abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 297 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    4.1.2025 11:59 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Rok 2024 byl zajímavý tím, že se nic nestalo.

    Tomu říkám selektivní vidění. Pro mne to znamená přinejmenším změnu architektury. Po 25 letech s AMD přecházím na ARM

    4.1.2025 12:03 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    A ten volební výprask demokratů USA v roce 2024, je také historickým unikátem.
    4.1.2025 19:55 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024

    Historicky unikátní je maximálně tak tvoje neznalost...

    Každý má právo na můj názor!
    4.1.2025 23:58 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ale jdi ty brepto. Tady nejde jen o prezidenta.
    5.1.2025 00:52 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    V Senátu DEM v roce 2024 ztratili 4 křesla, ve Sněmovně naopak 1 získali. Tohle může jako "historický volební výprask" označit snad jenom negramotný, nebo Kapica...
    Každý má právo na můj názor!
    5.1.2025 19:48 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Důležitý je poměr sil, ne to, kolik kdo aktuálně získal křesel. Senát USA 43:53. Kongres 212:217. V obou případech mají většinu republikáni. A ty mi tady budeš vykládat, že to není pro demokraty výprask. Definitivně skončí až Trumpova klika nahradí ve státní správě kukačky, které se tam nacpaly za Bidenova období.
    6.1.2025 11:37 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Termín "výprask" můžeme asi chápat subjektivně, ale "historický unikát" už méně.
    6.1.2025 19:08 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    OK. Tak račte uvést, kdy v minulosti byla podobná konstelace.
    6.1.2025 23:37 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024

    Historical party control of the U.S. Senate, U.S. House of Representatives, and the Presidency since 1855. Je to (ať už na jednu či na druhou stranu) zcela běžné.

    Děláš tady ze sebe jenom většího a většího idiota, ale klidně v tom pokračuj, lid to miluje...

    Každý má právo na můj názor!
    4.1.2025 13:22 kutr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Presne tak, rekapitulacni clanek, kde se neresi konani nejvetsi svetove celebrity v diskless linuxu, nestoji za precteni.
    4.1.2025 19:28 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Rekapitulační článek, který ignoruje změny v oblasti CPU, které významným způsobem mění stávající parametry je minimálně neúplný.
    4.1.2025 19:45 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Je mi líto Aleši, ale to že si koupíš novej počítač opravdu není událost světového významu, s tím by si nezabodoval ani na Litoměřicku... A pokud jde o nástup ARMu na desktopu obecně, tak M1 od Applu, který to vše odstartoval, se začal prodávat v roce 2020...
    Každý má právo na můj názor!
    5.1.2025 00:04 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Až na to, že svoje trumfy z rukávu vytáhli v roce 2024 všichni hráči a Apple ujíždí půda pod nohama. To že jsem se rozhodl pro Snapdragona od Qualcommu je čistě moje věc. Každý máme vlastní preference. Ale víš, já na rozdíl od tebe na mrtvé koně nesázím.
    7.1.2025 15:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Až na to, že svoje trumfy z rukávu vytáhli v roce 2024 všichni hráči a Apple ujíždí půda pod nohama.
    Jaké trumfy? Já jsem teda žádné nezaznamenal.

    Qualcommu principielně fandim, ale ten laptop, co jsi tu opěvoval, je slabý, jak konfigurací tak i CPU. To CPU má horší výkon (vč. single threaded) nejen než Apple silicon, ale i AMD. Apple high-end laptopy jsou hardwarově stále víceméně nejlepší a vyšší řady laptopů se Snapdragonem neexistují.
    5.1.2025 00:45 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Těch svědků ohryzkových není dnes v poměru k ostatním o moc víc než onehdy majitelů Archimedů, takže za nástup ARMu na desktop bych uvedl spíš rok 1987. A novou vlnu odstartoval Raspberry Pi.
    5.1.2025 01:02 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    On má snad ten Jenda s tím paralelním vesmírem propojeným s tím naším Internetem pravdu... "Rok nástupu ARMu na desktop" 1987 je asi něco jako "rok linuxového desktopu" 1992... A ty hromady Raspberry Pi desktopů, ty bych taky rád viděl...
    Každý má právo na můj názor!
    5.1.2025 09:20 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    A víš že zrovna včera jsem si nainstaloval novou verzi? :-D

    Já ho totiž mám na Malině i na PC, aby se mi to nepletlo.
    5.1.2025 16:46 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ti rusko nebylo schopne vice zaplatit?
    5.1.2025 23:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Zkusil sis někdy rozebrat nějaký ruský dron?

    https://www.youtube.com/watch?v=IVt5N-daaW8

    Proslýchá se, že prý Rusové rabují čipy z těch ukořistěných Leopardů a dávají je do svých praček :-D
    Glee avatar 5.1.2025 23:42 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Proslýchá se, že prý Rusové rabují čipy z těch ukořistěných Leopardů a dávají je do svých praček :-D

    Hm. Jakoze pak ty pracky vystrelujou pradlo rovnou na susak? To by usetrilo celkem dost elektriny a clovekohodin. :-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    6.1.2025 20:59 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    "Rusové rabují čipy z těch ukořistěných Leopardů" - to moc cipu nevyrabovali... na druhou stranu kdyz das rusovy pracku tak netusi jak ten vyrobnik vodky zprovoznit...
    Glee avatar 7.1.2025 04:04 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    na druhou stranu kdyz das rusovy pracku tak netusi jak ten vyrobnik vodky zprovoznit...

    No, dle tvych zkusenosti z Ruska, cos tu nedavno i pres podepsane NDAcko* ventiloval, neznamenalo by to, ze Zapad platil Rusku za suroviny vlastne rovnou vodkou? :-)

    *Je mi jasne, ze sis precet klauzuli Breach a prave proto bydlis nekde v malym prizemnim baracku, zasitej nekde... co ja vim, v Kansasu. :-D
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    xxxs avatar 4.1.2025 15:23 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    "Umělci a další profese, o kterých se říkalo, že budou touto dobou z většiny nahrazeny AI, stále zaměstnání mají. Ani v žádném jiném oboru nedošlo k masivnímu propouštění z důvodu nahrazení zaměstnanců AI."

    -jedna nemenovana bankova institucia na svk pustila k vode koncom roka 9 grafikov. ze vraj ten mini zvysok to s troskou AI potiahne.
    4.1.2025 16:09 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    njn, slovensko...
    xxxs avatar 4.1.2025 17:55 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    nadnarodny korporat.
    4.1.2025 23:09 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Hele, delal jsem na par projektech na svk, nadnarodni korporace a na kazdem projektu byl nejaky slovak ktery si myslel ze je chytrejsi nez vsichni ti manazeri v zahranici. A vzdy vymyslel nejakou naprostou picovinu a vzdy to skoncilo vyhazovem toho picuse. Ma osobni zkusenost. Ne ze by mimo svk picusove neexistovali…
    7.1.2025 15:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Hele, delal jsem na par projektech na svk
    Tak hluboko že bys byl ochoten klesnout? Podle předchozích komentářů jsi stavěl hromadu staveb v různých oblastech USA. S čím budeš mít zkušenost příště, menežment flotily letadel v Japonsku?
    Glee avatar 4.1.2025 15:41 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    4.1.2025 19:22 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024

    "Obchod se strachem" versus SP500 - 3:1 :-)

    Ale že Bitcoin ještě dneska může vyrůst o 120% za rok, to by si ani takový Warren Buffet jako já teda 1.1.2024 tipnout neodvážil, očividně mám ještě nějaké rezervy (kromě lenosti se takovými drobnými vůbec zabývat, samozřejmě ;-)).

    Každý má právo na můj názor!
    4.1.2025 19:37 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    tu prednasku na InstalFestu jsem take sledoval a chtel jsem ti uz drive za ni podekovat a pochvalit, takze to timto cinim. Uz i v diskuzi se tenkrat rada lidi podivovala, proc si to prednasel tak rychle, muj tip byl, ze bydlis za Prahou a potreboval si stihnout posledni autobus z Kulataku.

    Byla to tehdy moje prvni prednaska o UI a bylo to pro me neuvertelne inovativni a rikal jsem si, jak si to sestavil, aby to tak pekne na sebe navazovalo. Co me take dost zaujalo, jak sikovne stridas ty slajdy s tim psanim na tabuli. To mi prislo dost promakany a rikal jsem si, ze budes mozna jeste lepsi pedagog nez programator. To je ted mysleno pozitivne, fakt si myslim, ze na to musis mit talent. (tedy na to vysvetlovani).

    Musim priznat, ze jsem pote i nahledl do nekolik knizek o 'Deep Learning' a zjistil jsem, ze pro tu tvoji prednasku si ses tam musel inspirovat - a nebo to opsali vsichni od tebe :-) Jeste jednou dik a vubec se nedivim, ze te zastavujou lidi na ulici.
    4.1.2025 23:01 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    jedna z možných avšak nijak nepotvrzených hypotéz je, že si do prostředí vypouštíme nějaké znečištění...
    Zkoušíš chemtrails pod jiným názvem?

