abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 23:11 | Nová verze

Byla vydána Java 12 / JDK 12. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 8. Nová Java / JDK vychází každých 6 měsíců.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 22:55 | Nová verze

Byla vydána verze 3.13 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Řešena je také celá řada bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 22:11 | Pozvánky

Březnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 21. 3. 2019 od 18:00 v Šenkýrně Hlubina (Lidická 37, Praha 5). Sejdeme se zase u dobrého piva a popovídáme si o tématech jako umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky. Pro zájemce budou tentokrát k dispozici i nějaké samolepky s GNU/Linuxovou tématikou.

xkucf03 | Komentářů: 0
dnes 16:44 | Nová verze

Byl vydán Mozilla Firefox 66.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. Nová verze řeší například problém s poskakováním obsahu, umí zabránit stránkám v automatickém přehrávání zvuků, přináší novou uvítací stránku anonymního prohlížení nebo zobrazuje podrobnější informace o neplatném certifikátu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 09:22 | IT novinky

Společnost NVIDIA představila (YouTube) jednodeskový počítač Jetson Nano Developer Kit s podporou CUDA. Koupit jej lze za 99 dolarů. Současně byl představen robot JetBot, stačí si jej vytisknout na 3D tiskárně a Jetson Nano do něj vložit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 01:22 | Nová verze

Po 13 měsících vývoje od vydání verze 1.20 byla vydána nová verze 1.22 grafického prostředí MATE (Wikipedie). Přehled nových vlastností a vylepšení v poznámkách k vydání. Zdůraznit lze podporu Waylandu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 19:55 | Komunita

Neziskové technologické konsorcium Linux Foundation minulý týden rozšířilo seznam svých projektů. Novinkou je CHIPS Alliance a Continuous Delivery Foundation (CDF). Spojením Node.js Foundation a JS Foundation vznikla OpenJS Foundation. Představena byla také platforma CommunityBridge nebo Red Team Project.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:11 | IT novinky

Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 0.90 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Společnost Collabora současně představila open source implementaci OpenXR s názvem Monado. Videoukázka na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:55 | Nová verze

Byla vydána verze 3.32 poštovního klienta Geary (Wikipedie). Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 0.13. Nově bude číslování verzí stejné jako u GNOME.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 01:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 4 průběžně aktualizované (rolling release) linuxové distribuce Solus (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Solus 4 je ke stažení v edicích Budgie, GNOME a MATE. Solus používá správce balíčku eopkg. Dotazy a odpovědi v novém diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik balíčků (v tisících) máte nainstalovaných na svém systému?
 (4%)
 (13%)
 (34%)
 (30%)
 (19%)
 (3%)
 (2%)
 (1%)
 (3%)
Celkem 211 hlasů
 Komentářů: 17, poslední dnes 11:30
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek

Vložit další komentář
25.5.2011 20:52 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Správu farebných profilov tam robíš pri 8 bitoch, alebo priamo v double?
25.5.2011 21:38 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Operácie nad floatmi sú omnoho pomalšie
Ale ty tam máš double. Operace nad floatama jsou pomalejší než celočíselý, ale operace nad double precision jsou obvykle afaik ještě pomalejší...
25.5.2011 23:59 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
... proto se v dávných časech grafik bez jakékoliv akcelerace na podobné věci (např. 3D engine prvního Dooma) používala fixed point aritmetika, kde se např. 32bitové číslo bralo jako horní šesnáctibitová celá část a druhých dolních šestnáct bitů jako děleno 65536.

Dneska by se to už nevyplatilo, ale pokud to někoho zajíma, na Rootu je seriál Fixed point arithmetic.
Bluebear avatar 27.5.2011 00:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Na intelích procesorech by rychlost výpočtů s floaty a doubly měla být shodná (FPU to všechno převádí interně na long double). Samozřejmě u velkého množství dat je třeba vzít v úvahu cache.

Nevím ae, jak jsou na tom jiné typy CPU, třeba ARM...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
29.5.2011 09:25 Suchý čert
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Pokud se ale místo FPU použije SSE/AVX, tak tam může být výrazný rozdíl.
mirec avatar 25.5.2011 21:54 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
S tou pamäťovou náročnosťou by som si ťažkú hlavu nerobil, pri floatoch sa do 512MB RAM zmestí zhruba 45Mpix obrázok (uznávam, že niektorým nemusí stačiť, ale vo väčšine prípadov sa to dá prehrýzť).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bluebear avatar 27.5.2011 01:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Fuj :-)

Ono se to vejde, ale je to totéž, jako přes obrazovku velkým písmem napsat "jsem naprostý amatér". Kromě toho to bude strašně pomalé a dokonale to propláchne všechny cache od procesoru až případně po swap. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
25.5.2011 22:35 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia

Zaujímava tema, aj ked trochu mi chýba kontext. To v akom programe píšeš? Alebo to je niečo všeobecné windowsovské? Ten jazyk je C#? (nie je to podstatné, v podstate sa +- dá uhádnuť čo si v tom robil)

Vstupom je predpokladám RGB obrázok v int 0-255 - teda štandartne jpg a podobné formáty, správne?
gammu neriešiš?
nie sú rozdielné výsledky oproti defaultnému saturovaniu dané hlavne iným algoritmom?

Ak som správne pochopil algoritmus, tak použitím floatu sa vyhneš dvom zaukruľovaniam - a to pri výpočte grey (priemeru RGB, môže to vyjsť ako x, x.3333 alebo x.6666) a následne finálnej hodnoty kanála, kde sa navyše vo vzorci použije už zaokrúlené gray.
Nevraviac o tom že pri int sa zaokruľovanie deje dosť primitívne - smerom dole pri kladných číslach - čo je dalšia strata presnosti.
Takže double je podľa mna zbytočné, inak máš samozrejme pravdu, floatmi zachárniš nejaké informácie...

Prečo si sa rozhodol vytvárať 2D array veľkosti obrázka, jednoduché iterovanie a prepisovanie pixelov si nezvažoval? Ale je problém s rýchlosťou čítania a zápisu do image (alebo ako sa to ten objekt volá.....)? Windows neumožnuje načítavať obrázok po riadkoch/stlpcoch- tým by si sa vyhol alokácii veľkého množstva pamäte, a rýchlosť by možno až tak neutrpela...

 

 

26.5.2011 01:15 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Super :D
26.5.2011 01:44 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel(). Jinak double je podle mě zbytečný typ, stačí float nebo 32-bit integer v rozsahu 2^31 (aby se dobře dělilo). Adobe photoshop používá 16bitový integer a rozsah kanálu je od 0 do 2^15. Je to z důvodu rychlosti a využití SIMD.
Bluebear avatar 27.5.2011 01:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel().

Přesně.

Obávám se ale, že pokud jde primárně o rychlost, resp. pokud má být rychlost opravdu ďábelská, tak bude nutné sestoupit na úroveň někde mezi C a assemblerem, použít MMX/SSEn instrukce, zvážit použití cache a měřit, optimalizovat, měřit a optimalizovat...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
26.5.2011 01:48 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Jinak další věc. V počítačové grafice se při použití reálných čásel používá rozsah [0, 1], včetně. Moc nechápu tvůj rozsah 0-255. To je tak všechno :-)
Jiří Němec avatar 26.5.2011 21:41 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Za pár let možná objevíte HDR, myslím opravdové HDR, ne tonemapping, kterému lidé říkají HDR. Pak zjistíte že photoshop funguje v 32bit/kanál už věčnost a v 8bit/kanál je dnes pouze exportní formát. Jinak ty operace co provádíte se dají krásne paralelizovat, škoda že jsou některé jazyky v téhle oblasti asi 30 let pozadu...
Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
Grunt avatar 27.5.2011 18:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Tohle je kravina. Samozřejmě že veškeré studiové nářadí používá floaty min od 32-bitů výše (třeba Audacity defalutně 32-bit float, ImageMagick 16-bit), ale na takové to domácí žvýkání jsou nejefektivnější filtry implementované na bitové úrovni (bitové posuny, negace, …) a u něčeho takového je nesmysl bavit se o nějakých bitových hloubkách.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bluebear avatar 27.5.2011 01:06 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Pozor, floatové výpočty jsou zrádné. Nedávno jsem na to narazil (taky při zpracovávání obrazu). Jakýkoli zlomek, který nemá ve jmenovateli mocninu dvojky (včetně jednoduchých jako 1.5), se zkresluje při každém výpočtu.

Vím, že je to obecná znalost, ale ne vždycky si člověk uvědomí v plné hrůze, jak moc velká je ta chyba při sérii výpočtů. Pokud jde o zachování maxima informací, doporučuji aspoň zvážit použití celočíselné aritmetiky, klidně i nad 32-bitovými čísly.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
27.5.2011 11:17 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
v tomto prípade stačí presnosť na 2 desatinné miesta, výsledok sa aj tak zaokruhľuje na int v rozmedzí 0-255
Grunt avatar 27.5.2011 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Je někde výstup? Kostky (resp. teda bloky) rozhodně nejsou výstupem kvantizace. Jinak nechápu proč se zas vymýšlí kolo když ImageMagick je to s námi již cca.100 let.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.