Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
FW a editor je něco úplně jiného. FW se stará pouze o zobrazení (plus výběr komponent či vkládání pomocných čar, jakýchsi fólií, nad zobrazený model), zatímco editor se již o zobrazení nestará a plní jen editovací příkazy.
Je to tak trochFW a editor je něco úplně jiného. FW se stará pouze o zobrazení (plus výběr komponent či vkládání pomocných čar, jakýchsi fólií, nad zobrazený model), zatímco editor se již o zobrazení nestará a plní jen editovací příkazy.
Je to tak trochu rozsekaný a hybridní model-view-controller. Cílem je standardizovat model, aby k němu mohl kdokoli, kdykoli a jakkoli (žádné uzavřené formáty a problémy konverzí) a standardizovat práci s tímto modelem (klávesová zkratka pro „zoom“ vyvolá zoom v jakémkoli okně).
V reakci na Váš příklad bych byl ovšem opatrnější, protože FW jsou opravdu spíš jen o ovládání desktopu, než o nasazení v databázích, distribuovaných objektech, nebo informačních systémech. Mel bych ale jiný příklad: Dejme tomu, že budete psát bakalářskou práci. Modelem je textový dokument. Jedním FW se na tento model podíváte jako na kontinuální text s XHTML značkami, kterým budete současně chtít editovat a proto si na toto okno „přilepíte“ editor textu, který vám umí doporučovat dokončení tagů a hlídá i syntaktickou správnost. Současně si chcete být jist, že píšete správně česky a přilepíte na toto okno ještě jeden editor kontrolující pravopis. Dalším oknem si otevřete tentýž model, ale nyní v zobrazení výsledného dokumentu. Ještě jedním oknem se podíváte jak vypadá současná osnova, seznam použitých obrázků, tabulek a grafů, citace a podobně. A hlavně si otevřete okno, které vám bude ukazovat kolik ještě znaků musíte napsat, aby jste splnil limit. u rozsekaný a hybridní model-view-controller.
Tiskni
Sdílej: