Na GitHubu byl zveřejněn kouzelnický projekt The Nettle Magic Project s obsáhlou dokumentací. Nejenom kouzelníci si mohou cinknout karty a rozpoznávat je například pomocí Raspberry Pi Zero W s NoIR kamerkou.
SpaceVim je komunitně řízená modulární distribuce textového editoru Vim s pluginy a nastaveními aneb ultimátní vimrc. Vydána byla nová major verze 2.0.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
V kryptografické knihovně OpenSSL byly nalezeny a ve verzích 3.0.5 a 1.1.1q opraveny bezpečnostní chyby CVE-2022-2274 a CVE-2022-2097. Závažnější z nich CVE-2022-2274 v implementaci RSA na X86_64 s AVX512IFMA se týká pouze větve 3.0. Zneužit ji lze k RCE, tj. vzdálenému spuštění kódu.
Evropský parlament schválil Akt o digitálních službách (Digital Services Act (DSA)) a Akt o digitálních trzích (Digital Markets Act (DMA)). Oba akty mají za cíl řešit společenské a hospodářské dopady technologického průmyslu tím, že stanoví jasné normy pro fungování a poskytování služeb v EU v souladu se základními evropskými právy a hodnotami.
Bylo spuštěno PINE64 EU. Notebook Pinebook, telefon PinePhone, hodinky PineTime nebo páječku Pinecil lze koupit s 2letou zárukou a 14denní lhůtou pro vrácení zboží.
Služba mojeID vstoupila do Evropy. S využitím mojeID je nově možné se přihlašovat např. na daňové portály Slovenska, Belgie nebo Švédska, portál pro sociální zabezpečení Nizozemí, množství portálů evropských institucí nebo portálů pro správu domény Estonska nebo Dánska.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 119 (pdf), HackSpace 56 (pdf), Wireframe 63 (pdf), Custom PC 227 (pdf) a Hello World 19 (pdf).
Open source síťový zálohovací software Bacula (Wikipedie) byl vydán v nové major verze 13.0.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Ve čtvrtek 7. července bude na Indiegogo spuštěna kampaň (preview) na podporu 10,1 palcového notebooku a herní konzole GPD WIN Max 2. Vybrat si bude možné mezi AMD a Intelem.
Tiskni
Sdílej:
bash -c "QT_DEVICE_PIXEL_RATIO=2 QT_AUTO_SCREEN_SCALE_FACTOR=true /opt/resolve/bin/resolve" %UI když při jeho využití užitečná plocha pro panely, timeline, nahledy atd. odpovídá FullHD, myslím že množství bodů v náhledových oknech odpovídá UHD nikoli FullHD. Viz příklad se 720p projektem (kde v náhledovém okně zabírajícím na výšku 1/3 LCD je zobrazených 1280x720 v 1:1 mappingu), to by při nativním FullHD rozlišení nebylo možné docílit. Viz screenshot. BMD doporučuje v Linuxu 1080p/1440p monitory kde je velikost popisů/ovládacích prvků na 100% asi ještě dostatečná, ale to je možná jen "damage control" chybějící podpory scalingu UI. UI bude nejspíše naprogramováno dost natvrdo, pokud by šlo o omezenou změnu kódu asi by po létech poukazování na tento problém došlo k nápravě (myslím, že někdo na Redditu s notebookem s UHD panelem se zastavil na hodnotě scalingu 3x