abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.0 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky ownCloud Infinite Scale a Uptime-Kuma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Enkodér a dekodér SVT-AV1 (Scalable Video Technology for AV1) byl vydán v nové major verzi 4.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.8 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.1. 11:55 | Humor

    Microsoft poskytl FBI uživatelské šifrovací klíče svého nástroje BitLocker, nutné pro odemčení dat uložených na discích třech počítačů zabavených v rámci federálního vyšetřování. Tento krok je prvním známým případem, kdy Microsoft poskytl klíče BitLockeru orgánům činným v trestním řízení. BitLocker je nástroj pro šifrování celého disku, který je ve Windows defaultně zapnutý. Tato technologie by správně měla bránit komukoli kromě

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 33
    24.1. 01:44 | Komunita

    Spotify prostřednictvím svého FOSS fondu rozdělilo 70 000 eur mezi tři open source projekty: FFmpeg obdržel 30 000 eur, Mock Service Worker (MSW) obdržel 15 000 eur a Xiph.Org Foundation obdržela 25 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    23.1. 18:11 | Zajímavý software

    Nazdar! je open source počítačová hra běžící také na Linuxu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Autorem je Michal Škoula.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.1. 16:55 | Nová verze

    Po více než třech letech od vydání verze 1.4.0 byla vydána nová verze 1.5.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené stejnojmenné distribuci GNU Guix. S init systémem a správcem služeb GNU Shepherd. S experimentální podporou jádra GNU Hurd. Na vývoji se podílelo 744 vývojářů. Přibylo 12 525 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 30 011. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.1. 15:44 | Zajímavý software

    Na adrese gravit.huan.cz se objevila prezentace minimalistického redakčního systému GravIT. CMS je napsaný ve FastAPI a charakterizuje se především rychlým načítáním a jednoduchým ukládáním obsahu do textových souborů se syntaxí Markdown a YAML místo klasické databáze. GravIT cílí na uživatele, kteří preferují CMS s nízkými nároky, snadným verzováním (např. přes Git) a možností jednoduchého rozšiřování pomocí modulů. Redakční

    … více »
    2012 | Komentářů: 0
    23.1. 12:55 | Zajímavý software

    Tým Qwen (Alibaba Cloud) uvolnil jako open-source své modely Qwen3‑TTS pro převádění textu na řeč. Sada obsahuje modely VoiceDesign (tvorba hlasu dle popisu), CustomVoice (stylizace) a Base (klonování hlasu). Modely podporují syntézu deseti různých jazyků (čeština a slovenština chybí). Stránka projektu na GitHubu, natrénované modely jsou dostupné na Hugging Face. Distribuováno pod licencí Apache‑2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    23.1. 01:11 | Nová verze

    Svobodný citační manažer Zotero (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové major verzi 8. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (34%)
    Celkem 617 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Michal Fecko avatar 15.6.2014 22:15 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    To by ma bavilo - vlastny chlieb, rohliky, maslo ... :-D Navyse je to drahsie ako to v obchode - a rozdiel velky v chuti nemoze byt :-D
    15.6.2014 22:22 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Já žiju v Anglii, takže mě to vyjde levněji, než kupovat v obchodě - pečivo (aspoň to dobré) je tu dost drahé. Rozdíl v chuti je obrovský, hlavně díky použití tradičního způsobu výroby s kváskem místo s droždím - je to časově náročnější, než s droždím, ale výsledné pečivo pak chutná o dost líp. A pak je tu samozřejmě ten dobrý pocit z toho, že si člověk něco vyrobil vlastním úsilím :) Jinak s tím máslem to prý taky není takový problém, stačí mít kvalitní smetanu, ale tak daleko jsem se ještě nedostal - máslo zatím stále kupuju (i když vlastní bych někdy zkusit chtěl, a ještě vlastní Mozzarellu a pak třeba ještě nějaký jiný sýr) - pečivo už ne :)
    Bedňa avatar 15.6.2014 22:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Keď si spomenul smotanu. Keď som rozmýšľal čo v živote budem robiť (deväťdesiate roky minulého storočia), jeden z nápadov bol spraviť si pekáreň. Tak som sa bol do jednej poctivej pozrieť, mali tam fakt výborný chleba ktorý dlho vydržal čerstvý a majiteľ mi povedal, že to je práve preto že tam pridávajú smotanu, čo kvôli cene konkurencia nerobí.

