Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.
Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.
Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.
openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.
Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly
… více »Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti
… více »Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:
Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Jenom poznámka kvůli úplnosti: FormatInfo je "nejvyšší" třída, obsahuje Duration, vector StreamInfo, které obsahují resolution, pixel aspect, display aspect atd.
mediainfo
nebo libmediainfo
?
Umí dost věcí, viz ukázka...
General
Complete name : /media/share/Freeski Films/Picture This/Picture.This.1080p.x264.mkv
Format : Matroska
File size : 1.50 GiB
Duration : 33mn 42s
Overall bit rate : 6 387 Kbps
Encoded date : UTC 2009-03-15 13:44:06
Writing application : mkvmerge v2.5.3 ('Boogie') built on Mar 7 2009 15:00:41
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.0
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 1 frame
Muxing mode : Container profile=Unknown@4.0
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 33mn 40s
Bit rate : 5 742 Kbps
Nominal bit rate : 6 000 Kbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 29.970 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.097
Title : PICTURE.THIS
Writing library : x264 core 67 r1127M 8d82fec
Encoding settings : cabac=1 / ref=1 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=hex / subme=6 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=0 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=3 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=0 / keyint=300 / keyint_min=30 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=6000 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Language : English
Audio
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Duration : 33mn 42s
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 384 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : L R
Sampling rate : 48.0 KHz
Language : English
Chapters
Language : English
1 : 00:00:00.000 Intro
2 : 00:04:02.000 Seth Huot
3 : 00:06:38.000 Andreas Wiig
4 : 00:07:53.000 Wille Yli Luoma
5 : 00:10:41.000 Darrell Mathes
6 : 00:12:47.000 DCP
7 : 00:13:14.000 Etienne Gilbert
8 : 00:13:25.000 Hampus Mosesson
9 : 00:13:50.000 Shaun White Kevin Pearce
10 : 00:16:09.000 Jussi Oksanen
11 : 00:18:29.000 Eero Ettala
12 : 00:22:29.000 Heikki Sorsa
13 : 00:24:36.000 Aaron Biittner
14 : 00:29:11.000 Jeremy Jones
15 : 00:29:39.000 Credits
Díky moc, MediaInfo jsem neznal. Vyzkoušel jsem to na několika speciálních zmršených případech, proti mojí metodě to má o jedno video lepší úspěšnost (největší problém je s display aspect ratio videa; videa a jejich kontejnery jsou různě zmršeny).
N.B.: i kdybych MediaInfo znal, bych byl opatrnej. Původní kód používal ffmpeg na detekci, jenom někde to nefungovalo úplně správně. Když opravím známé speciální případy a pořád používám ffmpeg/libavformat, vím, že nerozbiju existující správné případy. Nicméně MediaInfo vypadá fakt použitelně. Jenom teď zrovna nevím který z reportovaných display aspectů bych použil Zatím original display aspect vypadá na ten správný.
Tak jsem zrovna objevil video fajl (ASF), kde ffmpeg hlasi delku 4.9 s, mplayer s asf demuxerem 11 s, mediainfo 8 s. Spravna je 11 sec. Jeste idealne ma v kontejneru nastaveno 1000 fps. Jsem videl ve zdrojacich ffmpegu a/nebo mplayeru specialni hack pro tohle chovani, chutovka.
Podobne neni vubec vyjimkou ze u kontejneru je napsana jina delka videa nez u video streamu. Ach jo.
Heh, specialnich pripadu je tak 25%, kazdy necim jiny (rozumej "jinak zmrsen"). Uz to mame celkem vychytany ale prekvapeni se tak brzo nezbavime.
A není to celé overkill? Pokud chci použít sdílenou knihovnu, ve které dojde k segfaultu, je to na bugreport a opravu v dané knihovně.
To sice ano, jenže nejprve chceme třeba vůbec mít v logu nějaké info že to segfaultlo (graceful fault). Taky je pak možné udělat nejaké cleanup akce, to nejde když segfault sestřelí hlavní pythoní proces. Pro představu se daný pythoní skript pouští cronem, rádově na 2-3 tisíc videí týdenně.
Jinak obecně se segfaultům nedá vyhnout, model-checking ffmpegu by nedokázala zaplatit snad ani NASA
> Taky je pak možné udělat nejaké cleanup akce, to nejde když segfault sestřelí hlavní pythoní proces
A nestacilo by tedy v tom Pythonu ten segfault obslouzit? Je to signal jako kazdy jiny.
Jak jsem psal výše, IMHO je při odchycení SIGSEGV již pozdě. Nemáte žádnou jistotu, že je paměť v nějakém "minimálně" konzistentním stavu, aby bylo možné udělat cleanup. Snad by šlo zavolat mprotect, jenže v pythonu by to bylo dost komplikované, protože správa paměti je "odstíněna" od programátora.
Prvně bych změnil "ve které dojde k segfaultu" na "ve které může dojít k segfaultu".
Já si rýpnu, ale když tenhle přístup porovnám proti filozofii Erlangu a vývoji v Erlangu, kdy se erlangovské procesy navzájem monitorují, okamžite se restartnou když zahučí a je možné měnit kód za běhu bez restartu služby, it feels a little bit inferior.
Dúfam, že v budúcnosti sa viac presadí aj v ostatných jazykoch erlangovský prístup, ktorý s chybami proste počíta.Nemůžu se zbavit dojmu, že takový přístup se trochu mlátí s vedlejšími efetky, takže napasovat to do nefunkcionálního jazyka může být obtížné.
Marek měl na mysli spíš erlangovskou robustnost nežli kód bez vedlejších efektů (to je pak lepší/jednodušší rovnou použít Erlang proti simulaci "side-effect-lessness" v nefunkcionálním jazyku). V principu minimalizovat dopad fatální chyby kódu, která způsobí crash nebo buffer overflow. I v C/C++ aplikacích to není výjimka, viz třeba KDE, které restartne plasma-desktop po segfaultu. Buffer/heap overflow se pak dá řešit na úrovni OS (NX bit, ASLR, grsecurity, SELinux, AppArmor, stack-smash protectors, atd.)
Hlavní důvod sandboxování ffmpegu byl, že by v naší aplikaci mohl způsobit race condition, kdy by se video soubor neostranil cleanupem z fronty (protože by se ho aplikace pořád snažila zpracovat, segfaultla, a pak znova).
Miesto POSH a cpickle mozno by sa dalo pouzit
Podíval jsem se na PYRO, stejně myslím že by měl podobné problémy jako cPickle, pro Python jsou ty swigem obalené objekty "neprůhledné". Speciálně je asi nebude možné podědit z Pyro.core.ObjBase, swig vyžaduje dědění z vlastní třídy _object.
Jinak výborný projekt pro RPC je ZeroC ICE, integrace s mnoha jazyky (C/C++, Java, Python...). Hrál jsem se s tím jenom chvíli, ale je to fakt paráda.
Tiskni
Sdílej: