abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Zajímavý software

    CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Zajímavý software

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.7. 16:22 | Zajímavý článek

    Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    30.7. 13:55 | IT novinky

    Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 14:44 | IT novinky

    Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    29.7. 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (30%)
     (29%)
     (5%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 192 hlasů
     Komentářů: 21, poslední 30.7. 22:56
    Rozcestník

    Awesome wm a umistovani oken

    14.10.2011 22:25 | Přečteno: 1277× | poslední úprava: 14.10.2011 22:48

    V mém posledním zveřejněném desktopu jsem si povzdechl nad tím, že mi Awesome v3.4.10 umísťuje firefox při plovoucím režimu o pár pixel přes horní wibox.

    Nebudu tu příliš rozvádět jak to funguje, protože jsem se moc o problematiku signálů nezajímal - nebyl čas, tak tedy:

    client.add_signal("manage", function (c, startup)

    if not startup then
    -- Set the windows at the slave,
    -- i.e. put it at the end of others instead of setting it master.
    awful.client.setslave(c)

    -- Put windows in a smart way, only if they does not set an initial position.
    if not c.size_hints.user_position and not c.size_hints.program_position then

    awful.placement.no_offscreen(c)
    awful.placement.no_overlap(c)
    end
    end
    end)

    Tato funkce/signál se mi stará o nové okna. V podstatě jde o to správně umístit okno na viditelnou plochu obrazovky a také aby nedošlo k překrytí. Hlavně maximalizovaný floating firefox či codeblocks o pár px překryly horní wibox o výšce 14px. Zjistil jsem, že za to může funkce no_offscreen() ve které byla chyba (feature?) v nastavování pozice okna v případě, že přesahuje maximální viditelnou šířku / výšku :

    function no_offscreen(c)
    local c = c or capi.client.focus
    local geometry = c:geometry()
    local border = c.border_width
    local screen_geometry = capi.screen[c.screen].workarea

    if geometry.x + geometry.width + 2*border > screen_geometry.x + screen_geometry.width then
    -- geometry.x = screen_geometry.x + screen_geometry.width - geometry.width -- original , chybi odecet borderu
    geometry.x = screen_geometry.x + screen_geometry.width - (geometry.width - 2*border)
    elseif geometry.x < screen_geometry.x then
    geometry.x = screen_geometry.x
    end

    if geometry.y + geometry.height + border > screen_geometry.y + screen_geometry.height then -- proc jen 1x border? radej nebudu patrat
    -- geometry.y = screen_geometry.y + screen_geometry.height - geometry.height -- to same chybi border odecet
    geometry.y = screen_geometry.y + screen_geometry.height - (geometry.height- 2*border)
    elseif geometry.y < screen_geometry.y then
    geometry.y = screen_geometry.y
    end
    -- c:geometry(geometry) -- v originale chybi return wtf?
    return c:geometry(geometry) -- uprava luta
    end

    Jak je vidět, úprava byla elementární i pro člověka co programuje v C embedded a Lua umí jen editovat z rychlíku :-)

    Doufám, že to třeba někdy někomu pomůže a doufám, že se kvůli této úpravě neobjeví další chyba / feature :-D

    A ještě dotaz pro odborníky v Awesome: Je tohle na bugreport ? Nějak nemám čas zjišťovat, jestli to není jen můj osobní workaround a ve výsledku bych se třeba jen ztrapnil :-D


    Jak jsem teď dodatečně zjistil, chyba bude ještě někde jinde, protože je nutno donutit okno větší, než je plocha, aby nepřesahovalo. To by ovšem měla řešit funkce no_overlap..patrně to ale neřeší dokonale, neboť firefox o pár pixel přesahuje spodek obrazovky a pomůže až toggle maximize..

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    luta avatar 14.10.2011 22:56 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    ps mám to celé blbě, žádný bugreport nebude :-D ale štvě mě to :-(

    juraj-bit avatar 14.10.2011 23:25 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken
    Ja to mám vpodstate tak isto (Debian Wheezy) placement.lua :
    function no_offscreen(c)
        local c = c or capi.client.focus
        local geometry = c:geometry()
        local border = c.border_width
        local screen_geometry = capi.screen[c.screen].workarea
    
        if geometry.x + geometry.width + 2*border > screen_geometry.x + screen_geometry.width then
            geometry.x = screen_geometry.x + screen_geometry.width - geometry.width
        elseif geometry.x < screen_geometry.x then
            geometry.x = screen_geometry.x
        end
    
        if geometry.y + geometry.height + border > screen_geometry.y + screen_geometry.height then
            geometry.y = screen_geometry.y + screen_geometry.height - geometry.height
        elseif geometry.y < screen_geometry.y then
            geometry.y = screen_geometry.y
        end
    
        c:geometry(geometry)
    end
    

    Nepozorujem prekrytie horného panela ami presah okna cez dolný okraj pri maximalizovaní Firefoxu. Fullscreen mám zakomentovaný.

    luta avatar 14.10.2011 23:38 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    já nevím přesně jak to popsat. Nakonec to vypadá, že tam chyběl jen ten return v té funkci. Dále jsem si dopsal funkci, která mi testuje velikost okna a pokud je okno zaručeně větší jak obrazovka, tak ho zmenší. Tohle asi ani jedna z těch funkcí nedělala. Takže výsledek vypadá nějako takto :

    function w_resize(c)
    local geometry = c:geometry()
    local border = c.border_width
    local screen_geometry = screen[c.screen].workarea

    if geometry.width + 2*border > screen_geometry.width then
    geometry.width = screen_geometry.width
    end
    if geometry.height + 2*border > screen_geometry.height then
    geometry.height = screen_geometry.height
    end

    return c:geometry(geometry)
    end


    -- {{{ Signals
    -- Signal function to execute when a new client appears.
    client.add_signal("manage", function (c, startup)

    w_resize(c)

    if not startup then
    -- Set the windows at the slave,
    -- i.e. put it at the end of others instead of setting it master.
    awful.client.setslave(c)

    -- Put windows in a smart way, only if they does not set an initial position.
    if not c.size_hints.user_position and not c.size_hints.program_position then

    awful.placement.no_offscreen(c)
    awful.placement.no_overlap(c)
    end
    end
    end)

    tak nějak to zatím funguje, než zase najdou nějakou chybu

    juraj-bit avatar 14.10.2011 23:58 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken
    Tá fukcia w_resize(c) sa bude niekedy možno hodiť, zatial som ju nepotreboval.
    luta avatar 15.10.2011 00:02 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    trochu je v ní pořád bordel s těma borderama, protože netuším, jak s tím awesome počítá (jestli je už v geometry započítano), ale funguje to. Tenhle detail mě opravdu dlouho štval

    juraj-bit avatar 15.10.2011 00:25 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    Toto

    awful.client.setslave(c)

    mám zakomentované

    -- awful.client.setslave(c)
    luta avatar 15.10.2011 00:32 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    setslave startuje nove okno jako slave a ne master. to mam tak schvalne

    juraj-bit avatar 15.10.2011 00:38 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken
    Pozeral som najnovšte témy a čistá práca so signálmi bez commentov vyzerá takto:
    -- SIGNALS
    client.add_signal("manage", function (c, startup)
    	if not startup then
    		if not c.size_hints.user_position and not c.size_hints.program_position then
    			awful.placement.no_overlap(c)
    			awful.placement.no_offscreen(c)
    		end
    	end
    end)
    
    client.add_signal("focus", function(c) c.border_color = beautiful.border_focus end)
    client.add_signal("unfocus", function(c) c.border_color = beautiful.border_normal end)
    
    
    Ešte sa mi nestalo, aby sa mi niektoré okno zobrazilo nekorektne, skúšal som všetky graf. programy, ktoré mám nainštalované, až teda na Gimp, ktorý sa mi otvára maximalizovaný a ovládacie panely mi prekrýva hlavné okno, vpodstate mi to ale tak aj vyhovuje, lebo pár pixelov z nich je vidieť..
    luta avatar 15.10.2011 00:50 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    ja mel problem hlavne s floating layoutem. kazdopadne diky. btw gimp mi taky konecne startuje korektne. protoze mam wibox jen 14px vysoky tak nemam rad kdyz mi ho neco prekryva

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.