Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Skriptovací programovací jazyk PHP (PHP: Hypertext Preprocessor, původně Personal Home Page) dnes slaví 30 let. Přesně před třiceti lety, 8. června 1995, oznámil Rasmus Lerdorf vydání PHP Tools (Personal Home Page Tools) verze 1.0.
Ve středu v 17:00 byl ve Francii zablokován přístup k PornHubu a dalším webům pro dospělé. K 17:30 došlo k nárůstu počtu registrací Proton VPN o 1 000 % [𝕏]. Dle nového francouzského zákona jsou provozovatelé těchto webů povinni ověřovat věk uživatelů prostřednictvím průkazu totožnosti nebo platební karty.
Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
git stash
(uložení rozpracovaného stavu na zásobník, vrátí se to git stash pop
) a commituji potom.
git commmit -a -m 'WIP'
rebase --autosquash
), akorát si člověk musí dát pozor, aby neopakoval stejnou commit message vícekrát, protože fixup commit se váže na commit message, ne na hash (což mi přijde jako blbý rozhodnutí, ale nic s tim neudělám).
git add -i
je určitě fajn, ale git gui
umožňuje stagovat s vyšší granularitou (jednotlivé řádky).
protože fixup commit se váže na commit message, ne na hash (což mi přijde jako blbý rozhodnutí, ale nic s tim neudělám).Protoze to ma implikace, ze pak musis umet ty fixup commity mit svazane s tim fixovanym, i kdyz udelas treba rebase bez toho autosqashe, atp. A muj tip je, ze kdyz se tim smerem vydas, tak skoncis zpatky ve stavu, ze ktereho si vysel. Ze nejjednodusi (mozna i jedinny) zpusob, jak toho dosahnout, je normalni commit se specialnim jmenem. A trochu se obavam, ze neco podobneho by se ti stalo i s tim zasobnikem, kde by to vlastne bylo to same akorat by to byla fixup vetev.
Protoze to ma implikace, ze pak musis umet ty fixup commity mit svazane s tim fixovanym, i kdyz udelas treba rebase bez toho autosqashe, atp.Rebase by to mohl celkem snadno umět aktualizovat, stejně už IIRC upravuje časový razítko u všech commitů... A u nějakýho jinýho způsobu úpravy historie by to bylo holt na tobě. Ale souhlasim, že to je implementačně/koncepčně složitější...
akorát si člověk musí dát pozor, aby neopakoval stejnou commit message vícekrát
Celý commit message stejný, to je při rozumně napsaných prakticky nemožné, pokud nejde o cherry pick. I úplně stejný subject je na pováženou, pokud je to v jedné sérii.
git add -i
commitnut samostatne len niektore riadky z prveho hunku a asi by bolo treba pouzit git add -e
, co uz zacina byt trochu komplikovane.
Neverim, ze niekto kto pouziva Emacs este o Magite nepocul, ale ak niekto uvazuje Emacs skusit, tak uz len pre ten Magit by som odporucal tomu dat sancu napriklad s niecim ako Doom Emacs.
git add -i
" mi k srdci nepřirostl a i když jsem se mu párkrát snažil dát šanci, "git gui
" je z hlediska uživatelského komfortu úplně jiná liga.
90% času tohle potřebuji řešit na vzdáleném stroji s minimalistickou instalací
Pak je asi na místě otázka, jestli je rozumné ten git spouštět přímo tam. Já jsem třeba poměrně dlouho z lenosti z domova používal git na počítači v práci (včetně "git gui
" přes "ssh -X
") a teprve to, že jsem dočasně musel používat jiný VPN endpoint, a s tím související nárůst latencí mne donutil zařídit si to tak, abych tohle dělat nemusel. S odstupem času je to samozřejmě praktičtější, ale kdyby mne k tomu nedonutily okolnosti, nejspíš bych to tím krkolomným způsobem dělal dodnes.
Situace že by se mi těsně vedle sebe sešly dvě různé věci, tak že by je bylo nutné separovat po řádcích, je pro mne velmi nepravděpodobné.
Mně se to naopak děje docela často. Což ale možná souvisí s…
Důležitý je pro mne commit komplexní změny.
Commit by právě pokud možno moc komplexní být neměl. Naopak, měla by to být co nejmenší změna, která sama o sobě ještě dává smysl. Jak kdysi podotkl jeden maintainer, pokud píšete commit message a chystáte se začít větu slovem "Also", je to obvykle znamení, že byste měl commit rozdělit.
Pak je asi na místě otázka, jestli je rozumné ten git spouštět přímo tam.To teda rozhodně je
git add -i
jsem ani neznal. Osobně používám git add -p
(případně i s cestou), který spustí rovnou tu interaktivní "patchovací" část.
Tiskni
Sdílej: