PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.
Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Tiskni
Sdílej:
Kup si bile triko s cernym pruhem do uhlopricky (imitace pasu, opravdu v prodeji) pyčoBez pásu jezdí jen bezmozci (nemluvím o popojetí po parkovišti, ale o normální jízdě). Něco pro inspiraci (plus pár dalších)
Policie by se na ne mela zameritNo jistě, a dávat laciné body za to, že někdo ve slunečném dni zapomněl rozsvítit. Sice jsem už řadu let celoroční svítič, ale body za nesvícení ve dne bych nedával. Jsou jiné nebezpečnější přestupky, které nejsou bodově ohodnoceny, anebo sice jsou, ale prakticky vůbec se nepostihují. Měření na špatných místech (se snadným výběrem) také nemám rád. Nicméně místo, kde jsem viděl radar dnes, tak úplně špatné nebylo.
A jinak by si urcite mela policie doslapnout i na ty vice nebezpecne veci - blokovani provozu, nebezpecne cyklisty, chodce, zprisnit dohled u prechodu pro chodce v oblasti skol (samozrejme ve spravny cas) apod.U nás se na přechody koncentruje MP. Ráno u každého významějšího přechodu stojí měšťák. Výsledek je ten, že jsou z nich řidiči podělaní, zastavují i před prázdným přechodem a doprava kolabuje. Na cyklisty a chodce by si měli určitě posvítit, zatím se jejich přestupky moc neřeší. Mám ještě v živé paměti tragický případ, kdy řítící se cyklista srazil na přechodu chodce. Spousta cyklistů jezdí vysokou rychlostí po chodníku. Naopak mnozí chodci skáčí do vozovky běžně i přes zábradlí nebo na červenou, případně ukáží řidiči, aby jel, a pak tam vběhnou.
Řidič už zdaleka není příslušník něčeho, co bych přirovnal k cechu. Dneska řídí každý, kdo chce a má po ruce auto, třeba i "frajírci f Ochcávkach TDčervenéI f metle na hlínách pyčo 120kmh v meste". Auto už přestalo být výsadou, už není jenom jedno ve vesnici, majitelé si ho nemyjí ručně na dvorku za přítomnosti celé rodiny. Dnešní řidiči mají dost svých starostí a ostatní řidiče už neberou jako kolegy, ale jako soupeře--porazit toho druhého znamená být dřív v cíli.
Na druhou stranu je asi dobře, že se řidiči neupozorňují na to, že policie kontroluje dodržování předpisů. Totiž rychlost dnešních aut závisí na tom, jak moc chcete nedodržovat předpisy. I slaboučké auto s litrovým motorem dosáhne ve městě na hranici rychlostních limitů (teda pokud to není moc do kopce)
A k těm pásům: podle současného práva nemůžete říct, ať Vás nebuzerují s pásy a že na oplátku si zaplatíte léčebné výlohy.