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.6.2014 22:50 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    jo, to je známá věc - pečivo, co má v sobě tuk, dýl vydrží čerstvé - stejný efekt má přidání másla a do menší míry mléka (ale tam míň, protože obsah tuku je nižší)
    15.6.2014 22:53 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    jinak hlavním důvodem většinou není cena, ale to, že takové pečivo má pak trochu jinou chuť a strukturu... jak píšu v článku, rozdíl mezi těstem na chleba a rohlíky je v podstatě v tom tuku, a chuťový rozdíl je celkem velký. Samozřejmě chleba bych z takového těsta upéct mohl, ale chutnal by jinak.
    PepaSFI avatar 16.6.2014 15:08 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    tradiční italská Mozzarella je z buvolího mléka, to asi neseženeš, takže to bude tak trošku fake. Nějaký jednoduchý přírodní sýr doma udělat určitě půjde i z dostupnějšího materiálu.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    16.6.2014 15:48 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Italové používají jak mozzarellu z kravského, tak z buvolího mléka, a třeba na pizzu se skoro vždycky dává mozzarella z kravského... jinak buvolí mozzarellu dovezenou z Itálie si můžu koupit kousek odtud v obchodě, chuť je jiná, a nehodí se na všechno (ale na těstovinách je dobrá), taky je asi 3x dražší :)
    PepaSFI avatar 16.6.2014 18:44 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    oni to rozlišujou, té kravské říkají jinak, samozřejmě si nepamatuju jak a hledat se mi to nechce. V principu bude postup výroby asi podobný ale není to stejné a tak by byl nesmysl to jmenovat stejně. Oni jsou dost citliví na tyhle pro nás bezvýznamné detaily, jen kolik mají druhů těstovin a co nadělají s kávou. My jsme dobytek, žerem hnusy, děláme s jídlem prasárny a pak se divíme že toho vychytralí obchodníci využívají a cpou nám náhražky a svinstva.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    16.6.2014 19:07 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    kravská mozzarella se jmenuje mozzarella fior di latte, buvolí mozzarella di bufala.
    16.6.2014 08:04 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Věřím tomu, že rozdíl v chuti je velký jak prase, bo u chleba u 90 % kupovaného nemá ani smysl jej s domácím srovnávat(, dobrý chleba se u nás dělával ještě tak do roku 2000 pak to šlo hodně dole a opravdový chleba se už se těžko koupí). Rohlíky dělám jen z kvasnic, z kvásku se mi naposledy nepovedly(, ale snědli se), nicméně moc jich do druhého dne nezůstane, což také vypovídá o jistém rozdílu…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    15.6.2014 22:38 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    V civilizovaných krajích se o kvásek starají ženy. Muži mají kvas.
    15.6.2014 22:50 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    kvas je nápoj, takže s pečením to má pramálo společného :P
    15.6.2014 23:38 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Proto také píše, že v civilizovaných zemích... :-)
    16.6.2014 20:19 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Kdepak, kvas není nápoj. Alespoň v kraji, kde 1800l kvasu dnes, znamená 150l nápoje zítra.

    A něco společného by se určitě našlo, když kvásek se peče a kvas se pálí ;-)
    Luk avatar 16.6.2014 00:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Nejsme civilizovaný kraj. Tady se skoro nikdo nestará ani o kvásek, ani o kvas ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.6.2014 20:44 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Příliš průhledné, mne už na conquistu v mých letech nenalákáte ;-)
    16.6.2014 02:57 bentley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Chcem poďakovať autorovi za článok.

    Budúci diel by som poprosil škvarkové pagáče
    16.6.2014 12:16 Ilmarinen | skóre: 8 | blog: Mizantropův depresivní kout | Kalevala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky

    Díky za recept, a kdyby tě zajímalo, jak se točí rohlíky, mrkni sem

    16.6.2014 12:23 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    jasně, to je takový ten "klasický" tvar, ten můj je spíš takový jak jsou normální rovné rohlíky v obchodě...
    PepaSFI avatar 16.6.2014 15:02 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    když už bych vyráběl rohlíky tak bych se snažil udělat klasiku, špičatý a zahnutý. Tohle vážně připomíná ty prefabrikáty z velkochemiček ikdyž chuť bude samozřejmě jiná. Navíc u těch špičatých bývají ty rohy krásně propečené a křupavé.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    16.6.2014 15:46 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    no zas rovný se líp jí, dá podélně rozříznout a rovnoměrně něčím namazat, nebo tam dát sýr apod. u zahnutého špičatého to tolik nejde :)
    16.6.2014 20:24 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Zajimavej offtopic.

