O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Za situace, kdy je největším dlužníkem na zdravotním pojištění stát, anebo platí srandovní částky v porovnání s ostatními osobami, ten systém musí kleknout musí.A aby toho od státu nebylo málo, tak nařizuje pojišťovnám platit víc, než by mohly dostat, i kdyby jim nikdo nedlužil - kolik se vybere na zdravotním pojištění je jednoznačně dané součtem platů všech zaměstnaných.
Proč nemůže být ministr zdravotnictví ekonom?Protože ČSSD žádné ekonomy nemá. Nikdo se slušným ekonomickým vzděláním a zároveň zdravým rozumem by se k nim nemohl přidat (jediný ekonom ve vládě je Jahn a to je nestranník. A navíc kdykoliv něco navrhne, tak ho málem utlučou.)
 7.10.2005 18:24
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.10.2005 18:24
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        ZRUŠIT pojištovny! Vytvořit samostatný účet a každému člověku sebrat část(určité procento) platu a poslat na tento účet.A co asi je pojistovna? Jen a pouze byrokraticka sprava tohoto uctu. Je fakt ze dost prebujela, ale princip pojistovny neni nic jinyho nez spolecnej ucet kam vsichni platej a cerpa ten potrebny.
Soukromé lékaře nepodporovat. Ať jsou placni hlavně z kapes soukromých občanu. Kdo nechce soukromému lékaři platit tak ať maže do státní nemocnice. Bohatí dostanou privátní službu, ostatní státní službu.Na tohle uz snad ani nejde reagovat. Nemocnice se rusej, my mame nejbliz asi 15km. Proc bych mel jezdit tam, kdyz mame ve meste asi 7 lekaru? Dokazes si predstavit ten naval?
Vytvořit státní výrobnu léků... Pokud bude moct dostávat český občan státní léky dostane je 4x levněji než od komerčních firem. Typická ojebávka je třeba Proenzi. Velká reklama drahý lék (1000kč) a výrobní cena je tak 40kč, a účinek se dá srovnat s pojídáním gumových medvídků(to si fakt prdel nedělám).S medvidkama mas pravdu, ale "statni vyrobna leku" byla jestli se nepletu firma Leciva s.p., tedy nez ji koupil zrejme nadnarodni koncern zentiva. Mas silne anarchisticky nazor a ted bys najednou vytvarel statni podniky, neni to trochu proti tvemu presvedceni?
Snížit počet nemocnic. Nechat tak jednu na kraj(krom velkých mest). Polikliniky v podstatě zrušit. Kdo chce tak at si zařídí polikliniku jakou chce.Jednu na kraj???? Kolik mame kraju? Je to neco kolem 12, nevim presne. A kolik je ted nemocnic? No radove vic. To co pises je proste kravina na entou. A kdo by pak poskytoval zdravotni peci kdyz bys zrusil nemocnice. Nehlede an to ze bys je musel postavit znovu, protoze by byly potreba asi 10x vetsi.
Hotovo tečka. máte ještě někdo nějaký nápad jak ufinancovat zdravotnictví?!Vyhodit emmerovou na dlazbu a vsadit tam schopnyho ekonoma. Ja nejsem ekonom a nema smysl abych tady placal moje navrhy jak pivari v hospode. At uz tak nebo tak, rozhodne jinak nez to myslis ty, promin. Zdenek
 7.10.2005 09:24
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.10.2005 09:24
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        jedna pojištovna hospodaří s přebytkem 6miliard a VZP se díky duchodcům a studentům topí v dluzích?!Zrovna studenti patří mezi nejlukrativnější pojištěnce. Už pár let totiž existuje totální přerozdělení pojistného, takže sice se platí konkrétní pojišťovně, ale stát to stejně přerozdělí tak, že každé pojišťovně zbyde na pojištěnce stejně.
Vytvořit státní výrobnu léků.To je nápad, který nemá smysl. Jak známo, léky se dělí na originální (s platnou patentovou ochranou) a generické (po ochranné lhůtě patentu). V ceně generik se skutečně zohledňují prakticky jen výrobní náklady (proto jsou také poměrně levná), kdežto cena originálních léků obsahuje náklady na vývoj a testování - a tyto náklady jsou nemalé. Proto kdyby byla státní výrobna léků, buď by dělala jen generika (za cenu nepříliš odlišnou od té normální), nebo by musela koupit licence na originální léky. Pokud by ty licence vůbec získala, musela by za ně pořádně zaplatit. Proto by se cena těchto stejně nijak markantně nesnížila. Jasné?
máte ještě někdo nějaký nápad jak ufinancovat zdravotnictví?!Ano. Následující kroky:
 budu komentovat tvoje návhy:
1. přímá spoluúčas je blbost. Proč bych měl na něco připlácet když platím daně. je to dvojnásobné zdanění. Proč jednoduše nerozdělíme lékaře na státní a soukromé. U státních lekařů zadarmo u soukromých za prachy. Stát by měl garantovat základní péči bez žádných přikrášlujících hovadin. ponechat pouze soukromé pojištovny u kterých se mužeš pojistit a ty by se staraly o platby soukromým lekařů. Ječdnoduše oddělit soukromé lékaře od Státu. Vycházím z principu že lidí co má peníze je dost na to aby si zaplatili ošetření u soukromého lekaře.
2. s tímto bodem naprosto souhlasím.
3. blbost. toto je jenom přerozdělení, které zaměstnává uředního molocha. jednoduše by byli zdaněni pracující lidé a finance takto získané přesunuty do státního zdravotnictví. 
4. Souhlas. 
5. souhlas
6.souhlas
7. zajímavá myšlenka. bohužel to zavání nekalým vytváření zisku a odbývání léčby.
Ještě k tomu státnímu výrobci léků.... Já neuznávám patenty léků. Je to špinavý obchod. Léky by se měli vydávát pod "GPL". Aneb momentálné mají bohatí léků tři ... a v africe rejou ... v zemi.
A takovýto výrobce by vyráběl základní léky a dodával je zadarmo státním zdravotnim zařízení. Proč zadarmo? stejně by jste za ně zaplatili. tak proč se nechávat dvakrát třikrát zdanit....
budu komentovat tvoje návhy:
1. přímá spoluúčas je blbost. Proč bych měl na něco připlácet když platím daně. je to dvojnásobné zdanění. Proč jednoduše nerozdělíme lékaře na státní a soukromé. U státních lekařů zadarmo u soukromých za prachy. Stát by měl garantovat základní péči bez žádných přikrášlujících hovadin. ponechat pouze soukromé pojištovny u kterých se mužeš pojistit a ty by se staraly o platby soukromým lekařů. Ječdnoduše oddělit soukromé lékaře od Státu. Vycházím z principu že lidí co má peníze je dost na to aby si zaplatili ošetření u soukromého lekaře.
2. s tímto bodem naprosto souhlasím.
3. blbost. toto je jenom přerozdělení, které zaměstnává uředního molocha. jednoduše by byli zdaněni pracující lidé a finance takto získané přesunuty do státního zdravotnictví. 
4. Souhlas. 
5. souhlas
6.souhlas
7. zajímavá myšlenka. bohužel to zavání nekalým vytváření zisku a odbývání léčby.
Ještě k tomu státnímu výrobci léků.... Já neuznávám patenty léků. Je to špinavý obchod. Léky by se měli vydávát pod "GPL". Aneb momentálné mají bohatí léků tři ... a v africe rejou ... v zemi.
A takovýto výrobce by vyráběl základní léky a dodával je zadarmo státním zdravotnim zařízení. Proč zadarmo? stejně by jste za ně zaplatili. tak proč se nechávat dvakrát třikrát zdanit....  
             7.10.2005 13:42
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.10.2005 13:42
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Proč bych měl na něco připlácet když platím daně.Proč? Protože zdraví je věc konkrétního člověka, není to (jak bylo kdysi) národní zdraví. Kdo žije zdravě (přiměřeně sportuje, nepřejídá se, nekouří, jí dost zeleniny apod.), ten na tom vydělá. Kdo se láduje bůčkem, zapíjí to ležáky, sedí pořád na zadku u televize nebo v hospodě, zeleniny se netkne, pálí jednu od druhé atd. prostě ponese část nákladů navíc. Proč mají ti, kdo o se své zdraví starají, platin na ty nezodpovědné? Totéž lečba. Je rozdíl, když někdo přijde do ordinace, a "doktore starej se - chci bejt zdravej", anebo když s lékařem plně spolupracuje, navrhuje řešení, upravuje svůj režim atd. I pro toto by byla přímá spoluúčast zpětnou vazbou.
bohužel to zavání nekalým vytváření zisku a odbývání léčby.Ideální řešení není. Paušální platby = nezájem o pacienty (kvantitativní i kvalitativní), výkonový systém = honba za výkony, provádění (nebo pouze vykazování) nadbytečných zákroků, hospitalizační paušály = zbytečná hospitalizace již vyléčených lidí (a s tím falešná potřeba většího počtu lůžek), DRG = riziko nedoléčení nebo odbytí.
Já neuznávám patenty léků. Je to špinavý obchod.Problém je v tom, že vývoj průměrného léku trvá 5-20 let. Pak ještě dalších cca 3-5 let klinických testů. To všechno někdo musí zaplatit a tedy chce, aby se mu to pak vrátilo. Nikdo se nepustí do vývoje, ze kterého se mu nevrátí peníze. To by se to muselo (celosvětově) platit kompletně z veřejných prostředků. U něčeho se tak samozřejmě děje, ale pokud by se na to skutečně najelo, mám obavy, že by počet nově vyvinutých léků rapidně poklesl. Byrokraté rozdělující peníze by totiž nebyli schopni podpořit přesně to, co je nadějné - takže by se obrovsky plýtvalo a výsledky bídné.
 7.10.2005 15:26
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.10.2005 15:26
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         7.10.2005 18:28
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.10.2005 18:28
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                