abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:44 | Nová verze

    U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.

    Martin Tůma | Komentářů: 1
    dnes 09:22 | Nová verze

    Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:44 | Nová verze

    Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Zajímavý článek

    Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:11 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 04:55 | IT novinky

    Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 04:22 | IT novinky

    Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.12. 21:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 456 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 20:04
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    xkucf03 avatar 11.7.2019 10:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu

    OpenSSL mi hlásí varování:

    $ echo ahoj | openssl enc -aes-256-cbc -a -salt -pass pass:heslo
    *** WARNING : deprecated key derivation used.
    Using -iter or -pbkdf2 would be better.
    U2FsdGVkX1/MmdqIhLBWQQxQ1RM1OguQlsQVjCxe5OU=

    Lepší by tedy bylo použít:

    $ echo ahoj | openssl enc -aes-256-cbc -a -pbkdf2 -pass pass:heslo
    U2FsdGVkX1/MXOXIoTimxz/EwJpqshL6s/iGbm7aDWI=

    Nicméně celé šifrování je tu trochu nadbytečné, když jsou zašifrovaná data i heslo v souborech hned vedle sebe. Když už, tak se dělá aspoň to, že zašifrovaná data jsou v souborech a heslo v databázi – nebo naopak – takže kdyby někdo ukradl zálohu jen souborů nebo jen databáze, k datům se nedostane, takže to trochu nějaký smysl má (byť je to pořád v podstatě security through obscurity).

    Pokud by šlo jen o to „aby nebilo do očí, když skript prohlížíte / upravujete, a někdo, koho nemůžete odehnat, vám stojí za zády“ – tak na to stačí i kódování Base 64, není potřeba šifrovat.

    Důležité je, aby byla hesla/klíče oddělená od programu/skriptu a nemohla se ani náhodou dostat do historie verzovacího systému.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.7.2019 11:48 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Hm, ssh mi tuto hlášku nehodilo, ale jistě je to dobrý posun vpřed ( opustit salt ).

    Co se týče toho zašifrování, tak ano , na zamýšlený účel je to kanón na vrabce a na pořádné zabezpečení slabý půlkrok vpřed.

    Ale touhle cestou jsem se dal, a došel jsem do cíle. Řešení se dá později uzpůsobit k různým vylepšením, což base64 už nenabízí.

    Díky za ohlas ..

    M.
    11.7.2019 23:16 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Pojem security through obscurity se používá pro tři úplně odlišné věci:
    1) místo toho abych to zabezpečil pořádně, tak to jen zobfuskuju.
    - Tohle je samozřejmě fuj.
    2) zabezpečím to a obfuskuju (nebo k tomu třeba aspoň nezveřejním zdrojáky).
    - Může snižovat udržovatelnost
    - Může snižovat šanci odhalit chyby, které tam přecejen omylem udělám - žádný program není bez chyb
    - Ztěžuje automatické zneuití průniku, což v globálu vede ke zvyšování nákladů útočníka - pokud díky chybě v nějaké serverové komponentně ukradnu 10 000 všemožně zašifrovaných databází, je to fakt opruz i když ty klíče mám k dispozici.)
    3) zabezpečit to nejde, tak to aspoň obfuskuju.
    - Bezpečné to není
    - Dokáže nechutně ztížit práci. Patří sem třeba ochrana proti kopírování programů, DRM, nebo viry. A v tom fakt není sranda se hrabat.
    Jendа avatar 12.7.2019 15:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    3) má zajímavý důsledek že typicky znemožňuje adminovi který to nechce crackovat pochopit co na čem závisí a kudy jaká citlivá data tečou a na základě toho učinit správné rozhodnutí o zabezpečení. Celá ta Pass-The-Hash sága + toto vzniklo podle mě přesně z tohoto důvodu.
    12.7.2019 17:01 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    No... Já vidím problém v tom, že Microsoft napřed dal lidem iluzi alespoň nějaké bezpečnosti (a tím je přesvědčil že sdílet ten soubor s lidmi není naprosto nepřípustné), a pak to celé sabotoval tím že to heslo napsal na web.
    Jendа avatar 12.7.2019 17:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    IMHO kdyby ho nenapsal na web tak to stejně za chvíli někdo reverzne. Viz třeba mimikatz.
    12.7.2019 18:42 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Já bych to nepsal na web a do toho souboru napsal takové to klasické "nikomu tenhle soubor neposílejte". Jinak díky za tip na zajímavej SW.
    12.7.2019 18:45 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Byť je teda otázka, jestli to někdo nezreverzí už týden po vydání, no..
    Josef Kufner avatar 11.7.2019 20:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Prostě to heslo dej do jiného souboru. Třeba do ~/.netrc. Nebo kamkoliv jinam. Tím také vyřešíš to, že to heslo necommitneš spolu se scriptem (pokud bys ho někam commitoval).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.7.2019 22:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    A potřebuješ nutně heslo? Nemůžeš to vyřešit třeba přihlášením přes pubkey (pokud to je ssh)?
    12.7.2019 11:16 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Hele pokud má mít skript přístup k nějakému zdroji a ty máš přístup ke skriptu, tak to je asi neřešitelný problém bych řekl. :-) Navrhoval bych znepřístupnit ten soubor všem kromě root uživatele daného serveru.
    xsubway avatar 12.7.2019 11:35 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    To ale neřeší "čumili", tedy jen částečně :-)

    Ty se totiž řeší jinak. Ale samozřejmě je vhodné oddělit kód a hesla.
    12.7.2019 20:27 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Jasně ... takto není vidět heslo, ani když zkontroluji ( otevřu a mrknu se ) na obsah souborů s hesly a s čumilem za zády ...

    Myslím, že zašifrování hesla tímto způsobem splňuje přesně to, co jsem chtěl a umožňuje případné rozšíření o různé skrývačky a vylepšení.

    Ale nejsem v situaci, kdy by stálo za to komplikovat si toto dalšími labyrinty ... prozatím.

    Díky za reakce

    M.
    15.7.2019 15:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Jasně ... takto není vidět heslo, ani když zkontroluji ( otevřu a mrknu se ) na obsah souborů s hesly a s čumilem za zády ...
    Proc by ses do toho souboru dival kdyz tam to heslo neuvidis ani ty? :-)
    16.7.2019 10:11 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    to byl myšlen případ, kdy hesla vysourcuju v otevřeném textu do vedlejšího souboru...
    Gilhad avatar 17.7.2019 16:55 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Treba pokud mam takovych vic a vim, ze to je na tri ruzne stroje a u jednoho to zakodovane zacina AA u druheho to konci 222 a ten treti je proste divnej, tak mi jedno mrknuti staci, abych videl, zda paruju spravny stroj se spravnym heslem :)
    21.7.2019 10:13 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Nebo dej heslo do proměnné prostředí. Tu proměnnou potom můžeš nastavovat ručně nebo nějakým wrapperem.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.