abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 18:33 | Zajímavý software

Podman dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o nástroj umožňující vytvářet a provozovat kontejnery, aniž by uživatel potřeboval práva roota.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:44 | Zajímavý software

Na Kickstarteru lze podpořit vývoj svobodného softwarového nástroje Akira, jenž by měl umožnit designérům designování aplikací v Linuxu. Mělo by se jednat o alternativu k proprietárním nástrojům Sketch, Figma nebo Adobe XD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:11 | Zajímavý článek

V Edici CZ.NIC vyšla kniha CyberSecurity věnovaná problematice kybernetické bezpečnosti, a to především jejím základním principům, které by měl respektovat každý, kdo využívá informační a komunikační technologie. Kniha je ke stažení zcela zdarma pod licenci Creative Commons (CC BY-ND 3.0 CZ) (pdf, epub, mobi).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:00 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 0.92.4 a první alfa verze verze 1.0 svobodného multiplatformního vektorového grafického editoru Inkscape. Přehled novinek v poznámkách k vydání (0.92.4 a 1.0alpha0). Obě verze jsou k dispozici také jako balíčky ve formátu AppImage. Stačí je stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
17.1. 21:22 | Nová verze

Byla vydána verze 1.32 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.1. 15:44 | Komunita

V říjnu byla změněna licence u multiplatformní dokumentové databáze MongoDB z GNU AGPLv3 na SSPL (Server Side Public License). Dle právníku se nejedná o svobodnou licenci. Databáze MongoDB tak nebude obsažena ve Fedoře, v Red Hat Enterprise Linuxu ani například v Debianu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
17.1. 02:22 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0 svobodné aplikace určené pro fotografování a ovládání digitálních fotoaparátů z počítače Entangle. Kódové jméno této nejnovější verze je Sodium.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
17.1. 01:22 | Nová verze

Byla vydána verze 2.18 svobodného webového prohlížeče pracujícího v grafickém i textovém módu Links (Wikipedie). Přehled novinek v seznamu změn. Links letos slaví 20 let. První veřejná verze 0.80 byla zveřejněna 24. listopadu 1999.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
16.1. 16:55 | Zajímavý článek

Vývojáři postmarketOS (GitLab) hodnotí 600 dnů vývoje tohoto v květnu 2017 představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
16.1. 15:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 284 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 5 bezpečnostních chyb. Všechny jsou vzdáleně zneužitelné bez autentizace. V Oracle MySQL je opraveno 30 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace jsou 3 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte USB Type-C?
 (19%)
 (15%)
 (11%)
 (12%)
 (37%)
 (3%)
 (44%)
Celkem 414 hlasů
 Komentářů: 0
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek

Vložit další komentář
25.5.2011 20:52 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Správu farebných profilov tam robíš pri 8 bitoch, alebo priamo v double?
25.5.2011 21:38 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Operácie nad floatmi sú omnoho pomalšie
Ale ty tam máš double. Operace nad floatama jsou pomalejší než celočíselý, ale operace nad double precision jsou obvykle afaik ještě pomalejší...
25.5.2011 23:59 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
... proto se v dávných časech grafik bez jakékoliv akcelerace na podobné věci (např. 3D engine prvního Dooma) používala fixed point aritmetika, kde se např. 32bitové číslo bralo jako horní šesnáctibitová celá část a druhých dolních šestnáct bitů jako děleno 65536.

Dneska by se to už nevyplatilo, ale pokud to někoho zajíma, na Rootu je seriál Fixed point arithmetic.
Bluebear avatar 27.5.2011 00:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Na intelích procesorech by rychlost výpočtů s floaty a doubly měla být shodná (FPU to všechno převádí interně na long double). Samozřejmě u velkého množství dat je třeba vzít v úvahu cache.

Nevím ae, jak jsou na tom jiné typy CPU, třeba ARM...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
29.5.2011 09:25 Suchý čert
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Pokud se ale místo FPU použije SSE/AVX, tak tam může být výrazný rozdíl.
mirec avatar 25.5.2011 21:54 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
S tou pamäťovou náročnosťou by som si ťažkú hlavu nerobil, pri floatoch sa do 512MB RAM zmestí zhruba 45Mpix obrázok (uznávam, že niektorým nemusí stačiť, ale vo väčšine prípadov sa to dá prehrýzť).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bluebear avatar 27.5.2011 01:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Fuj :-)

Ono se to vejde, ale je to totéž, jako přes obrazovku velkým písmem napsat "jsem naprostý amatér". Kromě toho to bude strašně pomalé a dokonale to propláchne všechny cache od procesoru až případně po swap. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
25.5.2011 22:35 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia

Zaujímava tema, aj ked trochu mi chýba kontext. To v akom programe píšeš? Alebo to je niečo všeobecné windowsovské? Ten jazyk je C#? (nie je to podstatné, v podstate sa +- dá uhádnuť čo si v tom robil)

Vstupom je predpokladám RGB obrázok v int 0-255 - teda štandartne jpg a podobné formáty, správne?
gammu neriešiš?
nie sú rozdielné výsledky oproti defaultnému saturovaniu dané hlavne iným algoritmom?

Ak som správne pochopil algoritmus, tak použitím floatu sa vyhneš dvom zaukruľovaniam - a to pri výpočte grey (priemeru RGB, môže to vyjsť ako x, x.3333 alebo x.6666) a následne finálnej hodnoty kanála, kde sa navyše vo vzorci použije už zaokrúlené gray.
Nevraviac o tom že pri int sa zaokruľovanie deje dosť primitívne - smerom dole pri kladných číslach - čo je dalšia strata presnosti.
Takže double je podľa mna zbytočné, inak máš samozrejme pravdu, floatmi zachárniš nejaké informácie...

Prečo si sa rozhodol vytvárať 2D array veľkosti obrázka, jednoduché iterovanie a prepisovanie pixelov si nezvažoval? Ale je problém s rýchlosťou čítania a zápisu do image (alebo ako sa to ten objekt volá.....)? Windows neumožnuje načítavať obrázok po riadkoch/stlpcoch- tým by si sa vyhol alokácii veľkého množstva pamäte, a rýchlosť by možno až tak neutrpela...

 

 

26.5.2011 01:15 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Super :D
26.5.2011 01:44 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel(). Jinak double je podle mě zbytečný typ, stačí float nebo 32-bit integer v rozsahu 2^31 (aby se dobře dělilo). Adobe photoshop používá 16bitový integer a rozsah kanálu je od 0 do 2^15. Je to z důvodu rychlosti a využití SIMD.
Bluebear avatar 27.5.2011 01:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel().

Přesně.

Obávám se ale, že pokud jde primárně o rychlost, resp. pokud má být rychlost opravdu ďábelská, tak bude nutné sestoupit na úroveň někde mezi C a assemblerem, použít MMX/SSEn instrukce, zvážit použití cache a měřit, optimalizovat, měřit a optimalizovat...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
26.5.2011 01:48 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Jinak další věc. V počítačové grafice se při použití reálných čásel používá rozsah [0, 1], včetně. Moc nechápu tvůj rozsah 0-255. To je tak všechno :-)
Jiří Němec avatar 26.5.2011 21:41 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Za pár let možná objevíte HDR, myslím opravdové HDR, ne tonemapping, kterému lidé říkají HDR. Pak zjistíte že photoshop funguje v 32bit/kanál už věčnost a v 8bit/kanál je dnes pouze exportní formát. Jinak ty operace co provádíte se dají krásne paralelizovat, škoda že jsou některé jazyky v téhle oblasti asi 30 let pozadu...
Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
Grunt avatar 27.5.2011 18:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Tohle je kravina. Samozřejmě že veškeré studiové nářadí používá floaty min od 32-bitů výše (třeba Audacity defalutně 32-bit float, ImageMagick 16-bit), ale na takové to domácí žvýkání jsou nejefektivnější filtry implementované na bitové úrovni (bitové posuny, negace, …) a u něčeho takového je nesmysl bavit se o nějakých bitových hloubkách.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bluebear avatar 27.5.2011 01:06 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Pozor, floatové výpočty jsou zrádné. Nedávno jsem na to narazil (taky při zpracovávání obrazu). Jakýkoli zlomek, který nemá ve jmenovateli mocninu dvojky (včetně jednoduchých jako 1.5), se zkresluje při každém výpočtu.

Vím, že je to obecná znalost, ale ne vždycky si člověk uvědomí v plné hrůze, jak moc velká je ta chyba při sérii výpočtů. Pokud jde o zachování maxima informací, doporučuji aspoň zvážit použití celočíselné aritmetiky, klidně i nad 32-bitovými čísly.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
27.5.2011 11:17 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
v tomto prípade stačí presnosť na 2 desatinné miesta, výsledok sa aj tak zaokruhľuje na int v rozmedzí 0-255
Grunt avatar 27.5.2011 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Je někde výstup? Kostky (resp. teda bloky) rozhodně nejsou výstupem kvantizace. Jinak nechápu proč se zas vymýšlí kolo když ImageMagick je to s námi již cca.100 let.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.