tzn. platy.
20.9. 10:25 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
A co promena nabidky a poptavky v case? Normy a legislativa neustale prodrazuji a prodluzuji stavbu novych domu, cimz rostou ceny starsich. Lide ocekavaji inflaci, maji naakumulovano spoustu penez, ktere chteji investovat, takze opet zvysena poptavka. Dalsi vec urbanismus - kazdy se chce nacpat do mesta, i kdyz na to nema penize. Dalsi vec dozivajici kralikarny, ve kterych se neda zit. To vse zpusobuje zvysenou poptavku, ale nabidka je silne limitovana legislativou a normami.
17.9. 22:53 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Vlastnícke bývanie má v ČR/SR veľkú tradíciu a tak nie je podivuhodné, že je systém nastavený s náklonnosťou k nemu.

A azda to má aj nejaké výhody pre spoločnosť, trebárs to, že ľudia, ktorí sú "ukotvení" k nejakému miestu, majú väčšiu motiváciu starať sa o to, aby ona lokalita bola čistá, bezpečná a príjemná pre život. Kto je v nájme, ten to má psychologicky nastavené skôr ako "však čo, prinajhoršom sa odsťahujem inam".
Fluttershy, yay! avatar 17.9. 23:53 Fluttershy, yay! | skóre: 89 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
lol

Zakomplexovaní „vlastníci“ jsou peklo – zvlášť když jde o parkovací místa nebo kam – šok! – ze stromů padá listí.

Že lidem záleží na tom, kde žijí, nemá žádný souvis s vlastnictvím nebo nájmy, nýbrž s mezilidskými vztahy, které tedy ale skutečně narušuje, když si člověk, zvlášť na stará kolena, zatímco kolem probíhá gentrifikace, už nemůže dovolit nájem a musí se odstěhovat.

Taky tu máme takové bizarní příhody jako se sídlištěm Písnice, původně pro zaměstnance státních podniků, které si tamní budoucí obyvatelé v rámci „brigád“ v podstatě postavili, ale při privatizaci připadlo ČEZu.

PS existuje také např. usufrukt

PPS vlastnictví se v římském a odtud zdejším právu objevilo toliko jako institut pro nakládání s otroky, aby s nimi otrokáři mohli nakládat libovolně násilně; taktéž svoboda znamená „nebýt otrok“
Babičko, proč máš všude tolik očí? ✊ no gods, no masters ✊
18.9. 13:47 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Zato OPBH byl uplnej raj.
20.9. 10:22 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
zvlášť když jde o parkovací místa nebo kam – šok! – ze stromů padá listí
Parkuji najemnici i vlastnici. Listi take pada na oba stejne...
Že lidem záleží na tom, kde žijí, nemá žádný souvis s vlastnictvím nebo nájmy
Toto je absolutni kec. Patrne si nikdy nic nevlastnil, takze to nemuzes posoudit. K tomuto tvrzeni mame obrovske mnozstvi empirickych dat. Staci treba podivat se na vyvoj vztahu k pude a statkum, kdy vyvlastnenim byly tyto vztahy zpretrhany a brutalne se zhorsila pece o krajinu a "erarni" majetky. I z vlastni zkusenosti ti mohu rici, ze vetsina najemniku moc neresi sve okoli a i k zarizeni nemovitosti se chova nehospodarne.
když si člověk, zvlášť na stará kolena, zatímco kolem probíhá gentrifikace, už nemůže dovolit nájem a musí se odstěhovat.
Clovek, lhostejno jak stary, konzumuje nejakou sluzbu. V tomto pripade se jedna o najem bytu. Pokud si jej nemuze dovolit, je spravne, aby sel jinam. Proste se nepotka nabidka s poptavkou. Pokud bys nejak majitele nutil, aby limitoval/snizoval najem, beres mu svobodu nakladat s majetkem.
jako se sídlištěm Písnice, původně pro zaměstnance státních podniků, které si tamní budoucí obyvatelé v rámci „brigád“ v podstatě postavili, ale při privatizaci připadlo ČEZu
Tento priklad neni validni. Podminky v tvem priklad jsou absolutne deformovane uz od zacatku (bolsevik, socialismus, brigady, atd.). Toto prece vubec nejde brat v uvahu.
aby s nimi otrokáři mohli nakládat libovolně násilně; taktéž svoboda znamená „nebýt otrok“
Ano, akorat zde otrakarstvi jiz nejaky patek nemame, takze opet, nevalidni argument. Pokud jsi ty a ostatni levicova mladez spatny z cen bytu, domu a najmu v mestech, je treba si uvedomit, jake faktory maji vliv na tvorbu cen v tomto odvetvi: pomala vystavba diky technickym normam, zakonum a schvalovani staveb,, inflace meny, inflacni ocekavani lidi a tim padem zvysena poptavka po nemovitostech jakozto investicich, rostouci platy delniku a jejich nedostatek, rostouci ceny materialu, urbanismus (kazdy hipster musi bydlet v praze, aby v padesati zjistil, ze to neni ono), atd.
20.9. 13:03 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním

Nič nepomáha tebou nenávidenej gentrifikácii viac, súdruhu, než znevýhodňovanie a zdaňovanie (dane z nehnuteľnosti percentom z "trhovej hodnoty") vlastníctva a tlak na to, aby ľudia doživotne žili v nájme, ktorý môže a bude rásť spolu s atraktivitou lokality.


Keď sa to hýbe, zdaň to, ak sa to ešte predsa hýbe, zreguluj to. Ak to už zdochlo, dotuj to!

Fluttershy, yay! avatar 20.9. 22:37 Fluttershy, yay! | skóre: 89 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Jakožto konzervativec a tradicionalista preferuji, když už něco, tak usufrukt, děkuji za optání.
Babičko, proč máš všude tolik očí? ✊ no gods, no masters ✊
23.9. 22:57 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
A ten usufrukt sa dá aj nejako vidieť niekde v praxi?
xxxs avatar 24.9. 04:57 xxxs | skóre: 22 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
v lese. mas les a nedotknutelni si do neho chodia na drevo. tvoje vlastnicke prava su nedotknute, lebo stromy dorastu.
18.9. 13:32 podlesh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Vlastnícke bývanie má v ČR/SR veľkú tradíciu a tak nie je podivuhodné, že je systém nastavený s náklonnosťou k nemu.

A azda to má aj nejaké výhody pre spoločnosť, trebárs to, že ľudia, ktorí sú "ukotvení" k nejakému miestu, majú väčšiu motiváciu starať sa o to, aby ona lokalita bola čistá, bezpečná a príjemná pre život. Kto je v nájme, ten to má psychologicky nastavené skôr ako "však čo, prinajhoršom sa odsťahujem inam".
Teoreticky ano, ale na druhou stranu v tom výčtu chybí to nejduležitější: živobytí (tj. zaměstnání nebo dostatek zákazníků pro podnikání). O to se dá v dněšní době těžko "starat" - vlastně jediná možnost je podporovat politicky kteří budou dávat peníze firmám aby si postavili někde fabriku. Což je celkem nahovno snad ze všech politických úhlů.
18.9. 00:15 Tomáš Roll
Rozbalit Rozbalit vše Občané by měli bydlet ve vlastním
Máš manželku nebo přítelkyni? Když s ní spíš, tak bude pak platit daně, jako kdyby si vydělala prostitucí? Když ti uvaří oběd nebo večeři, zaplatíte z toho daně, jako kdybyste šli do restaurace? Když doma něco opravíš nebo uklidíš, taky z toho zaplatíš daň, jako kdyby to dělal někdo třetí za peníze? Když si vezmeš ze skříně nářadí nebo sportovní náčiní a jdeš něco dělat, taky budeš platit daň, jako kdyby sis to půjčil v půjčovně?
Fluttershy, yay! avatar 18.9. 00:30 Fluttershy, yay! | skóre: 89 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše TRADICE
Jakožto konzervativec… s pořízením manželky je tradičně spojeno pořádné věno, takže…

Akorát tedy, jakožto konzervativec, bych ještě připomenul, že tradičně se také neplatilo stejnými prostředky, tj. typicky dobytkem, jako za rutinní oběd nebo večeři, práce kolem domu,… za ty se totiž prostě neplatilo, nýbrž si lidé byli zavázáni a občas si vyměnili laskavost.

Takže mě, jakožto konzervativce, napadá, proč že by se to mělo platit za obydlí?
Babičko, proč máš všude tolik očí? ✊ no gods, no masters ✊
Člověk z Horní Dolní avatar 18.9. 02:56 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Občané by měli bydlet ve vlastním
To se nedá srovnávat, protože takové zdanění je skoro nerealizovatelné, mělo by velké negativní dopady a minimální přínos.
18.9. 10:13 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Občané by měli bydlet ve vlastním
Myslim, ze to melo spis poukazat na absurditu (nejen) nekolikanasobnyho zdaneni.
18.9. 12:03 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Myslím že autor zapomněl na jednu podstatnou část daňového systému a to DPH. Zatímco nájem bytových prostor je obecně bez DPH tak vlastní bydlení je z větší části zatíženo 21 procenty a pouze dodavatelsky provedené práce 15 procenty.

Energie jsou zatěžovány pro obě kategorie stejně.

Aby to nebylo jednoduché je nutné promítnou ještě paragrafy uplatňující nárok na odpočet DPH na straně pronajímatele plátce DPH. Které mouhou s nárokem na odpočet v režijní činnosti spojené s nájmem bytů zahýbat od 0 procent nároku do 100 procent.
24.9. 02:24 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Z novostaveb do 5 let od kolaudace se DPH neplatí; při převodu mezi 2 nepodnikateli (kteří z principu nemohou být plátci DPH) se DPH také neplatí...
18.9. 22:21 asdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Vždyť je to dobře. Je potřeba pořádně rozevřít sociální nůžky a řádně se distancovat od socek. Není normální, aby každý somrák bydlel v bytě za mraky milionů jen za pár tisícovek měsíčně a smrděl nám tu autem starším pěti let. A pozor - toto není ironie.
20.9. 09:05 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Zase levicova propaganda.

Kde jsi vzal, ze najemnik odvede ve vysledku na dani vice? Kde jsi vzal, ze majitel odvede mene?

Majitel donedavna platil dan z nabyti nemovitosti. Majitel plati dan z nemovitosti. Majitel plati dan z pripadneho prodeje nemovitosti. Majitel plati dan z prijmu z najemneho. Majitel musi majetek udrzovat a resit veci s najemnikem, coz jej stoji cas a penize.

Majitel, ktery bydli ve svem:

Plati dan z nabyti a dan z nemovitosti. Plati dan ze sveho prijmu a spotreby. Plati zdanene energie. Musi majetek udrzovat, investovat do nej, atd. Postavil/poridil si dum za svuj tvrde zdaneny prijem.

Pokud mas pocit, ze zly majitel tyje z verejne infrastruktury, neni resenim navysovat zdaneni majitelum. Resenim je postarat se o to, aby lidem byly dane snizeny, a aby ta tva "verejna infrastruktura" byla privatizovana tak, aby kazdy platil to, co sam efektivne vyuziva. Pak to bude absolutne spravedlive i z tveho pohledu.
20.9. 10:36 jk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Jenom technicka - dan z nemovitosti je zanedbatelna, na dan z prodeje je casovy test (10 let) a pripadne se pochopitelne plati jenom z rozdilu mezi kupni a prodejni cenou a dan z prijmu z najemneho se 30 let po koupi defakto neplati protoze je mozne uplatnit odpisy. Nerikam ze mit byt na pronajem je dobra investice, porad je s tim spoustu prace, ale dane jsou tady zrovna relativne maly.
20.9. 11:08 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Technická II. Záleží jestli je vlastník nemovitost právnickou či fyzickou osobou u fyzické osoby navíc jestli má nemovitost v obchodním majetku nebo ne.

U neobchodního majetku Prodej nemovitosti je osvobozen od daně z příjmu, pokud mezi jejím nabytím a prodejem uplyne alespoň pět let. Tato lhůta platí pro prodej všech nemovitostí, s nabytím do 31. 12. 2020. V případě nemovitostí, nabyté od 1. 1. 2021, platí nově lhůta deset let.

U obchodního majetku je prodej nemovitost předmětem daně z příjmu vždy, základ se vypočte se jako rozdíl prodejní_cena - zůstatková_cena, kde zůstatková cena = pořizovací cena + zvýšení_pořizovací_ceny - suma(daňových_odpisů), zvýšení_pořizovací_ceny = suma (náklady_na_modernizaci).

20.9. 13:40 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
dan z nemovitosti je zanedbatelna
Ne, neni. Jsou to penize, ktere muze vlastnik vyuzit jinak. A jsou to penize, ktere jsou prijmem obce.
na dan z prodeje je casovy test (10 let)
No a co? 10 let je dlouha doba a obrovske omezeni vlastnickeho prava!
pripadne se pochopitelne plati jenom z rozdilu mezi kupni a prodejni cenou
Jesteze tak OMG :-P Chtel byste snad platit z cele prodejni ceny???
uplatnit odpisy
Jiste, to je uplne normalni.

Proste najemnik plati za sluzbu a nic moc neresi. Vlastnik sice inkasuje najem, ale za to resi spoustu veci. V cem je problem? Ja vzdy najemnikum rikam: Nikdo vas zde nedrzi.
Jendа avatar 20.9. 17:08 Jendа | skóre: 77 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Neplatí se hlavně při jakékoli manipulaci s nemovitostí 4% z celé hodnoty? S tím, že to zrušili po dobu pandemie - nebo už to má být zrušené napořád?
Boss Makes a Dollar, I Make a Dime, that's why my algorithms run in exponential time
20.9. 18:11 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Nadává se tomu daň z nabytí a platí ji kupující , aktuálně (pro rok 2021) stále platí její zrušení
21.9. 17:51 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
A prodavajici je rucitelem, takze ...

Pricemz je treba zminit, ze prave a jen kvuli tyhle picovine musis zaplatit odhad, protoze ta dan se NEplati z ceny za kterou si prodal, ale bud z ty ceny nebo z odhadu, podle toho co je vyssi. Takze se velmi snadno dostanes do situace, kdy prodavas trebas 1/8 podilu, coz je majetek nahovno, takze se toho chces zbavit, a prodavas to tudiz za odpovidajici cenu, ale odhadni muze byt klidne o rad vetsi, protoze odhad se dela na celou nemovitost a vydeli se 8. Ze to za tu cenu nikdy nikomu neprodas nikoho nezajima. Protoze co by kdo delal s 1/8 bytu, zejo ...

---

Dete s tim guuglem dopice!
Člověk z Horní Dolní avatar 24.9. 00:43 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Kde jsi vzal, ze najemnik odvede ve vysledku na dani vice? Kde jsi vzal, ze majitel odvede mene?
To je jednoduché. Představ si dva majitele, kteří bydlí ve vlastních bytech. Pak se ale rozhodnou, že si je navzájem pronajmou za tržní ceny. Najednou začnou odvádět státu víc na daních. Takže daňový systém tuhle ekonomickou aktivitu "trestá" víc než bydlení ve vlastním.

Vygoogli si "imputed rent" a "homeownership bias". Např. tady.
Majitel donedavna platil dan z nabyti nemovitosti.
Což je blbost, danit by se měly nově vyprodukované zboží a služby, ideální je danit každou korunu v HDP stejnou sazbou. Danit převod majetku je nesmysl.
Majitel plati dan z nemovitosti.
Ta je přibližně nulová.
Majitel plati dan z pripadneho prodeje nemovitosti.
Tuším že pokud tam 2 roky bydlím a pak prodám, tak daň neplatím.
Majitel plati dan z prijmu z najemneho.
Ano, a kvůli tomu je nájemné bydlení dražší.
neni resenim navysovat zdaneni majitelum
Ten rozdíl ve zdanění není majitel vs nemajitel. Ale bydlí ve vlastním vs bydlí v nájmu.

Možná bych chtěl mít byt jako investici ale sám bych bydlel v nájmu. Ale stát mě "nutí" bydlet ve vlastním.
20.9. 15:14 Minarchist
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Za temito myslenkami je touha prerozdelovat, brat lidem svobody a zdanovat majetek sikovnym a podnikavym. Bez penez do hospody nelez.
Člověk z Horní Dolní avatar 24.9. 00:50 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Není, je to pravicová snaha o snížení míry pokřivenosti trhu.
20.9. 22:17 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Ceny novych domu jsou jiste zajimave. Proste je mala nabidka a na poptavku pusobi moc tlaku. Vystavbu rodinnych domu je treba absolutne uvolnit, aby se mohl trh zaplavit levnymi domy pro nizkoprijmove skupiny. Dementni technicke normy a silene legislativni podminky stavbu prodrazuji a prodluzuji. Resme priciny, ne nasledky.
21.9. 17:44 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Normalni lidi stavej bez povoleni, a pokuta (maximalne par desitek tisic) se proste zahrne do ceny (je to jeji naprosto nepatrna cast). Sak nas stat nas vzor. Ten taky stavi a dokonce klidne i desitky let provozuje cerny stavby, takze co.

---

Dete s tim guuglem dopice!
27.9. 15:39 ewew | skóre: 39 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním

To je čierna skládka stavebného materialu.

Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
21.9. 17:40 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Premejslim jestli mam tenhle tvuj vytvor poslat kamosovi ... nejspis totiz velmy rychle skonci jeho bota mezi tvejma pulkama.

Predevsim za

"Úroky z hypotéky je možné odečíst ze základu daně."

...

Kvuli tyhle vyhodny smlouve se statem, prisel o 80k rocne. A to rozhodne nebyl v situaci, ve ktery se ocitla hromada jinych lidi, ktery najenou znicehoz nic nemeli na splatky.

On ti totiz ten stat zcela klidne zitra ty pravidla zmeni. A to typicky tak, ze to projde bez povsimnuti v ramci nejakyho prilepku, kterej najakej z tech debilu navrhnul vcera.

---

Dete s tim guuglem dopice!
22.9. 11:22 alkoholik | skóre: 39 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
To zase nejaky j bullshit. Limit je 150k/rok odpocet od zakladu dane. Takze uspora mohla byt max. 22,5k/rok.
Člověk z Horní Dolní avatar 24.9. 00:52 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
nejspis totiz velmy rychle skonci jeho bota mezi tvejma pulkama
To by musel vedet kdo jsem a kde bydlim.
Kvuli tyhle vyhodny smlouve se statem, prisel o 80k rocne
Zapomnel jsi vysvetlit, jakym zpusobem prisel o 80k rocne.
Člověk z Horní Dolní avatar 24.9. 00:53 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňový systém zvýhodňuje bydlení ve vlastním
Dete s tim guuglem dopice!
Proc?

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.