abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 762 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    8.7.2009 12:25 Krupy | blog: nevim_jak_pojmenovat_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    Pod zkratkou MCV si obvykle představím toto :-)

    8.7.2009 12:59 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    :-) Já tomu normálně říkám "ten kombík Loganu", ale oficiální název je oficiální název. A přezdívka mého auta je "Vlad III Tepes". :-)))
    8.7.2009 12:45 JaSel | skóre: 17 | blog: kseles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Prosím Tě jak souvisí delší rozvor s nedotáčivostí? Myslím, že daleko větší vliv má fakt, že to má hnanou přední nápravu. Delší rozvor by měl ale ten zadek v zatáčce táhnout spíš ven i u předohrabu, ne?
    8.7.2009 12:57 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    To máš asi pravdu! Přiznám se, že jsem nad tím prostě nepřemýšlel a nejspíš jsem napsal kravinu. Nejsem odborník, tak se omlouvám. :-)
    8.7.2009 13:12 JaSel | skóre: 17 | blog: kseles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    No, přiznám se, že mě to zaujalo. Mám na Omeze rozvor skoro 2.80 m a to auto je přetáčivé (protože je to klasický zadohrab). Tak jsem dumal nad tím, jak to je u předního náhonu, ale nemol jsem přijít na nic, kromě toho, že když mám delší rozvor, tak posunu těžiště trochu dozadu a tím by se ta nedotáčivost měla naopak trošku zmírnit. Ale nevím, na přední náhon jsem si nikdy nezvykl do té míry, že bych to nějak více zkoumal. Naopak mě vždycky překvapí v první zatáčce, kde přidám plyn :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 13:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Naopak mě vždycky překvapí v první zatáčce, kde přidám plyn :)
    Jezdim teď fábkou combi, pokud neni za zadní nápravou naloženo fakt hodně moc (230kg písku na chcaní pro kočky), tak je to v pohodě... ;-) Jinak jde o zvyk, měl jsem prelude a do zatáček jsem se fakt bál...
    8.7.2009 14:47 JaSel | skóre: 17 | blog: kseles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Jinak jde o zvyk, měl jsem prelude a do zatáček jsem se fakt bál...

    To je mi jasné, proto jsem psal, že jsem si na přední náhon nezvykl, ne, že je na ... I když si to myslím, chápu, že někdo to může vidět jinak. Pro sebe bych auto bez kardanu nechtěl, jezdí se mi s tím prostě špatně.
    9.7.2009 21:00 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    nedotáčivost předovek je bohužel nebezpečný mýtus. Zadokolky jsou typicky přetáčivé, snad s výjimkou prudkého brzdění v zatáčce při shodě několika nepravděpodobností. Předovky se můžou zachovat všelijak podle vlivu stavu vozovky, pneumatik, rozdělení zátěže a stylu jízdy. Bohužel většinou v situaci jakou už běžný řidič nezvládá. Zadovky jsou hůře zvladatelné ale řidiči to většinou znají a jsou připraveni. Předovky často dávají pocit bezpečí a stability ale když to jde přes limit tak se to pozná až je zle.

    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 13:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Modl bys přihodit vnitřní rozměry kufru před/po sklopení (vyhození) druhé a třetí řady sedaček? Šířka, šířka mezi kolama, délka, výška a jestli to jde posládat do absolutní roviny? Přemýšlel sem o tom autě, dokud jsem neviděl crashtesty, pak o combu (drahý), doblu (serou se bloky) a teď už přemejšlim o 406 combi, nicméně navrtal si mi zase šrouby do hlavy, protože já obvykle ze předu nebourám...

    PS: ty míry stačí od oka, dík ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 13:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    oooops, netrefil sem vlááákno :-D
    8.7.2009 14:51 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Nevadí, odpovím i tak. Ale zatím jen částečně. Kufr má oficiálně 700 l, po sklopení sedadel nějakých 1320. Před zakoupením jsem měl Logana na zkušební jízdu, tam byla vzadu ovšem "klec" - úprava N1. Po sklopení zadních sedadel a posunutí zástěny nadoraz k nim byla délka zavazadelníku asi 1,75 m. Počítám, že ta moje bez klece ještě něco přidá. Při tom stěhování jsem to dost zkoumal, ale neměřil. Dvoumetrová postel se tam nevešla - o kousíček. Kdybysme neměli vozejk s dostatečnou ložnou plochou, asi bych zkusil sedačky úplně vyndat - možná by to šlo.
    Ovšem ložná plocha rovná není. Tedy - není tam schod za zadními dveřmi, ale těsně za sedadly je prohlubeň. Počítá se totiž s místem pro nohy u sedmimístné verze. Ovšem s další řadou sedadel je v kufu místo jen pro "složený noviny". Rovnou plochu najdeš u nového modelu Logan Van! :-)))

    Můžu to přeměřit a nafotit, jestli chceš.

    Co se bezpečnosti týče, je to samozřejmě plechovka. Za tu cenu se není čemu divit. Já jsem to taky řešil, jenže pak jsem si řekl, že u nás bych se na silnici cítil bezpečně snad jen v tanku. Ovšem běžně neřídím s kočkama za krkem ... :-)

    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 15:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Díky, ta díra za sedačkama je fakt blbá, ale řešila by jí nějaká volně ležící deska, co? ;-) Šlo mi hlavně o to, nouzově se v tom vyspat, jednou jsem takhle potřeboval ve fábce a tam je podlaha normální "moderní umění", nakonec jsem spal vsedě vepředu...
    8.7.2009 20:26 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Na nouzový vyspání bych si tam vyřízl nějaký molitan, nebo vycpal dekou. Určitě by se to vyřešit dalo. :-)
    8.7.2009 21:12 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Tak mi to vrtalo hlavou a musel jsem vzít metr. Naštěstí přestalo lejt! :-)))

    Přiznám se, že jsem si délku pamatoval blbě (nebo jsme tenkrát blbě měřili). Při sklopených sedačkách se délka plochy pohybuje od 160 cm na krajích po 170 cm uprostřed. Je to po tyč, která drží zadní sedačky na podlaze, při ležení se dají nohy přes ní, takže ještě nějaký ten cenťák dostaneš. Zkoušel jsem se natáhnout, při mých 187 cm si dokážu představit, že bych se vcelku pohodlně vyspal. Ve dvou už asi ne. I když jsem jednou spal ve dvou lidech v Opelu Astra combi a ten byl určitě menší. Ale taky jsem byl mladší. :-)))

    Další rozměry, vždy uvádím ten nejmenší, jaký se mi podařilo najít: šířka 100 cm (mezi koly); výška 92 cm (u zadních dveří kde jsou zámky); délka při nesklopených sedačkách 100 cm u horního okraje, 120 cm u spodního okraje. A prohlubeň pro nohy začíná zhruba 90 cm od kraje kufru.

    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 21:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    +1, Díkes, lepší info než od renaulta ;-)
    8.7.2009 15:23 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    No já jsem si pořídil ten dobíhající model Megana kombíka. Taky proto, protože jsem viděl crash testy a proto, protože do logana nejdou dát stropní airbagy a ESP.

    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 15:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    ...nemám airbag, chci umřít jako chlap! :-D
    houska avatar 8.7.2009 18:20 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    jestli chces umrit jako chlap mel bys jezdit na motorce!
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 21:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    ...a kočky dám kam? Do transportky? Do sajtky? No a v sajtce ani v transportce se navíc ani nevyspim :-D
    8.7.2009 19:10 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

     Zni to celkem povzbudive. Ja na svou cekam nekdy koncem cervence (po tech 4 mesicich, Nemci tomu "nepomohli"), tak se docela tesim. ;)

    8.7.2009 20:00 Nevim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    Nějak nechápu proč si někdo kupuje Dacii za 320K když za 130K se dá koupit třeba Ford Mondeo 2.0 TDI v kombíku z roku 2002

    PS: Nechci rejpat jen by mě to zajímalo :)

    8.7.2009 20:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Fordem tam, vlakem zpet :-)

    Ne vazne, Mondeo je uplne jina trida.
    8.7.2009 20:33 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Rozhodování o tom, jestli vzít nové nebo jeté auto u mě rozhodlo jediné - nemám čas ani zkušenosti na to, abych běhal po bazarech, zkoušel a porovnával kvalitní a nekvalitní jetý kus.
    Mám sice kamarády, kteří si kupují co dva roky jetý auto za těch cca sto padesát tisíc a jsou tak spokojeni. Já si koupil nové a doufám, že ho budu mít deset let. Takže asi proto.
    9.7.2009 01:10 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

     Jete auto je po vsech strankach lepsi (mene ztratova) investice. Jenomze krom toho, ze to Mondeo bude 7 let stare a bude vice zrat... hlavni otazka je, kde ho vzit. Na bazar nemam nervy (a rozhodne jim moc neverim) a nikdo znamy ho zrovna kolem nic neprodaval neprodaval. Kolem sla sla ca 5 let stara Octavia s (poctivimy) 200kkm tusim za asi 180 tis. Kc, zas clovek si rika, nove auto by mohlo dat na par let pokoj.

    8.7.2009 20:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Zajimavy... sam jsem o nem chvili uvazoval, akorat v sedmimistne verzi. Nakonec rozhodlo to, ze se mi z principu nechce do dluhu (leasing). Vim, jsem nemoderni :-) Misto toho jsem si koupil o dost starsiho a levnejsiho francouze (Laguna Grandtour rocnik 2000 - to byl dobry rocnik :-) ).

    Kamarad ma MCV sedmimistnou s motorem 1.6 a taky si ho docela pochvaluje. Akorat mu hned po par mesicich zvalchovaly kastli kroupy pri ceste na dovolenou, takze vymena na pojistovnu... Jeho resume bylo, ze to je nenarocny stehovak a pracant. Proste auto jak ma byt.
    8.7.2009 20:40 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Já považuju dluh na byt a auto za zkousnutelný. Byt určitě a auto samozřejmě dle potřebnosti - bydlet v Praze, asi si ho nekoupím. Jinak spotřebitelské úvěry na kraviny typu LCD televize a dovolené mě taky přijdou jako volovina.

    A s tím "nenáročným pracantem" souhlas, rodičům jsem odstěhoval v podstatě celej barák. :-)

    8.7.2009 20:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    jaký je přesně rozdíl v dluhu na "kravinu" televizi nebo dovolenou, a "nekravinu" auto?
    8.7.2009 21:14 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Auto někdo potřebuje třeba proto, aby se dostal do práce a mohl si vydělat třeba na tu dovolenou. Jak říkám, to je individuální. Jak říkám, kdybych bydlel v Praze, jezdím nadále MHD a na auto se vykašlu.
    8.7.2009 23:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    a někdo potřebuje dovolenou, aby byl v tý práci schopen dál fungovat ...
    Luk avatar 8.7.2009 23:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    ...ale dovolenou lze strávit i finančně nenáročně. Člověk nemusí letět na druhý konec světa, aby byl pak v práci schopen fungovat (někdo možná ano, ale ten už by asi spíš potřeboval psychiatra) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.7.2009 10:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    to je pravda, jen jsem chtěl naznačit, že priority jsou různé ... jsou statky zbytné a nezbytné ... takže omlouvat si, že vzít si auto na půjčku je přece něco úplně jiného než vzít si půjčku na cokoliv jiného, je opravdu jen trapná výmluva

    jediná vyjímka je v současnosti to bydlení, podmínky na trhu jsou nastaveny tak, že platit nájem vyjde prakticky stejně jak splácet hypotéku, a asi jen málokdo si zvládne během studií přivydělat tak, aby pak hned vysolil hotovost na cenu bytu ... takže tam se zadlužení těžko vyhýbá, ale to auto lze řešit jinak - koneckonců, na to uvedené dojíždění do práce není zrovna výhodné kupovat si něco jako dodávku ...
    9.7.2009 12:00 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Já jsem se nevymlouval, já jsem to prezentoval jako svůj názor, což bylo podle mě i dostatečně zdůrazněno. Který samozřejmě nemusí sdílet každý. V některých diskusích jsou i lidé, kteří se podivují i nad hypotékou na vlastní bydlení, vždyť ten byt vám nevydělá žádné peníze ...

    Ale tak bychom se mohli hádat donekonečna. Z mé strany bych to ukončil tím, že jsem si nakonec vybral a jsem spokojen. A chtěl jsem se podělit o zkušenosti s provozem. Jestli má někdo jiný názor a priority, pak je to super. Co by to bylo za svět, kdybychom byli všichni stejní? :-)

    8.7.2009 20:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Na byt jeste ano, ale auto? Nejaka fikana bouracka, zlodej, vyjeb pojistovny a mas oci pro plac. Ne, ze bych takove pripady neznal.
    8.7.2009 21:19 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Byt ti taky můžou vykrást, může vyhořet, výbuch plynu ... já vím, pravděpodobnost je menší než u ukradení auta, ale kdybych přemýšlel takhle, jdu bydlet do Milady nebo pod most. Kdo nic nemá, nic neriskuje.

    Když ti ukradnou tu ojetinu, sice nemáš dluh, ale pokud auto potřebuješ, musíš si nějaké koupit. A kde vezmeš DALŠÍCH (kupříkladu) sto padesát tisíc? :-)))

    Ale to už tady plkáme o nesmyslech, záleží samozřejmě na názoru a prioritách. Já se rozhodl pro Logan a jsem spokojen. Což je pro mě nejdůležitější.

    8.7.2009 21:26 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    To je pravda :-)

    A uz jsem to jednou zazil, kdyz mi bylo osmnact, nasi koupili tenkrat vonavou schade stotricet a za tri dny byla fuc. Zbyly oci pro plac a dva mesice pote dojezdil trabant, ktery byl starsi nez ja. Tak jsem dalsi tri roky jezdil schade stodvacet, ktera predtim nekolik let slouzila jako doprovodne vozidlo a mela natocena 220 kkm (a dve GO motoru). Na druhou stranu je pravda, ze jsem s ni zazil to, co bych asi s stou stotricitkou nezazil :-)
    8.7.2009 21:32 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Už tady teda máme dost oftopic vlákno. Ale když už ... kámoši si jednou vymazlili imho nejkrásnější Škodovku - 110R. GO motoru, novej lak ... prostě jak z výroby. A první noc jim to ukradli. Bylo to na sebevraždu. :-)
    8.7.2009 23:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Když ti ukradnou tu ojetinu, sice nemáš dluh, ale pokud auto potřebuješ, musíš si nějaké koupit. A kde vezmeš DALŠÍCH (kupříkladu) sto padesát tisíc? :-)))
    tuto argumentaci nechápu ... a když ti ukradnou auto na úvěr, kde vezmeš těch DALŠÍCH (kupříkladu) sto padesát tisíc na doplacení úvěru?
    9.7.2009 07:40 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Tím jsem chtěl říct, že když ti ukradnou auto, je jedno, jestli je to ojetina, nebo nový na leasing. Pokud nemáš peňauze na další, jsi nahranej. :-)
    9.7.2009 08:44 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    No, jedno to neni. Pokud je auto proti kradezi pojistene (u leasingu musi byt), tak to ma dost odlisny prubeh, protoze auto na leasing nevlastnite Vy, ale leasingova spolecnost. Takze se Vam muze vesele stat, ze nemate auto, penzie, ktere jste dosud zaplatil, ani nic od pojistovny.

    Auto na leasing ma i jine komplikace, treba vyjezdy do zahranici (protoze nejste majitelem). Leasingova spolecnost Vam (samozrjeme za prislny poplatek v radu tisicu) rada vystavi potvrzeni, ze s Vasimi vyjezdy souhlasi. Protoze jezdite s autem treti strany, je to narocnejsi v pripade nehody... atd. atd. No a nakonec si taky dost priplatite.

    Kdyz na to nemam, tak to asi nepotrebuji. :) Bydleni byla bohuzel (jedina) nutna vyjimka.

    8.7.2009 20:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    hm, tak nevím, přes 1000 km s 50 l nádrží udělám i s "ochcáfkou f tédéíčku", aniž bych měl pocit, že po běžný silnici nemůžu jet 90 nebo mi to na D1 neutáhlo kopce na 130

    a moje blbá Felda (kombík) má se sklopenejma sedadlama zavazadlák 1376, což je o fous víc než uvádíš 1320, na těch 90 se s ní nebojím, se 130 v kopci na dálnici už trošku problém má, a žere mimo město 6,5 l v benzínu ... teda na to, že je to vpodstatě o dvě generace starší auto, tak z toho nevychází vůbec špatně ... když si vezmu, kolik je cena jeté, kolik člověk vráží do oprav, kolik by musel najezdit, aby se mu vyplatil rozdíl ve spotřebě, tak fakt nevidím žádný plus v tom kupovat ten tvůj šrot ... to už radši to jetý Mondeo, jak se píše vejš
    8.7.2009 21:30 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    No, musím říct, že jsem ten zavazadelník trefil od oka, pamatoval jsem si to z nějakého testu a blbě! Je to 2 350 l. Ale pokud jsi s Felicií spokojen, budiž ti to přáno. Leta jsem jezdil s Favoritem, naprosto super auto. Bohužel jedna urvaná krajnice a bylo po žížalkách ... pak jsem měl služební Felicii ne combi, ale ten problém s rezavejma dveřma ... a subjektivně mi tenkrát přišla horší než Favorit. I designově, i spolehlivostí.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 21:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    a subjektivně mi tenkrát přišla horší než Favorit. I designově, i spolehlivostí.
    ...pod to se podepisuju, hlavně ta 1.6, šlápneš na plyn a vír (výr? nevim s kterym se píše ta sova) v nádrži ;-)
    8.7.2009 21:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    1.6 byla krok vedle. Nejake jsme meli v praci a zlata 1.3...

    Jo a muzes to popsat tak, ze jsi jako vyr cumel na ten vir v nadrzi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.7.2009 21:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    ...no a 1.2 je ten samej motor, jen s ufiknutym jednim válcem :-D
    8.7.2009 23:10 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    výr v nádrži? Tak to teda musí fakt žrát, když to dokonce nasává do nádrže sovy :o)
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    Luk avatar 8.7.2009 22:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Leta jsem jezdil s Favoritem, naprosto super auto.
    To jsem si v dobách, kdy jsem jezdil s Favoritem a Formanem tisíce kilometrů měsíčně, říkal taky (vcelku to jezdilo spolehlivě, nepočítám-li časté poruchy "drobností", například na elektrice). Ale když jsem s Favoritem musel minulý týden ujet cca 100 km, moc super mi to zrovna nepřipadalo. Připadal jsem si jak ve vojenském jeepu - sice slušný rozhled kolem dokola, ale strašně se naklání, poskakuje, plyn se musí pořádně šlapat (aby to aspoň trochu jelo - dole netáhne a nahoře se mu nechce do otáček) a volantem se člověk může utočit (převod hodně do pomala kvůli absenci posilovače).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.7.2009 20:29 dandy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

    no promiň já v něm za den najel 500 a v pohodě za 5 dní 1200 a spokojen al byl to poslední ročník plná palba a 50KW a žral s mírou :-)

    8l LPG a asi 6,5-7 benzín nad Líoganem uvauji už dlouho velůká rodina a do ojetiny se mi už moc nechce u formana jsem zjistil že byl bouraný ale dobře opraven aspoň kastle po 22 000  a roce mi vyhořela elektrika :-( a teď je na šrot

    Luk avatar 17.7.2009 20:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    no promiň já v něm za den najel 500 a v pohodě za 5 dní 1200 a spokojen al byl to poslední ročník plná palba a 50KW a žral s mírou
    Jen jsem chtěl říct, že z lepších aut se do toho člověk těžko vrací. Je to věc zvyku. Jsem si jist, že po pár dnech by mi už nepřišlo divné v tom jezdit. Mimochodem ten poslední zážitek s Favoritem byl s ročníkem 1988, čili vyrobeným dávno před prvním "faceliftem" (tedy spíš před odstraněním těch nejhorších neduhů), zatímco ten "poslední ročník" měl za sebou ještě další facelift.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.7.2009 23:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    No, musím říct, že jsem ten zavazadelník trefil od oka, pamatoval jsem si to z nějakého testu a blbě! Je to 2 350 l.
    ok, no pokud potřebuješ běžně jezdit s dodávkou ... já jsem si pořídil vozejk :-p
    8.7.2009 23:27 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Upřímně řečeno, vidím to podobně. Já mám už pár let Gardovku. Zatímco ostatní kupují novější auta, já upgraduju to svoje. Teď je tam motor z Favorita, ale koncem prázdnin plánuju zástavbu 50kW MPi z Felicie (včetně toho vstřikování). Na jízdní vlastnosti si nestěžuju ... auto sedí dobře (oběma nápravám jsem dělal kompletní GO), motor celkem jede a na jízdu do práce a zpět to stačí až až. Provoz s tím rozhodně nebrzdím ... do práce jezdím asi měsíc přes Kohoutovice těma serpentýnama nahoru a ešte se mi nestalo, že by mě tam někdo nezdržoval. Na dálnici udržuju tachometrových 140 km/h až 150 km/h. Mezi Brnem a Olomoucí není kopec, který bych nevyjel 130 km/h. Takže Logana bych si za takový prachy rozhodně nekoupil. To už třeba ojetou Alfu ... to by bylo IMHO jiný svezení. Ale je fakt, že jednak pro mě auto není tak úplně spotřebka, a taky nepotřebuju nic velkýho - takže mám uplně jiný výchozí postavení, než auto blogu :o)
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    9.7.2009 01:13 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    fakt nevidím žádný plus v tom kupovat ten tvůj šrot

    Ano, ano, pevne doufam, ze Vas nazor budou sdilet i pripadni nenechavci. I podle statistik si radeji vyberou tu "ochcáfkou f tédéíčku", tak ted jen aby si to nerozmysleli.

     

    9.7.2009 01:24 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.

     Jeste pro poradek. Ta Octavia ve zhruba srovnatelne vybave s uvedenym 1.9Tdi stoji nekde kolem 420+ tis. Kc a pak ma drazsi pojistku. 100 tis. mit a 100 tis. nemit je 200 tis. rozdil :) a treba pro me uz to v utracenych usporach poznat bude (dluh na cokoliv krome bytu (a i tam rozumne - misto a velikost) opravdu ne). Krom toho za tu ceny mate malicke auticko (nic proti malym autum, naopak, jsem fanousek... kdyz jsou levna), protoze ta Dacia je proti tomu fakt stehovak.

    A Felda, to je uplne jine kafe. Dle meho posledni opravdu povedeny vuz z MB (ciste pomer cena vykon) s neuveritelne nenarocnym provozem, takhle levny servis uz asi tezko u nejakeho auta clovek zazije a na kazde vesnici se najde nekdo, kdo to umi spravit. 6.5l/100km se z ni dostat da, ale urcite ne 130km/h na dalnici. Ale v kombinaci s LPG a je to porad parada... akorat se tam s plynovou nadrzi nevejde kocar, takze proto ta vymena (pro dva byla presne to, co bylo potreba). 

    9.7.2009 10:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    mně nešlo o nějaké přímé srovnávání, jen o to, že co je uváděno jako výhody není zas tak nic extra (pravda, s tím zavazadlákem je to teda trošku jinak, hm) ... a ty jízdní vlastnosti by mě teda pekelně sraly ... ona ta dlouhá Felda není žádnej zázrak, ale tak nějak to odpovídá našim silnicím ... a koneckonců, Vito jsem taky na bok nehodil ;-)

    6,5 na 100 říkám mimo město, čímž se obvykle nemyslí dálnice při 130 ... na dálnici je optimálních nějakejch asi 112 km/h - vychází to do nejvyššího točivýho momentu motoru a odpor vzduchu není ještě tak velkej ... řešit spotřebu ve městě nemá smysl, postávání v kolonách atd. je silně nedeterministický ... čert vem LPG, to se mi nevyplatí, servisní prohlídky atp. něco stojí, a ročně tolik nenajedu ... já chci elektromotor :-/ (ideálně něco jako Volt)
    25.6.2010 16:14 Hanz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    A jak to vypada o rok pozdeji? Jeste porad byste ho doporucil?
    9.1.2011 14:03 Tremex | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Me by to taky zajimalo...
    10.7.2012 09:38 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    A po třech letech? Fakt by mě to zajímalo, o tomhle autu uvažuju...
    4.1.2013 07:58 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    A po čtyřech letech?
    4.2.2014 11:12 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    A po 5 letech? Hergot, chlape, vy nás tedy už 5 let ignorujete a nás by to přitom tak zajímalo :-)
    10.12.2014 13:06 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    Tak já jsem si to auto nakonec v létě koupil za 89 tisíc, i když nás tady autor už 5 let ignoruje. 7 místnou verzi, 5 let staré, benzín. Zatím spokojenost. Bylo třeba vyměnit brzdové kotouče, jeden čep (byla tam vůle), přivařit jedno přichycení výfuku, vyměnit filtry a rozvody, vyměnit zacvakávače pásů (měla to auto nějaká stavební a demoliční firma...), teď budu měnit gumy. Největší opruz byl s tím, že to žralo baterii a v servisu to neodhalili, takže jsme se celkem 3x nerozjeli. Nakonec to bylo bluetooth handsfree, šlo komplet ven a do koše a rázem je po problémech, auto může klidně stát 2 týdny na parkovišti a je to ok. Perfektní je poměr cena/počet míst a to auto není kůl, takže snad neláká zloděje. Chyby to má ale taky. V sedmi místech už není moc úložného prostoru, spousta malých míst na krámy, ale žádné velké, vzadu (3. řada) se dobře sedí, ale blbě se tam leze, ovládání ofukovačů je hrozně dole a nesvítí, čili za tmy a za jízdy do necvičený řidič fakt nezvládne. Taky je tam snadné někam skřípnout bezpečnostní pás. Až na ty problémy, co byly hned po nákupu a se kterými jsem počítal, to auto jezdí spolehlivě. Jízdní vlastnsti pro neagresivního řidiče, jako jsem já, zcela v pohodě, crashtest jsem naštěstí zatím žádný nedělal.
    4.4.2015 11:29 vympel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dacia Logan MCV - Prvních 10.000 km.
    a po 6 rokoch to vyzera ako?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.