Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Skriptovací programovací jazyk PHP (PHP: Hypertext Preprocessor, původně Personal Home Page) dnes slaví 30 let. Přesně před třiceti lety, 8. června 1995, oznámil Rasmus Lerdorf vydání PHP Tools (Personal Home Page Tools) verze 1.0.
Ve středu v 17:00 byl ve Francii zablokován přístup k PornHubu a dalším webům pro dospělé. K 17:30 došlo k nárůstu počtu registrací Proton VPN o 1 000 % [𝕏]. Dle nového francouzského zákona jsou provozovatelé těchto webů povinni ověřovat věk uživatelů prostřednictvím průkazu totožnosti nebo platební karty.
Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Tohle je můj blog, psát tu občas budu o tom co se týká počítačů, KERNEL ULTRAS a nebo i o jiných tématech.
Tak sem se taky chytil tý vlny úprav skinů na GKrellM, výsledek vzešel z kombinace skinů invisible (-black, -white) a Yeti - tím se řeší to 'odtrhavaní' ukazatelů od okrajů při větší šířce GKrellMu (teď mám nastaveno 120 a 'no problemo').
Ale potřebovalo by to doladit, aby barvy ukazatele byly víc sladěný s celkovym barevnym schématem skinu a aby tam byl plynulej přechod z jedný barvy do druhý (zatim je to dělaný akorát převedenim originál barevnýho ukazatele do odstínů šedi. Nevypadá to nic moc, vim že udělat v GIMPu gradient neni těžký, ale nevim jak ho pak seříznout do toho trojúhelníkovýho tvaru a aby zbytek byl půhlednou barvou. S GIMPem fakt nejsme kamarádi.
Takže tady to máte, můžete to použít jak to leží a běží nebo to dál upravovat, ale pokud už to budete upravovat, budu povděčen, když si ty změny nenecháte pro sebe
Pár 'skýnšotů' na závěr:
P.S. Ten seznam 3 nejnáročnějších procesů dělá plugin gkrelltop, a jak vidno, na jeho vzhled skiny nemaj vliv.
Tiskni
Sdílej:
jinak me tesi kdyz vysledky moji prace nekdo pouziva