abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 374 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    9.9.2012 21:34 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile

    Ja som tiež podobnú vec riešil na ubuntu. Nakoniec bolo treba nainštalovať usb-modeswitch. Chat skritpty som neriešil, použil som network-manager a tam to prekvapivo fungovalo.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    10.9.2012 00:09 podloudnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Mam stejnou zkusenost, dokonce tam jsou profily jednotlivych ceskych operatoru.
    pavlix avatar 9.9.2012 21:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    ale nikdy jsem nepochopil, odkud autoři nejrůznějších postupů vědí, jaké příkazy modem chce
    Tak třeba já jsem to u ufona před časem vyčetl z originálního návodu k zařízení, který jsem našel přes google. Každé takové zařízení musí mít nějaký manuál, podle kterého se to nastavuje, jen jde o to, jestli je dostupný nebo ne.

    Kdyby firmy využívající stejné služby, dodržovaly své vlastní bezpečnostní politiky, tak by návody byly zcela běžná věc. Nemohli by totiž použít samoinstalační balíček a museli by zadávat údaje ručně.
    Funguje jednoduše, spolehlivě a z příkazové řádky.
    Joo, jednoduše :D. Dávám přednost wvdialu, když to jde :). Nebo NetworkManageru, když se tomu chce fungovat samo.
    Nicméně s instalačkami aplikací, které jsou v linuxu zcela k ničemu.
    Může se stát, že se tam potřebné údaje najdou.
    V případě USB modemů zde zmíněných je to vždy stejné - /dev/ttyUSB0
    Jo, než to vypojím a znovu zapojím nebo se to nějak zblbe a je z toho /dev/ttyUSB1. Tady třeba ocením ten ModemManager, který by si s tímto měl poradit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.9.2012 09:03 ufik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Jo, než to vypojím a znovu zapojím nebo se to nějak zblbe a je z toho /dev/ttyUSB1. Tady třeba ocením ten ModemManager, který by si s tímto měl poradit.
    Ani to zarizeni, ktere odpovida modemu nemusi byt vzdy /dev/ttyUSB1, nektera starsi zarizeni, napr. CDMA450 od ET si vytvarela dvojici /dev/ttyUSB1 a /dev/ttyUSB0. Doporucuji se presvedcit pomoci dmesg hned po pripojeni.
    pavlix avatar 10.9.2012 09:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Tak tak. Jsem rád, že se tomuto opruzu můžu zpravidla vyhnout.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.9.2012 10:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Nicméně s instalačkami aplikací, které jsou v linuxu zcela k ničemu.
    Může se stát, že se tam potřebné údaje najdou.

    Vzhledem k tomu že jde ve všech případech o binární exáče, tak asi ne..

    V případě USB modemů zde zmíněných je to vždy stejné - /dev/ttyUSB0
    Jo, než to vypojím a znovu zapojím nebo se to nějak zblbe a je z toho /dev/ttyUSB1. Tady třeba ocením ten ModemManager, který by si s tímto měl poradit.

    Jak jsem zmínil o kus níže. Tyhle různá udělátka typu network-manager spíš do toho všeho vnášejí chaos. Co jsem je přestal používat a ze systémů odstranil, zmizely i problémy podobného typu.

    pavlix avatar 10.9.2012 12:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    V případě USB modemů zde zmíněných je to vždy stejné - /dev/ttyUSB0
    Jo, než to vypojím a znovu zapojím nebo se to nějak zblbe a je z toho /dev/ttyUSB1. Tady třeba ocením ten ModemManager, který by si s tímto měl poradit.

    Jak jsem zmínil o kus níže. Tyhle různá udělátka typu network-manager spíš do toho všeho vnášejí chaos. Co jsem je přestal používat a ze systémů odstranil, zmizely i problémy podobného typu.

    Abyses toho problému zbavil, musel bys odstranit kernel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.9.2012 09:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    K čemu je to "zesložiťování" dobrý, když to stačí strčit do usb, párkrát kliknout v ovládacím centru a funguje to aniž by to stahovalo jakejkoliv balíček z netu? Zkoušeno s nějakym Huaweiem od O2 a od Era gsm.
    10.9.2012 10:03 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Jaké ovládací centrum? Kde? Network-manager? Díky, nebrat. Po špatných zkušenostech s tímto kusem software je to věc kterou zásadně vyhazuji. Opravdu nestojím o nečitelné chování síťových zařízení.

    A pokud jde o zesložiťování. Patrně unikla podstatná věta v blogpostu - tohle funguje na všech strojích do mám doma já i kamarádka, s každým z těch tří modemů. Bez problémů a bez zbytečného klikání. Stačilo pouze rozkopírovat ty konfiguráky a doinstalovat chybějící balík usb-modeswitch.
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.9.2012 10:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Stačilo pouze rozkopírovat ty konfiguráky a doinstalovat chybějící balík usb-modeswitch.
    Jasně, pouze zběsile klepat nějaký konfiguráky a něco doinstalovat... :-D ...verzus pětkrát kliknout myší :-D

    Na prdel si taky kupuju toaleťák i když vim, že bych si moh doma dlouho a složitě vyrábět třívrstvej pergamen... :-D
    10.9.2012 10:47 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    S klikačem, co si zadělává na problémy s karpálním tunelem nemá smysl polemizovat.
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.9.2012 11:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    ...a co revmatoidní artritida z nadměrnýho klepání do klávesnice? :-D
    10.9.2012 12:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Jo. To možná mám.. ;-) Chtělo by to lázně..
    pavlix avatar 10.9.2012 12:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Tak to můžeš nabouchat do konfiguráků, od toho tam jsou :), když ti nevyhovuje, klikat na GUI, které je za tebe vytvoří.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.9.2012 21:28 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Naprosto stejně (a ze stejného důvodu) jsem postupoval při připojení internetu přes mobil - teď mám v menu položky: pon internet-pres-kabel, pon internetpres-bluetooth a poff ...
    pavlix avatar 11.9.2012 00:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Viděl jsem na tohle i požadavek na NetworkManager, aby uměl pracovat s pon a poff. Když chceš aby se ti nad tím například vždy rozjela nějaká VPN, tak se to může hodit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.9.2012 21:56 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB modemy Huawei od T-Mobile
    Použití usb-modeswitch se dá u některých modelů modemů vyhnout použitím Huawei-specifického AT příkazu, pomocí kterého vypnou jednotlivé subsystémy. Pokud se vypnou všechny mimo modemu, tak se zařízení přepne natvrdo na režim modemu:

    AT^U2DIAG=0 - jen modem, není třeba modeswitch (tohle chceme)

    AT^U2DIAG=1 - modem + CD-ROM

    AT^U2DIAG=255 - modem + CD-ROM + SD čtečka (default režim)

    AT^U2DIAG=256 - modem + SD čtečka

    Víc viz třeba na wiky Archu, Kdysi jsem našel i tabulku, kde byly popsané i dalši hodnoty, ale už jí nemůžu vygooglit. Na přepnutí stačí poprvé počkat na přepnutí, spustit Minicom nebo něco na ten způsob, zadat příkaz a vytáhnout zařízení z USB. Po dalším zasunutí by měl naběhnout hned v režimu modem.

    Výhoda je nejen to, že není třeba usb-modeswitch (stejně je třeba na první přepnutí), ale hlavně těch několik sekund, kdy se musí čekat na detekci nového zařízení. Mimo toho, SD čtečka v modemu je stejně nic moc (v tom mojem je dost pomalá a nebere karty nad 8GB) a pokud nepotřebujete funkčnost ve Windows, tak je vestavěná "CD-ROM" s windowsovskými ovladači v Linuxu platná jak mrtvému zimník :-) .

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.