abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 20:00 | IT novinky

Společnost Espressif Systems publikovala novinky za měsíc listopad. Zdůraznit lze nový modul ESP32-C3 (datasheet) s RISC-V jádrem, 2,4 GHz Wi-Fi a Bluetooth LE 5.0 nebo stavebnici pro děti postavenou na ESP32 Doctor Who HiFive Inventor Coding Kit (Amazon).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 08:00 | Zajímavý software

Byla vydána verze 0.8.0 počítačové hry Veloren. Jedná se o open source open world multiplayer voxel RPG. Hra je vyvíjena v programovacím jazyce Rust. Inspirována je hrami Cube World, Legend of Zelda: Breath of the Wild, Dwarf Fortress a Minecraft. Videoukázka na YouTube. Zdrojové kódy jsou ke stažení na GitLabu pod licencí GNU GPL 3.0. Veloren je také na Flathubu a Snapcraftu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
27.11. 15:22 | Zajímavý článek

Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 100 (pdf), HackSpace 37 (pdf) a Wireframe 44 (pdf). Vydán byl také dvousetstránkový The Official Raspberry Pi Handbook 2021 (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
27.11. 14:55 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.13 proprietárního multiplatformního 3D enginu UNIGINE (Wikipedie) pro tvorbu počítačových her, simulátorů, systémů virtuální reality nebo i benchmarků. Přehled novinek na YouTube a v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
27.11. 09:00 | Nová verze

Armbian, tj. operační systém založený na Debianu a Ubuntu pro jednodeskové počítače na platformě ARM, byl vydán ve verzi 20.11. Její kódové jméno je Tamandua. Pro většinu desek byl Linux povýšen na verzi 5.9.y. U-Boot na verzi 2020.10.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
27.11. 08:00 | Nová verze

Desktopové prostředí Cinnamon má novou verzi 4.8. Změny jsou především inkrementální, např. různé opravy chování appletů v panelu, ale také aktualizace závislosti na mozjs (nyní aspoň 78), kvůli které jinak hrozilo odstranění balíčků z Debianu.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
26.11. 20:22 | Nová verze

Po téměř čtyřech měsících vývoje od vydání verze 246 byla vydána nová verze 247 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
26.11. 17:55 | Nová verze

Byla vydána verze 6.3 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůraznit lze integraci s Proxmox Backup Serverem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
26.11. 17:33 | Nová verze

Po pěti letech od vydání verze 7.0.0 byla vydána nová major verze 8.0.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Nejnovější větev PHP přináší celou řadu nových novinek a vylepšení. Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 19
26.11. 13:33 | Nová verze

Björn Ståhl vydal novou verzi 0.6 svého vlastního display serveru, herní enginu a realtimového multimediálního frameworku v jednom s názvem Arcan a desktopového prostředí pro Arcan s názvem Durden. Přidána byla celá řada nových vlastností. Jejich představení na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Jak nakládáte s řetězovými e-maily?
 (6%)
 (41%)
 (3%)
 (2%)
 (3%)
 (9%)
 (58%)
Celkem 307 hlasů
 Komentářů: 8, poslední 16.11. 22:50
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek


Vložit další komentář
25.5.2011 20:52 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Správu farebných profilov tam robíš pri 8 bitoch, alebo priamo v double?
25.5.2011 21:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Operácie nad floatmi sú omnoho pomalšie
Ale ty tam máš double. Operace nad floatama jsou pomalejší než celočíselý, ale operace nad double precision jsou obvykle afaik ještě pomalejší...
Your rice wet, you fucked up.
25.5.2011 23:59 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
... proto se v dávných časech grafik bez jakékoliv akcelerace na podobné věci (např. 3D engine prvního Dooma) používala fixed point aritmetika, kde se např. 32bitové číslo bralo jako horní šesnáctibitová celá část a druhých dolních šestnáct bitů jako děleno 65536.

Dneska by se to už nevyplatilo, ale pokud to někoho zajíma, na Rootu je seriál Fixed point arithmetic.
Bluebear avatar 27.5.2011 00:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Na intelích procesorech by rychlost výpočtů s floaty a doubly měla být shodná (FPU to všechno převádí interně na long double). Samozřejmě u velkého množství dat je třeba vzít v úvahu cache.

Nevím ae, jak jsou na tom jiné typy CPU, třeba ARM...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
29.5.2011 09:25 Suchý čert
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Pokud se ale místo FPU použije SSE/AVX, tak tam může být výrazný rozdíl.
mirec avatar 25.5.2011 21:54 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
S tou pamäťovou náročnosťou by som si ťažkú hlavu nerobil, pri floatoch sa do 512MB RAM zmestí zhruba 45Mpix obrázok (uznávam, že niektorým nemusí stačiť, ale vo väčšine prípadov sa to dá prehrýzť).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bluebear avatar 27.5.2011 01:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Fuj :-)

Ono se to vejde, ale je to totéž, jako přes obrazovku velkým písmem napsat "jsem naprostý amatér". Kromě toho to bude strašně pomalé a dokonale to propláchne všechny cache od procesoru až případně po swap. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
25.5.2011 22:35 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia

Zaujímava tema, aj ked trochu mi chýba kontext. To v akom programe píšeš? Alebo to je niečo všeobecné windowsovské? Ten jazyk je C#? (nie je to podstatné, v podstate sa +- dá uhádnuť čo si v tom robil)

Vstupom je predpokladám RGB obrázok v int 0-255 - teda štandartne jpg a podobné formáty, správne?
gammu neriešiš?
nie sú rozdielné výsledky oproti defaultnému saturovaniu dané hlavne iným algoritmom?

Ak som správne pochopil algoritmus, tak použitím floatu sa vyhneš dvom zaukruľovaniam - a to pri výpočte grey (priemeru RGB, môže to vyjsť ako x, x.3333 alebo x.6666) a následne finálnej hodnoty kanála, kde sa navyše vo vzorci použije už zaokrúlené gray.
Nevraviac o tom že pri int sa zaokruľovanie deje dosť primitívne - smerom dole pri kladných číslach - čo je dalšia strata presnosti.
Takže double je podľa mna zbytočné, inak máš samozrejme pravdu, floatmi zachárniš nejaké informácie...

Prečo si sa rozhodol vytvárať 2D array veľkosti obrázka, jednoduché iterovanie a prepisovanie pixelov si nezvažoval? Ale je problém s rýchlosťou čítania a zápisu do image (alebo ako sa to ten objekt volá.....)? Windows neumožnuje načítavať obrázok po riadkoch/stlpcoch- tým by si sa vyhol alokácii veľkého množstva pamäte, a rýchlosť by možno až tak neutrpela...

 

 

26.5.2011 01:15 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Super :D
26.5.2011 01:44 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel(). Jinak double je podle mě zbytečný typ, stačí float nebo 32-bit integer v rozsahu 2^31 (aby se dobře dělilo). Adobe photoshop používá 16bitový integer a rozsah kanálu je od 0 do 2^15. Je to z důvodu rychlosti a využití SIMD.
Bluebear avatar 27.5.2011 01:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel().

Přesně.

Obávám se ale, že pokud jde primárně o rychlost, resp. pokud má být rychlost opravdu ďábelská, tak bude nutné sestoupit na úroveň někde mezi C a assemblerem, použít MMX/SSEn instrukce, zvážit použití cache a měřit, optimalizovat, měřit a optimalizovat...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
26.5.2011 01:48 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Jinak další věc. V počítačové grafice se při použití reálných čásel používá rozsah [0, 1], včetně. Moc nechápu tvůj rozsah 0-255. To je tak všechno :-)
Jiří Němec avatar 26.5.2011 21:41 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Za pár let možná objevíte HDR, myslím opravdové HDR, ne tonemapping, kterému lidé říkají HDR. Pak zjistíte že photoshop funguje v 32bit/kanál už věčnost a v 8bit/kanál je dnes pouze exportní formát. Jinak ty operace co provádíte se dají krásne paralelizovat, škoda že jsou některé jazyky v téhle oblasti asi 30 let pozadu...
Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
Grunt avatar 27.5.2011 18:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Tohle je kravina. Samozřejmě že veškeré studiové nářadí používá floaty min od 32-bitů výše (třeba Audacity defalutně 32-bit float, ImageMagick 16-bit), ale na takové to domácí žvýkání jsou nejefektivnější filtry implementované na bitové úrovni (bitové posuny, negace, …) a u něčeho takového je nesmysl bavit se o nějakých bitových hloubkách.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bluebear avatar 27.5.2011 01:06 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Pozor, floatové výpočty jsou zrádné. Nedávno jsem na to narazil (taky při zpracovávání obrazu). Jakýkoli zlomek, který nemá ve jmenovateli mocninu dvojky (včetně jednoduchých jako 1.5), se zkresluje při každém výpočtu.

Vím, že je to obecná znalost, ale ne vždycky si člověk uvědomí v plné hrůze, jak moc velká je ta chyba při sérii výpočtů. Pokud jde o zachování maxima informací, doporučuji aspoň zvážit použití celočíselné aritmetiky, klidně i nad 32-bitovými čísly.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
27.5.2011 11:17 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
v tomto prípade stačí presnosť na 2 desatinné miesta, výsledok sa aj tak zaokruhľuje na int v rozmedzí 0-255
Grunt avatar 27.5.2011 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Je někde výstup? Kostky (resp. teda bloky) rozhodně nejsou výstupem kvantizace. Jinak nechápu proč se zas vymýšlí kolo když ImageMagick je to s námi již cca.100 let.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.