Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
FW a editor je něco úplně jiného. FW se stará pouze o zobrazení (plus výběr komponent či vkládání pomocných čar, jakýchsi fólií, nad zobrazený model), zatímco editor se již o zobrazení nestará a plní jen editovací příkazy.
Je to tak trochFW a editor je něco úplně jiného. FW se stará pouze o zobrazení (plus výběr komponent či vkládání pomocných čar, jakýchsi fólií, nad zobrazený model), zatímco editor se již o zobrazení nestará a plní jen editovací příkazy.
Je to tak trochu rozsekaný a hybridní model-view-controller. Cílem je standardizovat model, aby k němu mohl kdokoli, kdykoli a jakkoli (žádné uzavřené formáty a problémy konverzí) a standardizovat práci s tímto modelem (klávesová zkratka pro „zoom“ vyvolá zoom v jakémkoli okně).
V reakci na Váš příklad bych byl ovšem opatrnější, protože FW jsou opravdu spíš jen o ovládání desktopu, než o nasazení v databázích, distribuovaných objektech, nebo informačních systémech. Mel bych ale jiný příklad: Dejme tomu, že budete psát bakalářskou práci. Modelem je textový dokument. Jedním FW se na tento model podíváte jako na kontinuální text s XHTML značkami, kterým budete současně chtít editovat a proto si na toto okno „přilepíte“ editor textu, který vám umí doporučovat dokončení tagů a hlídá i syntaktickou správnost. Současně si chcete být jist, že píšete správně česky a přilepíte na toto okno ještě jeden editor kontrolující pravopis. Dalším oknem si otevřete tentýž model, ale nyní v zobrazení výsledného dokumentu. Ještě jedním oknem se podíváte jak vypadá současná osnova, seznam použitých obrázků, tabulek a grafů, citace a podobně. A hlavně si otevřete okno, které vám bude ukazovat kolik ještě znaků musíte napsat, aby jste splnil limit. u rozsekaný a hybridní model-view-controller.
Tiskni
Sdílej: