abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
25.10. 00:33 | Nová verze

GNU Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 10.1. Nově lze ladit BPF programy. GDBserver podporuje ARC GNU/Linux a RISC-V GNU/Linux. Podporován je HTTP server debuginfod.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.10. 22:22 | Komunita

RIAA (Recording Industry Association of America) podala DMCA požadavek (DMCA takedown notice) na zastavení šíření zdrojových kódů youtube-dl na GitHubu. Pomocí youtube-dl lze z YouTube stáhnout autorská díla určená pouze pro YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 175
23.10. 17:00 | Komunita

V 18:00 proběhne živě představení Ubuntu pro Raspberry Pi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.10. 07:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 13.5 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.10. 21:33 | Nová verze

Oficiálně bylo vydáno Ubuntu 20.10 s kódovým názvem Groovy Gorilla. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdůrazněn je Ubuntu Desktop pro Raspberry Pi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
22.10. 17:00 | IT novinky

Java edice počítačové hry Minecraft bude vyžadovat účet u Microsoftu (YouTube). Podrobnosti ve FAQ.

Ladislav Hagara | Komentářů: 25
22.10. 16:00 | Nová verze

Byla vydána nová vývojová verze datového formátu a souvisejících nástrojů Relational pipes. Hlavní novinkou verze v0.17 je výstupní modul pro JACK, kterým lze posílat MIDI zprávy do zvukových karet a syntezátorů, dále pak podpora práce s porty JACK systému, vylepšené CLI rozhraní několika nástrojů a přejmenování modulu relpipe-tr-guile na relpipe-tr-scheme.

xkucf03 | Komentářů: 0
22.10. 15:55 | Komunita

Probíhá online konference AstriCon 2020, tj. konference vývojářů a uživatelů svobodné softwarové implementace telefonní ústředny (PBX) Asterisk (Wikipedie). Při této příležitosti byl vydán Asterisk ve verzi 18.0.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.10. 07:00 | Nová verze

Linuxová distribuce SystemRescueCd byla s novou verzí 7.00 přejmenována na SystemRescue. Začleněn byl balíček dislocker pro přístup k diskům zašifrovaným pomocí BitLockeru (#46).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.10. 17:33 | Komunita

Projekt Debian daroval 10 000 dolarů neziskové organizaci Framasoft na její crowdfundingovou kampaň na podporu vývoje PeerTube, tj. svobodné federalizované platformy pro sledování a sdílení videí, alternativy YouTube s podporou P2P. Cílem je podpora živého přenosu (live streaming).

Ladislav Hagara | Komentářů: 87
Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
 (71%)
 (36%)
 (33%)
 (17%)
 (24%)
 (16%)
Celkem 217 hlasů
 Komentářů: 21, poslední 23.10. 17:33
Rozcestník

Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)

17.10. 18:26 | Přečteno: 435× | Linux | poslední úprava: 17.10. 20:45

Davinci Resolve .. uživatelské rozhraní programu a rozdělení jeho workflow.

Davinci Resolve je fullscreen aplikací umožnující částečnou úpravu rozhraní (typicky zobrazení/skrytí částí rozhraní) a kromě typických modálních oken určeních pro nastavení či okamžitým úlohám využívá v určitých případech i nemodální okna fungující samostatně (např. okna s Biny .. virtuální složky s médii, Scopes .. Histogram/Waveform/Vectroscope/Parade/CIE chomaticity .. real-time analýza barev obrazu).

Z hlediska využití více LCD podporuje DR tzv. DualScreen mode. Při jeho aktivitě se zvolí primární a sekundární monitor, na které se rozloží rozhraní aplikace (při DualScreen Off je rozhraní aplikace na jediné obrazovce). Další monitor (krmený z výstupu GK) může být využit pro tzv. CleanFeed (čistý výstup obrazu). V režimu jediného monitoru (DualScreen Off) je možné např. Scopes umístit na jiné LCD, v DualScreen On jsou Scopes součástí rozložení na sekundárním LCD. Některé části programu i v DualScreen režimu využívají pouze primární LCD (Cut, Deliver).

Jako vstupní zařízení kromě obligátní klávesnice a myši podporuje DR i specializované klávesnice a panely. Poznámka, případné odkazy na Syntex jsou pro ilustraci. Tok peněz (pokud) je pouze směrem ode mne k nim. ;-)

DR má své workflow rozděleno na sedm Page (obrazovek?): Media, Cut, Fusion, Edit, Color, Fairlight a Deliver.

Media Page slouží k organizaci, přehledu a inspekci zdrojů použitých v projektu. Jedná se typicky o soubory obsahující video, zvuk, stills(obrázky).

Cut Page (přidaná ve verzi 16) je orientovaná na rychlý střih a editaci.

Fusion Page vychází z integrace nástroje Fusion sloužícího pro pokročilou kompozici obrazu (například částicová fyzika, 3D, ..). Jde o produkt, který před několika lety BMD získal akvizicí společnosti eyeon Software, Inc a zakomponoval jej do DR. Produkt je stále dostupný i jako samostatný produkt (licenční USB dongle pro DR kupodivu funguje i na něj).

Edit Page je tradiční stránka pro editaci a střih.

Color Page je asi nejslavnější část DR, místo kde se odehrává ona barevná magie (nebo vlastně BlackMagic....). Sloužící ke korekci, gradaci barevného podání obrazu, jeho stabilizaci, odšumování (omezeno na Studio) atd.

Fairlight Page se zabývá zpracováním zvuku, opět jde výsledek v minulosti získané společnosti(nástroje) Fairlight což umožnilo z původně na color-grading orientovaného nástroje učinit kompletní(úplnější) nástroj pro postprodukci.

Deliver Page slouží k nastavení parametrů výstupního renderingu rozlišení/formátu. V případě H.264/HEVC (ve Studio edici) se spoléhá na NVENC, takže je asi vhodnější využít k exportu ideálně lossless formát a konverzi do cílového HEVC/H.264 provést kvalitnějším nástrojem.

Ukázka rozhraní (Edit Page) v DualScreen modu. 5MB png v rozlišení 11520x3240 (nad trojicí UHD LCD se ještě nahoře "ve tmě" skrývá FullHD monitor). Screenshot zobrazuje probíhající detekci scén(střihů) v modálním okně zcela vpravo, jde o funkci v rámci Media Page kdy se na vstupu použije scény obsahující materiál. Výsledkem detekce je sada samostatných scén(záběrů), které se následně snadněji využívají při editaci v novém projektu (nemusí se v souvislém materiálu pracně dohledávat začátky a konce scén). Pro detekci scén využil DR mj. výkonu GPU (vytížení GPU mezi 30-60%).

Příště podrobněji k Media Page (předtím možná malá vsuvka o formátech).

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Nemem9aa avatar 19.10. 09:11 Nemem9aa | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)
V linuxu nebylo dlouho podoporovano skalovani textu (v menu a tak) --> nepouzitelne na HIDPI monitorech. Nemate tuseni zda uz to lze nastavit?

(pouzivam tedy na 27" 4k monitoru, ale v QT nastevene scale a 4k je funkcne 1080)
19.10. 17:05 PetebLazar | skóre: 23 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)
Myslím, že Davinci Resolve škálování svého UI s ohledem na DPI monitoru stále nepodporuje.

Zatím jsem to na 100% bez scalingu na svých 27" IPS UHD (32" xVA mám pro CleanFeed) ukoukal (pravda vždy po relativně omezenou dobu).

Tím Vámi zmíněným workaroundem předpokládám máte na mysli ...
bash -c "QT_DEVICE_PIXEL_RATIO=2 QT_AUTO_SCREEN_SCALE_FACTOR=true /opt/resolve/bin/resolve" %U

I když při jeho využití užitečná plocha pro panely, timeline, nahledy atd. odpovídá FullHD, myslím že množství bodů v náhledových oknech odpovídá UHD nikoli FullHD.

Viz příklad se 720p projektem (kde v náhledovém okně zabírajícím na výšku 1/3 LCD je zobrazených 1280x720 v 1:1 mappingu), to by při nativním FullHD rozlišení nebylo možné docílit. Viz screenshot.

BMD doporučuje v Linuxu 1080p/1440p monitory kde je velikost popisů/ovládacích prvků na 100% asi ještě dostatečná, ale to je možná jen "damage control" chybějící podpory scalingu UI. UI bude nejspíše naprogramováno dost natvrdo, pokud by šlo o omezenou změnu kódu asi by po létech poukazování na tento problém došlo k nápravě (myslím, že někdo na Redditu s notebookem s UHD panelem se zastavil na hodnotě scalingu 3x :-( ). Zajímalo by mne jak velký je podíl Linux uživatelů DR (celková uživatelská základna free/placené edice DR se odhaduje údajně na 2 miliony, srovnatelné s komunitou placeného FinalCutPro). Možná, že v profesionálních studiích i s ohledem na pravděpodobný výskyt místo zabírajících BDR panelů se většinou osazují 40"+ LCD. ;-)
Nemem9aa avatar 19.10. 22:54 Nemem9aa | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)
Ano, tento prikaz pouzivam.

UHD neukoukam a 2x scaling je zbytecne velky. Fungovat se na tom da .... dle oficialniho fora jsem nabyl dojmu, ze ve Win a macOS skalovani funguje i na desetiny.

Prijde mi absurdni, ze neni podpora HiDPI monitoru ...

Jinak ja jsem vdecny, ze Linux podporuji, mam studio verzi abych nemusel rekodovat a zacinal jsem s tim tak brzo, ze jsem si poridil i BM prehravaci kartu, abych u toho mel zvuk (myslim, ze to byla verze 12, kde nebyl vystup na pulseaudio, ale jen pres jejich IO kartu). Na nahled na televizy jsem si i zvyknul a je to fajn.
20.10. 02:29 PetebLazar | skóre: 23 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)
Také jsem si všiml, že u Windows/MacOSu řeší jeho případné (ne)fungování ne jeho absenci (scalingu).

Taky mi tu někde leží Decklink Intensity Pro 4K a Decklink Mini Recorder 4K, ale jak ztloustly chladiče na GK musely do skříně (aspoň že do DR16 dali CleanFeed z GK). Zkoušel jsem editací EDIDu v XOrg.conf pro jednotlivé LCD selektivně zpřístupnit 24p (monitory jej podporují), ale DR z rozdílné snímkové frekvence u LCD(primary/secondary/CleanFeed) nebyl štastný (předpokládám, že BMD playback karta by s tím asi problém neměla).

20.10. 13:58 PetebLazar | skóre: 23 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)
Ještě jsem ve virtuálu Linux Mint 20 vyzkoušel Fractional scaling 125% v Cinnamonu. Screenshot fractional scaling 125% vůbec nemá cenu nahlížet (interpolace z 3072x1728 na UHD při nahlížení bude jiná), tak jsem aspoň z ruky zkusil vyfotit DF detail fontů v kontrolním obrázku (100%). Nativní UHD 100% a Fractional Scaling 125%. Je tam vidět ta měkkost interpolace z 3072 na 3840. Asi by se v tom nedala dělat jakékoli sharpen korekce (možná jedině s kontrolou na CleanFeedu). Testy proběhly na 32" xVA, na 27" IPS by to možná bylo díky menším bodům ostřejší.

Možná je to výsledkem podobné pouhé změně na nenativní rozlišení LCD, ale aspoň je tam výhoda vyššího dosažitelného rozlišení (1728p) než z 2160p na 1440p.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.