abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:00 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie) prostřednictvím svého fondu Sovereign Tech Fund podpoří KDE částkou 1 285 200 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:55 | IT novinky

    Google na včerejší akci The Android Show | I/O Edition 2026 (YouTube) představil celou řadu novinek: Gemini Intelligence, notebooky Googlebook, novou generaci Android Auto, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | IT novinky

    Evropská komise by do léta mohla předložit návrh normy omezující používání sociálních sítí dětmi v zájmu jejich bezpečí na internetu. Prohlásila to včera předsedkyně EK Ursula von der Leyenová, podle níž řada zemí Evropské unie volá po zavedení věkové hranice pro sociální sítě. EU částečně řeší bezpečnost dětí v digitálním prostředí v již platném nařízení o digitálních službách (DSA), podle německé političky to však není dostatečné a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 43
    včera 04:11 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace scrcpy (Wikipedie) pro zrcadlení připojeného zařízení se systémem Android na desktopu a umožňující ovládání tohoto zařízení z desktopu, byla vydána v nové verzi 4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 23:22 | Pozvánky

    Chybí vám někdo, s kým byste si popovídali o bastlení, technice, počítačích a vědě? Nechcete riskovat debatu o sportu u piva v hospodě? Pak doražte na virtuální pokec u virtuálního piva v rámci Virtuální Bastlírny organizované strahovským MacGyverem již tento čtvrtek. Možná se ptáte, co se tak může probírat? Dají se probrat slavná výročí - kromě 55 let obvodu 555 (což je mimochodem prý andělské číslo) a vzpomínky na firmu Signetics -

    … více »
    bkralik | Komentářů: 2
    12.5. 23:11 | Zajímavý software

    GTK2-NG je komunitní fork GTK 2.24 (aktuální verze je 4.22). Oznámení a diskuse v diskusním fóru Devuanu, forku Debianu bez systemd. Není to jediný fork GTK 2. Ardour je například postaven na vlastním forku GTK 2 s názvem YTK.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1605 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    A vitezem jsou - popelari

    10.10.2006 18:45 | Přečteno: 1923× | Programování | Výběrový blog | poslední úprava: 10.10.2006 19:21

    Mam tu rozepsany text srovnavajici spravu pameti z pohledu aplikace a jelikoz vetsina je o automaticke dealokaci a jejich vyhodach, tak jsem zkusil udelat priklad, kde by tolik pomlouvani sberaci odpadku vyhrali.

    Je to opravdu hruza a s realnym pouzitim to nema nic spolecneho. Kazdopadne ty rozdily jsou docela markantni a zajimave

    #include <gc/gc.h>
    #include <stdlib.h>
    
    #define MAX_ALLOCATIONS (10000000)
    
    #ifdef USE_GC
            #define ALLOC(x) (GC_MALLOC_ATOMIC(x))
            #define FREE(x) GC_FREE(x)
    #endif
    
    #ifdef USE_GLIBC
            #define ALLOC(x) (malloc(x))
            #define FREE(x) free(x)
    #endif
    
    #ifdef USE_LEAVE_ALLOCATED
            #define ALLOC(x) (malloc(x))
            #define FREE(x) {}
    #endif
    
    int main(int argc, char **argv)
    {
            unsigned long i;
            unsigned long result;
            for (i = 0; i < MAX_ALLOCATIONS; i++) {
                    int * a = ALLOC(sizeof(unsigned long));
                    *a = i * 2;
                    result += *a;
                    FREE(a);
            }
    
            return 0;
    }
    
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.10.2006 21:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    Moc hezké, mám pocit, že něco podobného budu časem potřebovat taky. Tak mám další novou záložku na dlouhé zimní večery :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.10.2006 21:50 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    Proč se volá GC_FREE()? Však i v tom příkladě z těch stránek se píše: "A function GC_FREE is provided but need not be called. For very small objects, your program will probably perform better if you do not call it, and let the collector do its job."
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    10.10.2006 22:50 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    dobra pripominka... napsal jsem to tak nejak instinktivne, ale rozdil v tom moc neni.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    10.10.2006 21:57 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    Takovýhle test ukazuje spíš než na výhodnost popelaření na nešikovnost alokátoru v libc :-)

    Knihovní malloc() je pěkně obecný (thread-safe a kdo ví, co všechno ještě), ale rychlostí opravdu neoplývá, zvlášť při alokování maličkých bloků (ostatně paměťový overhead jednoho pointeru na alokovaný blok také není zanedbatelný).

    V takovémhle případě je nejrychlejší napsat si alokátor vlastní, který ví o tom, že alokujete pořád stejné bloky (to sice není obecně pravda, ale pokud program alokuje spoustu bloků, jsou skoro vždy několika málo různých velikostí). Pěkným příkladem je třeba SLAB alokator použitý v kernelu.

    Tím určitě nechci pány popeláře zatracovat, ono programování s garbage collectorem je opravdu příjemné a návykové, ale určitě bych to nedělal kvůli výkonu...
    10.10.2006 22:56 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    jo s tim taky souhlasim... ten alokator z glibc je fakt general-purpouse a treba je prakticky nepouzitelny v masivne paralelni aplikacich. na to se me velice osvedcil hoard. na druhou stranu napsat kvalitni alokator, ktery se umi chovat (rozume rychly, thread-safe a k tomu usporny) je docela veda.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    12.10.2006 22:01 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    Ono v masivně paralelních aplikacích bývá daleko lepší nezatěžovat se thread-safe alokací a rozdělit adresní prostor mezi thready a nechat každý, ať si alokuje na svém písečku. Nebo ho aspoň rozdělit na něco jako 1MB bloky a ty přidělovat threadům bezpečně a pak každý nechat, ať si své bloky rozděluje po svém.
    13.10.2006 10:50 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    toto ma beohmuv kolektor docela elegantne osefovane... pri alokacich se pouziva lokalni cache (neco jako to 1MB bloky) a i pres to je mozne pouzivat alokovanou pamet napric thready. ma to jednu chybicku -- k informaci, kde je ta cache se pristupuje pres pthread_getspecific a v pripade, ze je nejaka funkce volana z hlavniho vlakna, nelze pouzit lokalni cache... takze je potreba si to hlidat
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Bluebear avatar 10.10.2006 22:01 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    Promiň, ale myslím, že tenhle konkrétní příklad nemá statistickou hodnotu.

    Bylo by třeba provést ten test na různých platformách, různých procesorech, zjistit, jak se to chová, pokud se kromě alokací provádí ještě i něco dalšího, a především prozkoumat a změřit, kde se ten čas ve skutečnosti spotřebovává.

    IMHO hlavní slabina garbage collectoru nespočívá v pomalosti, ale v tom, že zavádí do běhu programu obtížně předvídatelná zdržení. Což podle typu aplikace může vadit citelně nebo vůbec ne.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    10.10.2006 23:05 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    opet souhlasim... neni to realworld zalezitost a hlavne jsem to psal jako demonstraci, ze garbage collector i presto, ze je vyrazne slozitejsi muze byt za urcitych okolnosti rychlejsi. spis nez, "bylo by potreba" bych pouzil formulaci "bylo by zajimave"... samotneho by me to zajimalo, ale nejak neni cas... ty poznamky co jsem tam pripisoval, jsou vicemene takove "pozorovani" co jsem za pul roku co jsem se spravou pameti zabyval postrehl.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    11.10.2006 08:12 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    A co porovnání s alokací na stacku? Kdysi mne někdo odkázal na tohle, pokud by to někoho zajímalo...

    GC je rychlejší než stack - ne, není
    11.10.2006 10:35 PaKr | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    Stačí malinkatá úprava a klasický malloc je najednou cca 70x rychlejší. :-)
    #include <gc/gc.h>
    #include <stdlib.h>
    
    #define MAX_ALLOCATIONS (416660)
    
    #define USE_GC
    
    #ifdef USE_GC
            #define ALLOC(x) (GC_MALLOC_ATOMIC(x))
            #define FREE(x) {}
    #endif
    
    #ifdef USE_GLIBC
            #define ALLOC(x) (malloc(x))
            #define FREE(x) free(x)
    #endif
    
    #ifdef USE_LEAVE_ALLOCATED
            #define ALLOC(x) (malloc(x))
            #define FREE(x) {}
    #endif
    
    int main(int argc, char **argv)
    {
            unsigned long i;
            unsigned long result;
            for (i = 0; i < MAX_ALLOCATIONS; i++) {
                    int * a = ALLOC(3000*sizeof(unsigned long));
                    *a = i * 2;
                    result += *a;
                    FREE(a);
            }
    
            return 0;
    }
    
    
    11.10.2006 14:52 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A vitezem jsou - popelari
    :-]]

    mam jeste jedno reseni, jak zlepsit vysledek mallocu, vsiml jsem si toho bohuzel az dneska rano... staci jednoduse ovlivnit prostredi mereni... o neco vys bylo zminene ze bych mel vyzkouset vic platforem... tak jsem si to zkusil....

    puvodni test byl delany na i386 smp systemu s jadrem 2.4 a linux threads. rano jsem to zkusil na mem jednoprocosorovem amd64, jadrem 2.6 a nptl. a tady uz se rychlost gc a rychlost mallocu prakticky rovnaji. problem je hluboku v glibc, jelikoz je malloc threadsafe a pri kazde alokaci dochazi k zamykani. jenomze v linuxthreads jsou mutexy na smp architekturach brutalne pomale... kdezto v nptl, je zamykani reseno pomoci futexu a ty jsou o poznani rychlejsi... ale o tom nekdy priste.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.