abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 00:11 | Zajímavý projekt

Watchy jsou open source hodinky postaveny na ESP32-PICO-D4 s e-papírovým displejem s rozlišením 200x200 pixelů, s Wi-Fi a Bluetooth LE. Předobjednat je lze na Crowd Supply za 59 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:11 | Nová verze

OASIS oznamuje zveřejnění nejnovějšího standardu OASIS, který byl schválen členy 27. dubna 2021: Open Document Format for Office Applications (OpenDocument) Version 1.3. Formát OpenDocument je volně dostupný otevřený formát souborů dokumentů založený na XML pro kancelářské aplikace, který se používá pro dokumenty obsahující text, tabulky, grafy a grafické prvky. OpenDocument Format v1.3 je aktualizací mezinárodní normy verze 1.2

… více »
Zdeněk Crhonek | Komentářů: 1
19.6. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 10.10, tj. desátá opravná verze Debianu 10 s kódovým názvem Buster. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 10 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 31
19.6. 16:33 | Nová verze

Tým pro zajištění kvality LibreOffice (QA) oznamuje, že LibreOffice 7.2 Beta1 je k dispozici k testování! LibreOffice 7.2 bude vydán jako finální verze v polovině srpna 2021, přičemž LibreOffice 7.2 Beta1 je druhou předběžnou verzí od zahájení vývoje verze 7.2 na konci listopadu 2020. Od předchozí verze LibreOffice 7.2 Alpha1 bylo do úložiště kódu odesláno 1163 revizí a opraveno 221 problémů. Podívejte se do poznámek k vydání, kde najdete nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice.

Zdeněk Crhonek | Komentářů: 0
19.6. 00:33 | Zajímavý projekt

Rodina open source vstupních zařízení Ploopy se rozrostla o Ploopy Mini Trackball. Stavebnici lze předobjednat za 69,99 CAD (1 210 CZK).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.6. 15:44 | Nová verze

Byla vydána beta verze Linux Mintu 20.2 s kódovým jménem Uma. Na blogu Linux Mintu jsou hned tři oznámení. První o vydání Linux Mintu s prostředím Cinnamon, druhé o vydání Linux Mintu s prostředím MATE a třetí o vydání Linux Mintu s prostředím Xfce. Stejným způsobem jsou rozděleny také poznámky k vydání (Cinnamon, MATE, Xfce) a přehled novinek s náhledy (Cinnamon, MATE, Xfce). Linux Mint 20.2 bude podporován až do roku 2025.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.6. 08:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.53.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
17.6. 22:33 | Nová verze

Na GOG.com lze do soboty 19. června získat zdarma počítačovou hru Absolute Drift (YouTube).

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
17.6. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

Bezpečnostní výzkumníci odhalili zásadní slabinu v šifrovacích algoritmech GEA-1 a GEA-2 používaných mobilními zařízeními. Jejich podezření, že slabina nevznikla náhodou, ale zcela úmyslně, s cílem zjednodušit útok na uživatele, posléze mluvčí autorů algoritmu (ETSI) potvrdil.

JiK | Komentářů: 18
17.6. 16:22 | Nová verze

Wasmer byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o běhové prostředí pro programy ve WebAssembly. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte kalkulačku?
 (10%)
 (32%)
 (61%)
 (27%)
 (13%)
Celkem 241 hlasů
 Komentářů: 25, poslední 18.6. 07:59
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek


Vložit další komentář
25.5.2011 20:52 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Správu farebných profilov tam robíš pri 8 bitoch, alebo priamo v double?
25.5.2011 21:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Operácie nad floatmi sú omnoho pomalšie
Ale ty tam máš double. Operace nad floatama jsou pomalejší než celočíselý, ale operace nad double precision jsou obvykle afaik ještě pomalejší...
25.5.2011 23:59 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
... proto se v dávných časech grafik bez jakékoliv akcelerace na podobné věci (např. 3D engine prvního Dooma) používala fixed point aritmetika, kde se např. 32bitové číslo bralo jako horní šesnáctibitová celá část a druhých dolních šestnáct bitů jako děleno 65536.

Dneska by se to už nevyplatilo, ale pokud to někoho zajíma, na Rootu je seriál Fixed point arithmetic.
Bluebear avatar 27.5.2011 00:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Na intelích procesorech by rychlost výpočtů s floaty a doubly měla být shodná (FPU to všechno převádí interně na long double). Samozřejmě u velkého množství dat je třeba vzít v úvahu cache.

Nevím ae, jak jsou na tom jiné typy CPU, třeba ARM...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
29.5.2011 09:25 Suchý čert
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Pokud se ale místo FPU použije SSE/AVX, tak tam může být výrazný rozdíl.
mirec avatar 25.5.2011 21:54 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
S tou pamäťovou náročnosťou by som si ťažkú hlavu nerobil, pri floatoch sa do 512MB RAM zmestí zhruba 45Mpix obrázok (uznávam, že niektorým nemusí stačiť, ale vo väčšine prípadov sa to dá prehrýzť).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bluebear avatar 27.5.2011 01:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Fuj :-)

Ono se to vejde, ale je to totéž, jako přes obrazovku velkým písmem napsat "jsem naprostý amatér". Kromě toho to bude strašně pomalé a dokonale to propláchne všechny cache od procesoru až případně po swap. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
25.5.2011 22:35 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia

Zaujímava tema, aj ked trochu mi chýba kontext. To v akom programe píšeš? Alebo to je niečo všeobecné windowsovské? Ten jazyk je C#? (nie je to podstatné, v podstate sa +- dá uhádnuť čo si v tom robil)

Vstupom je predpokladám RGB obrázok v int 0-255 - teda štandartne jpg a podobné formáty, správne?
gammu neriešiš?
nie sú rozdielné výsledky oproti defaultnému saturovaniu dané hlavne iným algoritmom?

Ak som správne pochopil algoritmus, tak použitím floatu sa vyhneš dvom zaukruľovaniam - a to pri výpočte grey (priemeru RGB, môže to vyjsť ako x, x.3333 alebo x.6666) a následne finálnej hodnoty kanála, kde sa navyše vo vzorci použije už zaokrúlené gray.
Nevraviac o tom že pri int sa zaokruľovanie deje dosť primitívne - smerom dole pri kladných číslach - čo je dalšia strata presnosti.
Takže double je podľa mna zbytočné, inak máš samozrejme pravdu, floatmi zachárniš nejaké informácie...

Prečo si sa rozhodol vytvárať 2D array veľkosti obrázka, jednoduché iterovanie a prepisovanie pixelov si nezvažoval? Ale je problém s rýchlosťou čítania a zápisu do image (alebo ako sa to ten objekt volá.....)? Windows neumožnuje načítavať obrázok po riadkoch/stlpcoch- tým by si sa vyhol alokácii veľkého množstva pamäte, a rýchlosť by možno až tak neutrpela...

 

 

26.5.2011 01:15 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Super :D
26.5.2011 01:44 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel(). Jinak double je podle mě zbytečný typ, stačí float nebo 32-bit integer v rozsahu 2^31 (aby se dobře dělilo). Adobe photoshop používá 16bitový integer a rozsah kanálu je od 0 do 2^15. Je to z důvodu rychlosti a využití SIMD.
Bluebear avatar 27.5.2011 01:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel().

Přesně.

Obávám se ale, že pokud jde primárně o rychlost, resp. pokud má být rychlost opravdu ďábelská, tak bude nutné sestoupit na úroveň někde mezi C a assemblerem, použít MMX/SSEn instrukce, zvážit použití cache a měřit, optimalizovat, měřit a optimalizovat...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
26.5.2011 01:48 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Jinak další věc. V počítačové grafice se při použití reálných čásel používá rozsah [0, 1], včetně. Moc nechápu tvůj rozsah 0-255. To je tak všechno :-)
Jiří Němec avatar 26.5.2011 21:41 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Za pár let možná objevíte HDR, myslím opravdové HDR, ne tonemapping, kterému lidé říkají HDR. Pak zjistíte že photoshop funguje v 32bit/kanál už věčnost a v 8bit/kanál je dnes pouze exportní formát. Jinak ty operace co provádíte se dají krásne paralelizovat, škoda že jsou některé jazyky v téhle oblasti asi 30 let pozadu...
Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
Grunt avatar 27.5.2011 18:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Tohle je kravina. Samozřejmě že veškeré studiové nářadí používá floaty min od 32-bitů výše (třeba Audacity defalutně 32-bit float, ImageMagick 16-bit), ale na takové to domácí žvýkání jsou nejefektivnější filtry implementované na bitové úrovni (bitové posuny, negace, …) a u něčeho takového je nesmysl bavit se o nějakých bitových hloubkách.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bluebear avatar 27.5.2011 01:06 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Pozor, floatové výpočty jsou zrádné. Nedávno jsem na to narazil (taky při zpracovávání obrazu). Jakýkoli zlomek, který nemá ve jmenovateli mocninu dvojky (včetně jednoduchých jako 1.5), se zkresluje při každém výpočtu.

Vím, že je to obecná znalost, ale ne vždycky si člověk uvědomí v plné hrůze, jak moc velká je ta chyba při sérii výpočtů. Pokud jde o zachování maxima informací, doporučuji aspoň zvážit použití celočíselné aritmetiky, klidně i nad 32-bitovými čísly.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
27.5.2011 11:17 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
v tomto prípade stačí presnosť na 2 desatinné miesta, výsledok sa aj tak zaokruhľuje na int v rozmedzí 0-255
Grunt avatar 27.5.2011 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Je někde výstup? Kostky (resp. teda bloky) rozhodně nejsou výstupem kvantizace. Jinak nechápu proč se zas vymýšlí kolo když ImageMagick je to s námi již cca.100 let.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.