Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Díky za článek, líbil se mi.
Hele, čteš si to po sobě, než to odešleš? Pokud ne, tak s tím prosím tě začni. Těch chyb je tam fakt dost.
Základy teorie barev položil před léty Johan Wolfgang Goethe (proč mne to nepřekvapuje).
Doporučuji shlédnout toto YT video polské fotografky Joanna Kustra. Popisuje, jak jsme ve vnímání nálady použitých barev(kombinací) prakticky bezbraní. Varování! Po zhlédnutí tohoto videa se již na fotografie a film nebudete dívat stejně jako předtím. Nebudete náladu jen cítit, ale i tušit(vědět) proč. Secrets of color-grading in photography
Doufám, že tu nevznikne nějaká mýlka. Mne na tom všem zajímá především technická stránka věci. Prvopočátek této fascinace ohledně zpracování AV bych datoval někam k roku 1985-86, kdy se mi díky assembleru na C=16 podařilo zaznamenat a následně i přehrát dvě sekundy 8-bitového zvuku skrze připojený MDAC08(8-bitový D/A převodník), A/D převod byl zajištěn softwarově metodou postupné aproximace se vstupem z komparátoru MA741(porovnával vzorkovanou hodnutu signálu s aproximovanou hodnotou na D/A převodníku) a jednoho vstupního bitu informující SW o okamžitém výsledku komparace (vše připojeno přes expansní slot s IO kartou na bázi MOS6522 - ekvivalent i8255). Dosažená užitečná vzorkovací frekvence byla někde v řádu jednotek kHz (64K RAM stačila na sekundy záznamu). Dnes je to prakticky o tomtéž, akorát záznam 4Kp60 v B-RAW formátu produkuje datový tok okolo 400MB/s, takže vlastně moje RAM stačí opět jen na těch pár sekund záznamu.
Doufám, že mi pak pomůžeš s výběrem zvukovky 
Skoro před 20 lety jsem měl něco podobného tomuto. Akorát, že tohle je "Platinum" a já měl "Platinum II". Na tu dobu to byla pecka. Ta karta tenkrát stála přes 5k Kč. Měla přední panel do 5,25" pozice a dálkové ovládání. Měl jsem tenkrát v pc i tv tuner, takže jsem si pouštěl zprávy s ozvěnou z jeskyně a byl jsem z toho úplně nadšený
Něco takového bych chtěl i dnes. Tím myslím ten přední panel a dálkové ovládání. Před pár dny jsem na Heurece hledal, ale nenašel. Dělá se dnes vůbec něco s DO?
Zkusím, dík.
Tiskni
Sdílej: