abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Bezpečnostní upozornění

    Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané jejich konzultačním týmem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (47%)
     (14%)
     (16%)
     (18%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 159 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 01:37
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Bedňa avatar 16.3.2013 14:11 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    --please-destroy-my-drive ma fakt pobavilo :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.3.2013 14:17 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Jojo :-) Bez toho by to neběželo.

    Bedňa avatar 16.3.2013 14:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Mám taký pocit, že ani potom :-D Tento problém spôsoboval laptop mode, neinštaluje ho ARCH automaticky keď sa inštaluje systém na Atom procesor?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.3.2013 15:06 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Ne. laptop-mode-tools nejsou nainstalované. laptop-mode.service nemám.

    Bedňa avatar 16.3.2013 15:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Tak potom to bude v systemd by default, neviem, ešte som sa s týmto problémom nestretol, asi preto že nepoužívam systemd :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.3.2013 15:23 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Zajímavý postřeh. Díky. systemd: Nejsem z něj moc nadšený, spíš jsem byl "donucen" ho používat.

    Bedňa avatar 16.3.2013 15:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Problém je aj v tom, keby človek chcel dostať systemd zo systému, teda neviem o žiadnom triviálnom riešení, no možno existuje.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.3.2013 15:46 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Vypadá to, že opravdu neexistuje, tedy myslím triviální samozřejmě. Arch Linux je už se systemd tak spjatý (i Arch wiki nepočítá většinou s něčím jiným).

    gtz avatar 16.3.2013 18:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Taky si myslím.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 17.3.2013 13:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Reinstalace na Gentoo je sice netriviální, ale zatím ještě funguje :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 17.3.2013 22:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Njn, škoda že možnosťami čo ponúka Gentoo pri inštalácií sa nenechali inšpirovať aj ostatní tvorcovia distribúcií.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.3.2013 15:32 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Jinak já jsem si celou dobu myslel, že je ten pevný disk "špatně" nastavený od výrobce.

    stativ avatar 17.3.2013 11:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Ne, dlouhou dobu jsem si to myslel taky, ale je to problém v systemd. laptop-mode je akorát víc na ráně.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    16.3.2013 18:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Ještě existuje --yes-i-know-what-i-am-doing
    Bedňa avatar 16.3.2013 18:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Jasne, to keď chceš systém presvedčiť, že si nerobíš prdel :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.3.2013 19:00 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Díky.

    xvasek avatar 16.3.2013 14:21 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Ono to není tak jednoduché, pro různé řady WD se to nastavuje různě.
    16.3.2013 14:23 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Jasně. Proto jsem uvedl pro jistotu přesný typ disku. Vím také, že oficiálně se to dělá pomocí nějakého programu od WD pro DOS.

    Dreit avatar 16.3.2013 17:27 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    A co teprve Seagate - http://www.youtube.com/watch?v=kt6asKkMJq0

    Co jsem googlil, tak si některý modely nepamatují nastavení APM (očividně i můj) a nebo radši hlásí, že APM nepodporují (můj podle nálady). Nakocec to vyřešilo:

    hdparm -B 255 /dev/sda

    hdparm -S 0 /dev/sda

    v /etc/rc.local. Občas sice vydá ten zvuk, ale jen naprosto vyjímečně - bez toho tak každou minutu.

    Nope
    16.3.2013 18:58 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Díky za doplnění. Pokud to chápu dobře, tak pomohlo až úplné vypnutí power managementu, že jo? Co je to za disk? Nějaký "green"?

    xvasek avatar 16.3.2013 21:16 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)
    Ten mor se rozrůstá. Dreit se baví o Seagatech, ty nemají "barevné" řady a vypínají se taky. U WD to dělají už všechny 2,5" disky kromě "black" a ve 3,5" to dělá minimálně Green.
    17.3.2013 06:31 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Díky.

    Dreit avatar 16.3.2013 21:25 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Mělo by to tak být, vypnutí všeho. Ale i tak to dělá, i když jen výjimečně.

    Je to úplně nová konstrukce, nemělo by se tam nacházet nic, co se kdy v discích Seagate objevilo. Jako první mě ale zaujala spotřeba - mám USB rámeček se zdrojem (1.5A na obě větve) a ten se za pár minut rozpálí tak, že ho sotva udržím v ruce. S diskem WD Green to nedělalo. Na druhou stranu mi všechny Green disky nehezky dosloužily :-D

    Nope
    17.3.2013 06:32 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Vidím to na přechod na SSD. ;-) Díky.

    17.3.2013 07:46 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Tak mi to nedalo a zkusil jsem také vypnout power management (hdparm -B 255 /dev/sda) a na poslech je disk ještě lepší (není slyšet ten specifický zvuk, když se disk rozjíždí). Díky.

    17.3.2013 08:02 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Tak to beru zpět. Je to asi na stejné úrovni jako "254". Nepomohlo ani hdparm -S 0 /dev/sda

    17.3.2013 08:03 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Ten disk je taky dost náladový.

    Dreit avatar 17.3.2013 14:30 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    Souhlasím, chvíli je ticho, chvíli ty zvuky vydává. Tady http://www.overclock.net/t/1293732/seagate-barracude-1tb-platter-series-chirping-noise je něco o tom problému. Co jsem různě googlil, tak pomáhá výměna FW, ale pro můj model novější FW zatím neexistuje :-(

    Nope
    17.3.2013 17:31 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pevný disk WD se příliš často uspával (vyřešeno)

    U mě to snad byla jenom chyba v rc-local.service. Přišel jsem totiž na poznatek, že pokud jsem sám ručně spustil /etc/rc.local, tak disk běhal, jak měl, jinak ne. Upravil jsem tedy rc-local.service a zatím to funguje, jak má (pro jistotu jsem servřík 3x vypnul a zapnul a testoval -- funguje to perfektně). Příslušně jsem tedy upravil tento můj blogový zápisek (část věnovanou rc-local.service).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.