abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 13:00 | Komunita

Do 30. října se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 4. prosince 2018 do 4. března 2019, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 52
21.9. 22:22 | Komunita

Společnost Purism představila kryptografický token Librem Key. Koupit jej lze za 59 dolarů. Token byl vyvinut ve spolupráci se společností Nitrokey a poskytuje jak OpenPGP čipovou kartu, tak zabezpečení bootování notebooků Librem a také dalších notebooků s open source firmwarem Heads.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
21.9. 20:33 | Nová verze

Společnost NVIDIA oficiálně vydala verzi 10.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.9. 20:00 | Upozornění

Příspěvek Jak přežít plánovanou údržbu DNS na blogu zaměstnanců CZ.NIC upozorňuje na historicky poprvé podepsání DNS root zóny novým klíčem dne 11. října 2018 v 18:00. Software, který nebude po tomto okamžiku obsahovat nový DNSSEC root klíč, nebude schopen resolvovat žádná data. Druhým důležitým datem je 1. února 2019, kdy významní výrobci DNS softwaru, také historicky poprvé, přestanou podporovat servery, které porušují DNS standard

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 8
21.9. 15:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 156. brněnský sraz, který proběhne v pátek 21. září od 18:00 v restauraci Na Purkyňce na adrese Purkyňova 80.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.9. 13:22 | Nová verze

Alan Griffiths z Canonicalu oznámil vydání verze 1.0.0 display serveru Mir (GitHub, Wikipedie). Mir byl představen v březnu 2013 jako náhrada X serveru a alternativa k Waylandu. Dnes Mir běží nad Waylandem a cílen je na internet věcí (IoT).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.9. 22:00 | Nasazení Linuxu
Stabilní aktualizace Chrome OS 69 (resp. Chromium OS), konkrétně 69.0.3497.95, přináší mj. podporu linuxových aplikací. Implementována je pomocí virtualizace, a proto je tato funkce také omezena na zařízení s dostatkem paměti a podporou hardwarové akcelerace, tudíž nejsou podporovány chromebooky s 32bitovými architekturami ARM, či Intel Bay Trail (tzn. bez Intel VT-x).
Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
20.9. 21:32 | Zajímavý projekt

Došlo k uvolnění linuxové distribuce CLIP OS, vyvíjené francouzským úřadem pro kybernetickou bezpečnost ANSSI, jako open source. Vznikla za účelem nasazení v úřadech, kde je potřeba omezit přístup k důvěrným datům. Je založená na Gentoo.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
20.9. 16:00 | Komerce

Zjistěte více o bezpečné a flexibilní architektuře v cloudu! IBM Cloud poskytuje bezpečné úložiště pro Vaše obchodní data s možností škálovatelnosti a flexibilitou ukládání dat. Zároveň nabízí prostředky pro jejich analýzu, vizualizaci, reporting a podporu rozhodování.

… více »
Fluttershy, yay! | Komentářů: 12
20.9. 12:22 | Nová verze

V dubnu letošního roku Mozilla představila webový prohlížeč pro rozšířenou a virtuální realitu Firefox Reality (GitHub). V úterý oznámila vydání verze 1.0. Ukázka na YouTube. Firefox Reality je k dispozici pro Viveport, Oculus a Daydream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (13%)
 (15%)
 (21%)
 (23%)
 (25%)
 (4%)
 (1%)
Celkem 393 hlasů
 Komentářů: 33, poslední 16.9. 11:55
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek

Vložit další komentář
25.5.2011 20:52 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Správu farebných profilov tam robíš pri 8 bitoch, alebo priamo v double?
25.5.2011 21:38 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Operácie nad floatmi sú omnoho pomalšie
Ale ty tam máš double. Operace nad floatama jsou pomalejší než celočíselý, ale operace nad double precision jsou obvykle afaik ještě pomalejší...
25.5.2011 23:59 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
... proto se v dávných časech grafik bez jakékoliv akcelerace na podobné věci (např. 3D engine prvního Dooma) používala fixed point aritmetika, kde se např. 32bitové číslo bralo jako horní šesnáctibitová celá část a druhých dolních šestnáct bitů jako děleno 65536.

Dneska by se to už nevyplatilo, ale pokud to někoho zajíma, na Rootu je seriál Fixed point arithmetic.
Bluebear avatar 27.5.2011 00:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Na intelích procesorech by rychlost výpočtů s floaty a doubly měla být shodná (FPU to všechno převádí interně na long double). Samozřejmě u velkého množství dat je třeba vzít v úvahu cache.

Nevím ae, jak jsou na tom jiné typy CPU, třeba ARM...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
29.5.2011 09:25 Suchý čert
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Pokud se ale místo FPU použije SSE/AVX, tak tam může být výrazný rozdíl.
mirec avatar 25.5.2011 21:54 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
S tou pamäťovou náročnosťou by som si ťažkú hlavu nerobil, pri floatoch sa do 512MB RAM zmestí zhruba 45Mpix obrázok (uznávam, že niektorým nemusí stačiť, ale vo väčšine prípadov sa to dá prehrýzť).
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bluebear avatar 27.5.2011 01:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Fuj :-)

Ono se to vejde, ale je to totéž, jako přes obrazovku velkým písmem napsat "jsem naprostý amatér". Kromě toho to bude strašně pomalé a dokonale to propláchne všechny cache od procesoru až případně po swap. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
25.5.2011 22:35 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia

Zaujímava tema, aj ked trochu mi chýba kontext. To v akom programe píšeš? Alebo to je niečo všeobecné windowsovské? Ten jazyk je C#? (nie je to podstatné, v podstate sa +- dá uhádnuť čo si v tom robil)

Vstupom je predpokladám RGB obrázok v int 0-255 - teda štandartne jpg a podobné formáty, správne?
gammu neriešiš?
nie sú rozdielné výsledky oproti defaultnému saturovaniu dané hlavne iným algoritmom?

Ak som správne pochopil algoritmus, tak použitím floatu sa vyhneš dvom zaukruľovaniam - a to pri výpočte grey (priemeru RGB, môže to vyjsť ako x, x.3333 alebo x.6666) a následne finálnej hodnoty kanála, kde sa navyše vo vzorci použije už zaokrúlené gray.
Nevraviac o tom že pri int sa zaokruľovanie deje dosť primitívne - smerom dole pri kladných číslach - čo je dalšia strata presnosti.
Takže double je podľa mna zbytočné, inak máš samozrejme pravdu, floatmi zachárniš nejaké informácie...

Prečo si sa rozhodol vytvárať 2D array veľkosti obrázka, jednoduché iterovanie a prepisovanie pixelov si nezvažoval? Ale je problém s rýchlosťou čítania a zápisu do image (alebo ako sa to ten objekt volá.....)? Windows neumožnuje načítavať obrázok po riadkoch/stlpcoch- tým by si sa vyhol alokácii veľkého množstva pamäte, a rýchlosť by možno až tak neutrpela...

 

 

26.5.2011 01:15 zulu
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Super :D
26.5.2011 01:44 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel(). Jinak double je podle mě zbytečný typ, stačí float nebo 32-bit integer v rozsahu 2^31 (aby se dobře dělilo). Adobe photoshop používá 16bitový integer a rozsah kanálu je od 0 do 2^15. Je to z důvodu rychlosti a využití SIMD.
Bluebear avatar 27.5.2011 01:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Výkon zabiješ hlavně použitím funkcí jako SetPixel() a GetPixel().

Přesně.

Obávám se ale, že pokud jde primárně o rychlost, resp. pokud má být rychlost opravdu ďábelská, tak bude nutné sestoupit na úroveň někde mezi C a assemblerem, použít MMX/SSEn instrukce, zvážit použití cache a měřit, optimalizovat, měřit a optimalizovat...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
26.5.2011 01:48 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Jinak další věc. V počítačové grafice se při použití reálných čásel používá rozsah [0, 1], včetně. Moc nechápu tvůj rozsah 0-255. To je tak všechno :-)
Jiří Němec avatar 26.5.2011 21:41 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Za pár let možná objevíte HDR, myslím opravdové HDR, ne tonemapping, kterému lidé říkají HDR. Pak zjistíte že photoshop funguje v 32bit/kanál už věčnost a v 8bit/kanál je dnes pouze exportní formát. Jinak ty operace co provádíte se dají krásne paralelizovat, škoda že jsou některé jazyky v téhle oblasti asi 30 let pozadu...
Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
Grunt avatar 27.5.2011 18:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Tohle je kravina. Samozřejmě že veškeré studiové nářadí používá floaty min od 32-bitů výše (třeba Audacity defalutně 32-bit float, ImageMagick 16-bit), ale na takové to domácí žvýkání jsou nejefektivnější filtry implementované na bitové úrovni (bitové posuny, negace, …) a u něčeho takového je nesmysl bavit se o nějakých bitových hloubkách.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bluebear avatar 27.5.2011 01:06 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Pozor, floatové výpočty jsou zrádné. Nedávno jsem na to narazil (taky při zpracovávání obrazu). Jakýkoli zlomek, který nemá ve jmenovateli mocninu dvojky (včetně jednoduchých jako 1.5), se zkresluje při každém výpočtu.

Vím, že je to obecná znalost, ale ne vždycky si člověk uvědomí v plné hrůze, jak moc velká je ta chyba při sérii výpočtů. Pokud jde o zachování maxima informací, doporučuji aspoň zvážit použití celočíselné aritmetiky, klidně i nad 32-bitovými čísly.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
27.5.2011 11:17 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
v tomto prípade stačí presnosť na 2 desatinné miesta, výsledok sa aj tak zaokruhľuje na int v rozmedzí 0-255
Grunt avatar 27.5.2011 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: HQ.Pixelmap Vylepšený filter saturácie bez skreslenia
Je někde výstup? Kostky (resp. teda bloky) rozhodně nejsou výstupem kvantizace. Jinak nechápu proč se zas vymýšlí kolo když ImageMagick je to s námi již cca.100 let.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.