abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.5.2005 19:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Fedora?
    Při této příležitosti se chci zeptat, jak je na tom Fedora co se týče chyb a dostupnosti balíčků na nový software (například KDE 3.4)?
    3.5.2005 20:36 Michal Švanda | skóre: 19 | blog: vlkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora?
    No ja nevim, Fedora je zaplatovana velmi rychle, nove balicky lze tez sehnat (KDE 3.4 neni problem, nehlede na fakt, ze nastupujici FC4 jiz KDE 3.4 ma jako zaklad) rekl bych dosti svizne po vyjiti. Osobne si na Fedoru nestezuju.
    3.5.2005 19:51 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše ...
    A nedalo se to od na rychlo zplácané Mandriva Limited Edition 2005, která je bez podpory, očekávat?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.5.2005 19:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ...
    Čekal jsem, že alespoň v něčem ten systém bude lepší. Jenže vše kromě jejich Control Centra zůstalo stejné...
    3.5.2005 21:00 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Jednu verzi
    Nejsem tedy zdrovna příznivce Mandcokoli, ale dal bych jí jednu verzi, a pak se ukáže. FC1 byl taky spíš přejmenovaný RH9...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.5.2005 21:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednu verzi
    Jenže já to táhnu už od Mdk 10.0.

    Teď se koukám na stránky Fedory a zjišťuji, že ve FC3 opravovali udev - celkem malou chybu v něm.

    V Mdk 10.1 jsem měl totálně rozbořený udev (5min, než se můžu přihlásit, jedině root mohl ihned; nenašel disketovku; nenašel hiddevy...) - musel jsem používat devfs. Opravy jsem se dočkal až v 2005LE, žádný update nevydali. To je zacházení ala Mandriva...:-(
    3.5.2005 21:40 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Par komentaru/oprav
    1. Zadny Mandrivasoft neni. Mandrakesoft se prejmenoval na Mandrivu. Stejne tak je misto Mandrakelinux Mandriva Linux, Mandrakeclub Mandriva Club...

    2. Rad bych videt ty zkusenosti s Mandrivou, kdyz se to tak jmenuje ani ne mesic... MDA 2005 LE je pouze nedotazeny, orezany, spatne podporovany a prejmenovany Mandrakelinux 10.2, nic vic. Nejmenuje se to Limited edition? Rozumejsi by bylo pockat se soudem na 2006.

    3. To prvni, co popisujete, neni chyba packageru (distributora), ale vyvojaru KDE&GNOME. Tam by mela smerovat vase eventuelni stiznost (jako ze o tom vi uz davno, "jen" to nikdo neopravil). To druhe je jedna chyba.

    Nic neni stoprocentni... Ovsem myslite-li, ze jina distribuce bude lepsi, vesele vam preju zmenu. :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.5.2005 22:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Ad 2: Jenze mizerne bylo i Mdk 10.1, viz muj prispevek o kousek vys

    Ad 3: Takze asociace souboru nefunguje ani v ostatnich distrech?
    3.5.2005 22:37 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    3 - Ne, moc ne :-) Tady jde skutecne o zalezitost GNOME/KDE.
    4.5.2005 09:35 Zaphod | skóre: 37 | blog: zaphod_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Pred tyzdnom som si robil asociacie .avi, .mov ... suborov na gmplayer vo Fedora Core 3. 100% to funguje - gmplayer som zaradil cez menu editor do menu a KDE control center som priradil asociacie. V konqerore kliknem na film.avi a prehra mi ho mplayer. Mam FC3 + pravidelne update cez yum.
    5.5.2005 22:10 Drak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Tady jde skutecne o zalezitost GNOME/KDE.
    No, musim odporovat, nebot me asociace funguji bez problemu. Mam kde 3.3.2 z Gentoo portage. Samozrejme nevim, jak moc je to od nich patchovany, ale pochybuju, ze takhle moc...
    4.5.2005 01:35 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    MDA 2005 LE je pouze nedotazeny, orezany, spatne podporovany a prejmenovany Mandrakelinux 10.2, nic vic. Nejmenuje se to Limited edition? Rozumejsi by bylo pockat se soudem na 2006.
    A proc ten shit teda nekdo vubec vydava? Nebylo by rozumnejsi pockat, az to nekdo odladi? Aha, nebylo, ono uz se to stejne ani u posledni verzi MDK (pardoon, nyni Mandrivy) nepovedlo. Doufam, ze bylo konecne vypusteno treba gcc, stejne ho nikdo nepotrebuje. :-P
    4.5.2005 11:05 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    A proc ten shit teda nekdo vubec vydava?
    Heh. Mandriva ho vydava, ale omezeneji nez 10.1. (viz shop) A IMHO to neni shit. V Cesku vyjde pouze DVD, protoze si to prali uzivatele.
    Nebylo by rozumnejsi pockat, az to nekdo odladi?
    Jo.
    Aha, nebylo, ono uz se to stejne ani u posledni verzi MDK (pardoon, nyni Mandrivy) nepovedlo.
    Co se nepovedlo? Co? Ja teda 10.1 pouzivam uz dlouho, a o par dost blbych chybkach vim. Ty, co zde byly vyjmenovane to ale nejsou (resp. za to MDKS/MDA nemuze) a daji se obejit.

    Navic ted maji vice vyvojaru.
    Doufam, ze bylo konecne vypusteno treba gcc, stejne ho nikdo nepotrebuje. :-P
    Ono bylo vypusteno. Na FTP, kde si ho kazdy muze v klidu stahnout. Neni na obrazech instalacnich CD/DVD (nikoliv na zakoupenych CD/DVD, tam je).

    Hele, co pouzivas za distribuci? At si muzu taky postezovat. Co na tom, ze o ni vim kulovy...
    4.5.2005 15:31 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Doufam, ze bylo konecne vypusteno treba gcc, stejne ho nikdo nepotrebuje. :-P
    Ono bylo vypusteno. Na FTP, kde si ho kazdy muze v klidu stahnout. Neni na obrazech instalacnich CD/DVD (nikoliv na zakoupenych CD/DVD, tam je).
    Jo, a to se vyplati! Stahnu si cca 3GB DVD ISO, abych posleze zjistil, ze kdyz budu chtit neco zkompilovat (takovy luxus, kdo to k certu vubec potrebuje), tak budu muset stahnout dalsiho pul giga zavislosti, aby mi tam zacalo fungovat gcc. Aneb uzivatele predevsim, co bychom pro ne neudelali. A nad touhle politikou tady jako mam zacit chrochtat blahem a velebit Mandrivu, jak je to skvela distribuce, jo? Hmmm... :-P
    4.5.2005 16:47 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Stahnu si cca 3GB DVD ISO, abych posleze zjistil, ze kdyz budu chtit neco zkompilovat (takovy luxus, kdo to k certu vubec potrebuje), tak budu muset stahnout dalsiho pul giga zavislosti, aby mi tam zacalo fungovat gcc.
    Neni to pul GB. Na gcc je treba jen:
    [tomas@mazur tomas]$ rpm -q --requires gcc
    binutils >= 2.15.90.0.3-1mdk
    gcc-cpp = 3.4.1-4mdk
    libgcc >= 3.3.2-5mdk
    glibc-devel >= 2.2.5-14mdk
    rpmlib(VersionedDependencies) <= 3.0.3-1
    bash
    libc.so.6
    
    Aneb uzivatele predevsim, co bychom pro ne neudelali.
    Uzivatele nekompiluji. Geekum, pokud nemaji originalni CD/DVD, zase nedela problem pridat do urpmi zdroju main z FTP. A obvykle nemaji slabe pripojeni do Site. Ti zbyli si to vzdycky muzou koupit :-).
    A nad touhle politikou tady jako mam zacit chrochtat blahem a velebit Mandrivu, jak je to skvela distribuce, jo? Hmmm... :-P
    Nemas ji pomlouvat a sirit ne- a polo- pravdy.

    P.S. Je to skvela distribuce. Po*** se treba, ale mne (a spouste dalsim) tohle nevadi.

    P.P.S. Politika je: (z řeckého polis - město, politiké techné - správa obce) - proces a metoda závazného rozhodování určité skupiny lidí s pluralitními zájmy a názory - v rámci těchto kolektivních rozhodnutí je politika uměním spravovat věci veřejné, uměním řídit stát a hájit zájmy jednoho státu vůči druhému, vytvářet a udržovat vztahy mezi těmito státy. Pokud pluralita názorů a zájmů neexistuje, nemůže dojít k politickému rozhodnutí.
    4.5.2005 17:35 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Uzivatele nekompiluji. Geekum, pokud nemaji originalni CD/DVD, zase nedela problem pridat do urpmi zdroju main z FTP. A obvykle nemaji slabe pripojeni do Site. Ti zbyli si to vzdycky muzou koupit :-).
    Aha, uzivatele nekompiluji, napr. zadny uzivatel nikdy nekompiloval kernel, proc by to delal.
    Nemas ji pomlouvat a sirit ne- a polo- pravdy.
    Jake polopravdy a nepravdy? Ze tam chybi vyvojove nastroje, to neni pravda?
    P.P.S. Politika je: ....
    A tim jsi jako chtel sdelit co?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.5.2005 18:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Nějak se to tu obrátilo v to co má a nemá Download verze. To nebyl účel...;-)
    4.5.2005 18:33 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Aha, uzivatele nekompiluji, napr. zadny uzivatel nikdy nekompiloval kernel, proc by to delal.
    Kdyz jsme u toho, proc by to teda delal? Uzivatele kernel opravdu nekompiluji. :-) Distribucni staci. A kde nestaci (HW, jiny duvod neberu), tam je stejne uzivatel, bezny Franta, v haji. Asi se neshodneme na pojmu uzivatel ;-).
    Jake polopravdy a nepravdy? Ze tam chybi vyvojove nastroje, to neni pravda?
    Ne, chybi pouze v download verzi. To je jen (kolik? 20%?) cast informaci. Distribuce neni jen to, co se da stahnout zadarmo jako iso image.

    A dale: stahnout dalsiho pul giga zavislosti, aby mi tam zacalo fungovat gcc. To je proste lez.

    P.P.S. Politika je: ....

    A tim jsi jako chtel sdelit co?
    Ze neumis cesky. Politika firem a filozofie fotbalu je ptakovina.
    4.5.2005 19:11 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Ne, chybi pouze v download verzi. To je jen (kolik? 20%?) cast informaci. Distribuce neni jen to, co se da stahnout zadarmo jako iso image.
    Ano, Mandriva umyslne przni zdarma dostupne verze (obchodni politika).
    Ze neumis cesky. Politika firem a filozofie fotbalu je ptakovina.
    Skutecne? Obchodni politika nebo personalni politika firem, to je ptakovina? O filosofii fotbalu bys mel pohovorit s fotbalovymi trenery, to je opravdu zcela OT.
    4.5.2005 19:24 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Ano, Mandriva umyslne przni zdarma dostupne verze.
    Hura! Tohle pravda je. :-)
    Skutecne? Obchodni politika nebo personalni politika firem, to je ptakovina?
    Ano, je. To slovo znamena neco jineho. Filozofie fotbalu je priklad, jine naprosto nespravne (ovsem "moderni") pouziti nejakeho terminu me nenapadlo.
    4.5.2005 19:34 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Skutecne? Obchodni politika nebo personalni politika firem, to je ptakovina?
    Ano, je. To slovo znamena neco jineho.
    Nojo, tak dalsi naprosto zcestnou debatu na tema, jak vsichni przni cestinu, to tady fakt nepovedu. Tvoje tvrzeni je naprosto nesmyslne, stejne jako obchodni a personalni politika existuje bezpecnostni politika, cenova politika, dopravni politika, investicni politika, mzdova politika, atd. atd. atd. Uplne normalne se tyto pojmy pouzivaji a kazdy (patrne krome tebe) tomu rozumi. Vztahovat pojem politika pouze k pojmu stat/obec je uplna blbost a ta definice je chybna.
    Pavel Stárek avatar 4.5.2005 20:50 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Kdyz jsme u toho, proc by to teda delal? Uzivatele kernel opravdu nekompiluji. :-) Distribucni staci. A kde nestaci (HW, jiny duvod neberu), tam je stejne uzivatel, bezny Franta, v haji. Asi se neshodneme na pojmu uzivatel
    No sice BFU je v háji, ale samozřejmě si pozve někoho (na tu kompilaci kernelu) z nás, kteří jsou řekněmě "power users", nebo prostě ten kernel zkompilovat umí, a to ti tedy řeknu, že nemít na instalačním CD/DVD gcc + ten zbytek v tu chvíly, tak bych řval jak protržený. Jistě, jde to odkudsi stáhnout, ale (dle zákona schválnosti) nebude z jakéhokoliv důvodu připojení k internetu a znamená to tedy zase někam jet, stáhnout, vypálit, dojet zpět, zjistit že ještě chybí to a to .... no prostě paráda. Mandrake sem míval docela rád, ale zdá se mi, že po té co se vyhrabali z těch svých finančních problémů jim trošku stoupl nosánek nahoru.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    5.5.2005 01:03 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Jistě, jde to odkudsi stáhnout, ale (dle zákona schválnosti) nebude z jakéhokoliv důvodu připojení k internetu a znamená to tedy zase někam jet, stáhnout, vypálit, dojet zpět, zjistit že ještě chybí to a to ....
    No, napr. kompilace ovladace k modemu, wifi karte, ... tam je mi to GCC na nejakym mirroru fakt hodne platny, kdyz si ho nemam jak stahnout. :-D
    4.5.2005 17:04 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par komentaru/oprav
    Já jsem na Mandraku vyrostl, používám ho od svých začátků, i když teď jsem začal koketovat s ArchLinuxem. Protože jsem neměl příliš rychlý internet, koupil jsem si GPL set od QCM a nikdy jsem takové problémy, že by třeba nešlo gcc neměl.

    Možná je to politika větších firem, že chtějí, aby si zákazníci aspoň něco zaplatili. A nutí je tak, aby si kupovali oficiální verze. Nechci se nijak hádat, ale myslím, že Mandrake nebyla špatná distribuce. Měl svoje mouchy, ale ty měly všechny. Když jsem zkoušel SuSE a Aurox, tak jsem si na ně nemohl zvyknout a Mandrake mi seděl.

    Osobně bych začátečníkovi doporučil SuSE nebo Mandrake, protože to rozhodně není distribuce, která dělá Linuxu ostudu.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    4.5.2005 09:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše nezpochybnitelná fakta?
    Potom narážím na fakt, že pokud se na Mandrivu 2005 updatuje (normální install je prý OK), tak se zmrší fonty (nejedou české znaky).
    hm, zajímavé ... já jsem na dvou strojích šel od 10.0 přes 10.1 na 2005LE, vše upgrade, nikoliv čisté instalace, a fonty mám v pořádku ...

    jestli ono to nebude mezi klávesnicí a židlí ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.5.2005 15:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    4.5.2005 15:52 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    Treba jenom spatne vidi a tak ty zmrseny fonty nepozna... :-)
    4.5.2005 16:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    mohl byste mi místo toho odkazu raději říci, co znamená, že se "zmrší fonty", abych věděl, o co přicházím?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.5.2005 18:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    Vždyť jsem to napsal, čtěte! Nejedou česká písmena (jsou místo nich obdélníky), minimálně u defaultního fontu Sans.
    5.5.2005 11:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    Vždyť jsem to napsal, čtěte! Nejedou česká písmena (jsou místo nich obdélníky), minimálně u defaultního fontu Sans.
    napsal jste pouze část, ze které nešlo(*) určit, o jaký problém jde

    (*) bez použití věštecké koule ;-)

    uvedený problém ovšem není problém Mandrivy, nýbrž toho, že font Sans prostě některé znaky neobsahuje, podobně jako třeba micro$ofťácký Arial ve verzi CE neobsahuje azbuku ...

    Mandriva nabízí několik fontů, které obsahují velmi slušnou podmnožinu Unicode včetně všech znaků potřebných v češtině - "přítulná" je z tohoto hlediska např. rodina Luxi (Sans, Serif, Mono), která je tuším instalována v rámci "defaultních" Xovských závislostí; v konsoli dávám přednost fontu Terminus, což je samostatný balíček

    jako chybu Mandrivy lze označit to, že má jako defaultní font takový, který obsahuje příliš málo znaků; domnívám se ovšem, že k volbě defaultního fontu vedou spíše hlediska estetická, s tím, že pro patřičný jazyk se volba upraví, což se zřejmě stane při instalaci, ale nikoliv při upgrade, kde se již přebírá existující nastavení, a tudíž kroky výběru jazyka se přeskočí - což ovšem neznamená, že by se nějaka "písma zmršila"

    že se tento problém neprojevil u mě přisuzuji tomu, že mám jako uživatel nastavena písma vlastní, a tudíž změna systémového defaultu(**) se mě nijak nedotkla ...

    (**) váže se k ní navíc chyba 14837

    mimochodem, budete jenom lamentovat, jak je Mandriva špatná, nebo tento zádrhel nahlásíte vývojářům?
    5.5.2005 11:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    jako chybu Mandrivy lze označit to, že má jako defaultní font takový, který obsahuje příliš málo znaků;
    teď jsem si uvědomil, že to není zcela přesné - font Sans je totiž defaultem KDE, tedy alespoň měl jsem ho nastaven po instalaci v Gentoo, ale změnil jsem ho (imho je strašně prostorově rozežraný) ještě dřív, než jsem se zabýval lokalizací, takže jsem problém s diakritikou nestihl zaznamenat ... takže teď lze tak nanejvýše začít filosofickou debatu, zda je chybou vývojářů Mandrivy, že kopírují pochybení vývojářů KDE ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.5.2005 14:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    Jenže Sans v Mdk 10.0 i 10.1 české znaky obsahoval, takže je to jejich selhání. Proč při update 10.0 na 10.1 nainstaluje správný Sans a při update 10.1 na 10.2 tam dá Sans bez českých znaků? Jim přeskočilo?

    Vždyť to už je nahlášené, když o tom píší na mandriva.contactel.cz - díval jste se na tu adresu?!
    5.5.2005 16:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    Jenže Sans v Mdk 10.0 i 10.1 české znaky obsahoval, takže je to jejich selhání. Proč při update 10.0 na 10.1 nainstaluje správný Sans a při update 10.1 na 10.2 tam dá Sans bez českých znaků? Jim přeskočilo?
    tak jsem si ověřil, že v Gentoo font "Sans" v KDE diakritiku také neumí - přeskočilo snad všem najednou? :-)

    po lehkém průzkumu systému (hledat a číst dokumentaci jsem byl líný ;-)) se domnívám, že "Sans" je pouze alias, místo kterého se použije první dostupný bezpatkový font - v obou mých případech Bitstream Vera Sans, který diakritiku neumí ... což považuji za korektní chování, počítač není orákulum, aby věděl, jaký font si uživatel přeje
    Vždyť to už je nahlášené, když o tom píší na mandriva.contactel.cz - díval jste se na tu adresu?!
    není třeba křičet, kliknout na odkaz ještě umím; nicméně nijak mi z toho nevyplývá, že by to bylo nahlášené (bylo by možno kdyžtak citovat konkrétní pasáž?) a v bugzille jsem také nic relevantního nenašel ...
    8.5.2005 16:43 Robert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    To je taky problem nainstalovat si DejaVu fonty a upravit aliasy (sans, serif a ine) vo fonts.conf? Je sice fakt, ze kerning v DejaVu "este" nie je celkom dotiahnuty (nehovoriac o hinting). Ale zvykol som si a som spokojny.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.5.2005 16:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    DejaVu fonty neznám ;-) Ale snad se k tomu dostanu...
    16.5.2005 12:39 Petr Kodytek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezpochybnitelná fakta?
    Dobry den, omlouvam se, ze se takto micham do diskuse, ale co se tyce fontu "Sans" jsem opravdu zmaten. Mam totiz system ve stavu, kdy po spusteni KDE jsou popisy na plose se spatnou cestinou (typicky "Muj Adresar"), ale pri spusteni GNOME je vse v poradku, oba desktopy pouzivaji jako default font prave vyseuvedeny "Sans" ale jejich chovani je rozdilne. Proto pokud snad tusite kde je zakopany pes, prosim vas o radu, ja jsem v koncich.

    S pozdravem, Petr Kodytek petr@kodytek.net

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.