Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
este aspon jeden musi mat okuliare
hranaté - musí mít hranaté obroučky - jinak to nende ...
(při dostatečně volné definici)
class A:
"Trieda A"
class B(A):
"Trieda B"
class C:
"Trieda C"
object = B()
print('Premenna "object" - instancia typu B '+ ('je','neni')[not isinstance(object, A)] + ' typu A')
print('Premenna "object" - instancia typu B '+ ('je','neni')[not isinstance(object, B)] + ' typu B')
print('Premenna "object" - instancia typu B '+ ('je','neni')[not isinstance(object, C)] + ' typu C')
Nie som pythonista ale skúsil som si tento príklad a mám pocit že to funguje presne ako som očakával.
vo výpise mám:
Premenna "object" - instancia typu B je typu A
Premenna "object" - instancia typu B je typu B
Premenna "object" - instancia typu B neni typu C
var list = new List<object>() { new Type1(), new Type2() };
neni polymorfizmus? Je to polymorfizmus dokonca sú tam hneď 2 druhy polymorfizmu, inkluzívny a parametrický (v prípade kolekcie List). Objekt typu Type1 je zároveň aj typom object a tým pádom ho môžem vložiť do generickej kolekcie typu objekt.
var numbers = new ArrayList();
numbers.Add(5);
numbers.Add(true);
numbers.Add("xxx");
alebo správne, použijem parametrický polymorfizmus, vďaka ktorému mám istotu že do zoznamu sa vloží iba číslo. ak sa do zoznamu vloží hodnota iného typu napr. boolean tak sa program nepreloží a kompilátor vyhodí chybu. A to šetrí kopec roboty a teda aj času, niekedy až 10 násobne.
var numbers = new List<int>();
numbers.Add(5);
numbers.Add(true); // na tomto riadku mi kompilátor vyhodí chybu
numbers.Add("xxx");
Prečítal som si a nesúhlasím. Ale nemám chuť tu ďalej o tom flamovať. Nenapísali ste sem ani vašu definíciu polymorfizmu. A bez toho aby sme si zadefinovali pojmy sa jednoducho diskutovať nedá. Ja požívam tie definície ktoré používa mainstream. Vpodstate ste mi ani neoponovali pretože váš príspevok sa netýkal priamo polymorfizmu. Ak vidíte problém v OOP tak ja vám poviem v čom je problém. Hlavný problém OOP je v tom že ho ste ho nepochopili, tak ako ste nepochopili výhody typovej bezpečnosti, atď. Na to aby ste zistili aké výhody OOP v praxi prináša ho musíte používať dennodenne niekoľko rokov v súčinnosti s poriadnym IDE a Frameworkom. Bez toho toho aby ste sa programovaním niekoľko rokov živili budete vždy len programátor teoretik.
Tyto příklady jsou ale definice typu (např v Javě Generics) pro lepší typovou kontrolu, nikoliv polymorfismus. Toto:
var numbers = new ArrayList();
v podstatě odpovídá:
var numbers = new ArrayList<Object>();
a tedy je to seznam objectů a proto do toho můžeš uložit všechno co je object. Zatímco toto
var numbers = new List<int>();
Je seznam intů (vynechme teď, že v Javě není int object a že správně by mělo být Integer).
ArrayList<Object> nebo List<int> jsou příklady polymorfismu.
alebo správne, použijem parametrický polymorfizmus, vďaka ktorému mám istotu že do zoznamu sa vloží iba číslo. ak sa do zoznamu vloží hodnota iného typu napr. boolean tak sa program nepreloží a kompilátor vyhodí chybu. A to šetrí kopec roboty a teda aj času, niekedy až 10 násobne.Takze vlastne tou definici vstupniho typu standardizujes interface ne? Takze mu davas za pravdu.
Ten rozpor vychází z toho, že při návrhu programu se orientuju na toky dat vrámci systému a nikoliv na použité typy. V obvyklém pojetí OOP jsou však první myšlenkou definice použitých typů, naneštěstí často i poslední. Dalo by s říct, že nejdříve navrhnu instance objektů a jejich vzájemné propojení, přitom však jejich typ kolikrát ani neřeším – je to jen nezajímavý implementační detail.To je (IMHO) problém toho, že takové "obvyklé pojetí" OOP funguje dobře jen na velmi nižší úrovni abstrakce (v podstatě se týká jen implementace). Nějaké pokusy o vyšší úrovně jsou (např. EJB, SOA), ale nedá se říci že by to byl přesvědčivý úspěch (pokud vůbec).
Problém týchto mladých programátorov je, že nedokážu priznať, že sa mýlia a majú medzery vo vzdelaní. A za každú cenu sa snažia dokázať že sa mýli ich oponent. A najhoršie je že obhajujú, neobhájiteľné. Tvrdia že čierna je v skutočnosti biela a takýmto štýlom sa nedá diskutovať.Mně by zajímalo, jestli na tohle existuje nějaký recept, jak tomu člověku dát najevo, že je kokot a kecá píčoviny, aniž by ho to nasralo, urazilo a utvrdilo v tom, že kokot jsem já.
Tiskni
Sdílej: