Jack Dorsey představil (𝕏, Nostr) svůj nový projekt bitchat. Jedná se o bezpečnou decentralizovanou peer-to-peer aplikaci pro zasílání zpráv bez potřeby internetu, serverů a telefonních čísel. Využívá se Bluetooth Mesh Network. Detaily v technické dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Unlicense.
Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové verzi 3.3 "Far Above the Clouds". Nově je postaven na Qt6/KF6 a využívá GStreamer místo Phononu.
Společnost IBM představila novou generaci svých serverů: IBM Power11.
Multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem Ardour byla postavena na GTK2. Vývojáři neplánovali její portaci na GTK3 nebo GTK4. Naopak, v lednu loňského roku si vytvořili vlastní fork GTK2 s názvem YTK. Ten v únoru letošního roku přestal být volitelným a nově byla zcela odstraněna podpora GTK2.
Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
git stash
(uložení rozpracovaného stavu na zásobník, vrátí se to git stash pop
) a commituji potom.
git commmit -a -m 'WIP'
rebase --autosquash
), akorát si člověk musí dát pozor, aby neopakoval stejnou commit message vícekrát, protože fixup commit se váže na commit message, ne na hash (což mi přijde jako blbý rozhodnutí, ale nic s tim neudělám).
git add -i
je určitě fajn, ale git gui
umožňuje stagovat s vyšší granularitou (jednotlivé řádky).
protože fixup commit se váže na commit message, ne na hash (což mi přijde jako blbý rozhodnutí, ale nic s tim neudělám).Protoze to ma implikace, ze pak musis umet ty fixup commity mit svazane s tim fixovanym, i kdyz udelas treba rebase bez toho autosqashe, atp. A muj tip je, ze kdyz se tim smerem vydas, tak skoncis zpatky ve stavu, ze ktereho si vysel. Ze nejjednodusi (mozna i jedinny) zpusob, jak toho dosahnout, je normalni commit se specialnim jmenem. A trochu se obavam, ze neco podobneho by se ti stalo i s tim zasobnikem, kde by to vlastne bylo to same akorat by to byla fixup vetev.
Protoze to ma implikace, ze pak musis umet ty fixup commity mit svazane s tim fixovanym, i kdyz udelas treba rebase bez toho autosqashe, atp.Rebase by to mohl celkem snadno umět aktualizovat, stejně už IIRC upravuje časový razítko u všech commitů... A u nějakýho jinýho způsobu úpravy historie by to bylo holt na tobě. Ale souhlasim, že to je implementačně/koncepčně složitější...
akorát si člověk musí dát pozor, aby neopakoval stejnou commit message vícekrát
Celý commit message stejný, to je při rozumně napsaných prakticky nemožné, pokud nejde o cherry pick. I úplně stejný subject je na pováženou, pokud je to v jedné sérii.
git add -i
commitnut samostatne len niektore riadky z prveho hunku a asi by bolo treba pouzit git add -e
, co uz zacina byt trochu komplikovane.
Neverim, ze niekto kto pouziva Emacs este o Magite nepocul, ale ak niekto uvazuje Emacs skusit, tak uz len pre ten Magit by som odporucal tomu dat sancu napriklad s niecim ako Doom Emacs.
git add -i
" mi k srdci nepřirostl a i když jsem se mu párkrát snažil dát šanci, "git gui
" je z hlediska uživatelského komfortu úplně jiná liga.
90% času tohle potřebuji řešit na vzdáleném stroji s minimalistickou instalací
Pak je asi na místě otázka, jestli je rozumné ten git spouštět přímo tam. Já jsem třeba poměrně dlouho z lenosti z domova používal git na počítači v práci (včetně "git gui
" přes "ssh -X
") a teprve to, že jsem dočasně musel používat jiný VPN endpoint, a s tím související nárůst latencí mne donutil zařídit si to tak, abych tohle dělat nemusel. S odstupem času je to samozřejmě praktičtější, ale kdyby mne k tomu nedonutily okolnosti, nejspíš bych to tím krkolomným způsobem dělal dodnes.
Situace že by se mi těsně vedle sebe sešly dvě různé věci, tak že by je bylo nutné separovat po řádcích, je pro mne velmi nepravděpodobné.
Mně se to naopak děje docela často. Což ale možná souvisí s…
Důležitý je pro mne commit komplexní změny.
Commit by právě pokud možno moc komplexní být neměl. Naopak, měla by to být co nejmenší změna, která sama o sobě ještě dává smysl. Jak kdysi podotkl jeden maintainer, pokud píšete commit message a chystáte se začít větu slovem "Also", je to obvykle znamení, že byste měl commit rozdělit.
Pak je asi na místě otázka, jestli je rozumné ten git spouštět přímo tam.To teda rozhodně je
git add -i
jsem ani neznal. Osobně používám git add -p
(případně i s cestou), který spustí rovnou tu interaktivní "patchovací" část.
Tiskni
Sdílej: