abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.3. 15:22 | IT novinky

    Eric Lengyel dobrovolně uvolnil jako volné dílo svůj patentovaný algoritmus Slug. Algoritmus vykresluje text a vektorovou grafiku na GPU přímo z dat Bézierových křivek, aniž by využíval texturové mapy obsahující jakékoli předem vypočítané nebo uložené obrázky a počítá přesné pokrytí pro ostré a škálovatelné zobrazení písma, referenční ukázka implementace v HLSL shaderech je na GitHubu. Slug je volným dílem od 17. března letošního

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    21.3. 15:11 | Zajímavý projekt

    Sashiko (GitHub) je open source automatizovaný systém pro revizi kódu linuxového jádra. Monitoruje veřejné mailing listy a hodnotí navrhované změny pomocí umělé inteligence. Výpočetní zdroje a LLM tokeny poskytuje Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    21.3. 04:44 | Zajímavý software

    Cambalache, tj. RAD (rapid application development) nástroj pro GTK 4 a GTK 3, dospěl po pěti letech vývoje do verze 1.0. Instalovat jej lze i z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.3. 14:55 | Nová verze

    KiCad (Wikipedie), sada svobodných softwarových nástrojů pro počítačový návrh elektronických zařízení (EDA), byl vydán v nové major verzi 10.0.0 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.3. 13:22 | IT novinky

    Letošní Turingovou cenu (2025 ACM A.M. Turing Award, Nobelova cena informatiky) získali Charles H. Bennett a Gilles Brassard za základní přínosy do oboru kvantové informatiky, které převrátily pojetí bezpečné neprolomitelné komunikace a výpočetní techniky. Jejich protokol BB84 z roku 1984 umožnil fyzikálně zaručený bezpečný přenos šifrovacích klíčů, zatímco jejich práce o kvantové teleportaci položila teoretické základy pro budoucí kvantový internet. Jejich práce spojila fyziku s informatikou a ovlivnila celou generaci vědců.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    20.3. 04:44 | Zajímavý článek

    Firefox 149 dostupný od 24. března přinese bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně (s CZ a SK se zatím nepočítá) a zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view). Firefox Labs 149 umožní přidat poznámky k panelům (tab notes, videoukázka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.3. 00:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.9 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 146. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1134 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.9.2011 23:09 John Hartigun | blog: Jeden z nejhorších blogů na abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    "a v neposlední řadě také Českým drahám za delší povození, než které jsem si zaplatil"

    :-D
    Nothing sucks more than the moment during an argument, when you realize that you are wrong.
    Luk avatar 20.9.2011 00:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    No, nevyšlo to napoprvé, tak se vrátíme, zkusíme tu výhybku přehodit znovu a snad už to pak vyjde :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Rezza avatar 20.9.2011 09:14 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Tak nastesti to utahovani sroubu nebylo takove, jak jsem cekal a vlastne se ty tehdejsi utoky presly vicemene bez povsimnuti. Ja tam osobne vidim mensi povyskoceni bohuzel v neustalem trendu, ktery zacal davno pred tim. Ted jsem cetl zajimavy nazor - ze vlastne lidi se prestali techto utoku bat, proste je berou jako beznou soucast zivota, ze se obcas stane. A tim ty utoky vlastne nemaji smysl, pac je to vicemene psychologicka valka, ktera nakonec mela minimalni vliv.
    20.9.2011 10:10 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    to je možné - ale je tady ještě jedna myšlenka

    - lidi se sice přestali bát útoků a berou je jako součást života, ale možná by se útoky stupňovaly a bylo jich čím dál víc kdyby se některé nepopulární kroky neudělaly (konspirátoři do mě) a pak by to lidem samozřejmě vadilo
    belisarivs avatar 20.9.2011 09:59 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Ty vole, jaci exoti.

    Kdo je kdo?
    IRC is just multiplayer notepad.
    20.9.2011 10:05 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Jak bych tipnul že ten plešatej je tvůrce Lynxu. :-)
    20.9.2011 10:19 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Lynxu nebo linksu?
    Luk avatar 20.9.2011 12:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Ne, to je člověk, který má vlastní měnu. Bohužel v hospodě ji zatím nepřijímají, tak musel v plné kapse té své měny najít i nějaké koruny.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    belisarivs avatar 20.9.2011 16:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Ne, to je člověk, který má vlastní měnu.
    A ma ji krytou letosnim valasskym senem, ne?
    IRC is just multiplayer notepad.
    Luk avatar 20.9.2011 16:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Ne, ale je víceúčelová.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bystroushaak avatar 20.9.2011 16:16 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Vypadá jako Shaddack.
    20.9.2011 19:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Hohó, hardcore :-D.
    Bystroushaak avatar 20.9.2011 19:18 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Jj, působí jako sympaťák :)
    20.9.2011 15:44 Mrkva.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Exoti? No dovol!
    20.9.2011 13:58 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Klika, že tam už místo starouše mají plzeň
    belisarivs avatar 20.9.2011 16:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Eurolager jako Eurolager, ne?
    IRC is just multiplayer notepad.
    20.9.2011 15:54 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    já myslím že je to bravurní přehlídka asociálně vyhlížejících geeků. a přitom to můžou bejt fajn kucí.
    belisarivs avatar 20.9.2011 16:17 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Kdybych vedel kdo je kdo, tak bych mohl posoudit. Ikdyz, Mrkva uz se ozval, tak asi v te tlupe nekde bude.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Luk avatar 20.9.2011 16:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Kdybych vedel kdo je kdo, tak bych mohl posoudit.
    Lepší nevědět. Mimochodem je tam jeden vrcholový politik, byť z mimoparlamentní strany (ne, ČPS to není, byť se její místopředseda jednoho takového srazu v minulosti účastnil).

    Jediný, kdo tam není nikde vidět, jsem já. To proto, že jsem cvakal spoušť na foťáku a svůj ksicht jsem do záběru nenastrčil. Ale fotilo tam víc lidí, takže předpokládám, že se ty fotky taky někde objeví.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bystroushaak avatar 20.9.2011 17:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Ale fotilo tam víc lidí, takže předpokládám, že se ty fotky taky někde objeví.
    V archivech BIS? :D
    Luk avatar 20.9.2011 17:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Tam nepochybně ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    michich avatar 21.9.2011 11:19 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Je to Martin Pánek ze Svobodných?
    Luk avatar 21.9.2011 13:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Je mu podobný? ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.9.2011 15:32 otecko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    To bude on, jako jedinej tam totiz vypada "normalne" :-)
    20.9.2011 21:59 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Pokud teroristé, jak je jim připisováno, stojí proti našim hodnotám a snaží se zničit náš způsob života, tak nezbývá než konstatovat, že před deseti lety vyhráli na celé čáře a první akci na území Států jsme jim rádi sami dali více, než o čem kdy mohl ten nejodvážnější z nich snít.

    Tedy pokud za naše hodnoty a způsob života nepovažujeme prostý konzum, jak se někdy zdá z hlášek, které za nějvětší zločin bolševika považují nedostatek banánů. Ten si hajíme a dáme jen přes naše mrtvoly.
    Petr Tomášek avatar 24.9.2011 16:01 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Pokud teroristé, jak je jim připisováno, stojí proti našim hodnotám a snaží se zničit náš způsob života, tak nezbývá než konstatovat, že před deseti lety vyhráli na celé čáře a první akci na území Států jsme jim rádi sami dali více, než o čem kdy mohl ten nejodvážnější z nich snít.
    Jenže ono proti teroristům prakticky nejde vyhrát.

    Buď se proti tomu nebude dostatečně dělat a pak to bude vypadat hůř, než v Iráku před pár lety; nebo se proti tomu dělat bude, ale tím pádem je konec s otevřenou společností.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    26.9.2011 07:52 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Žvásty debílku. Bohatě stačí současné zákony, nadále nevměšování se do cizích zemí, starání se sami o sebe a udržování sociální rovnováhyve spolčnosti... Jenže mezi námi žijí i tací, jako jsi ty, kteří mají v hlavě o kolečko méně a tito postižení holt niky nepochopí oč tu jde... Bohužel lidi jako ty chodí k volbám a volí... Což je k pláči.... :-(
    Petr Tomášek avatar 26.9.2011 10:47 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Žvásty debílku.
    Teda, ty máš v hlavě pěkně nasráno.
    Bohatě stačí současné zákony,
    Tak mě řekni, jak zastaví „současné zákony“ teroristu, který si dá bombu do žaludku...
    nadále nevměšování se do cizích zemí, starání se sami o sebe
    To jsou kecy, islamisti chtějí islamizovat svět a budou to dělal se všemi dostupnými prostředky. Takže když se odtam západ stáhne, tak to bude mít jenom za důsledek, že se ještě rychleji budou snažit se rozlízt po světě.
    a udržování sociální rovnováhyve spolčnosti...
    A to s terorismem jako souvisí jak? Vůbec nijak.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    26.9.2011 12:12 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    muhehe, ty jsi zábavnej! :-))) to si vymyslel sám a nebo ti to někdo nakukal! :-)))) Ještě můžeš povykládat tu o karkulce a vlkovi. :-)
    Petr Tomášek avatar 26.9.2011 13:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Jasně, ještě mi začni vyprávět, že nikdy žádný terorista neexistoval a že muslimové nikdy nevedli „svaté války“... hahaha!

    Jinak, stačí sledovat např. tohle, nebo tadyto, nebo tutoj, aby člověk zřetelně viděl, jak se věci mají...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    26.9.2011 21:16 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Jo a ty my začni povídat pohádku o tom jak je náš západní svět humanistický, pacifistický, mírumilovný. Jo a taky tu pověz tu o ropě! :-)))) Ty máš rád pohádky viď. :-))))
    Petr Tomášek avatar 27.9.2011 16:12 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Já myslel, že pohádky o ropě (a o tom, jak údajně kvůli ní USA dělají to, č ono) jsou záležitostí levičáckých bezmozků, jako jsi ty...

    A jinak jo, v porovnání s islámským světem je západ skutečně (až přehnaně a nesmyslně) humanistický a pacifistický...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    28.9.2011 12:49 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    To nemá cenu.... :-(
    20.9.2011 22:11 Někdo jiný | skóre: 18 | blog: Někde jinde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    bambas avatar 21.9.2011 08:01 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    ty vole, kdo to fotil? Bych mu pazoury urazil a fotak schoval.
    Luk avatar 21.9.2011 13:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 let utahování šroubů
    Můžeš začít ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.