Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »
DR má své workflow rozděleno na sedm Page (obrazovek?): Media, Cut, Fusion, Edit, Color, Fairlight a Deliver.
Media Page slouží k organizaci, přehledu a inspekci zdrojů použitých v projektu. Jedná se typicky o soubory obsahující video, zvuk, stills(obrázky).
Cut Page (přidaná ve verzi 16) je orientovaná na rychlý střih a editaci.
Fusion Page vychází z integrace nástroje Fusion sloužícího pro pokročilou kompozici obrazu (například částicová fyzika, 3D, ..). Jde o produkt, který před několika lety BMD získal akvizicí společnosti eyeon Software, Inc a zakomponoval jej do DR. Produkt je stále dostupný i jako samostatný produkt (licenční USB dongle pro DR kupodivu funguje i na něj).
Edit Page je tradiční stránka pro editaci a střih.
Color Page je asi nejslavnější část DR, místo kde se odehrává ona barevná magie (nebo vlastně BlackMagic....). Sloužící ke korekci, gradaci barevného podání obrazu, jeho stabilizaci, odšumování (omezeno na Studio) atd.
Fairlight Page se zabývá zpracováním zvuku, opět jde výsledek v minulosti získané společnosti(nástroje) Fairlight což umožnilo z původně na color-grading orientovaného nástroje učinit kompletní(úplnější) nástroj pro postprodukci.
Deliver Page slouží k nastavení parametrů výstupního renderingu rozlišení/formátu. V případě H.264/HEVC (ve Studio edici) se spoléhá na NVENC, takže je asi vhodnější využít k exportu ideálně lossless formát a konverzi do cílového HEVC/H.264 provést kvalitnějším nástrojem.
Ukázka rozhraní (Edit Page) v DualScreen modu. 5MB png v rozlišení 11520x3240 (nad trojicí UHD LCD se ještě nahoře "ve tmě" skrývá FullHD monitor).
Screenshot zobrazuje probíhající detekci scén(střihů) v modálním okně zcela vpravo, jde o funkci v rámci Media Page kdy se na vstupu použije scény obsahující materiál. Výsledkem detekce je sada samostatných scén(záběrů), které se následně snadněji využívají při editaci v novém projektu (nemusí se v souvislém materiálu pracně dohledávat začátky a konce scén). Pro detekci scén využil DR mj. výkonu GPU (vytížení GPU mezi 30-60%).
Příště podrobněji k Media Page (předtím možná malá vsuvka o formátech).
Tiskni
Sdílej:
bash -c "QT_DEVICE_PIXEL_RATIO=2 QT_AUTO_SCREEN_SCALE_FACTOR=true /opt/resolve/bin/resolve" %UI když při jeho využití užitečná plocha pro panely, timeline, nahledy atd. odpovídá FullHD, myslím že množství bodů v náhledových oknech odpovídá UHD nikoli FullHD. Viz příklad se 720p projektem (kde v náhledovém okně zabírajícím na výšku 1/3 LCD je zobrazených 1280x720 v 1:1 mappingu), to by při nativním FullHD rozlišení nebylo možné docílit. Viz screenshot. BMD doporučuje v Linuxu 1080p/1440p monitory kde je velikost popisů/ovládacích prvků na 100% asi ještě dostatečná, ale to je možná jen "damage control" chybějící podpory scalingu UI. UI bude nejspíše naprogramováno dost natvrdo, pokud by šlo o omezenou změnu kódu asi by po létech poukazování na tento problém došlo k nápravě (myslím, že někdo na Redditu s notebookem s UHD panelem se zastavil na hodnotě scalingu 3x
). Zajímalo by mne jak velký je podíl Linux uživatelů DR (celková uživatelská základna free/placené edice DR se odhaduje údajně na 2 miliony, srovnatelné s komunitou placeného FinalCutPro). Možná, že v profesionálních studiích i s ohledem na pravděpodobný výskyt místo zabírajících BDR panelů se většinou osazují 40"+ LCD.