    Jojo, neni nad

    domaci rohliky .

    Jinak ve fotoalbu je kvaskovej chleba, veka, loupaky,...

    Chleba a pecivo uz v krame a ani na trhu nekupujeme uz asi 1-1.5 roku. Neda se to jist a clovek po tom ma akorat tezky zaludek, kdyz se to poradne nacucne kapalinami.

    gf
    17.6.2014 08:16 kpt. Pejsek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Zajimave, pokud bych jedl pecivo, tak bych snad i vyzkousel. :)
    17.6.2014 09:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Kdybys vyzkoušel, začal bys jíst pečivo. :)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    18.6.2014 09:14 kpt. Pejsek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Je to mozna paradox, ale pokud clovek pecivo neji, tak ho ani toto nelaka. K nejedeni peciva mam zdravotni duvody, takze bych nezkousel ani nasledne nezacinal. :)
    Grunt avatar 18.6.2014 09:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Co se celiakie týče, tak pečivo se dá dělat z všeho možného nejen z pšenice s vysokým obsahem lepku. Tak se to dělá jen u nás protože jsou tady toho moře, ale doporučuju navštívit zdravou výživu a vybrat si. Já teď budu dělat kuličky z rýžové mouky a i když jsem to v životě nejedl, věřím že špatné to být nemůže.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.6.2014 10:32 kpt. Pejsek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Pokud vim, tak vysokolepkove mouky se pouzivaji treba na vyrobu pizzy. Ja jsem z jidelnicku obilniny pred casem vyradil vsechny (az na ryzi) a nemuzu rict, ze by mi to nejak vadilo. Co se tyce bezlepkovych potravin, tak nepovazuju nahradu psenicne mouky jinym typem skrobu za stastne reseni. Ryze tedy obcas ano, tak nejak rozumne.
    Grunt avatar 18.6.2014 12:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Pokud vim, tak vysokolepkove mouky se pouzivaji treba na vyrobu pizzy.
    Myslel jsem standardní přirozený obsah lepku. Oni se totiž dokonce prodávají po všelijakých zdravých výživách pšeničné mouky se sníženým obsahem lepku (ale nevím jak je to s vhodností pro celiaka).
    Co se tyce bezlepkovych potravin, tak nepovazuju nahradu psenicne mouky jinym typem skrobu za stastne reseni.
    Proč? Japonci pečou chleba z rýže a údajně chutná úplně stejně jako ten pšeničný.
    Ja jsem z jidelnicku obilniny pred casem vyradil vsechny (az na ryzi) a nemuzu rict, ze by mi to nejak vadilo.
    Až na tu chuť. Ta potom chybí.

    BTW: Pozůstává pak jídelníček celiaka z něčeho zajímavého když vyřadí pečivo?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.6.2014 15:29 kpt. Pejsek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Nevsiml jsem si, ze by mi neco bez peciva chybelo, ze surovin zustava to zakladni, maso, vejce, zelenina, ovoce, orechy, koreni... Samozrejme je treba investovat o neco vic casu do pripravy v porovnanim se situaci, kdy staci "jen si neco namazat na chleba". A o co clovek muze prijit? Ve vysledku napr. par/dost kilo tuku a nekolik/dost cm v pase. :)
    Václav 17.6.2014 11:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Adolf už krásně nabyl, ve čtvrtek budu péct celozrnné chlebové dalamánky :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    17.6.2014 12:49 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    dobrý :-) ale je možné, že budeš muset přidat trochu kvasnic, protože tak mladý kvásek nebude tolik aktivní.
    Václav 17.6.2014 14:18 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    No nevím, už bublá jak bažina v sopečně aktivní oblasti :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    18.6.2014 13:43 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Neboli momentalne aktivni Etna - nepristavat v Catanii.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Grunt avatar 17.6.2014 12:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí kváskové rohlíky
    Kdo má tu malou domácí pekárnu, doporučuju vyměnit formu za ty vypouklé tácy (jsou právě na pečená rohlíků a baget), udělat si polotovary večer, připravit to, nastavit časovač (může to i mírně překynout) na pečení (je potřeba mít dobu pečení vychytanou jinak to buď bude nedopečené nebo z toho zbudou uhlíky) a kdo chodí spát o půlnoci a vstává jako já v pět ráno, tak bude mít ještě teplé rohlíky které jen stačí vyndat. Naprd že je to tak malé (možná existují i větší modely, to nevim) a vlezou se tam jen čtyři.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.