Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Přestože GUI DR naznačuje podporu VST v Linuxu není tomu tak.
DR umožňuje definovat External Audio Processes, kterým je zvolený audio clip z timeline předán ve formě odkazu na ext. soubor .WAV (Command line ... spusteni editoru s parametrem cesty na ext.soubor, Clipboard .. cesta k ext. souboru v clipboardu, Reveal ... pouhe spusteni ext. nastroje).
V případě využití Audacity je v něm soubor automaticky otevřen. Po skončení úprav audia v Audacity je nutné provést Export do původního .WAV souboru.
Nejprve jsem myslel, že se upravený soubor do DR načte až po ukončení z DR spuštěného ext. nástroje, ale vypadá to že DR si hlídá modify-time u .WAV souboru a načte si ho jednou po prvnim uložení.
Je třeba dávat pozor, že pokud se dodatečně ext. soubor WAV změní v DR se to projeví až po jeho restartu!!! Není znám způsob jak v rámci otevřeného projektu vynutit načtení dodatečně uložené verze ext .WAV.
Tento komplikovanější způsob úprav (proti editaci v DR) s sebou přináší jednu výhodu a to, že DR uchovává všechny verze zpětně importovaných .WAV jak je vidět na screenshotu výše (nad originální Untitled.wav jsou verze úprav).
Při více variantách úprav je tak možné enablovat podle potřeby jinou a umístit jí nad ostatní, samozřejmě nerelevantní úpravy jdou dle potřeby smazat.
V příkladu na screenshotech šlo o osmi kanálový audio clip (test repro).
Zatímco Audacity zachovalo obsah všech stop, v případě editoru ocenaudio přežil export do WAV obsah pouze první stopy (ostatní byly po exportu do .WAV prázdné).
Dle nastavení to přitom vypadá, že by měl ocenaudio všech osm stop respektovat.
Tento editor by měl mít podporu .VST, takže by mohl rozšířit možnosti úpravy zvuku na rámec DR. Chystaná verze Audacity 3.2 ve feature listu slibuje podporu .VST3, tak uvidíme.
Většina ostatních DAW nástrojů (schopnějších z hlediska podpory .VST) pod Linuxem asi .WAV jako vstupní parametr pro svou projektovou orientaci akceptovat nebude (ruční import ext. WAV je možný, ale neohrabaný), ale možná by u některých šlo voláním připraveného skriptu z DR vytvořit minimální projekt, který by již import .WAVu obsahoval.Tiskni Sdílej:
v toru nevidim obrázky :O :O
'html funguje' to piše
vobrázky už sou teďko vidět :D ;D