Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Skriptovací programovací jazyk PHP (PHP: Hypertext Preprocessor, původně Personal Home Page) dnes slaví 30 let. Přesně před třiceti lety, 8. června 1995, oznámil Rasmus Lerdorf vydání PHP Tools (Personal Home Page Tools) verze 1.0.
Ve středu v 17:00 byl ve Francii zablokován přístup k PornHubu a dalším webům pro dospělé. K 17:30 došlo k nárůstu počtu registrací Proton VPN o 1 000 % [𝕏]. Dle nového francouzského zákona jsou provozovatelé těchto webů povinni ověřovat věk uživatelů prostřednictvím průkazu totožnosti nebo platební karty.
Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
Akože keby všetci uprednostňovali funkcionalitu namiesto efektov? Skutočne?
Není to krapet demagogie? Ta otázka totiž není funkcionalita místo efektů.Ano, ale jen teoreticky. Praxe je většinou jiná. Bohužel.
Ty skokové změny barev mi nedělají dobře na oči, rychleji se unavím.Tak to samozřejmě záleží na aplikaci. I animace může mít jiný smysl, než dělat dojem. Jinak by mě zajímalo, jak často musí člověk přepínat mezi plochami, aby ho bolely oči.
Tak to samozřejmě záleží na aplikaci. I animace může mít jiný smysl, než dělat dojem. Jinak by mě zajímalo, jak často musí člověk přepínat mezi plochami, aby ho bolely oči.
Třeba v noci je (mi) obecně nepříjemná rychlá změna černá→bílá (na jedné ploše mám web s tmavým pozadím, na druhé textový editor se světlým pozadím), navíc při jedné aplikaci na plochu se přepínám dost, takže je to skutečně otravné.
"Ano, ale jen teoreticky. Praxe je většinou jiná. Bohužel"
Neni jina, jen nesmis poustet veci jako horici okna a podobne hovadiny.
Moja otázka bola funkcionalita namiesto efektov, takže reaguješ na niekoho iného Ak tie efekty slúžia na sfunkčnenie a spríjemnenie práce, tak to je v každom prípade ok. Teraz sa spýtaj sám seba, či napr. väčšina plasmoidov túto definíciu spĺňa. Horiace okná, padajúce vločky, vlniace sa blbosti. Väčšina vývoja v KDE4 (a nielen tam) ide do efektov. Funkcionalita je v takmer každom ohľade horšia než bola v KDE3 (a len pomaly sa dostávajú tam kde boli). Takže asi tak
Ak chcem zobrazenie menu okamzite po kliku na tlacitko, tak akakolvek animacia je zdrziavanim.Není, pokud proběhne rychleji než okamžik. Ve skutečnosti nikdo nechce menu zobrazené „okamžitě“ po kliku na tlačítko, ale tak, aby mohl menu hned začít používat. A člověk je dost pomalý na to, aby mezi tím počítač stihnul zobrazit nějakou animaci. Někdy může animace dokonce urychlit reakci člověka, protože například upoutá jeho pozornost správným směrem. Neříkám, že spousta animací je spíš na obtíž, ale je dobré si uvědomit, že člověk reaguje tak pomalu, že mezi kliknutím na tlačítko a okamžikem, kdy je člověk schopen reagovat, má počítač spoustu času.
Tiskni
Sdílej: