O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
(nejlépe prodavačům přes hubu)Ti za to nemůžou...
to je pro zoufalce, co doufají, že se jim tam někdy náhodou povede nahrnout vyšší splátkuA i za to, že zaplatíš větší splátku, se platí poplatek.
A i za to, že zaplatíš větší splátku, se platí poplatek.neplatí, pokud se to tam nahrne ve správnou chvíli - na konci tzv. "fixace" ... v tu chvíli se uzavírá nová smlouva, která už započte částku splacenou navíc
Přínos těch nálepek vidím v tom, že lidem říkají: "nebuďte hlupáci a nevěřte jim, za všechno se platí", ale to by měli IMHO dávno vědět, ne ?a odkud? kde se to dozví?
No odkud víš, že oheň pálí ? Z novin asi ne, že ?no právě - z novin ne ... asi každej se v životě spálil, takže to ví, případně už jenom to, že když se blíží, tak roste teplota, je dostatečně odrazující ... prostě vlastní zkušenost (jo, každýmu to asi řekli rodiče, ale dokud si to děcko nezkusí, tak moc nevěří - v tom je rozdíl u dospělejch, ti jsou ochotni víc věřit tomu, co se jim řekne, poněvadž nemaj čas/jsou líný na experimenty, a mají už za sebou pár takovejch, kdy jim někdo říkal, "nedělej to, ublížíš si" a fakt si ublížili, viz oheň) jenže ta půjčka jaksi nemá vlastnost toho ohně - čím blíž, tím hůř - a když už si to člověk zkusí, tak je (může bejt) v průšvihu, vlastní zkušenost je pozdě
Věřit, že ti dá někdo jen tak peníze, protože mu to dělá dobře, je více než naivní.přesto tomu lidé dost často věří - právě protože nemají šanci udělat vlastní zkušenost a informaci "z druhé strany" nedostanou ... viz třeba různé akce v supermarketech, lidi jsou nadšení, jak mají "2 + 1 zadarmo", ale že to "zadarmo" zaplatí tím, že si obvykle koupí ještě něco jiného mimo akci, nebo přímo v ceně výrobku, nevidí, protože nepročítají sociologické výzkumy na téma "efekt supermarketu" nebo neznají skutečnou výrobní cenu a prodejní náklady
Výkřik "za všechno se platí" jsem myslel obecně, nic není zadarmo (teda krom open source :o)ano, ale lidé jsou líní přemýšlet, aby v konkrétním případě tu analogii našli, anebo mají tak žalostný nedostatek informací, že i když se snaží najít zradu, neodhalí ji a dospějou k závěru, že je to výhodné ("zadarmo") ...
Ale nějaká informační kampaň by asi nebyla na škodu i když pochybuju, že prosákne až k cílové skupině.viz výše
(jo, v novinách se to fakt na prvních stránkách nepíše ...) a nálepky přes reklamu na půjčky myslím mají šanci cílovou skupinu oslovit
Howgh, není důvod se hádat, užij si vánoce.šak se nehádáme, jen porovnáváme náhledy na věc, v jádru se ale asi shodujeme
... pošli sníh
Tiskni
Sdílej: