Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
2. Existuje spousta "silnicnich pravidel", ktera se mi nelibi. Podle ceho by se mely nektere rusit? Kdo to rozhodne? a podle jakeho klice?
3. Byl jsem nedavno v Praze a mohu rici, ze takto strasne se nejezdi snad ani v Bankoku nebo Hanoi. Kdo ma vetsi, silnejsi auto a otrlejsi nervy tak jede. Co na tom ze ma cervenou, ti na zelene chteji zit, tak pockaji.....
Zrusime tedy pravidla???
, zapomněl jsi na *buntu je shit a všichni kuřáci jsou prasata.
Kup si bile triko s cernym pruhem do uhlopricky (imitace pasu, opravdu v prodeji) pyčoBez pásu jezdí jen bezmozci (nemluvím o popojetí po parkovišti, ale o normální jízdě). Něco pro inspiraci (plus pár dalších)
Policie by se na ne mela zameritNo jistě, a dávat laciné body za to, že někdo ve slunečném dni zapomněl rozsvítit. Sice jsem už řadu let celoroční svítič, ale body za nesvícení ve dne bych nedával. Jsou jiné nebezpečnější přestupky, které nejsou bodově ohodnoceny, anebo sice jsou, ale prakticky vůbec se nepostihují. Měření na špatných místech (se snadným výběrem) také nemám rád. Nicméně místo, kde jsem viděl radar dnes, tak úplně špatné nebylo.
A jinak by si urcite mela policie doslapnout i na ty vice nebezpecne veci - blokovani provozu, nebezpecne cyklisty, chodce, zprisnit dohled u prechodu pro chodce v oblasti skol (samozrejme ve spravny cas) apod.U nás se na přechody koncentruje MP. Ráno u každého významějšího přechodu stojí měšťák. Výsledek je ten, že jsou z nich řidiči podělaní, zastavují i před prázdným přechodem a doprava kolabuje. Na cyklisty a chodce by si měli určitě posvítit, zatím se jejich přestupky moc neřeší. Mám ještě v živé paměti tragický případ, kdy řítící se cyklista srazil na přechodu chodce. Spousta cyklistů jezdí vysokou rychlostí po chodníku. Naopak mnozí chodci skáčí do vozovky běžně i přes zábradlí nebo na červenou, případně ukáží řidiči, aby jel, a pak tam vběhnou.
Řidič už zdaleka není příslušník něčeho, co bych přirovnal k cechu. Dneska řídí každý, kdo chce a má po ruce auto, třeba i "frajírci f Ochcávkach TDčervenéI f metle na hlínách pyčo 120kmh v meste". Auto už přestalo být výsadou, už není jenom jedno ve vesnici, majitelé si ho nemyjí ručně na dvorku za přítomnosti celé rodiny. Dnešní řidiči mají dost svých starostí a ostatní řidiče už neberou jako kolegy, ale jako soupeře--porazit toho druhého znamená být dřív v cíli.
Na druhou stranu je asi dobře, že se řidiči neupozorňují na to, že policie kontroluje dodržování předpisů. Totiž rychlost dnešních aut závisí na tom, jak moc chcete nedodržovat předpisy. I slaboučké auto s litrovým motorem dosáhne ve městě na hranici rychlostních limitů (teda pokud to není moc do kopce)
A k těm pásům: podle současného práva nemůžete říct, ať Vás nebuzerují s pásy a že na oplátku si zaplatíte léčebné výlohy.
Tiskni
Sdílej: