Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
ffmpeg -i video.mp4 -r 1/1 $filename%03d.pngKdyž jsem to zkoušel, tak minutovou sekvenci vyblil cca za 6 sekund 2, Pak bych vybral jeden reprezentativní keyframe, ze kterého bych pomocí výběru podle barev vybral optimální selekci, tak aby zabrala pokud možno všechny barvy titulku. A z té bych pak udělal mapu barev:
pngtopnm title_yellow.pnm | pnmcolormap all > mapa.pnmRedukcí barev se výrazně zjednoduší a zrychlí následné zpracování. 3, No a pak bych s využitím této mapy bych projel ve smyčce všechny snímky: for i in (ls *.png) ; do pngtopnm $i | pnmremap -map=mapa.pnm -missingcolor=white > ${i/png/pnm} ; done Ještě víc by se to dalo urychlit tím, že bych před ten pnmremap předřadil pnmcut, aby se zpracovávala jen ta část obrazu, kde se vyskytují titulky. Čímž by ještě víc zredukoval objem dat s nimiž by se pak měl tesseract zabývat. A k jejich zpracování bych si napsal jednoduchý skriptík, který by bral jeden po druhém a přes pnmpsnr, porovnál jestli nedošlo ke změně. Pokud jo, tak pokud by šlo o začátek titulku, tak by zavolal tesseract, a když by to byl konec, tak by zapsal výsledek s číslem počátečního a koncového keyframe do souboru s titulky.
test01.png
je výsledek po průchodu přes všechny snímky, test02.png
pouze přes dva), trochu chytřejší implementace (d(p1, p2) > t) není o nic lepší (test04.png
je výsledek po průchodu přes všechny snímky při t=10). Zvyšování thresholdu nepomáhá. Co je zvláštní, tak že i pokud threshold nastavím tak absurdně vysoko (dejme tomu na 300), že téměř všechny pixely ve scéně zůstanou netknuty, titulky to stejně částečně usekne (viz test07.png
). Napadá mě jediné logické vysvětlení, že tam dochází k nějakému nepatrnému posunu, což je věc, kterou jsem fakt nepředpokládal. Čekal bych, že titulek bude pozicovaný vždy stejně.
No ale zkoušel jsem ty framy projet od oka a žádného viditelného posunu jsem si nevšiml, tak fakt nevím. Protože pokud tam k tomu posunu nedochází, tak by to aspoň o trochu lepší výsledky produkovat mělo, ne? Pak by bylo na čase přemýšlet, jak to optimalizovat (zmenšení viewportu na relevantní část, nějaké půlení intervalu, aby to nebralo úplně všechny snímky, …). Pokud je to ale opravdu tím skákáním a neudělal jsem teď v rychlosti někde jen nějakou stupidní chybu, bylo by nutné místo jednotlivých pixelů sledovat nějaké matice sousedních pixelů atd. Natrénovat nějaký model přímo na čtení titulků by v dnešní době asi byla rozumnější cesta.
# all frames:: # mkdir all_frames_orig # cd all_frames_orig # ffmpeg -i ../Trailer_2020.orig.mp4 -vsync 0 -r 25 -f image2 %04.png # cd .. ## tohle ale muze trvat dooost dlouho (4000 asi 4 hodiny): ## vysekne jen vybrane snimky for f in $(seq 0 4752); do fn=$(printf "%04d.png" $f) ffmpeg -i ../Trailer_2020.orig.mp4 -vf "select=eq(n\,$f)" -vframes 1 $fn done ####### mkdir key_frames_orig_hms cd key_frames_orig_hms # ffprobe -select_streams v -show_frames -show_entries frame=pict_type -of csv ../Trailer_2020.orig.mp4 ffprobe -select_streams v -show_frames -of csv ../Trailer_2020.orig.mp4 > trailer_ffprobe.out cat trailer_ffprobe.out | awk -F',' '{print $5,$6,$19}' > trailer_ffprobe_types.out grep 'I' trailer_ffprobe_types.out > trailer_ffprobe_types_keys.out ## vyzaduje all_frames nebo vysekavat po jednom (viz vyse) cat trailer_ffprobe_types_keys.out | while read a b c; do zpframe=$(printf '%04d' $a); secs=$(printf '%.2f' $b); ms=$(python -c"print('{}m{:02.2f}s'.format(int($b//60),$b % 60))") convert ../all_frames_orig/$zpframe.png -quality 80 ./${zpframe}_${secs}s_${ms}.jpg; done
-noaccurate_seek
Když to čte jenom každý pětadvacátý snímek tak to zas až tak zoufale pomalé není. Nejvíc na tom zdržuje to OCR které se nakonec zavolat stějně musí. Když by se ffmpeg překompiloval s volbou --enable-libtesseract
tak se tím zpřístupní filtr ocr. Ale to moc nechápu jak to funguje.
jo :D :D ;D ;D
a furt jim tam řikám jak je jako ten linux supr jak všecko funguje aže takovej a takovej problémek by v linuxu vubec nebyl možnej i když vim žeto jako neni pravda a každou chvilku se musí v linuxu něco vopravovat :O :D :D ;D
Az na to ze na DVD jsou titulky ve vlastnich stopach ...
coz tady autor resi uplne jiny problem o oplne jine komplexite ... HardCoded SUBS :D , ale u uzivatele windows clovek neceka ze pochopi psany text a nebo vi neco o technologii na pozadi
ne, je to celkem relevantni .. chtel bych videt tn X let stary program na widle co to udela na kliknuiti ..
to jestli je autor pirat nebo ne je irelevatni, i ten kdo grabuje orig dvd a OCRkem protahuje titulky je pirat ..
Kdyby používal "neuronku", tak se neptá.Ptá, protože potřebuje trénovací data.
co tohleto hele :O :O
No to je vlastně původní důvod, proč toto celé vzniklo. Protože se mi ten videocr nepodařilo rozhýbat. Taky autor toho videocr píše, že dvacetisekundové video to čte tři minuty. To se mi zdá hodně pomalé. Teď zrovna překopávám tady ten bash skript tak, že čte za sekundu ne jeden obrázek ale dva a zjišťuju že to stačí. Žádné titulky netrvají míň jak 500ms. V té původní verzi co je navrchu v blogu se mi občas krátký titulek ztratil. Hodně se tím zvýšila přesnost časování. Bohužel s tím ale narostl počet duplikátů (asi v tom mám bug) a taky to celé trvá dvakrát dýl. Přibližně je to stejně rychlé jak přehrávání. Dám to do přílohy. Přijde mi že je to o maličko víc použitelné jak ta původní verze.
Taky autor toho videocr píše, že dvacetisekundové video to čte tři minuty.No to je fakt HODNĚ pomalé. Jak bych na to šel já jsem popsal o kousek výše.
Tiskni
Sdílej: