Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.
Včera večer měl na YouTube premiéru dokumentární film Python: The Documentary | An origin story.
Společnost comma.ai po třech letech od vydání verze 0.9 vydala novou verzi 0.10 open source pokročilého asistenčního systému pro řidiče openpilot (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 4. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Akože keby všetci uprednostňovali funkcionalitu namiesto efektov? Skutočne?
Není to krapet demagogie? Ta otázka totiž není funkcionalita místo efektů.Ano, ale jen teoreticky. Praxe je většinou jiná. Bohužel.
Ty skokové změny barev mi nedělají dobře na oči, rychleji se unavím.Tak to samozřejmě záleží na aplikaci. I animace může mít jiný smysl, než dělat dojem. Jinak by mě zajímalo, jak často musí člověk přepínat mezi plochami, aby ho bolely oči.
Tak to samozřejmě záleží na aplikaci. I animace může mít jiný smysl, než dělat dojem. Jinak by mě zajímalo, jak často musí člověk přepínat mezi plochami, aby ho bolely oči.
Třeba v noci je (mi) obecně nepříjemná rychlá změna černá→bílá (na jedné ploše mám web s tmavým pozadím, na druhé textový editor se světlým pozadím), navíc při jedné aplikaci na plochu se přepínám dost, takže je to skutečně otravné.
"Ano, ale jen teoreticky. Praxe je většinou jiná. Bohužel"
Neni jina, jen nesmis poustet veci jako horici okna a podobne hovadiny.
Moja otázka bola funkcionalita namiesto efektov, takže reaguješ na niekoho iného Ak tie efekty slúžia na sfunkčnenie a spríjemnenie práce, tak to je v každom prípade ok. Teraz sa spýtaj sám seba, či napr. väčšina plasmoidov túto definíciu spĺňa. Horiace okná, padajúce vločky, vlniace sa blbosti. Väčšina vývoja v KDE4 (a nielen tam) ide do efektov. Funkcionalita je v takmer každom ohľade horšia než bola v KDE3 (a len pomaly sa dostávajú tam kde boli). Takže asi tak
Ak chcem zobrazenie menu okamzite po kliku na tlacitko, tak akakolvek animacia je zdrziavanim.Není, pokud proběhne rychleji než okamžik. Ve skutečnosti nikdo nechce menu zobrazené „okamžitě“ po kliku na tlačítko, ale tak, aby mohl menu hned začít používat. A člověk je dost pomalý na to, aby mezi tím počítač stihnul zobrazit nějakou animaci. Někdy může animace dokonce urychlit reakci člověka, protože například upoutá jeho pozornost správným směrem. Neříkám, že spousta animací je spíš na obtíž, ale je dobré si uvědomit, že člověk reaguje tak pomalu, že mezi kliknutím na tlačítko a okamžikem, kdy je člověk schopen reagovat, má počítač spoustu času.
Tiskni
Sdílej: