abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:00 | Komunita

    Fedora zve na dvoudenní testování (2. a 3. prosince), během kterého si můžete vyzkoušet nové webové uživatelské rozhraní (WebUI) projektu FreeIPA. Pomozte vychytat veškeré chyby a vylepšit uživatelskou zkušenost ještě předtím, než se tato verze dostane k uživatelům Fedory a celého linuxového ekosystému.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:22 | IT novinky

    Eben Upton oznámil zdražení počítačů Raspberry Pi, kvůli růstu cen pamětí, a představil 1GB verzi Raspberry Pi 5 za 45 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Humor

    Linus Torvalds na YouTube kanálu Linus Tech Tips staví dokonalý linuxový počítač.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 04:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.17 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.18. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies. Vypíchnout lze například podporu protokolu PSP (PSP Security Protocol, PSP encryption of TCP connections).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 25.11 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Xantusia. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Komunita

    Richard Hughes na Mastodonu oznámil, že se společnost Framework Computer stala sponzorem služby LVFS (Linux Vendor Firmware Service) umožňující aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.11. 18:55 | Humor

    Jak na webu co nejšíleněji zadávat datum? Jak to uživatelům co nejvíce znepříjemnit? V Bad UX World Cup 2025 (YouTube) se vybíraly ty nejšílenější UX návrhy. Vítězným návrhem se stal Perfect Date.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    28.11. 12:44 | Zajímavý software

    Společnost Collabora vydala (YouTube) na LibreOffice založený desktopový kancelářský balík Collabora Office. Pro Windows, macOS a Linux. Se stejným uživatelským rozhraním jako Collabora Online. Svůj desktopový kancelářský balík s rozhraním LibreOffice pojmenovala Collabora Office Classic.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    28.11. 12:00 | Nová verze

    Glen MacArthur vydal AV Linux (AVL) a MX Moksha (MXM) 25. S linuxovým jádrem Liquorix. AV Linux (Wikipedie) je linuxová distribuce optimalizována pro tvůrce audio a video obsahu. Nejnovější AV Linux vychází z MX Linuxu 25 a Debianu 13 Trixie. AV Linux přichází s desktopovým prostředím Enlightenment 0.27.1 a MX Moksha s prostředím Moksha 0.4.1 (fork Enlightenmentu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.11. 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (16%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 423 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    5.3.2006 12:56 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Snad to pomůže
    Analytické vyjádření jsem nějak nepochopil, ale pokud máte zadány dvě plochy a znáte k nim normálové vektory, můžete pomocí těchto dvou vektorů najít lineární zobrazení (matici), které tyto vektory i ony plochy otočí na sebe. V oné matici pak budou hledané (Eulerovy) úhly.
    5.3.2006 13:16 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snad to pomůže
    Dost dobře tomu nerozumím. Nejdříve jsem to chtěl řešit pomocí odchylek těch ploch (a tedy i normálových vektorů), jenže jsem nebyl schopen to dotáhnout do konce. Nevím, jakou matici myslíte a jak ji z těch dvou normálových vektorů vytvořím :-(
    5.3.2006 13:26 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snad to pomůže
    Nevím, jestli by to šlo v tomto případě použít. Pokud jsou ale známy dva vektory, tak je lze normovat a oba doplnit na dvě různé ortonormální báze. (Stačí si vymyslet nějaké lineárně nezávislé vektory, provést Gram-Schmidtův ortogonalizační proces, normování a kontrolu pravotočivosti (determinant), nebo místo toho udělat dva po sobě jdoucí vektorové součiny). Tím vzniknou dvě báze, jejich matice se už dají snadno ponásobit mezi sebou tak, aby vyšla matice přechodu z jedné do druhé. V té matici přechodu pak vystupují Eulerovy úhly, lépe řečeno jejich kosiny.

    Matice otočení s Eulerovými úhly je třeba v těchto skriptech na straně 187.
    5.3.2006 13:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    A jak byla zadána ta rotovaná plocha? Parametricky, nebo implicitně?
    5.3.2006 13:14 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    Parametricky.
    5.3.2006 14:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    Takže ta rotovaná rovina je zadaná dvěma věktory, respektive vztahem X = A x T, kde X = [x ; y ; z], A = [ a11 a12 ; a21 a22 ; a31 a32], T = [u ; v] (kde ";" je "přechod na další řádek"), a pro u=0, v=0 je X = [0 0 0]?
    5.3.2006 15:09 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    Přesně. Snažil jsem se v tom najít nějakou lineární závislost, ale bezúspěšně :-)
    5.3.2006 13:24 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    Jestli dobře chápu tvé "analytické vyjádřejí", tak ta plocha žije v nějaké rovině. Takže stačí vzít dva body té plochy, tak aby jim odpovídající vektory - (bod - počátek) byly lineárně nezávislé. Najít otočení jimi určené roviny podle dvou os je triviální. Pak musíš ještě najít otočení podle té třetí osy, ale to už závisí na tom, jak je ta plocha zadaná.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    5.3.2006 13:26 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    Jestliže parametricky, pak je to trivka, né?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    5.3.2006 15:10 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    Kdyby to byla "trivka", tak tady neotravuji :-D Ne, trivka to určitě není.
    5.3.2006 14:13 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    Ne, plocha nežije v žádné rovině. Je to prostě rovina, která leží v osách X a Y (z = 0).

    V zápise mám chybu - správně bych měl mluvit o rovinách, nikoli o plochách. To je zobecnění.
    wamba avatar 5.3.2006 15:22 wamba | skóre: 38 | blog: wamba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    Dobrý d.

    Jestli jsem tak řešení není jednoznačné a jedno z možných je, že budete otáčet podle dvou os x,y a k tomu vám stačí vědět úhly přímek které vzniknou průnikem roviny a s rovinou x=0, y=0.
    This would have been so hard to fix when you don't know that there is in fact an easy fix.
    wamba avatar 5.3.2006 15:26 wamba | skóre: 38 | blog: wamba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    Dobrý d.

    Jestli jsem to dobře pochopil, tak řešení není jednoznačné a jedno z možných je, že budete otáčet podle dvou os x,y a k tomu vám stačí vědět úhly přímek s osou z, které vzniknou průnikem roviny a s rovinou y=0, resp. x=0.
    This would have been so hard to fix when you don't know that there is in fact an easy fix.
    5.3.2006 21:52 matematik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém rotace plochy XY
    Rotace postupně kolem x, y a z nikdo nepoužívá (normálně se používají Eulerovy úhly) a nechce se mi to řešit, ale pokud nutně nepotřebuješ ty úhly, jen zpětnou transformaci, tak když zapíšeš tu rotovanou bázi e'_x, e'_y, e'_z (máš-li jen e'_x, e'_y, tak e'_z = e'_x × e'_y) pomocí staré (na to stačí obyčejná projekce tj. pár skalárních součinů)
    e'_x = a_xx e_x + a_xy e_y + a_xz e_z
    e'_y = ...
    e'_z = ...
    
    tak tou maticí A z a_ij můžeš rovnou transformovat rotované souřadnice zpět do původních: r = A r' (r = (x, y, z)^T, analogicky r').

    P.S.: Kdyby někoho napadlo povolit tagy SUP a SUB, tak jsem to mohl napsat čitelněji.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.