    Ale to, že je Biden senilní, se všeobecně vědělo už když kandidoval minule, takže to teď může překvapit jen extrémně neinformované jedince ;-)
    7.1.2025 15:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Zkoušíš chemtrails pod jiným názvem?
    Ne.
    5.1.2025 11:34 fdsgrewtre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ten semaglutide funguje takhle: "It reduces food intake by lowering appetite and slowing down digestion in the stomach, helping reduce body weight.". A tam mas jednoduse duvod tech civilizacnich chorob - prezirani se srackama. Fakt v tom vic nehledej :-).
    Jendа avatar 5.1.2025 11:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    A ten účinek na závislosti?
    5.1.2025 11:45 fdsafdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    To nedokazu rict, podle me obecne zavislosti v zasade jeste vubec nechapeme. A je dost mozny, ze klasicky prejidani je proste jenom jina forma zavislosti (mam ji btw, ale ozempic sem zatim nesehnal).
    5.1.2025 12:50 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Závislost na jídle?

    Aby z toho pak nebyla závislost na Semaglutidu :-D
    Jendа avatar 5.1.2025 11:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Jinak (ale to už se pouštím na hodně tenký led a nemám to nastudováno) mám pocit, že se ukazuje, že ten vliv na ostatní choroby je vyšší, než vliv stejného snížení hmotnosti dosaženého "přirozeným" zhubnutím.
    5.1.2025 11:46 asdfsdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Asi muze byt, ale taky bych se nedivil, kdyby snizeni chuti k jidlu vedlo stejne tak k "dam si par brambor se zeleninou co tady mam, nemam moc chut anyway" misto "tak objedname ten McHovnalds jako vzdycky, protoze je to takova pochoutka".
    Max avatar 6.1.2025 05:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Myslím si, že Trump není tak ovlivnitelný. Musk je asi kámoš, ale to je tak vše. Navíc Trump je také businessman stejně jako Musk, není to vyloženě politik. Takže tvá úvaha nedává moc smysl, resp. dává, pokud připustíme, že Trump je obchodník a tak USA vedou firmy, tedy Trump.

    Jinak nechápu, proč jsi vynechal nejdůležitější událost roku 2024? Tj. kauzu víčka.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.1.2025 21:00 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ja tuhle udalost nepostrehl... desne picoviny tam vymyslite...
    Max avatar 7.1.2025 01:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Četl jsi vůbec to vlákno, nebo jen plácáš? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.1.2025 13:29 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    cele vlakno jsem necetl, narizeni a kazdy ma k nemu nejaky nazor... me furt bavi jak cesi chteji zachranovat ocean pricemz lidi kteri na to maji dopad na to uplne serou... ja jenom cekam az v CR budete mit Ministerstvo pro ekologii mori a oceanu...
    7.1.2025 13:37 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    ja jenom cekam az v CR budete mit Ministerstvo pro ekologii mori a oceanu...

    Sice ne přímo ministerstvo, ale úředníky na to máme už roky, vzhledem k tomu, že jsme např. členy Mezinárodní velrybářské komise...

    Každý má právo na můj názor!
    Max avatar 7.1.2025 16:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Takže vlastně jsi nečetl nic, protože to není výmysl čechů :D. Navíc je to jen drobná výrobní úprava, která vesměs asi nic nestojí a zároveň to celkem dost věcí řeší. Jen kolem toho bylo obrovké halo od lidí jako ty. Jedna strana, podobně jako ty, že by se drobné problémy asi neměly vůbec řešit a mělo by se soustředit jen na ty velké a pak další, co předvádí, jak jsou totálně chromí lemplové, co neumí pít z lahve.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.1.2025 16:50 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    ...a zároveň to celkem dost věcí řeší.
    Jmenuj šest! Ne vážně, co to proboha řeší? Já se teda řadím do tý skupiny lidí, který to fakt děsně sere. A opravdu to není o pití z lahve (protože s tím žádnej problém překvapivě nemám).
    Max avatar 7.1.2025 17:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    A co tě na tom sere? Došlo ke změně ve výrobě s téměř nulovými náklady. Linkoval jsem tu thread, kde se to jasně vysvětluje, ale pokud fakt nechceš číst, nevidím důvod, jaký by mělo řešení to sem psá.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.1.2025 18:19 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Tož já bych si i počet, ale bez účtu to nende, zdá se.
    Max avatar 7.1.2025 18:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    V tom ti ale nijak nepomohu. Já mám účet dlouho, mj. sleduji vědce, doktory, lidi z IZS apod., spoustu zajímavých informací, komunitní korekce atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    |🇵🇸 avatar 7.1.2025 18:48 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    7.1.2025 18:25 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Maxi, me "desne picoviny tam vymyslite" nebylo mysleno na CR ale na EU. Me nevadi ty vicka ale ty priority ktere EU ma... resi se narizeni typu vicka (coz je legislativni proces pro cleny EU ktery stoji treba 200M EUR), pak se resi implementace toho narizeni (klidne dalsich 200M EUR), pak se resi jak kontrolovat a pokutovat (coz je dalsich klidne 200M EUR)... V situaci kdy v DE zaviraji VW fabriky, kdy DE ma nepracujicich 2M migrantu bez znalosti jazyka, kdy FR vynaklada skoro 60% prijmu na chod statu mi vicka opravdu neprijdou jako priorita pro EU. Proto rikam ze tam vymyslite desne picoviny...
    Max avatar 7.1.2025 18:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Bylo by zajímavé vědět, kolik to tak stálo. Takže sice nadhazuješ zajímavá čísla, ale asi úplně vycucaná. Kdyby někdo někde věděl o nějaké finanční analýze, tak sem s tím.
    Každopádně to nic nemění na tom, že víčka jsou nejčastější plast, co se kde povaluje, hlavně na plážích, když to vyvrhne moře, případně v útrobách různých ptáků, ryb apod., a to mj. i proto, že víčka jsou z jiného materiálu, než samotná lahev, plavou atd.
    Ale klidně si to bagatelizuj a prohlašuj to za pitchovinu. Mně to naopak přijde jako elegantní řešení, drobná úprava ve výrobním procesu, co podobné problémy dost minimalizuje.
    Jinak vážně nechápu, proč si myslíš, že víčka jsou nějaká priorita pro EU? To, že jeden z tisíců zákonů je ohledně víček, neznamená nějakou super prioritu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.1.2025 19:10 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ty cisla hadam z odmen pravniku na evropske urovni (2k EUR a vyse za hodinu prace). Takova analyza by byla zajimava... Takze rikas, ze kdyz evropa fixne vicka tak to ty ptaky a ryby na plazich zachrani po celem svete? Staci se podivat na bordel na plazi v asii a na plazi v EU... tedy krome reku a spanelu neznam narod v EU kde by byl bordel na plazi srovnatelny s asii... Ale jo, muzeme rict ze z tech tisicu zakonu je tenhle v podstate nezajimavy... resi se sice vicka ale neresi se treba spousta jinych veci... ve finale je to vzdy otazka priorit i u tech tisicu zakonu...
    Max avatar 7.1.2025 19:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Nic takového netvrdím, to mi podsouváš ty.
    Každopádně to neznamená, že se podobná věc nerozšíří dál i do asie, buď kvůli kopírování Evropy, nebo protože tam třeba budou stejné výrobní stroje, případně prostě Čína, která má ohledně ekologie taktéž dost ambiciozní plány.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.1.2025 11:38 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Každopádně to nic nemění na tom, že víčka jsou nejčastější plast, co se kde povaluje, hlavně na plážích, když to vyvrhne moře
    A kdo je do toho moře naházel? Kdyby se hromady víček povalovaly na Broumovsku, tak neřeknu ani popel, ale já opravdu nevěřím tomu, že nezanedbatelné procento Evropanů zahodí víčko do přírody, zatímco lahev pečlivě zrecykluje (protože to je problém jehož potenciální existenci by přidělaná víčka řešila).
    |🇵🇸 avatar 8.1.2025 12:22 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    nezanedbatelné procento Evropanů … lahev pečlivě zrecykluje

    Běžně lidé nic takového nerecyklují, toliko třídí a více či méně věří, že na sběr navazuje zpracovatelský řetězec, který recyklaci provede…

    Kdyby se hromady víček povalovaly na Broumovsku

    Pomohlo by skutečně přečíst si např. příslušné vlákno, tedy že odpad cestuje.

    To je odpověď i trollovi J, totiž na té pláži to zčásti vyplavuje moře, takže kde se odpad najde, je funkce proudění. Proti říčnímu proudu asi víčka moc plavat nebudou, aby se z moře dostala na Broumovsko, zato naopak…

    Ohledně zpracování odpadu tady byl (je) takový nešvar – vyvážet ho do třetích zemí třeba přes půl světa. To si tak odpad plave na lodi a občas šup! už je balík v moři. Jaké to bylo haló, když Čína dovoz plastového odpadu zakázala. Muselo se začít vyvážet jinam, nebo snad dokonce zpracovávat blíž.

    zahodí víčko do přírody, zatímco lahev pečlivě zrecyklujevytřídí

    Sebrat láhev a uklidit ji je pořád snazší, než sbírat lahve a víčka. A opět viz vlákno: historicky se totéž dělo s plechovkami.

    Hodně chodím pěšky a občas přitom uklízím právě tenhle bordel – není ho tady málo. Ale fakt se nehrabu v hrabance, abych ještě sbíral víčka.


    Nicméně blbé je, že se poměrově vynaloží tolik úsilí na témata jako víčka nebo uchošťoury ve srovnání se strukturálními problémy. Koneckonců průmyslu diskuze o nakládání se spotřebitelským odpadem náramně vyhovují (viz např. reklama Crying Indian).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.1.2025 14:45 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Sebrat láhev a uklidit ji je pořád snazší, než sbírat lahve a víčka.
    Tohle je ale jediný argument, který zde kdokoli uvedl, proč mít víčka součástí lahve. A já jsem vyjádřil názor, že jev, kdy někdo vyhodí do volné přírody víčko a lahev zvlášť je natolik řídký, aby se kvůli němu přijímala celounijní legislativa (jejíž praktické i ideologické důsledky mi navíc ztrpčují život).
    |🇵🇸 avatar 8.1.2025 15:04 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    někdo vyhodí do volné přírody víčko a lahev zvlášť je natolik řídký

    To je (úmyslně?) zavádějící formulace. Prakticky spíš víčko ztratí a případně se pak zbaví flašky, protože co s ní navíc bez víčka. Nebo víčko někam upadne při třídění (flaška se má sešlápnout, že), příp. dalším svozu, viz bordel kolem kontejnerů. A tak dále a tak podobně.

    aby se kvůli němu přijímala celounijní legislativa (jejíž praktické i ideologické důsledky mi navíc ztrpčují život)

    Spíš: je to taková drobnost, že je pozoruhodné leda to, jak přitahuje EU-bijce a další příznivce znečištění. Asi jako „pomazánkové máslo“ (levná průmyslová náhražka) nebo brčka (pravicovým extremistům najednou děsně leží na srdci zpřístupnění nápojů lidem s pohybovým postižením).

    Ale znovu, tyhle vášnivé debaty mi tentokrát naštěstí (dosud) unikly, zatímco o zásadních strukturálních tématech celkem ticho po pěšině.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.1.2025 16:03 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Prakticky spíš víčko ztratí ...
    Ježiš to je přeci úplně jedno! Moje myšlenka je založená na tom, že množství osamocených víček, která skončí v přírodě či na skládkách (bez ohledu na to, jak k tomu došlo) je příliš nízký na to aby vyžadoval podobné opatření (zejména v kontextu s jinými zdroji odpadů či znečištění). Hledat v tom nějakou ideologii je zhola zbytečné.
    |🇵🇸 avatar 8.1.2025 16:20 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024

    Přeložím:

    rad: množství osamocených víček, která skončí v přírodě či na skládkách je příliš nízký na to aby vyžadoval podobné opatření

    znamená

    rad: mně na tomhle znečištění nezáleží

    Hledat v tom nějakou ideologii je zhola zbytečné.

    To není nic jiného než ideologie, ryzí ideologie.


    Připomínám, že jde o detail v návrhu obalu. Že je to vůbec téma, ukazuje na neefektivitu ekonomického uspořádání – že to není naprostá samozřejmost při výrobě – a ideologický zájem z toho téma dělat.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.1.2025 16:39 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    ok
    Max avatar 8.1.2025 22:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    ... je natolik řídký...
    Protože to tvrdíš ty a ty pláže evidentně lžou :D. To je debata tohle.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.1.2025 16:25 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Souhlasím, že ta diskuze je absurdní. Ale domnívám se, že to dané primární tím, že si vzájemně nejsme ochotni rozumět.

    Úplně naposledy. Zkus se zamyslet nad tím, jakým způsobem dojde k redukci odpadu na té pláži (a kdekoli jinde) v důsledku toho nařízení. Jediná možnost je taková, že se eliminuje případ kdy část obalu skončí v tam kde má (zcela obecně) a část tam kde ne. A ilustroval jsem to případem, kdy někdo hodí lahev do koše a víčko do lesa, nicméně ten mechanizmus může být libovolný. A na závěr jsem vyslovil domněnku (vždycky jsem svůj postoj formuloval jako subjektivní), že množství odpadu, které tímto odstraníme je zanedbatelné (zejména v kontextu jiných zdrojů znečištění, které zůstávají vně tolik potřebné pozornosti, natož pak nějaké aktivity). Množství odpadu na plážích souvisí s tou zmíněnou četností jen velice málo, pokud vůbec, jelikož neznáme jeho původ a současně zda zbytek toho obalu byl řádně recyklován či se válí někde opodál.

    Já se o to téma nijak zvlášť nezajímám. Plastové obaly prakticky nekupuji a lahve vůbec ne (jenom mléko, a to jenom občas protože máme to štěstí, že máme vedle baráku kravím). Protože nejlepší je odpady vůbec nevytvářet. Mě na tom sere primárně to, že se tady vyvíjí úplně zbytečná aktivita ve jménu ochrany životního prostředí, která k deklarovanému cíli prakticky nepřispívá, místo toho aby se řešily tucty (vágní kvantifikátor, pozn. rad) jiných mnohem zásadnějších problémů se kterými se potýkáme.

    Ty jsi na začátku (a na to sem já reagoval) tvrdil, že to řeší 'spoustu' věcí. A já jsem měl upřímnou snahu dozvědět se jaké to jsou. Zatím jsme se shodli na jedné (že sbírat lahev a víčko zvlášť je opruz), o jejímž význam jsem si navíc dovolil pochybovat. Poznámka na závěr, kdybych já měl upravovat obaly (a i tak by to byl jeden z těch malichernějších problémů) zaměřil bych se na poměr velikosti obalu vůči množství produktu.
    Max avatar 9.1.2025 18:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    O téma se nezajímáš, obaly nekupuješ, číst odkazy nemůžeš, ale určitě je to zbytečný, protože je to podle tebe malicherný problém :D. To je super vysvětlení :D.
    Když je problém s X, tak zkus třeba toto: Dutch study on caps_Doppenrapport_EN_2017_DEF_small.pdf. K tomu je třeba připočítat, že ročně objem výroby roste, takže víc a víc.
    Protlačit malou úpravu ve výrobním procesu je ale prostě pro mnoho lidí evidentně big problém. To prostě nepochopím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2025 00:47 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Kámo, chápeš, že za bordel v móři rozhodně nemůžou v česku uržený víčka z petky? Za bordel v móři můžou dementní lidi co u toho móře bydlej a po staletí a generace jsou zvyklý veškerej bordel do toho moře spláchnout. To je celý. Bohuže ekologisti a autistický gréty jspu ještě debilnější protže chytaj psotník když viděj želvu dušenou plastem ze sixpacku a pak ten sixpack s tim plastem v jejich lídlu..a nedochází jim že ten plast tam pravděpodobně hodil nějakej potenciální migrant kterýmu je veškerá ekologie u jeho zádele... ..ale politici z toho maj politickej kapitál, páč dneska kdo nejvíc řve tak má slovo... A stokrát vyřvaná lež se tady stává pravdou.... Můžeme si gratulovat, že žijeme v orvelovi... jo a mimochodem přidělávat víčka z HDPE na PET láhve fakt smysl vůbec nedává...
    Max avatar 10.1.2025 08:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Problém jsou lidi, všichni. Se někdy podívej, jak to vypadá kolem cest.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2025 09:10 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    S tím, že problém jsou lidi souhlas - s tím, že všichni ani omylem

    Se někdy podívej, jak to vypadá kolem cest u nás a třeba v jižní Itálii, Srbsku, Řecku hlavně tam, kde nejsou turisti

    A podívej se na videa, jak se zachází s odpadem třeba v indii, peru a tak podobně - na ně se nehrabem ani s náskokem…

    Ale za globální oteplení pry můžou naše uchošťoury…
    |🇵🇸 avatar 10.1.2025 09:51 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    A podívej se na videa, jak se zachází s odpadem třeba v indii, peru a tak podobně - na ně se nehrabem ani s náskokem…

    Nebude to jen čistě náhodou souviset s odpadovou politikou?

    Ale za globální oteplení pry můžou naše uchošťoury…

    Říkal kdo?

    Mezitím naše uhlí (a spotřeba fosilií vůbec).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    10.1.2025 11:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    souviset s odpadovou politikou
    A tu dělá kdo - nedělají ji náhodou lidi co tam žijou?
    Říkal kdo?
    Tak můžou za vymírání želv? Monzunové deště na moravě? Přemnožení tlachapoudů v Norsku? Možná jsem to popletl
    Mezi tím naše uhlí
    Nebavíme se náhodou o (+- plastovém) odpadu?

    |🇵🇸 avatar 10.1.2025 11:38 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    souviset s odpadovou politikou
    A tu dělá kdo - nedělají ji náhodou lidi co tam žijou?

    Ne tak docela. Hele, i tady se to hodně zlepšilo díky té EU a modernizaci, takže vlastně jistým způsobem zvenčí.

    A naopak, když to v Neapoli řídí mafie, tak Tonda z předměstí s tím prd nadělá. Nebo když nějaký stát obvykle v „třetím světě“ podléhá structural adjustment programu, který mu nacpali konzultanti zvenčí, tak tam nemusí mít přidělené zdroje na zlepšování takových věcí.

    Nebavíme se náhodou o (+- plastovém) odpadu?

    Globální oteplení? IIRC na plasty jde sotva 10 % fosílií.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    10.1.2025 11:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ale za globální oteplení pry můžou naše uchošťoury…
    Tohle nechápu.

    Proč furt dávaj lidi do souvislosti víčka/uchošťoury s globální oteplováním? Vidim to snad v každý diskusi na tohle téma...
    10.1.2025 17:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ironie a nadsázka

    8.1.2025 16:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Nicméně blbé je, že se poměrově vynaloží tolik úsilí na témata jako víčka nebo uchošťoury ve srovnání se strukturálními problémy.
    To je dobrá poznámky, za mě je z toho ironická situace, kdy EU i anti-EU protestanti řeší blbost.

    Osobně jsem se rozhodl "kauzu víčka" víceméně ignorovat. Souhlasim, že to nejspíš je/byla blbina, která globální plastovou situaci hmatatelně nezlepší, na druhou stranu kdybych si mohl vybrat věci, které chci na EU změnit, víčka od PETek by nebyly nejspíš v top 10...
    8.1.2025 20:56 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Jenom taková drobná poznámka: v Německu (a myslím že i Francii) se nic neměnilo, lahve mají tato víčka již několik let. I když, je pravda že v ČR jsem viděl specielně debilně udělaná (a také specielně dobře udělaná). Holt specifický trh.
    10.1.2025 09:32 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Mě překvapuje, že si na tom zatím nikdo nezaložil business, třeba malé štípačky jako přívěšek na klíče. Když to tolik lidí štve, mohlo by se to dobře prodávat, ne? :)
    Glee avatar 7.1.2025 04:10 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ja tuhle udalost nepostrehl... desne picoviny tam vymyslite...

    Nojo, beres si do huby snad kazdej narod ci spolecenstvi (krasna to slova, ze), jenze my vsichni vime, ze ty jses ten, co napsal 71 Shades of Beavers. :-D :-D
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Max avatar 7.1.2025 11:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Tvl, co to máš za weby ve svých favorities? :DDD. A ještě se tím chlubí :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar 8.1.2025 01:41 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Tvl, co to máš za weby ve svých favorities? :DDD. A ještě se tím chlubí :D.

    Mohu prosim vedet, jak jsi se k takovemu divokemu zaveru dobral? ;-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Max avatar 8.1.2025 09:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    To už neokecáš :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar 9.1.2025 00:23 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    To už neokecáš :D
    Ale ja se nechystal ten tvuj proprietarni blob okecavat. :-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    7.1.2025 13:28 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Na rozdil od Valgrinda umim pracovat i s chlupatici... do huby si beru EU, rusko, slovensko, obcas picoviny z ceska a vetsinu muslimskeho sveta...
    Glee avatar 8.1.2025 01:49 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Na rozdil od Valgrinda umim pracovat i s chlupatici...

    Neumi... nechce... ja toho velkostatkare neznam, ale dva pletene svetry mezi nohama popravde taky nemusim. A neboj, prosel jsem si kdysi i tim, ale kdyz pristavas s osobakem, tak taky preferujes tarmac a ne houzevnatou dzungli, ze? ;-)

    do huby si beru EU, rusko, slovensko, obcas picoviny z ceska a vetsinu muslimskeho sveta...

    No vidis to, trochu osmirgluj ty desne vazne se tvarici nadsazky, koukni poradne i na tu svoji hostitelksou krajinu, no a pak bude vse jeste slunickovejsi. :-D
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    8.1.2025 10:12 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    ja toho velkostatkare neznam, ale dva pletene svetry mezi nohama popravde taky nemusim
    +1 Bobr je levicovy relikt stejne tak, jako je statni zdravotni pojisteni a penzi.
    Glee avatar 9.1.2025 00:30 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    +1 Bobr je levicovy relikt stejne tak, jako je statni zdravotni pojisteni a penzi.

    No zda se mi, zes mozna nepochopil ani ten priklad pristavaci plochy. ;-)

    Ale abych se drzel fauny, tak ja tu rozhodne neoroduju za total vyholeni za kazdou cenu, avsak aspon nejaka zakladni uprava by urco bejt mela. Pokud to bude tarmac a naky okrasny keriky okolo o ktere muzes laskovne zavadit, no tak proc ne. :-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    9.1.2025 10:58 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Reagoval jsem na to, co bylo v citaci. Landing strip jsem pochopil, tarmac jsem neznal ;-) Nemam rad ani prouzek, zadne takove, vypada to jako jako licous cisare Franze Josepha.
    Glee avatar 9.1.2025 14:52 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Nemam rad ani prouzek, zadne takove, vypada to jako jako licous cisare Franze Josepha.

    :-D :-D

    Beda ti, jak mi to tak jednou prijde!
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    9.1.2025 14:59 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    :-D
    9.1.2025 12:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Bobr je levicovy relikt
    Naopak, požadovat tělesné změny, které jsou v rozporu s biologickou přirozeností člověka je progresivní woke levičáctví. Pravicové je držet se biologické podstaty, přirozenosti a tradice.
    9.1.2025 14:16 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ne, pravicove je vedet, co sam chci, a vybrat si na zaklade nabidky. Po nikom to nepozaduji. Pravicovy je volny trh a vzajemna shoda. Jinak uznavam, ze bobr sam o sobe neni levicovy, dobre, ale slusne zeny proste chodi oholene, to je axiom.
    10.1.2025 11:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    No tak já taky nejsem fanoušek ochlupení na těchto místech, co si budem, ale chápej, musim trochu potrollit lateralisty :)
    8.1.2025 10:10 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Do huby si berme jen vyholene. Bobr necht vyhyne.
    8.1.2025 18:14 abcd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Číslo 2025 je součtem prvních 9 krychlí: 1**3+2**3+3**3+4**3+5**3+6**3+7**3+8**3+9**3 = 2025. Taky je to hranaté číslo (čtverec - 45^2), což prý vyplývá z předchozího.

    Áno, vyplýva: 1^3+2^3+...+n^3 = (1+2+...+n)^2 = [n(n+1)/2]^2.
    9.1.2025 04:58 ZV
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024

    zdravím s novym godom:-) tak už aj ten ujo z Facebooku vraj prestane blokovať nepohodlných užívateľov a cenzureovať nevhodné názory

    len pripomínam, že som mala - pokiaľ ide o Rusko a Ukrajimu (proxy vojna a jej výsledky) po celý čas pravdu... vojna končí, ako sa dalo predpokladať a ak teraz niekto verejne hovorí, čo ju vyvolôalo, už sa mu ani nevyhrážajú udaním OČTK:-)

    9.1.2025 10:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    len pripomínam, že som mala - pokiaľ ide o Rusko a Ukrajimu (proxy vojna a jej výsledky) po celý čas pravdu...
    A tohle napíše člověk, který tady sebevědomě tvrdil několik dní/týdnů před invazí, že Rusko na Ukrajinu nezaútočí, a následně o pár měsíců později, že zaútočit muselo ... a nevidí v tom žádný problém.

    Tady nepomůže nic, to už lepší nebude.
    14.1.2025 12:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Jojo, loni bylo globální oteplování jak swiň. Nebýt takové vedro, mohlo být ještě hůř!
    Úroda ovoce v ČR loni kvůli silným jarním mrazům klesla v porovnání s průměrem předchozích pěti let o 65 procent na 48 058 tun ze 138 445 tun.
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-byznys-komodity-dluhopisy-uroda-ovoce-v-cesku-byla-loni-kvuli-mrazum-nejnizsi-za-100-let-267967

    To mi připomíná, jak byla před pár lety největší sucha za 500 let, a jen v Německu se ten rok při povodních utopilo 150 lidí. Jak to tam asi muselo vypadat když ta sucha nebyla :-D
    Max avatar 14.1.2025 22:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Sucha se neurčují podle toho, zda byly záplavy, ale podle toho, kolik toho za rok spadlo a asi i podle teplot. A ano, záplavy způsobují sucho. Pokud celý měsíc neprší a pak to všechno spadne za den, tak to z pohledu půdy a dalších věcí je násobně horší, než kdyby spadla jen půlka postupně během měsíce.
    Resp. ono je více druhů sucha. Meteorologické, zěmědělské, hydrologické apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2025 00:15 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Vysvětli to těm lidem, kterým ty povodně odnesly domov. Vysvětli to sadařům, kterým v globálním oteplování pomrzla úroda. Vysvětli jim, že válka je mír a svoboda je otroctví ;-)
    |🇵🇸 avatar 15.1.2025 00:55 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    S pomrzlou úrodou mám zkušenosti. Ono totiž začíná dřív vegetační období. Proč asi? (řečnická otázka)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    15.1.2025 06:31 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Protože zima začíná a končí čím dál později? :-D

    Ne, vážně. Řekni mi, kdy začínalo vegetační období třeba v tom čtrnáctém století, kdy se v Čechách pěstovaly melouny. Nebo ve třináctém, kdy se lidé v únoru koupali v Rýnu. A nesváděj to na ojedinělé výkyvy, sám je vidíš skoro každý leden, kdy se dá i týdny chodit v krátkém rukávu.
    17.1.2025 16:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ne, vážně. Řekni mi ...
    Proč? Jaký má smysl ti cokoli říkat?
    Max avatar 15.1.2025 23:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Jistě, vaše ignoranstvo :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.