Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Knihovní malloc() je pěkně obecný (thread-safe a kdo ví, co všechno ještě), ale rychlostí opravdu neoplývá, zvlášť při alokování maličkých bloků (ostatně paměťový overhead jednoho pointeru na alokovaný blok také není zanedbatelný).
V takovémhle případě je nejrychlejší napsat si alokátor vlastní, který ví o tom, že alokujete pořád stejné bloky (to sice není obecně pravda, ale pokud program alokuje spoustu bloků, jsou skoro vždy několika málo různých velikostí). Pěkným příkladem je třeba SLAB alokator použitý v kernelu.
Tím určitě nechci pány popeláře zatracovat, ono programování s garbage collectorem je opravdu příjemné a návykové, ale určitě bych to nedělal kvůli výkonu...
#include <gc/gc.h>
#include <stdlib.h>
#define MAX_ALLOCATIONS (416660)
#define USE_GC
#ifdef USE_GC
#define ALLOC(x) (GC_MALLOC_ATOMIC(x))
#define FREE(x) {}
#endif
#ifdef USE_GLIBC
#define ALLOC(x) (malloc(x))
#define FREE(x) free(x)
#endif
#ifdef USE_LEAVE_ALLOCATED
#define ALLOC(x) (malloc(x))
#define FREE(x) {}
#endif
int main(int argc, char **argv)
{
unsigned long i;
unsigned long result;
for (i = 0; i < MAX_ALLOCATIONS; i++) {
int * a = ALLOC(3000*sizeof(unsigned long));
*a = i * 2;
result += *a;
FREE(a);
}
return 0;
}
Tiskni
Sdílej: