Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 28.3.2009 23:24
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        28.3.2009 23:24
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         Neporadí někdo, jak to všechno udělat bez toho nepřesného dělení? Nebo nějakou rychlou třídu "zlomek"
Neporadí někdo, jak to všechno udělat bez toho nepřesného dělení? Nebo nějakou rychlou třídu "zlomek"  
            Tak neděl, ale násob - test rovnosti ("rovnici") k_AB == k_CD můžeš vyjádřit jako (y_B - y_A)/(x_B - x_A) == (y_D - y_C)/(x_D - x_C), což je ekvivalentní (y_B - y_A)*(x_D - x_C) == (y_D - y_C)*(x_B - x_A) (což je ekvivalentní nulovému skalárnímu součinu normály prvního vektoru a druhého vektoru, jak jsem poznamenal v odpovědi Platonixovi)
Ovšem, také záleží, co máš na vstupu.
 29.3.2009 15:02
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        29.3.2009 15:02
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         29.3.2009 03:34
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        29.3.2009 03:34
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             28.3.2009 23:05
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
        28.3.2009 23:05
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
        Neni to sice idealni reseni, ale rozhodne nejjednodussi a v realnych aplikacich je to asi uplne jedno.
Jen je potreba zvolit vhodny odstup delty a presnosti reprezentace realneho cisla v zavislosti na poctu operaci, aby chyba nikdy nepresahla velikost delty.
Toto je standardne riesenie ktore sa uci aj na numerickej matematike, proste sa treba zmierit s konecnou presnoustou cisel s poh. rad. ciarkou. Ked to chces presne tak to rataj symbolicky cez zlomky..
Nebylo by jednodušší napočítat směrové vektory obou úseček (to pomocí rozdílu souřadnicí jejich bodů). Potom stačí provést skalární součin těchto vektorů. Je-li roven nule, jsou kolmé, je-li roven 1 jsou rovnoběžné. Je-li něco mezi, tak jsou obecně různoběžné.
je-li roven 1 jsou rovnoběžné.
Co třeba (1,1) a (-1,-1)? Ne, tohle by se testovalo přes normálový vektor - pokud je normálový vektor prvního vektoru kolmý na druhý vektor (tedy skalární součin druhého vektoru a normály prvního je roven nule). Normálový vektor (a,b) = (-b,a)
Ale jinak dobrý - už jsem chtěl v předešlém vlákně odpovědět, jak řešit situaci se zlomky - tohle je o poznání elegantnější.
I když - je to vlastně to samý, co jsem chtěl navrhnout, jenom jinak vyjádřený.
Není třeba testovat přes normálový vektor. Skačí, když malinko opravím ten svůj návrh: bude se počítat absolutní hodnota skalárního součinu. Jo jinak je samozřejmě třeba vektory normovat!
Tedy celý vzoreček by byl asi takovýto:
1. najdu směrové vektory pomocí rozdílu souřadnic obou bodů
2. spočítám výraz: (skalární součin 1 a 2 vektoru)^2/((skalární součin 1 a 1 vektoru)^2*(skalární součin 2 a 2 vektoru)^2)
3. je-li výsledek 1 - rovnoběžné, 0 - kolmé, něco mezi jsou obecně různoběžné svírají úhel = acos(sqrt(výsledek))
No, ale těm operacím bych se radši vyhnul - narůstá časová složitost a dochází k nepřesnostem (normála je levná).
Nevím, co je na normále tak super. Samozřejmě musíš ty vědět, jaké funkce má ten program poskytovat. Já navrhuji řešení, které je robustní (neselže při vyšším počtu rozměrů) a je naprosto standardní (opírá se o definice skalárního součinu a příslušné věty). Alternativně můžeš na 0 testovat skalární součin obou vektorů a zároveň jednoho vektoru a normálového k druhému. Přijde mi to ale zbytečné, když se vše dá ošetřit jedním vzorečkem.
Časová složitost je stejná.
Jo a nedoporučuji normálový vektor používat protože pro více dimenzí je problém s jeho definicí (je nejednoznačný). Např.: Jaký bude normálový vektor k vektoru (1,1,1). Je to totiž celá normálová rovina.
Ty vole! Tyhle problémy bych chtěl mít! 
 29.3.2009 03:53
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        29.3.2009 03:53
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        
    (By - Ay)(CyDx - CxDy) - (Dy - Cy)(AyBx - AxBy)
y = ---------------------------------------------
        (By - Ay)(Dx - Cx) - (Dy - Cy)(Bx - Ax)
             29.3.2009 10:52
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
        29.3.2009 10:52
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
         29.3.2009 18:38
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        29.3.2009 18:38
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         29.3.2009 19:52
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        29.3.2009 19:52
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         29.3.2009 19:53
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        29.3.2009 19:53
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         29.3.2009 21:39
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        29.3.2009 21:39
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        Nevim proc presne to neproslo tobe, ale v tom modu -pedantic si to zkus nejdriv zkompilovat na progtestu v sekci prekladace. Muze ti to na tvym systemu hazet jiny warningy nez u nich a uz to neprojde..
Z bodů zjistím k a q pro rovnici přímky y = kx + qTímto tvarem rovnice nejsi schopen popsat přímky rovnoběžné s osou y - ty chyby by mohly být pokusy počítače o dělení různých čísel nulou (ale nejsem programátor, takže netuším, jestli je to správný výklad). Blbuvzdorný tvar rovnice přímky v rovině je:
 ax + by +c = 0 , kde "a" a "b" jsou pořadnice normálového vektoru k úsečce a c je konstanta, která se dopočítá dosazením souřadnic bodu ležícího na přímce za "x" a "y".
Ve tří- a vícerozměrném prostoru ti pak nezbyde, než přímky vyjadřovat parametrickými rovnicemi {x}T = {a}T + {b}Tt , kde vektor "x" jsou souřadnice libovolného bodu na přímce, vektor "a" souřadnice známého bodu ležícího na přímce, vektor "b" souřadnice směrového vektoru přímky a "t" je parametr.
             30.3.2009 00:32
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        30.3.2009 00:32
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
            0x = 0 (úsečky leží na jedné přímce, je potřeba spočítat překryv) a 0x != 0 (úsečky leží na dvou různých rovnoběžných přímkách).
             30.3.2009 23:39
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        30.3.2009 23:39
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        
vektorový součin = 0 -> rovnoběžné/na společné přímce
  c1 == c2 -> na společné přímce
    A, B na CD nebo C na AB -> překrývají se
    jinak ne
  jinak rovnoběžné
skalární součin směrových vektorů = 0 -> kolmé
jinak různoběžné
ze soustavy průsečík (jako "zlomek", abych mohl přesně zjišťovat, jestli leží na úsečce)
průsečík na AB a CD -> průsečík úseček
Hlavní je, že to funguje, jenom by to asi příště chtělo pořádnou analýzu, což nemám rád  
            Hlavní je, že to funguje, jenom by to asi příště chtělo pořádnou analýzu, což nemám rádHm, tak v tomhle se informatika od stavařiny moc neliší. Když se člověk vybodne na pořádnou analýzu, tak potom vycházejí v lepším případě nesmysly a v horším správně se tvářící úplně špatné výsledky...
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                