abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:11 | IT novinky

    Nový ovladač Steam Controller jde do prodeje 4. května. Cena je 99 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Komunita

    Greg Kroah-Hartman začal používat AI asistenta pojmenovaného gkh_clanker_t1000. V commitech se objevuje "Assisted-by: gkh_clanker_t1000". Na social.kernel.org publikoval jeho fotografii. Jedná se o Framework Desktop s AMD Ryzen AI Max a lokální LLM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.10 bude Stonking Stingray (úžasný rejnok).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.4. 22:22 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.3.0. S experimentální podporou FLTK 1.4. S příkazem dilloc pro ovládání prohlížeče z příkazové řádky. Vývoj prohlížeče se přesunul z GitHubu na vlastní doménu dillo-browser.org (Git).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.4. 21:55 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Vývojáři v přehledu vypíchli vylepšenou instalaci, podporu senzoru okolního světla, úsporu energie, opravy Bluetooth nebo zlepšení audia. Vývoj lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.4. 04:00 | Nová verze

    raylib (Wikipedie), tj. multiplatformní open-source knihovna pro vývoj grafických aplikací a her, byla vydána ve verzi 6.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 18:33 | IT novinky

    Nové verze AI modelů. Společnost OpenAI představila GPT‑5.5. Společnost DeepSeek představila DeepSeek V4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 15:33 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 164 (pdf) a Hello World 29 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 04:44 | Komunita

    Bylo oznámeno, že webový prohlížeč Opera GX zaměřený na hráče počítačových her je už také na Flathubu and Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:11 | IT novinky

    Akcionáři americké mediální společnosti Warner Bros. Discovery dnes schválili převzetí firmy konkurentem Paramount Skydance za zhruba 110 miliard dolarů (téměř 2,3 bilionu Kč). Firmy se na spojení dohodly v únoru. O část společnosti Warner Bros. Discovery dříve usilovala rovněž streamovací platforma Netflix, se svou nabídkou však neuspěla. Transakci ještě budou schvalovat regulační orgány, a to nejen ve Spojených státech, ale také

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1438 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    30.1.2010 19:00 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    no, teda nezkoušel jsem to, ale jak tak na to koukám, tak co Ti brání zcela zprostě z první rovnice vyjádřit a do druhé dosadit?
    30.1.2010 19:03 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    jo, tak je to tak.
    30.1.2010 19:05 kaiwas | blog: kaiwasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    a mohl bys mi to prosim nejak vyoslit? to jako z tej prvni rovnice odectu g2(x)e-2x abych ho dostal napravo a pak to vydelim e-x, a tu pravou stranu pak dosadim za g1(x) do tej druhej rovnice?
    30.1.2010 19:09 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    jo, přesně tak.
    Vojtěch Trefný avatar 30.1.2010 19:07 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    A ty čárky to jsou derivace nebo jak?
    30.1.2010 19:09 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    ať je to co je to, na výsledek to nemá vliv.
    30.1.2010 19:10 kaiwas | blog: kaiwasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    jo to sou derivace
    30.1.2010 19:20 woz | skóre: 2 | blog: Niekde_je_chyba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    ... jak se to jmenuje ...
    Sústava diferenciálnych rovníc prvého rádu (?) ;-)
    30.1.2010 19:33 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Konkretne tato sustava sa pocita spamati :-) Silno odporucam zacat scitanim oboch riadkov dokopy, cim z toho lahko vyjde, co je to g2'. A dosadenim do 1. riadku zase lahko vyjde g1'.

    Vyzera to ako diferencialne rovnice, ale ak ani vysledok samotny ich neintegruje a uspokojuje sa s g1' a g2', tak je uplne jedno co to je, ako spravne podotkol kolega nadomnou.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    30.1.2010 20:16 richie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Ja som si to vypocital najprv scitavacou metodou, ale pri g1 mi vychádza v menovateli e na 3x
    30.1.2010 20:21 richie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Pardon v čitateli
    31.1.2010 00:59 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Tie vysledky su tam spravne. Asi mas problem s upravou zapornych exponentov.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    31.1.2010 09:52 kaiwas | blog: kaiwasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    co to je sčítávací metoda?
    30.1.2010 21:32 Sova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Pro obe dve ODR se pouzije metoda separace promennych, pak substituce.

    U prvni ODR sub. bude t = exp(x) + 1, Vysledek: g_1(x) = ln( 1+exp(x) ) + C

    U druhe ODR sub. bude t = exp(x)

    Vysledek: g_2(x) = -exp(x) + ln( 1+exp(x) ) + C
    31.1.2010 00:36 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Aneb děláme VŠ s abclinuxu.cz ;-)
    31.1.2010 03:05 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Nejsem sice matematik, ale podle mého názoru se nejedná o ODR, protože tam nikde nefigurují ZÁROVEŇ funkce a její nějaká derivace. Podle mého názoru se jedná jen a pouze o systém dvou rovnic.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    31.1.2010 11:02 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Rovnice

    g' = zadaná funkce

    je ODR se separovanými proměnnými, která se (triviálně) řeší integrací obou stran.
    31.1.2010 11:19 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic

     

    g' = zadaná funkce

     

    ovšem, dovolím si upozornit, že zde je:

     

    g' = žádaná funkce

     

    31.1.2010 11:44 Sova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Tak tomu co jste napsal vubec nerozumim. Tazatel se pta na reseni soustavy, bohuzel nerekl ale jakou. Z obrazku odvozuji, ze se jedna o soustavu dvou ODR pro dve nezname funkce g_1, g_2. Nebot kdyby g' neznacilo derivaci funkce g, tak se jedna o soustavu dvou rovnic pro dve nezname funkce g'_1, g'_2 jejiz reseni je na obrazku uvedne.
    31.1.2010 12:01 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    ano, tazatel se neptal "jaké je řešení" ale "jak dojít k řešení, které je uvedené na obrázku pod soustavou rovnic". Ledaže bych se opravdu škaredě spletl.
    31.1.2010 12:43 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Pokud je ta věc ve spodní části obrázku řešení, tak se k němu dojde Gaussovou eliminací.

    Většina lidí to ovšem nejspíš coby řešení nechápe, protože to zadání vypadá jako soustava ODR, a v tom případě ta věc ve spodní části obrázku představuje jen první krok řešení.
    31.1.2010 12:40 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Já tedy nemohu mluvit za tazatele, který se navíc vyjadřuje trochu zmateně. Ovšem ten obrázek vypadá jako zadání a první krok řešení (separace) soustavy lineárních ODE. Druhý krok by byla ta integrace. V tom případě jsou ty pravé strany funkce aritmeticky vypočtené ze zadaných funkcí, tj. de facto zadané funkce. Pokud má ale tazatel coby hlavní problém řešení soustavy dvou lineárních rovnic, tak ty pravé strany jsou řešení...
    31.1.2010 19:16 robertK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Spis variace konstant pro LDR druheho radu s konstantnimi koeficienty
    31.1.2010 12:51 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Formálně to soustava diferenciálních rovnic je, ale z praktického hlediska je to samozřejmě jen prachsprostá soustava dvou lineárních rovnich o dvou neznámých, doplněná o nutnost výsledek nakonec ještě zintegrovat.
    31.1.2010 19:15 robertK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    A da se vyresit Cramerovym pravidlem.

    Mimochodem, vypada to jako mezivysledek z variace konstant pro reseni LDR druheho radu. Jestli jo, tak zkuste online resic takovych rovnic na mendelu - zobrazuje se i postup.
    31.1.2010 20:37 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    A da se vyresit Cramerovym pravidlem.

    To sice dá, ale není to trochu overkill? :-)

    31.1.2010 19:19 robertK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomoc se soustavou rovnic
    Lepsi misto pro dotaz nez abclinuxu v tomto pripade bude matweb.cz

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.