abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:11 | Komunita

    Vývojáři open source operačního systému ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows, se na síti 𝕏 pochlubili, že ReactOS zvládne počítačovou hru Half-Life.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Apple container dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o open source nástroj pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS postavený nad containerization. Napsaný je v programovacím jazyce Swift a optimalizovaný pro Apple silicon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-06 aneb Eclipse 4.40. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 15:44 | Zajímavý software

    Asterinas (GitHub) je v Rustu napsané jádro operačního systému poskytující s jádrem Linux kompatibilní ABI. Vydána byla verze 0.18.0. První distribucí postavenou nad jádrem Asterinas je Asterinas NixOS. Nejedná se o oficiální projekt NixOS a nemá nic společného s NixOS Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.6. 13:22 | Zajímavý článek

    Podrobně byla rozebrána kritická zranitelnost v nf_tables (CVE-2026-23111). Další lokální eskalace práv na Linuxu. V upstreamu byla zranitelnost již v únoru opravena. Ve zdrojovém kódu stačilo odstranit 1 vykřičník.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.6. 12:11 | Nová verze

    Evropská komise (EK) nařídila americké společnosti Meta, že musí znovu umožnit bezplatný přístup konkurenčním obecně zaměřeným asistentům umělé inteligence (AI) k WhatsAppu a tento přístup musí zachovat až do ukončení antimonopolního šetření. Opatření je dočasné a má zabránit vážnému a nevratnému poškození konkurence na rychle rostoucím trhu s obecnými AI asistenty. Meta uvedla, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    10.6. 11:44 | IT novinky

    Společnost Anthropic představila AI modely Claude Fable 5 a Claude Mythos 5. Claude Fable 5 je první model třídy Mythos určený pro běžné použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.24.0, tj. první z nové řady 3.24, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.6. 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři v Rustu napsaného mikrokernelového unixového operačního systému Redox OS (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za květen. Vypíchnout lze nový scheduler EEVDF nebo port desktopového prostředí Xfce na Redox OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1879 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník



    Vložit další komentář
    21.1.2006 13:42 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    Skutecne ten vyhledavac bude financovan ze statnich penez? Muzete poslouzit nejakym odkazem? Ja jsem tedy slysel neco jineho...
    Luk avatar 21.1.2006 14:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    Ano, píší o tom např. tady nebo tady.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.1.2006 14:24 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    Ehm, no ale z toho vyplyva, ze to bude bezna spoluprace statniho a soukromeho sektoru, ktera se deje vsude na svete, USA nevyjimaje. Opravdu nechapu co vam na tom vadi, google potrebuje ve vyhledavani konkurenci jako sul.
    Luk avatar 21.1.2006 16:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    No to je opravdu výborný nápad, budovat konkurenci pomocí dotací. Hlavně v takovém oboru, kde není nijak omezen vstup na trh (což třeba pro dopravní letadla neplatí). Šílenější nápady se málokdy vidí :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.1.2006 22:02 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    No to je opravdu výborný nápad, budovat konkurenci pomocí dotací.

    Vitame prave dopadnuvsi navstevniky z Mesice a s radosti jim sdelujeme, ze toto neni nic noveho ani neobvykleho.

    Mimochodem, cim principialne vyjimecnym je omezen vstup na trh s dopravnimi letadly?

    Luk avatar 22.1.2006 00:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    Vitame prave dopadnuvsi navstevniky z Mesice a s radosti jim sdelujeme, ze toto neni nic noveho ani neobvykleho.
    Není to nové ani neobvyklé, ale to ještě neznamená, že je to správné.
    Mimochodem, cim principialne vyjimecnym je omezen vstup na trh s dopravnimi letadly?
    Přísnými pravidly a velice náročným schvalovacím procesem, kterým musí každý vyráběný stroj projít. Schvalování automobilů (které je také komplikované) je v porovnání s tím procházka růžovou zahradou. A i když letadlo získá homologaci, ještě to nic neznamená - za pár let se pravidla přitvrdí a bude se schvalovat znovu (resp. to, čeho se zpřísnění týká). Protože tato pravidla určují vlády (resp. jimi řízené orgány), lze pochopit, že se mohou výrobcům snažit pomoci vyrovnat se s omezeními, která na ně dopadají (a odolat tak zahraniční konkurenci).

    To ovšem vůbec neznamená, že bych dotace výrobcům letadel schvaloval. Jen jsou ty dotace trochu pochopitelnější, protože než lze vůbec prodat první letadlo (nebo nějaké nově vyvinuté), trvá několik let, než skončí schvalovací řízení. U internetových služeb se nic takového nekoná, službu lze kdykoliv spustit - administrativní překážky nejsou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.1.2006 14:12 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    Ano, je potreba prestat dotovat jakekoliv alespon sebemene smysluplne veci a penize rozdelit na podporach nepracujicim, pristehovalcum a duchodcum.
    stativ avatar 21.1.2006 14:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    A na podporu Blenderu ;-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    JiK avatar 21.1.2006 14:27 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    Kdyz nastavime system tak aby podporoval line, zmetky, flakace, nezamestnane a praci-se-vyhybajici, trebas skvelyma podporama, bezplatnym zdravotnictvym a skolstvym (pro ty co nepracuji a tudiz neplati dane je oboji skutecne 'zdarma') na ukor tech co tvrde pracuji, snazi se neco vybudovat a zlepsit sve postaveni a svou kvalifikaci, nebude pak prirozene, ze se zvetsi prave ta podporovana skupina?

    Ze, je-li proste vyhodnejsi brat davky a flakat se nez pracovat a platit krvave dane, budou lidi prirozene tihnout k tomu brat ty davky...?

    Kdyz nastavime pravidla aby podporovala pracovite, pilne a uspesne, budou se vsichni sami chtit a snazit stat tema uspesnejsima.

    Jak rikal Masaryk: "Nebat se a nekrast!"

    vencour avatar 21.1.2006 15:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač

    Při současné systému politiky a 4 letém koloběhu voleb asi nebude snadné prosadit změnu. Lepší je vézt se a čekat, než padnem na ústa (?).

    Tj. nevim, jak to udělat jen z přesvědčení, jak tohle vsvětlit lidem, že by měli myslet dál, než na rok dopředu.

    Je to jako hniloba, to plácání se v životě bez práce. Při pokusu o nějaké řešení se začne řvát, že se porušuje lidskost, že oni mají právo ... houby mají ... každý organismus by se měl bránit proti degeneraci. Jenže buňky nemají demokracii a nemůžou remcat proti čemukoli. Lidi jo.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 21.1.2006 16:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    Všechno špatně. Je potřeba především snížit daně. A pokud rozdělovat peníze, tak především na:
    1. zlepšení komunikace státu a občana (zveřejňování více informací, zlepšení technickým možností komunikace atd.)
    2. provedení důchodové reformy
    3. opravy infrastruktury, která je v majetku státu
    4. podporu vzdělávání
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.1.2006 11:43 barney
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač

    hmm, staci sa pozriet na slovensko :-))

    znizili sa davky ... a hned ma socialista fico aj ta jeho druzina 30%tnu podporu

    to je vsak dlha politicka debata, ktorej sa zucasnit nemienim, pretoze tomu nerozumiem a pocit, ze "modra je dobra" je len moj vlastny :-)))

    22.1.2006 12:39 Kero | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    >znizili sa davky ... a hned ma socialista fico aj ta jeho druzina 30%tnu podporu
    ...a pokud si spravne pamatuji, nezamestnanost z 27 na 15 procent.
    Jsem odpůrcem GPL, ale ne odpůrce svobodného softwaru. Jen software pod MIT licencí je opravdu svobodný.
    21.1.2006 16:45 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    diskuze na podobne tema, dokonce na ni maji odkaz na hlavni strane. Asi se jim splnil sen.
    Luk avatar 21.1.2006 16:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Evropský vyhledávač
    Obávám se, že nikoli. Quaero téměř jistě nebude open-source technologií, což vyvozuji jak ze souboru zúčastněných firem (nemá takhle náhodou Thomson něco společného s MP3? ;-)), tak i z dalších uvedených informací (hlavně těch o licencování). Takže jisté společné znaky tu jsou, ale tipuji to na ryze komerční projekt.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.1.2006 20:14 kar
    Rozbalit Rozbalit vše Google
    Google možná jede na Linuxu, ale jinak bys tajnůstkářštější firmu těžko pohledal. Ani po všemožných protestech -- dokonce ani po slibech, že to zveřejní -- nebyl kupříkladu schopen/ochoten zveřejnit kritéria pro zařazení zpravodajského zdroje do Google News.
    Luk avatar 21.1.2006 20:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google
    O to tu ale vůbec nejde. Jen tvrdím, že se v případě Quaera pravděpodobně nebude jednat o open-source řešení (v tom smyslu, v jakém se o něm hovoří na Linuxsoftu).

    Jinak tajnůstkaření Googlu jen svědčí o tom, o jak lukrativní záležitost se jedná. Tím spíš není důvod do toho pumpovat veřejné peníze.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.