Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »operoval přehazovačku (měl jsem krátký řetěz a povedlo se mi zařadit obě velké a kouslo se to)Tomu říkám skvělý výsledek. Já jsem tohle jednou udělal (řetěz divně přeskakoval na rychlejších převodech, tak jsem zkoušel zkrátit). Pak jsem si při jednom sprintu do kopečka nedal pozor a spodní část přehazovačky se rozletěla na všechny kusy a pár zubů na cassettě bylo nehezky ohnutých. Byl to tedy carbon, ale na jiném kole hliníková při kontaktu se špicema (hanger příliš ohnutý dovnitř) taky nedopadla úplně dobře - plát skončil značně ohnutý, jockey wheels pravda přežily.
Super, elevation profile by nebyl?Si to zadej do brouteru, přidává k tomu elevation data. Ale přikládám GPX export z něj. Nemám GPS s barometrem a výška z ní je dost špatná, takže tohle (co bere data ze SRTM) na tom bude líp.
Ta průměrná rychlost mi přijde až příliš nízkáJá jsem na tom aktuálně tak, že na začátku dokážu držet víc (takže do Žďáru, což je asi 155, jsem jel něco přes 9 hodin), ale pak to padá, protože nedokážu jet v kuse dál a musím každou chvíli odpočívat (tady jsem navíc půl hodiny opravoval přehazovačku, pak jsem dvě hodiny spal ve Veselíčku na zastávce, pak jsem zkoušel dvě hodiny spát a čekat na konec deště někde o kus dál, pak jsem byl skoro hodinu na firemním Zoom meetingu (ne že bych nepotřeboval odpočívat i bez toho), a pak mě strašně rozbolela kolena (nevím jestli z prochladnutí, snažil jsem se je chránit, nebo prostě jenom z toho objemu -- předtím jsem nikdy ani zdaleka tolik za 24 hodin nenajel), takže jsem zase musel čtvrt hodiny sedět v Tišnově a v Bystrci). Kolik je průměr z moving time nevím, ale mohlo by to být k 20 km/h. A před rokem to bylo podobné, někam k Vysokému Mýtu to bylo celkem v pohodě a pak jsem musel každých ~10 km odpočívat, prostě nejsem schopen jet dál. Těch 17 hodin je včetně těchto zastávek, vyňal jsem z toho jenom 14 hodin v kempu (přijel jsem ve 20 večer a vyjel druhý den v 10 ráno). Obecně nevím co s tím dál dělat. Jako dost mi pomáhá prostě najíždět objemy, ideálně ještě podle otáčkoměru (abych držel rozumnou kadenci) a pulsmetru -- myslím, že bez tohoto trénování bych to Brno takhle nedal. Nevím, jestli se tohle má trénovat nějak jinak -- ostatní třeba řeší různé intervalové tréninky a tak, ale oni optimalizují na „chci se dobře umístit v závodě, který trvá dvě hodiny“. Já optimalizuju na „chci za týden dojet z Prahy k moři a zpět“, takže něco dost jiného. Přemýšlím, že bych až opadne epidemie zkusil jít k nějakému trenérovi, jestli poradí.
Mi by tedy spíš upadnul zadek než nohyS tím zas takový problém nemám.
IMHO s dobrým kolem a nízkou zátěží je jeden den reálný - 8-12h podle kondice, větru atd.Tak jako když se podíváš na některé reporty na Bike-fóru nebo třeba na týpka co aktuálně naprosto vyhrává tu soutěž na matfyzu (já jsem aktuálně 6. s 500 km, on má 1200), tak je zjevně možná spousta věcí
Tomu říkám skvělý výsledek.On byl naštěstí krátký jenom tak že to úplně těsně nevyšlo. Takže stačilo vyndat lanko, odšroubovat přehazovačku z ramínka (což jsem nikdy předtím nedělal), posunout ji, čímž se trochu uvolnilo pnutí, a přehodit na lehčí převod. A pak to zase přidělat, složit a nastavit.
Může to vypadat i takhle: "High-tech nomad" pedals 17,000 miles on a computerized bicycle
Znám člověka, který si to vyrobil. Přišlo ho to na docela dost peněz. Byla to tříkolka. Vepředu to mělo kola dvě, vzadu jedno. Leželo se v tom a pod zadkem byla řidítka. Šla na to nasadit i střecha s předním plexi. Normálně v tom jezdil po Brně a když někde jel, tak samozřejmě všichni čuměli.
Ještě si pamatuji, že asi před 30 lety tady v Brně jezdila "motorka", která vypadala jako podlouhlá kukla na dvou kolech. Vevnitř se leželo a když ten člověk přijel na křižovatku, stáli jsem s autem hned za ním, tak se mu vysunulo na boku takové kolečko, aby nespadl.
A na zamrzlé přehradě, to už je i více jak 30 let, jezdil v zimě někdo na něčem podobném windsurfingu. Byl to takový trojúhelník dole s bruslemi a plachta. Mazalo to neskutečně. Pamatuji si, že měl helmu.
A můj otec amatérsky závodil na mašinách a dalo by se toho napsat ještě dost...
Jo a když jsi psal o kole, tak celé dětství jsem strávil na BMX. "Kousek" od baráku udělali v přírodě dráhu pro BMX, kde se pořádali i závody. Tam jsem skákal a jezdil po zadním skoro pořád. To už ani není pravda.
Ano, to je přesně ono.
V pravém panelu máš „Správa příloh“ a tam můžeš jednotlivé soubory nastavit jako skryté.
to ujet za den,no, když není někdo závodní cyklista, tak bude potřebovat minimálně 10 hodin čistého času a pak si tejden nesedne na zadek, ze schodů chodí pozpátku a ruce má jeden mozol. Je prostě otázka, kdo je turista. I sportovní kluk, který nezávodí ale jen jezdí denně 25 km v tempu nedokáže jet průměr rychlejc než tech 25 km/h.
nebo si koupit motorku a vzit to po d1 :D ;D
mužou vubec cyklisti na dálnici?? :O :O
Např. odrazky na obou stranách šlapek jsem na silničním kole už dlouho neviděl.Ve skutečnosti se v té vyhlášce píše, že mohou být nahrazeny odraznými materiály na obuvi či oblečení v blízkosti šlapek. Já samozřejmě na SPD pedálech odrazky nemám, ale mám je na botách.
Je to motorové vozidlo takže to nezapadá do cyklistické ideologie.Jestli ono to nebude tím, že ne všichni, kdo jezdí na kole, to dělají kvůli nějaké ideologii.
Na 3-4 dny staci taska pod sedlo s prevlecenim a penezenka.Jak komu, já například na všechny výlety beru fotovýbavu, která sama o sobě má tak 10 kg.
Běžně se rozlišují kategorie road, gravel a mountain.Všechny obchody co znám treková kola znají, občas tomu říkají i crossová. Naopak gravel když jsem byl malý neexistoval
košík nejspíš taky, uprostřed by ty kola měly vypadat stejněJá nemyslím košík na lahev, ale košík co se dává na nosič a pak se do něj dávají věci (viz ta fotka v předminulém blogpostu) ;)
vzít ten hybrid, nahradit pneumatiky (pokud jsou kola standardní 700c)To jsem v podstatě udělal, resp. z 38mm jsem šel na 32.
Kdyz prsi, tak tohle cele vetesnictvi nejak zakryjes plachtou?Tohle a/nebo velký igelitový pytel na odpadky. Brašny taky musím zakrývat extra, protože ten defaultní kryt z Lidlu (má to vestavěnou takovou čepičku) za chvíli proprší.
Za mych mladych let jsem mival dve brasny na stranach.Tak já s tímhle taky jezdím do práce a tak, a přijde mi pohodlnější mít věci normálně v batohu než v brašnách (a gumicukovat batoh k nosiči několikrát denně každý den nebudu). Brašny nasazuju na vícedenní výlety (nebo servis když vezu víc nářadí) když se to do košíku/batohu nevejde.
Po trojtacu jsem nikdy netouzil, protoze si myslim, ze nez nejmensi tac, tak to uz je rychlejsi tlacit.Tak já bych si taky vystačil se dvěma, konkrétně třeba 24 a 38. (teď mám 24, 34, 42; měl jsem 28, 38, 48 a to bylo dost velké; vzadu mám 11-34).
Po trojtacu jsem nikdy netouzil, protoze si myslim, ze nez nejmensi tac, tak to uz je rychlejsi tlacit.Ohledně táců - při ideální frekvenci, řekněme 90 rpm (doporučuje se 85-110) a běžné kombinaci trojtácu 24-48 a cassettě 11-32 je rychlost jízdy
90/60*24/32*2.1*3.6 = 8.5 km/h. To je pořád vysoko nad běžnou chůzi a mírně pod běh po rovince běžného člověka. A touhle rychlostí jezdí běžný smrtelník tak 8-10%+ stoupání, kde ten běh bude s bídou na úrovni chůze. 38/11 bude mít limit pohodlí někde na 45 km/h (při 105 rpm), když to člověk nechce rozpálit z kopečků, tak na běžné ježdění asi ok. Takhle malý dvojtác se ale nejspíš nemusí vlézt na běžné silniční kolo, pokud nepůjde přehazovačka posunout... Jinak dneska jsou běžnější spíš 53-39 (to spíš závodníci), 52-36 a 50-34. Osobně mám tu druhou a třetí variantu, jako amatér bych preferoval spíš tu třetí, na 65 km/h to stačí a pak už člověk získá víc změnou pozice a na 16% krpály čím menší vepředu, tím lepší
Pak budete muset 4h nabijetNeumí se to dobíjet při šlapání? Ale netroufám si odhadnout, kolik energie se tím tak může dát vyrobit.
co znamená taková ta železniční smyčka u sokoleče hele :O :O
Tam se hodinu točí vlaky, když se mění letní čas na normální?
voni je prej pokaždý na hodinu zastavěj ty vlaky když se mění čas :O :O :D :D
by fakt teda jako asi bylo lepší kdyby se točili vtý smyčce misto uplnýho zastavení :D ;D
Že by do další stanice dojel "dřív" než vyjel?Přemýšlel jsem nad tím, jestli tady někdo tu otázku položí, ale pak jsem si říkal, že na to všichni přijdou. No, spletl jsem se
předstih by šel aspoň částečně řešit poznámkou v jízdním řádu že dne toho a toho vlak až do konečné stanice jede podle původního časuTj. muselo by se tam napsat, že odjezd ze stanice je 2:55 CEST a odjezd z další stanice 2:15 CET. Ne, že by to nešlo, ale podle mě je to horkej kandidát na §6 cestující by to nepochopili. Nicméně abych řekl pravdu, kdybych si jako cestující měl vybírat, tak radši budu hodinu navíc sedět (v tuhle hodinu spíš ležet) ve vlaku, než abych musel někde čumákovat na nádraží
V první řadě by se mělo přestat se střídáním času / letním časem – to je primární příčina toho „blbě“.
Jinak ale „blbě“ je i to, že člověk sedí hodinu ve stojícím vlaku, přestože by mohl jet a stihnout třeba jiný spoj. Stejně tak je „blbě“ to, že by ten jízdní řád vypadal jinak než v jiné dny nebo že by to bylo výpočetně náročné. Jde tedy o to, čemu dáme přednost resp. co považujeme za větší problém.
To hodinové čekání dokážu pochopit jako zkratku a náhradní řešení v době, kdy se jízdní řády sestavovaly ručně. Dneska bych ale čekal, že se díky počítačům dokážeme dopočítat lepšího řešení.
Dneska bych ale čekal, že se díky počítačům dokážeme dopočítat lepšího řešení.Otázka je, jestli kvůli jedné hodině za rok v noci má smysl vydávat peníze na to, aby to ten počítač uměl. Kolika vlaků se to reálně týká? A kolik z toho jsou spací vlaky, které vás vezou přes nos a někam dovezou ráno, takže si prostě jen hodinu přispíte?
V první řadě by se mělo přestat se střídáním času / letním časem – to je primární příčina toho „blbě“.Tak ono téměř každá věc má nějaké klady a zápory. A rušit bezhlavě každou věc, která má nějaké zápory, je poněkud krátkozraké. Zvláště, když je v tomto případě argument postaven na něčem, který se týká skoro nikoho, bo většina lidi v té chvíli stejně spí (tím neříkám, že argumentů není víc, ale poukazuju na nesmyslnost vyzdvižení jednoho z nejméně podstatných). To je bohužel celá příčina dnešního hnutí (nepřekvapivě přichazejícího z dlouhodobě nekonzistentní EU, i když i u nás máme "silné" reprezentanty) - někdo dostane "skvělý" nápad postavený na omezené argumentaci a ovečky hned začnou jásat, protože ani autor, ani většina oveček není schopna identifikovat a uvědomit si důsledky všech výhod a záporů...
Otázka je, jestli kvůli jedné hodině za rok v noci má smysl vydávat peníze na to, aby to ten počítač uměl. Kolika vlaků se to reálně týká? A kolik z toho jsou spací vlaky, které vás vezou přes nos a někam dovezou ráno, takže si prostě jen hodinu přispíte?Těch vlaků je sice docela málo, ale chaos by to způsobilo docela slušný. Počítače by to nějak zvládly, ale pro lidi by to byl větší problém, nejen pro ty, kteří by jízdní řád četli, ale už při zadávání. Prostor pro lidskou chybu a v důsledku toho i technickou je obrovský. Technicky, docela by mě zajímalo, zda je to opravdu striktně tak, že od 2:00 je vše v jízdních řádech v čase po přesunu (což by šlo, pokud se doprava na hodinu skutečně zastaví). Jinak by byla asi komplikovaná a náchylná na chybu detekce, jaký je skutečný "Instant" čas.
Myslím si, že tu prostě dost chybí koncept nějakých „obytných zón“. Ve smyslu, že se udělá čtvrť pro pár stovek/tisíc lidí, uvnitř budou parky, jesle/školy/školky atd.Takový koncept tu existuje a jmenuje se malé město. A přestože je to tak skvělý koncept, kupodivu se odtud lidé stěhují do toho nepřátelského místa pro život
By mě zajímalo jestli se i autobusy musí někde u lesa zastavit aby nedělaly chaos v jízdním řáduExistuje vůbec linkový autobus, který jede a někde staví v noci ze soboty na neděli?
Technicky, docela by mě zajímalo, zda je to opravdu striktně tak, že od 2:00 je vše v jízdních řádech v čase po přesunuJízdní řád žádný přesun času nezná.
by to taky šlo použit vobráceně jako urychlovač rychlíků :D ;D
Neměl jsi náhodou na mysli Kyjov? Protože Kyjev, to už by byl moc brutus.
Tak ona Praha je taky mezi Brnem a Kyjevem, akorát z druhé strany, no. A aky je to tam úplně jiný svět. Nedávno jsem tam byl a zítra tam jedu zase a docela se těším.
Ano, špatné je to všude, ať to bereš odkudkoli.
Kouknout se, kolik pojedu, rozpocitat pokud mozno rovnomerne tempo a toho se drzet. Prvnich par hodin se budes holt nudit:)Jo, to jsem teď taky zkoušel, ale bohužel na trase (Praha - Příbram - Sušice - Svojše), kterou jsem jel naposledy v roce 2016 (kdy jsem byl tlustej a byla to moje první takhle dlouhá cesta), takže i když to bylo o něco lepší, tak nevím, jestli tímto, nebo celkovým zlepšením fyzičky. A ano, i s tou nudou, kdy jsem se Praha - Líšnice - Mníšek pod Brdy strašlivě coural, jenom aby tepovka nevylítla nad 150
Ja se snazim jist kazdou hodinuTy jo, tak to je hodně často.
A pozor, ac je to rozsireny omyl, sedet vzprimene je pro pater spis horsi nez lepsi. Pater zpracuje razy lepe kdyz neni uplne kolmo.Jo, to vím, ale ještě je tu krční páteř, když máš hlavu zakloněnou.
rozdil v cene 2x10/2x11 vs 3x9 fakt neni velkyPorovnával jsem to s 3x8
Tiskni
Sdílej: