Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
Akože keby všetci uprednostňovali funkcionalitu namiesto efektov? Skutočne?
Není to krapet demagogie? Ta otázka totiž není funkcionalita místo efektů.Ano, ale jen teoreticky. Praxe je většinou jiná. Bohužel.
Ty skokové změny barev mi nedělají dobře na oči, rychleji se unavím.Tak to samozřejmě záleží na aplikaci. I animace může mít jiný smysl, než dělat dojem. Jinak by mě zajímalo, jak často musí člověk přepínat mezi plochami, aby ho bolely oči.
Tak to samozřejmě záleží na aplikaci. I animace může mít jiný smysl, než dělat dojem. Jinak by mě zajímalo, jak často musí člověk přepínat mezi plochami, aby ho bolely oči.
Třeba v noci je (mi) obecně nepříjemná rychlá změna černá→bílá (na jedné ploše mám web s tmavým pozadím, na druhé textový editor se světlým pozadím), navíc při jedné aplikaci na plochu se přepínám dost, takže je to skutečně otravné.
"Ano, ale jen teoreticky. Praxe je většinou jiná. Bohužel"
Neni jina, jen nesmis poustet veci jako horici okna a podobne hovadiny.
Moja otázka bola funkcionalita namiesto efektov, takže reaguješ na niekoho iného Ak tie efekty slúžia na sfunkčnenie a spríjemnenie práce, tak to je v každom prípade ok. Teraz sa spýtaj sám seba, či napr. väčšina plasmoidov túto definíciu spĺňa. Horiace okná, padajúce vločky, vlniace sa blbosti. Väčšina vývoja v KDE4 (a nielen tam) ide do efektov. Funkcionalita je v takmer každom ohľade horšia než bola v KDE3 (a len pomaly sa dostávajú tam kde boli). Takže asi tak
Ak chcem zobrazenie menu okamzite po kliku na tlacitko, tak akakolvek animacia je zdrziavanim.Není, pokud proběhne rychleji než okamžik. Ve skutečnosti nikdo nechce menu zobrazené „okamžitě“ po kliku na tlačítko, ale tak, aby mohl menu hned začít používat. A člověk je dost pomalý na to, aby mezi tím počítač stihnul zobrazit nějakou animaci. Někdy může animace dokonce urychlit reakci člověka, protože například upoutá jeho pozornost správným směrem. Neříkám, že spousta animací je spíš na obtíž, ale je dobré si uvědomit, že člověk reaguje tak pomalu, že mezi kliknutím na tlačítko a okamžikem, kdy je člověk schopen reagovat, má počítač spoustu času.
Tiskni
Sdílej: