abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:11 | Zajímavý software

    Společnost Oracle představila sadu nástrojů a skriptů pro sběr a analýzu dat o stavu linuxových systémů a jejich ladění pod společným názvem Oracle Linux Enhanced Diagnostics (OLED). K dispozici pod licencí GPLv2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 02:33 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.3.0. Přináší RAIDZ Expansion, Fast Dedup, Direct IO, JSON a Long names.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    12.1. 23:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu lednový souhrn novinek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.1. 22:55 | Pozvánky

    Baví vás bastlení, fyzika, IT a nebo prostě cokoliv technického? Proseděli jste celé Vánoce v záři obrazovky počítače a nebo jste o tom alespoň snili? Chcete se pochlubit technickými vánočními dárky? Pak doražte na Virtuální Bastlírnu - online pokec (nejen) techniků a bastlířů!

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    12.1. 22:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Enlightenment bylo vydáno ve verzi 0.27.0, provázejí ho knihovny EFL 1.28. Jde o převážně opravné vydání opět po roce.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
    12.1. 01:22 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.45.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.1. 17:33 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.1. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.48.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 93 vývojářů, z toho 35 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.1. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 12.9, tj. devátá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.1. 05:00 | Komunita

    Před dvanácti lety, ve svých šestadvaceti letech, navždy odešel Aaron Swartz, výjimečný americký hacker (programátor), spisovatel, archivář, politický organizátor a internetový aktivista. Aaron Swartz založil Demand Progress, spolupracoval na projektech Open Library, Internet Archive a Reddit. Ve svých čtrnácti se podílel na specifikaci RSS 1.0. Vytvořil webový framework web.py, pracoval na tor2web a rozšíření HTTPS Everywhere

    … více »
    Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
    Rozcestník

    Ohlédnutí za rokem 2024

    4.1. 09:08 | Přečteno: 937× | Misc. | poslední úprava: 4.1. 09:13

    Shrnutí klíčových událostí roku 2024. Výhled na rok 2025. (předchozí ročník: Ohlédnutí za rokem 2023)

    Shrnutí klíčových událostí roku 2024.

    Rok 2024 byl zajímavý tím, že se nic nestalo. Měřítkem předchozí dekády byl sice stále poněkud intenzivní, ale v porovnání s apokalypsami let 2020-2023 se vlastně nic nestalo.

    Umělá inteligence

    Umělci a další profese, o kterých se říkalo, že budou touto dobou z většiny nahrazeny AI, stále zaměstnání mají. Ani v žádném jiném oboru nedošlo k masivnímu propouštění z důvodu nahrazení zaměstnanců AI. Kupodivu ani deepfakes nijak zásadně nenarostly, a nedošlo ke znepoužitelnění internetu generovaným obsahem. Už se mi teda také začalo stávat, že když něco googlím, tak nalézám jen stránky, které vypadají jak generované ChatGPT, ale jen občas, a různí boti na sociálních sítích se také objevují jen občas.

    V polovině roku vyšla vize Situační uvědomělost: vývoj umělé inteligence. Vize popisuje možný scénář v letech 2025-2030. Když jsem chtěl teď vyhodnotit, jestli se předpovědi plní, zjistil jsem, že tam vlastně nejsou žádné konkrétní důsledky pro první rok, asi kromě toho, že vymaxujeme úplně všechny benchmarky. A to se stalo: teď v prosinci padl ARC-AGI, o kterém autor prohlašoval, že se to současnou technologií nepodaří, pak dával různá omezení typu že vaše soutěžní umělá inteligence smí používat maximálně 32GB RAM, a teď, když se to podařilo vyřešit (s více RAM), tak je butthurt (druhý odkaz pro lidi bez účtu na xitteru) že to bylo hloupé bruteforce a že tohle přece není skutečná umělá inteligence. V listopadu [November] byl vytvořen nový benchmark FrontierMath s brutálními a pomocí AI naprosto neřešitelnými matematickými problémy a o pouhých 6 týdnů později OpenAI oznamuje, že GPT o3 má skóre 25%.

    V roce 2024 se také řešila regulace SB 1047, která měla nařídit povinné oznamování největších AI modelů a vytvoření základní bezpečnostní politiky pro ně. Kolem regulace se rozšířila spousta dezinformací (např. že se jedná o zákaz open-source modelů) a následně ji guvernér Kalifornie zamítl s odůvodněním, že je příliš měkká, takže výsledkem je žádná regulace, ani měkká, ani tvrdá.

    Když jsem začal rozmýšlet tento článek, chtěl jsem napsat, že to vypadá, jako kdyby se vývoj AI nějak zpomaloval, resp. už nezrychlovalo jeho zrychlení (reference). Ovšem události posledních týdnů ukazují, že ne. Líbil se mi tento mem:

    Války a politika

    Jak válka na Ukrajině, tak válka kolem Izraele také zůstala v řádově stejném stavu.

    V USA byl zvolen Trump, který slíbil, že válku ukončí do 24 hodin po ujmutí se úřadu. To znamená 21.1.2025 (~2 týdny od vydání tohoto článku). Je ovšem možné, že nebude splněna ta první podmínka -- efektivně vládnoucí prezident nebude Donald Trump, ale Elon Musk. Mimochodem, pamatujete si na konspirační teorie o tom, jak americkou politiku ve skutečnosti řídí miliardáři, a že vám chtějí dát do mozku čip (Neuralink)? Tak teď se to stalo způsobem, který nikdo nečekal - že se to stane Republikánům.

    S tím souvisí, že se v červnu [June] naplno ukázalo, že je Biden senilní. Čili ve volbách stáli proti sobě senilní Biden, resp. narychlo vyhrabaná Kamala, a trochu méně senilní Trump. Tímto v USA porušili český patent z let 2012 a 2017 (Zeman vs. Kníže a Zeman vs. Drahoš), což po nich nevymůžeme, ale alespoň si můžeme zase říkat, že jsme v něčem první. Následující xeet:

    If the US political system functioned well, we would have a choice in this election year between two (or more) smart, creative, articulate, well-informed, charismatic presidential candidates, who are young enough to be vigorous, but old enough to be wise, who radiate integrity and honor, who offer innovative and realistic policy solutions, who show a mature humility about their own strengths and weaknesses, and who make us giddily proud to be Americans. There are 255 million adults in the US. Such people do exist. They should be rising to the top of each political party. They're not. We can choose the least-bad of two deeply flawed options. But why should we have to? What went wrong with the @DNC and the @GOP (and the @LPNational)?

    A ještě moudro k názoru "Trump uz jednou prezidentem USA byl a nic se nestalo" (já to teda osobně také nevidím tak černě) → "ne, vubec nic se nestalo, jenom USA ukazaly, jak jsou slabe (viz Afghanistan), ze NATO je rozhadane a ze USA nechteji branit Evropu, ktera dava malo na zbrojeni. Myslim, ze to (v kombinaci s Nemeckym ekokretenismem, kdy se stali naprosto zavisli na Ruskem plynu a vypli 3 jaderky, kdyz uz Ruska armada stala na hranicich s Ukrajinou) pomohlo k tomu celemu pruseru, co se deje ted."

    Při zkoumání politické situace v USA jsem se chtěl podívat na oficální web republikánů. A překvapilo mě, že tam v podstatě nic není (program a jeho shrnutí atd.) a části stránek dokonce vůbec nefungují (např. druhý odkaz v menu nahoře - Election Integrity - vede na protectthevote.com vracející 403). Pravděpodobně se jedná o věci, které v USA "každý ví" a není potřeba je referencovat, stejně jako nehledáte, jak sníst rohlík.

    Těsně před publikací článku se zjistilo, že na konci roku odjel slovenský premiér leštit boty Putinovi a už se nevrátil. Událost zatím nemá žádný zajímavý důsledek na chod světa.

    Produkty 365

    V loňském článku jsem upozorňoval, že rok 2024 je přestupný, a tedy nejspíš jeden den nebudou fungovat produkty jako Office 365 (mimochodem nevíte jestli Fusion 360 nefunguje celé Vánoce nebo jak?). Toto nakonec nastalo 19.7.; jak jsem psal, nejsem odborník na svět enterprise software, takže nemohu komentovat, zda tato nefunkčnost byla očekávaná a proč nastala zrovna 19.7. Třeba někdo v diskuzi doplní více informací.

    V roce 2024 se také naplno provalil skandál britské pošty, kdy na základě chybného účetního softwaru byli pošťáci vyhazováni a zavíráni (Post Office as private prosecutor - wtf) za falešné ztráty peněz, přičemž společnost software dodávající i pošta tyto chyby zametala pod koberec.

    Globální oteplování

    V loňském příspěvku jsme dále řešili skokové globální oteplení. Došlo ke skokovému oteplení, ale naštěstí to byl jednorázový skok a dále to již nepokračovalo a ustálilo se to na této nové hodnotě.

    Překvapivě nijak nezesilují debaty o geoinženýrství (rozprašování kyseliny sírové, nebo v lepším případě vápence, do stratosféry, s cílem snížit teplo - a bohužel předpokládám že i světlo - dopadající na Zem).

    Hypotéza paralelních světů

    Další věc, která se v roce 2024 nestala, bylo hromadné úmrtí očkovaných 3 roky po očkování.

    K tomuto jsem vyvinul hypotézu paralelních světů - já žiju ve světě, kde se tohle nestalo, ale existují paralelní světy, kde očkovaní hromadně umírají na "turborakoviny", srdeční selhání, problémy s imunitou… a s tímto paralelním světem máme společný Internet. Tato teorie má potenciál vysvětlit i mnoho dalších jevů, se kterými se na internetu setkáváte. Jistou znepokojující skutečností je, že tyto paralelní světy kromě Internetu sdílí i volební výsledky.

    Smršť

    Zlatým hřebem roku je vždy akce Krutá Smršť Přednášek, na které se stanou věci určující lokální nebo i globální chod světa - z minulých let zmiňme například uvedení SARS-CoV-2, zveřejnění ChatGPT, pád mostu nebo železniční tragédii. Letos byli všichni napjatí, co se stane, a organizátoři se rozhodli udělat trochu nudně to stejné co loni: přednášku "Jak zastavit vlakovou dopravu", po které v ČR několik dní moc nejezdily vlaky.

    Nastupující technologie

    Jednou z nastupujících technologií je semaglutid, což je látka, o které se teď tvrdí, že léčí všechny civilizační choroby (jedna z možných avšak nijak nepotvrzených hypotéz je, že si do prostředí vypouštíme nějaké znečištění, které působí na GLP-1 receptor, a to způsobuje všechny možné problémy, a semaglutid působí proti tomu).

    Druhou nastupující technologií roku 2024 jsou prediction markets. Krátké vysvětlení: například vydáte "akcie" "vyhraje Trump" a "vyhraje Kamala" za 0.5 Kč/ks a řeknete, že po volbách vyplatíte držiteli těch vítězných akcií 1Kč/ks. Lidé si je pak mezi sebou obchodují a cena, za kterou je lidé jsou ochotni koupit či prodat, odpovídá tomu, jakou aktuálně pociťují pravděpodobnost výhry. Tohle vypadá jako "sázková kancelář with extra steps", ale u sázkové kanceláře jednak určuje kurz centrálně ta sázkovka (a může s ním manipulovat nebo se prostě mýlit), zatímco na prediction market může přijít kdokoli, a jednak tím, jak je to trh, tak třeba můžete svoji "akcii" prodat za aktuální cenu kdykoli (např. pokud jste se dozvěděli nové skutečnosti a svůj postoj jste přehodnotili) - sázku typicky vzít zpět za aktuální kurz nejde - nebo mohou dokonce vzniknout všemožné finanční deriváty jako opce, futures a já nevím co dalšího. Pro více informací si přečtěte Prediction Market FAQ.

    Problém prediction markets je, že v USA je prohlásili za neregulovaný gambling a efektivně zakázali / brutálně zregulovali, takže se teď typicky používají různé pololegální služby co jedou na bitcoinech, nebo hračkové služby za "play money" nesměnitelné na skutečné peníze.

    Prediction markets existují už asi 10 let, ale rok 2024 byl zajímavý tím, že se poprvé realizovaly obchody za netriviální objem skutečných peněz - v prediction markets na výsledky amerických voleb. To bylo zajímavé proto, že se výše zmíněné volnotržní fantasy poprvé setkalo s realitou - a dopadlo to tak středně. Byly tam různé divné cenové manipulace a problémy, ale na druhou stranu to ani úplně neexplodovalo.

    K prediction markets se váže ještě jedna zajímavost, která přišla při psaní článku: existoval market "Zemře Jimmy Carter v roce 2024?". Ten klesal s postupem roku do nuly, a pak najednou logicky vyskočil skoro na 100 (Carter zemřel 29.12.). To je očekávané chování, ale také to ukazuje, že tady máme Assassination market (česky nazýváno sázková kancelář Smrtka) - lidově řečeno, třeba u nějakého nepopulárního politika by si mohlo hodně lidí "vsadit", že zemře v roce 2026, a pak si někdo vsadí, že zemře už v roce 2024, zavraždí ho a peníze shrábne. Tj. crowdfunding vražd.

    Ještě je tu jedna teorie, která narazila do reality: Rootclaim bayesovské uvažování. A ukázalo se, že takto rigorózní postup v praxi vede k výsledkům, které se liší o mnoho řádů.

    Moje akce

    Na jaře jsem měl na InstallFestu přednášku Od umělého neuronu k ChatGPT. To docela explodovalo, má to aktuálně 45 tisíc shlédnutí (víc než všechny ostatní přednášky z toho InstallFestu dohromady) a už jsem "na ulici" potkal pár lidí co mě znali z této přednášky.

    Startupu na radary který jsem spoluzaložil se konečně začalo dařit a zvou si nás do různých Seznam byznysů, forbesů a spol. Nyní škálujeme výrobu a prodáváme po světě.


    Hospodářské výsledky

    SP500 (USD) +23.7%, +25.2% (s dividendami), VWCE (EUR) +24.7%, BTC (USD) +120%. Rok 2024 se nesl ve znamení obav z prasknutí AI bubliny a poslední dobou též extrémně vysokého CAPE. Tyto obavy pokračují i do roku 2025. 2024 je nicméně dalším rokem, kdy nebylo vhodné "časovat trh".

    Pro referenci sem kopíruji výsledky z předchozího článku (za rok 2023): SP500 (USD) +24.2%, +25.9% (s dividendami), VWCE (EUR) +18.2%, BTC (USD) +155%. Jmenovitě, nenastal žádný pád. Jedná se o další rok, kdy nebylo vhodné „časovat trh“ skrze obavy z energetické krize nebo kdo ví čeho dalšího.

    Celkový výnos globálního tržního portfolia za poslední dva roky je tedy těžko uvěřitelných +50%. To je důležité mít na paměti při porovnávání různých bizarních fondů, kterých je bohužel ČR plná, zejména pokud takový fond nepřináší nějaké naprosto zásadní a zjevné jiné výhody.

    V rámci programu Investujeme s AbcLinuxu jsme letos mohli nakoupit akcie Crowdstrike, které následně opravdu posílily. Já bohužel implicitnímu sdělení v blogpostu neporozuměl (jak se řeší v prvním vlákně v diskuzi), ale někteří lidé v mém okolí to skutečně provedli úspěšně (já individuální akcie zásadně nekupuju). Dále jsme mohli v létě nakoupit akcie Intelu, u kterých je do dalšího léta slibován dvojnásobek. To tedy teď v poločase vůbec nevypadá.

    Výhled na rok 2025

    V roce 2020 došlo k počátku masivní adopce elektromobilů v ČR a okolních zemích, zejm. pak Tesel. Tehdy se vědělo, že baterka v elektromobilu do pěti let úplně umře a bude se muset za velké peníze vyměnit, což bude vzhledem k ceně auta nerentabilní. To znamená, že v roce 2025 bude velké množství levných Tesel s mrtvou baterkou, kterou si budete moci s trochou kutilství nahradit levnými čínskými LiFePo články a mít tak levně elektromobil. Také to znamená, že bude spousta mrtvých baterek za cenu šrotu, ze kterých by mohly jít zachránit některé články a použít je v méně náročných aplikacích.

    Číslo 2025 je součtem prvních 9 krychlí: 1**3+2**3+3**3+4**3+5**3+6**3+7**3+8**3+9**3 = 2025. Taky je to hranaté číslo (čtverec - 45^2), což prý vyplývá z předchozího.


    (názvy měsíců jsou uvedeny anglicky jako gesto že akceptuji Slováky emigrující z Ficílie - vím, že bordel ve slovanských názvech měsíců je jeden z největších problémů, který řeší)

           

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.1. 11:59 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Rok 2024 byl zajímavý tím, že se nic nestalo.

    Tomu říkám selektivní vidění. Pro mne to znamená přinejmenším změnu architektury. Po 25 letech s AMD přecházím na ARM

    4.1. 12:03 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    A ten volební výprask demokratů USA v roce 2024, je také historickým unikátem.
    4.1. 19:55 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024

    Historicky unikátní je maximálně tak tvoje neznalost...

    Každý má právo na můj názor!
    4.1. 23:58 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ale jdi ty brepto. Tady nejde jen o prezidenta.
    5.1. 00:52 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    V Senátu DEM v roce 2024 ztratili 4 křesla, ve Sněmovně naopak 1 získali. Tohle může jako "historický volební výprask" označit snad jenom negramotný, nebo Kapica...
    Každý má právo na můj názor!
    5.1. 19:48 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Důležitý je poměr sil, ne to, kolik kdo aktuálně získal křesel. Senát USA 43:53. Kongres 212:217. V obou případech mají většinu republikáni. A ty mi tady budeš vykládat, že to není pro demokraty výprask. Definitivně skončí až Trumpova klika nahradí ve státní správě kukačky, které se tam nacpaly za Bidenova období.
    6.1. 11:37 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Termín "výprask" můžeme asi chápat subjektivně, ale "historický unikát" už méně.
    6.1. 19:08 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    OK. Tak račte uvést, kdy v minulosti byla podobná konstelace.
    6.1. 23:37 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024

    Historical party control of the U.S. Senate, U.S. House of Representatives, and the Presidency since 1855. Je to (ať už na jednu či na druhou stranu) zcela běžné.

    Děláš tady ze sebe jenom většího a většího idiota, ale klidně v tom pokračuj, lid to miluje...

    Každý má právo na můj názor!
    4.1. 13:22 kutr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Presne tak, rekapitulacni clanek, kde se neresi konani nejvetsi svetove celebrity v diskless linuxu, nestoji za precteni.
    4.1. 19:28 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Rekapitulační článek, který ignoruje změny v oblasti CPU, které významným způsobem mění stávající parametry je minimálně neúplný.
    4.1. 19:45 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Je mi líto Aleši, ale to že si koupíš novej počítač opravdu není událost světového významu, s tím by si nezabodoval ani na Litoměřicku... A pokud jde o nástup ARMu na desktopu obecně, tak M1 od Applu, který to vše odstartoval, se začal prodávat v roce 2020...
    Každý má právo na můj názor!
    5.1. 00:04 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Až na to, že svoje trumfy z rukávu vytáhli v roce 2024 všichni hráči a Apple ujíždí půda pod nohama. To že jsem se rozhodl pro Snapdragona od Qualcommu je čistě moje věc. Každý máme vlastní preference. Ale víš, já na rozdíl od tebe na mrtvé koně nesázím.
    7.1. 15:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Až na to, že svoje trumfy z rukávu vytáhli v roce 2024 všichni hráči a Apple ujíždí půda pod nohama.
    Jaké trumfy? Já jsem teda žádné nezaznamenal.

    Qualcommu principielně fandim, ale ten laptop, co jsi tu opěvoval, je slabý, jak konfigurací tak i CPU. To CPU má horší výkon (vč. single threaded) nejen než Apple silicon, ale i AMD. Apple high-end laptopy jsou hardwarově stále víceméně nejlepší a vyšší řady laptopů se Snapdragonem neexistují.
    5.1. 00:45 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Těch svědků ohryzkových není dnes v poměru k ostatním o moc víc než onehdy majitelů Archimedů, takže za nástup ARMu na desktop bych uvedl spíš rok 1987. A novou vlnu odstartoval Raspberry Pi.
    5.1. 01:02 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    On má snad ten Jenda s tím paralelním vesmírem propojeným s tím naším Internetem pravdu... "Rok nástupu ARMu na desktop" 1987 je asi něco jako "rok linuxového desktopu" 1992... A ty hromady Raspberry Pi desktopů, ty bych taky rád viděl...
    Každý má právo na můj názor!
    5.1. 09:20 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    A víš že zrovna včera jsem si nainstaloval novou verzi? :-D

    Já ho totiž mám na Malině i na PC, aby se mi to nepletlo.
    5.1. 16:46 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ti rusko nebylo schopne vice zaplatit?
    5.1. 23:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Zkusil sis někdy rozebrat nějaký ruský dron?

    https://www.youtube.com/watch?v=IVt5N-daaW8

    Proslýchá se, že prý Rusové rabují čipy z těch ukořistěných Leopardů a dávají je do svých praček :-D
    Glee avatar 5.1. 23:42 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Proslýchá se, že prý Rusové rabují čipy z těch ukořistěných Leopardů a dávají je do svých praček :-D

    Hm. Jakoze pak ty pracky vystrelujou pradlo rovnou na susak? To by usetrilo celkem dost elektriny a clovekohodin. :-)
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    6.1. 20:59 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    "Rusové rabují čipy z těch ukořistěných Leopardů" - to moc cipu nevyrabovali... na druhou stranu kdyz das rusovy pracku tak netusi jak ten vyrobnik vodky zprovoznit...
    Glee avatar 7.1. 04:04 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    na druhou stranu kdyz das rusovy pracku tak netusi jak ten vyrobnik vodky zprovoznit...

    No, dle tvych zkusenosti z Ruska, cos tu nedavno i pres podepsane NDAcko* ventiloval, neznamenalo by to, ze Zapad platil Rusku za suroviny vlastne rovnou vodkou? :-)

    *Je mi jasne, ze sis precet klauzuli Breach a prave proto bydlis nekde v malym prizemnim baracku, zasitej nekde... co ja vim, v Kansasu. :-D
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    xxxs avatar 4.1. 15:23 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    "Umělci a další profese, o kterých se říkalo, že budou touto dobou z většiny nahrazeny AI, stále zaměstnání mají. Ani v žádném jiném oboru nedošlo k masivnímu propouštění z důvodu nahrazení zaměstnanců AI."

    -jedna nemenovana bankova institucia na svk pustila k vode koncom roka 9 grafikov. ze vraj ten mini zvysok to s troskou AI potiahne.
    4.1. 16:09 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    njn, slovensko...
    xxxs avatar 4.1. 17:55 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    nadnarodny korporat.
    4.1. 23:09 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Hele, delal jsem na par projektech na svk, nadnarodni korporace a na kazdem projektu byl nejaky slovak ktery si myslel ze je chytrejsi nez vsichni ti manazeri v zahranici. A vzdy vymyslel nejakou naprostou picovinu a vzdy to skoncilo vyhazovem toho picuse. Ma osobni zkusenost. Ne ze by mimo svk picusove neexistovali…
    7.1. 15:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Hele, delal jsem na par projektech na svk
    Tak hluboko že bys byl ochoten klesnout? Podle předchozích komentářů jsi stavěl hromadu staveb v různých oblastech USA. S čím budeš mít zkušenost příště, menežment flotily letadel v Japonsku?
    Glee avatar 4.1. 15:41 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    4.1. 19:22 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024

    "Obchod se strachem" versus SP500 - 3:1 :-)

    Ale že Bitcoin ještě dneska může vyrůst o 120% za rok, to by si ani takový Warren Buffet jako já teda 1.1.2024 tipnout neodvážil, očividně mám ještě nějaké rezervy (kromě lenosti se takovými drobnými vůbec zabývat, samozřejmě ;-)).

    Každý má právo na můj názor!
    4.1. 19:37 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    tu prednasku na InstalFestu jsem take sledoval a chtel jsem ti uz drive za ni podekovat a pochvalit, takze to timto cinim. Uz i v diskuzi se tenkrat rada lidi podivovala, proc si to prednasel tak rychle, muj tip byl, ze bydlis za Prahou a potreboval si stihnout posledni autobus z Kulataku.

    Byla to tehdy moje prvni prednaska o UI a bylo to pro me neuvertelne inovativni a rikal jsem si, jak si to sestavil, aby to tak pekne na sebe navazovalo. Co me take dost zaujalo, jak sikovne stridas ty slajdy s tim psanim na tabuli. To mi prislo dost promakany a rikal jsem si, ze budes mozna jeste lepsi pedagog nez programator. To je ted mysleno pozitivne, fakt si myslim, ze na to musis mit talent. (tedy na to vysvetlovani).

    Musim priznat, ze jsem pote i nahledl do nekolik knizek o 'Deep Learning' a zjistil jsem, ze pro tu tvoji prednasku si ses tam musel inspirovat - a nebo to opsali vsichni od tebe :-) Jeste jednou dik a vubec se nedivim, ze te zastavujou lidi na ulici.
    4.1. 23:01 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    jedna z možných avšak nijak nepotvrzených hypotéz je, že si do prostředí vypouštíme nějaké znečištění...
    Zkoušíš chemtrails pod jiným názvem?

    Ale to, že je Biden senilní, se všeobecně vědělo už když kandidoval minule, takže to teď může překvapit jen extrémně neinformované jedince ;-)
    7.1. 15:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Zkoušíš chemtrails pod jiným názvem?
    Ne.
    5.1. 11:34 fdsgrewtre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ten semaglutide funguje takhle: "It reduces food intake by lowering appetite and slowing down digestion in the stomach, helping reduce body weight.". A tam mas jednoduse duvod tech civilizacnich chorob - prezirani se srackama. Fakt v tom vic nehledej :-).
    Jendа avatar 5.1. 11:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    A ten účinek na závislosti?
    5.1. 11:45 fdsafdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    To nedokazu rict, podle me obecne zavislosti v zasade jeste vubec nechapeme. A je dost mozny, ze klasicky prejidani je proste jenom jina forma zavislosti (mam ji btw, ale ozempic sem zatim nesehnal).
    5.1. 12:50 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Závislost na jídle?

    Aby z toho pak nebyla závislost na Semaglutidu :-D
    Jendа avatar 5.1. 11:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Jinak (ale to už se pouštím na hodně tenký led a nemám to nastudováno) mám pocit, že se ukazuje, že ten vliv na ostatní choroby je vyšší, než vliv stejného snížení hmotnosti dosaženého "přirozeným" zhubnutím.
    5.1. 11:46 asdfsdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Asi muze byt, ale taky bych se nedivil, kdyby snizeni chuti k jidlu vedlo stejne tak k "dam si par brambor se zeleninou co tady mam, nemam moc chut anyway" misto "tak objedname ten McHovnalds jako vzdycky, protoze je to takova pochoutka".
    Max avatar 6.1. 05:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Myslím si, že Trump není tak ovlivnitelný. Musk je asi kámoš, ale to je tak vše. Navíc Trump je také businessman stejně jako Musk, není to vyloženě politik. Takže tvá úvaha nedává moc smysl, resp. dává, pokud připustíme, že Trump je obchodník a tak USA vedou firmy, tedy Trump.

    Jinak nechápu, proč jsi vynechal nejdůležitější událost roku 2024? Tj. kauzu víčka.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.1. 21:00 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ja tuhle udalost nepostrehl... desne picoviny tam vymyslite...
    Max avatar 7.1. 01:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Četl jsi vůbec to vlákno, nebo jen plácáš? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.1. 13:29 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    cele vlakno jsem necetl, narizeni a kazdy ma k nemu nejaky nazor... me furt bavi jak cesi chteji zachranovat ocean pricemz lidi kteri na to maji dopad na to uplne serou... ja jenom cekam az v CR budete mit Ministerstvo pro ekologii mori a oceanu...
    7.1. 13:37 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    ja jenom cekam az v CR budete mit Ministerstvo pro ekologii mori a oceanu...

    Sice ne přímo ministerstvo, ale úředníky na to máme už roky, vzhledem k tomu, že jsme např. členy Mezinárodní velrybářské komise...

    Každý má právo na můj názor!
    Max avatar 7.1. 16:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Takže vlastně jsi nečetl nic, protože to není výmysl čechů :D. Navíc je to jen drobná výrobní úprava, která vesměs asi nic nestojí a zároveň to celkem dost věcí řeší. Jen kolem toho bylo obrovké halo od lidí jako ty. Jedna strana, podobně jako ty, že by se drobné problémy asi neměly vůbec řešit a mělo by se soustředit jen na ty velké a pak další, co předvádí, jak jsou totálně chromí lemplové, co neumí pít z lahve.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.1. 16:50 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    ...a zároveň to celkem dost věcí řeší.
    Jmenuj šest! Ne vážně, co to proboha řeší? Já se teda řadím do tý skupiny lidí, který to fakt děsně sere. A opravdu to není o pití z lahve (protože s tím žádnej problém překvapivě nemám).
    Max avatar 7.1. 17:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    A co tě na tom sere? Došlo ke změně ve výrobě s téměř nulovými náklady. Linkoval jsem tu thread, kde se to jasně vysvětluje, ale pokud fakt nechceš číst, nevidím důvod, jaký by mělo řešení to sem psá.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.1. 18:19 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Tož já bych si i počet, ale bez účtu to nende, zdá se.
    Max avatar 7.1. 18:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    V tom ti ale nijak nepomohu. Já mám účet dlouho, mj. sleduji vědce, doktory, lidi z IZS apod., spoustu zajímavých informací, komunitní korekce atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 7.1. 18:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    7.1. 18:25 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Maxi, me "desne picoviny tam vymyslite" nebylo mysleno na CR ale na EU. Me nevadi ty vicka ale ty priority ktere EU ma... resi se narizeni typu vicka (coz je legislativni proces pro cleny EU ktery stoji treba 200M EUR), pak se resi implementace toho narizeni (klidne dalsich 200M EUR), pak se resi jak kontrolovat a pokutovat (coz je dalsich klidne 200M EUR)... V situaci kdy v DE zaviraji VW fabriky, kdy DE ma nepracujicich 2M migrantu bez znalosti jazyka, kdy FR vynaklada skoro 60% prijmu na chod statu mi vicka opravdu neprijdou jako priorita pro EU. Proto rikam ze tam vymyslite desne picoviny...
    Max avatar 7.1. 18:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Bylo by zajímavé vědět, kolik to tak stálo. Takže sice nadhazuješ zajímavá čísla, ale asi úplně vycucaná. Kdyby někdo někde věděl o nějaké finanční analýze, tak sem s tím.
    Každopádně to nic nemění na tom, že víčka jsou nejčastější plast, co se kde povaluje, hlavně na plážích, když to vyvrhne moře, případně v útrobách různých ptáků, ryb apod., a to mj. i proto, že víčka jsou z jiného materiálu, než samotná lahev, plavou atd.
    Ale klidně si to bagatelizuj a prohlašuj to za pitchovinu. Mně to naopak přijde jako elegantní řešení, drobná úprava ve výrobním procesu, co podobné problémy dost minimalizuje.
    Jinak vážně nechápu, proč si myslíš, že víčka jsou nějaká priorita pro EU? To, že jeden z tisíců zákonů je ohledně víček, neznamená nějakou super prioritu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.1. 19:10 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ty cisla hadam z odmen pravniku na evropske urovni (2k EUR a vyse za hodinu prace). Takova analyza by byla zajimava... Takze rikas, ze kdyz evropa fixne vicka tak to ty ptaky a ryby na plazich zachrani po celem svete? Staci se podivat na bordel na plazi v asii a na plazi v EU... tedy krome reku a spanelu neznam narod v EU kde by byl bordel na plazi srovnatelny s asii... Ale jo, muzeme rict ze z tech tisicu zakonu je tenhle v podstate nezajimavy... resi se sice vicka ale neresi se treba spousta jinych veci... ve finale je to vzdy otazka priorit i u tech tisicu zakonu...
    Max avatar 7.1. 19:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Nic takového netvrdím, to mi podsouváš ty.
    Každopádně to neznamená, že se podobná věc nerozšíří dál i do asie, buď kvůli kopírování Evropy, nebo protože tam třeba budou stejné výrobní stroje, případně prostě Čína, která má ohledně ekologie taktéž dost ambiciozní plány.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.1. 11:38 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Každopádně to nic nemění na tom, že víčka jsou nejčastější plast, co se kde povaluje, hlavně na plážích, když to vyvrhne moře
    A kdo je do toho moře naházel? Kdyby se hromady víček povalovaly na Broumovsku, tak neřeknu ani popel, ale já opravdu nevěřím tomu, že nezanedbatelné procento Evropanů zahodí víčko do přírody, zatímco lahev pečlivě zrecykluje (protože to je problém jehož potenciální existenci by přidělaná víčka řešila).
    Fluttershy, yay! avatar 8.1. 12:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    nezanedbatelné procento Evropanů … lahev pečlivě zrecykluje

    Běžně lidé nic takového nerecyklují, toliko třídí a více či méně věří, že na sběr navazuje zpracovatelský řetězec, který recyklaci provede…

    Kdyby se hromady víček povalovaly na Broumovsku

    Pomohlo by skutečně přečíst si např. příslušné vlákno, tedy že odpad cestuje.

    To je odpověď i trollovi J, totiž na té pláži to zčásti vyplavuje moře, takže kde se odpad najde, je funkce proudění. Proti říčnímu proudu asi víčka moc plavat nebudou, aby se z moře dostala na Broumovsko, zato naopak…

    Ohledně zpracování odpadu tady byl (je) takový nešvar – vyvážet ho do třetích zemí třeba přes půl světa. To si tak odpad plave na lodi a občas šup! už je balík v moři. Jaké to bylo haló, když Čína dovoz plastového odpadu zakázala. Muselo se začít vyvážet jinam, nebo snad dokonce zpracovávat blíž.

    zahodí víčko do přírody, zatímco lahev pečlivě zrecyklujevytřídí

    Sebrat láhev a uklidit ji je pořád snazší, než sbírat lahve a víčka. A opět viz vlákno: historicky se totéž dělo s plechovkami.

    Hodně chodím pěšky a občas přitom uklízím právě tenhle bordel – není ho tady málo. Ale fakt se nehrabu v hrabance, abych ještě sbíral víčka.


    Nicméně blbé je, že se poměrově vynaloží tolik úsilí na témata jako víčka nebo uchošťoury ve srovnání se strukturálními problémy. Koneckonců průmyslu diskuze o nakládání se spotřebitelským odpadem náramně vyhovují (viz např. reklama Crying Indian).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.1. 14:45 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Sebrat láhev a uklidit ji je pořád snazší, než sbírat lahve a víčka.
    Tohle je ale jediný argument, který zde kdokoli uvedl, proč mít víčka součástí lahve. A já jsem vyjádřil názor, že jev, kdy někdo vyhodí do volné přírody víčko a lahev zvlášť je natolik řídký, aby se kvůli němu přijímala celounijní legislativa (jejíž praktické i ideologické důsledky mi navíc ztrpčují život).
    Fluttershy, yay! avatar 8.1. 15:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    někdo vyhodí do volné přírody víčko a lahev zvlášť je natolik řídký

    To je (úmyslně?) zavádějící formulace. Prakticky spíš víčko ztratí a případně se pak zbaví flašky, protože co s ní navíc bez víčka. Nebo víčko někam upadne při třídění (flaška se má sešlápnout, že), příp. dalším svozu, viz bordel kolem kontejnerů. A tak dále a tak podobně.

    aby se kvůli němu přijímala celounijní legislativa (jejíž praktické i ideologické důsledky mi navíc ztrpčují život)

    Spíš: je to taková drobnost, že je pozoruhodné leda to, jak přitahuje EU-bijce a další příznivce znečištění. Asi jako „pomazánkové máslo“ (levná průmyslová náhražka) nebo brčka (pravicovým extremistům najednou děsně leží na srdci zpřístupnění nápojů lidem s pohybovým postižením).

    Ale znovu, tyhle vášnivé debaty mi tentokrát naštěstí (dosud) unikly, zatímco o zásadních strukturálních tématech celkem ticho po pěšině.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.1. 16:03 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Prakticky spíš víčko ztratí ...
    Ježiš to je přeci úplně jedno! Moje myšlenka je založená na tom, že množství osamocených víček, která skončí v přírodě či na skládkách (bez ohledu na to, jak k tomu došlo) je příliš nízký na to aby vyžadoval podobné opatření (zejména v kontextu s jinými zdroji odpadů či znečištění). Hledat v tom nějakou ideologii je zhola zbytečné.
    Fluttershy, yay! avatar 8.1. 16:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024

    Přeložím:

    rad: množství osamocených víček, která skončí v přírodě či na skládkách je příliš nízký na to aby vyžadoval podobné opatření

    znamená

    rad: mně na tomhle znečištění nezáleží

    Hledat v tom nějakou ideologii je zhola zbytečné.

    To není nic jiného než ideologie, ryzí ideologie.


    Připomínám, že jde o detail v návrhu obalu. Že je to vůbec téma, ukazuje na neefektivitu ekonomického uspořádání – že to není naprostá samozřejmost při výrobě – a ideologický zájem z toho téma dělat.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.1. 16:39 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    ok
    Max avatar 8.1. 22:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    ... je natolik řídký...
    Protože to tvrdíš ty a ty pláže evidentně lžou :D. To je debata tohle.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.1. 16:25 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Souhlasím, že ta diskuze je absurdní. Ale domnívám se, že to dané primární tím, že si vzájemně nejsme ochotni rozumět.

    Úplně naposledy. Zkus se zamyslet nad tím, jakým způsobem dojde k redukci odpadu na té pláži (a kdekoli jinde) v důsledku toho nařízení. Jediná možnost je taková, že se eliminuje případ kdy část obalu skončí v tam kde má (zcela obecně) a část tam kde ne. A ilustroval jsem to případem, kdy někdo hodí lahev do koše a víčko do lesa, nicméně ten mechanizmus může být libovolný. A na závěr jsem vyslovil domněnku (vždycky jsem svůj postoj formuloval jako subjektivní), že množství odpadu, které tímto odstraníme je zanedbatelné (zejména v kontextu jiných zdrojů znečištění, které zůstávají vně tolik potřebné pozornosti, natož pak nějaké aktivity). Množství odpadu na plážích souvisí s tou zmíněnou četností jen velice málo, pokud vůbec, jelikož neznáme jeho původ a současně zda zbytek toho obalu byl řádně recyklován či se válí někde opodál.

    Já se o to téma nijak zvlášť nezajímám. Plastové obaly prakticky nekupuji a lahve vůbec ne (jenom mléko, a to jenom občas protože máme to štěstí, že máme vedle baráku kravím). Protože nejlepší je odpady vůbec nevytvářet. Mě na tom sere primárně to, že se tady vyvíjí úplně zbytečná aktivita ve jménu ochrany životního prostředí, která k deklarovanému cíli prakticky nepřispívá, místo toho aby se řešily tucty (vágní kvantifikátor, pozn. rad) jiných mnohem zásadnějších problémů se kterými se potýkáme.

    Ty jsi na začátku (a na to sem já reagoval) tvrdil, že to řeší 'spoustu' věcí. A já jsem měl upřímnou snahu dozvědět se jaké to jsou. Zatím jsme se shodli na jedné (že sbírat lahev a víčko zvlášť je opruz), o jejímž význam jsem si navíc dovolil pochybovat. Poznámka na závěr, kdybych já měl upravovat obaly (a i tak by to byl jeden z těch malichernějších problémů) zaměřil bych se na poměr velikosti obalu vůči množství produktu.
    Max avatar 9.1. 18:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    O téma se nezajímáš, obaly nekupuješ, číst odkazy nemůžeš, ale určitě je to zbytečný, protože je to podle tebe malicherný problém :D. To je super vysvětlení :D.
    Když je problém s X, tak zkus třeba toto: Dutch study on caps_Doppenrapport_EN_2017_DEF_small.pdf. K tomu je třeba připočítat, že ročně objem výroby roste, takže víc a víc.
    Protlačit malou úpravu ve výrobním procesu je ale prostě pro mnoho lidí evidentně big problém. To prostě nepochopím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1. 00:47 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Kámo, chápeš, že za bordel v móři rozhodně nemůžou v česku uržený víčka z petky? Za bordel v móři můžou dementní lidi co u toho móře bydlej a po staletí a generace jsou zvyklý veškerej bordel do toho moře spláchnout. To je celý. Bohuže ekologisti a autistický gréty jspu ještě debilnější protže chytaj psotník když viděj želvu dušenou plastem ze sixpacku a pak ten sixpack s tim plastem v jejich lídlu..a nedochází jim že ten plast tam pravděpodobně hodil nějakej potenciální migrant kterýmu je veškerá ekologie u jeho zádele... ..ale politici z toho maj politickej kapitál, páč dneska kdo nejvíc řve tak má slovo... A stokrát vyřvaná lež se tady stává pravdou.... Můžeme si gratulovat, že žijeme v orvelovi... jo a mimochodem přidělávat víčka z HDPE na PET láhve fakt smysl vůbec nedává...
    Max avatar 10.1. 08:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Problém jsou lidi, všichni. Se někdy podívej, jak to vypadá kolem cest.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1. 09:10 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    S tím, že problém jsou lidi souhlas - s tím, že všichni ani omylem

    Se někdy podívej, jak to vypadá kolem cest u nás a třeba v jižní Itálii, Srbsku, Řecku hlavně tam, kde nejsou turisti

    A podívej se na videa, jak se zachází s odpadem třeba v indii, peru a tak podobně - na ně se nehrabem ani s náskokem…

    Ale za globální oteplení pry můžou naše uchošťoury…
    Fluttershy, yay! avatar 10.1. 09:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    A podívej se na videa, jak se zachází s odpadem třeba v indii, peru a tak podobně - na ně se nehrabem ani s náskokem…

    Nebude to jen čistě náhodou souviset s odpadovou politikou?

    Ale za globální oteplení pry můžou naše uchošťoury…

    Říkal kdo?

    Mezitím naše uhlí (a spotřeba fosilií vůbec).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    10.1. 11:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    souviset s odpadovou politikou
    A tu dělá kdo - nedělají ji náhodou lidi co tam žijou?
    Říkal kdo?
    Tak můžou za vymírání želv? Monzunové deště na moravě? Přemnožení tlachapoudů v Norsku? Možná jsem to popletl
    Mezi tím naše uhlí
    Nebavíme se náhodou o (+- plastovém) odpadu?

    Fluttershy, yay! avatar 10.1. 11:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    souviset s odpadovou politikou
    A tu dělá kdo - nedělají ji náhodou lidi co tam žijou?

    Ne tak docela. Hele, i tady se to hodně zlepšilo díky té EU a modernizaci, takže vlastně jistým způsobem zvenčí.

    A naopak, když to v Neapoli řídí mafie, tak Tonda z předměstí s tím prd nadělá. Nebo když nějaký stát obvykle v „třetím světě“ podléhá structural adjustment programu, který mu nacpali konzultanti zvenčí, tak tam nemusí mít přidělené zdroje na zlepšování takových věcí.

    Nebavíme se náhodou o (+- plastovém) odpadu?

    Globální oteplení? IIRC na plasty jde sotva 10 % fosílií.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    10.1. 11:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ale za globální oteplení pry můžou naše uchošťoury…
    Tohle nechápu.

    Proč furt dávaj lidi do souvislosti víčka/uchošťoury s globální oteplováním? Vidim to snad v každý diskusi na tohle téma...
    10.1. 17:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ironie a nadsázka

    8.1. 16:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Nicméně blbé je, že se poměrově vynaloží tolik úsilí na témata jako víčka nebo uchošťoury ve srovnání se strukturálními problémy.
    To je dobrá poznámky, za mě je z toho ironická situace, kdy EU i anti-EU protestanti řeší blbost.

    Osobně jsem se rozhodl "kauzu víčka" víceméně ignorovat. Souhlasim, že to nejspíš je/byla blbina, která globální plastovou situaci hmatatelně nezlepší, na druhou stranu kdybych si mohl vybrat věci, které chci na EU změnit, víčka od PETek by nebyly nejspíš v top 10...
    8.1. 20:56 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Jenom taková drobná poznámka: v Německu (a myslím že i Francii) se nic neměnilo, lahve mají tato víčka již několik let. I když, je pravda že v ČR jsem viděl specielně debilně udělaná (a také specielně dobře udělaná). Holt specifický trh.
    10.1. 09:32 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Mě překvapuje, že si na tom zatím nikdo nezaložil business, třeba malé štípačky jako přívěšek na klíče. Když to tolik lidí štve, mohlo by se to dobře prodávat, ne? :)
    Glee avatar 7.1. 04:10 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ja tuhle udalost nepostrehl... desne picoviny tam vymyslite...

    Nojo, beres si do huby snad kazdej narod ci spolecenstvi (krasna to slova, ze), jenze my vsichni vime, ze ty jses ten, co napsal 71 Shades of Beavers. :-D :-D
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Max avatar 7.1. 11:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Tvl, co to máš za weby ve svých favorities? :DDD. A ještě se tím chlubí :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar 8.1. 01:41 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Tvl, co to máš za weby ve svých favorities? :DDD. A ještě se tím chlubí :D.

    Mohu prosim vedet, jak jsi se k takovemu divokemu zaveru dobral? ;-)
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    Max avatar 8.1. 09:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    To už neokecáš :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Glee avatar 9.1. 00:23 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    To už neokecáš :D
    Ale ja se nechystal ten tvuj proprietarni blob okecavat. :-)
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    7.1. 13:28 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Na rozdil od Valgrinda umim pracovat i s chlupatici... do huby si beru EU, rusko, slovensko, obcas picoviny z ceska a vetsinu muslimskeho sveta...
    Glee avatar 8.1. 01:49 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Na rozdil od Valgrinda umim pracovat i s chlupatici...

    Neumi... nechce... ja toho velkostatkare neznam, ale dva pletene svetry mezi nohama popravde taky nemusim. A neboj, prosel jsem si kdysi i tim, ale kdyz pristavas s osobakem, tak taky preferujes tarmac a ne houzevnatou dzungli, ze? ;-)

    do huby si beru EU, rusko, slovensko, obcas picoviny z ceska a vetsinu muslimskeho sveta...

    No vidis to, trochu osmirgluj ty desne vazne se tvarici nadsazky, koukni poradne i na tu svoji hostitelksou krajinu, no a pak bude vse jeste slunickovejsi. :-D
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    8.1. 10:12 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    ja toho velkostatkare neznam, ale dva pletene svetry mezi nohama popravde taky nemusim
    +1 Bobr je levicovy relikt stejne tak, jako je statni zdravotni pojisteni a penzi.
    Glee avatar 9.1. 00:30 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    +1 Bobr je levicovy relikt stejne tak, jako je statni zdravotni pojisteni a penzi.

    No zda se mi, zes mozna nepochopil ani ten priklad pristavaci plochy. ;-)

    Ale abych se drzel fauny, tak ja tu rozhodne neoroduju za total vyholeni za kazdou cenu, avsak aspon nejaka zakladni uprava by urco bejt mela. Pokud to bude tarmac a naky okrasny keriky okolo o ktere muzes laskovne zavadit, no tak proc ne. :-)
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    9.1. 10:58 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Reagoval jsem na to, co bylo v citaci. Landing strip jsem pochopil, tarmac jsem neznal ;-) Nemam rad ani prouzek, zadne takove, vypada to jako jako licous cisare Franze Josepha.
    Glee avatar 9.1. 14:52 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Nemam rad ani prouzek, zadne takove, vypada to jako jako licous cisare Franze Josepha.

    :-D :-D

    Beda ti, jak mi to tak jednou prijde!
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    9.1. 14:59 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    :-D
    9.1. 12:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Bobr je levicovy relikt
    Naopak, požadovat tělesné změny, které jsou v rozporu s biologickou přirozeností člověka je progresivní woke levičáctví. Pravicové je držet se biologické podstaty, přirozenosti a tradice.
    9.1. 14:16 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Ne, pravicove je vedet, co sam chci, a vybrat si na zaklade nabidky. Po nikom to nepozaduji. Pravicovy je volny trh a vzajemna shoda. Jinak uznavam, ze bobr sam o sobe neni levicovy, dobre, ale slusne zeny proste chodi oholene, to je axiom.
    10.1. 11:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    No tak já taky nejsem fanoušek ochlupení na těchto místech, co si budem, ale chápej, musim trochu potrollit lateralisty :)
    8.1. 10:10 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Do huby si berme jen vyholene. Bobr necht vyhyne.
    8.1. 18:14 abcd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Číslo 2025 je součtem prvních 9 krychlí: 1**3+2**3+3**3+4**3+5**3+6**3+7**3+8**3+9**3 = 2025. Taky je to hranaté číslo (čtverec - 45^2), což prý vyplývá z předchozího.

    Áno, vyplýva: 1^3+2^3+...+n^3 = (1+2+...+n)^2 = [n(n+1)/2]^2.
    9.1. 04:58 ZV
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024

    zdravím s novym godom:-) tak už aj ten ujo z Facebooku vraj prestane blokovať nepohodlných užívateľov a cenzureovať nevhodné názory

    len pripomínam, že som mala - pokiaľ ide o Rusko a Ukrajimu (proxy vojna a jej výsledky) po celý čas pravdu... vojna končí, ako sa dalo predpokladať a ak teraz niekto verejne hovorí, čo ju vyvolôalo, už sa mu ani nevyhrážajú udaním OČTK:-)

    9.1. 10:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    len pripomínam, že som mala - pokiaľ ide o Rusko a Ukrajimu (proxy vojna a jej výsledky) po celý čas pravdu...
    A tohle napíše člověk, který tady sebevědomě tvrdil několik dní/týdnů před invazí, že Rusko na Ukrajinu nezaútočí, a následně o pár měsíců později, že zaútočit muselo ... a nevidí v tom žádný problém.

    Tady nepomůže nic, to už lepší nebude.
    dnes 12:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohlédnutí za rokem 2024
    Jojo, loni bylo globální oteplování jak swiň. Nebýt takové vedro, mohlo být ještě hůř!
    Úroda ovoce v ČR loni kvůli silným jarním mrazům klesla v porovnání s průměrem předchozích pěti let o 65 procent na 48 058 tun ze 138 445 tun.
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-byznys-komodity-dluhopisy-uroda-ovoce-v-cesku-byla-loni-kvuli-mrazum-nejnizsi-za-100-let-267967

    To mi připomíná, jak byla před pár lety největší sucha za 500 let, a jen v Německu se ten rok při povodních utopilo 150 lidí. Jak to tam asi muselo vypadat když ta sucha nebyla :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.