Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Zdravím,
původně jsem si to psal včera večer jako poznámky, než zapomenu, jak se to konfiguruje. Protože to asi budu potřebovat i u dalších zákazníků. :)
Mno, pokud by o článek byl zájem, tak bych se o něj mohl pokusit. Ale zatím není kompletní konfigurace hotová, takže bych to dal do placu až to celé dokončím.
Ještě plánuji sepsat článeček o připojení Samby 2.2.x a 3.x na Windows servery. Ono, přeci jen heterogenní sítě se v praxi vyskytují docela často. :)
Články tady jsou většinou o kompletním Lin řešení. Ale to je jedno. Ať už článek, nebo blog, svou hodnotu to má.
Windows se nezbavíme, ať si každý říká co chce, dokud budou mít alespoň 5% podíl, vyplatí se učit jim. A řekl bych, že jejich podíl ani na těch 5% neklesne.
Tvůj blog je o propojení Lin a Win, což je asi trochu mimo hlavní obor tohoto serveru. Potřeba to ale je. Budu rád, když tu bude víc takových návodů.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                