Je třetí sobota v září a proto vše nejlepší k dnešnímu Software Freedom Day (SFD, Wikipedie).
Bogdan Ionescu rozběhl webový server na jednorázové elektronické cigaretě.
Byla vydána beta verze Ubuntu 25.10 s kódovým názvem Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 25.10 mělo vyjít 9. října 2025.
Bola vydaná nová verzia 4.13 security platformy Wazuh. Prináša nový IT hygiene dashboard, hot reload dekodérov a pravidiel. Podrobnosti v poznámkách k vydaniu.
Americký výrobce čipů Nvidia investuje pět miliard dolarů (přes 100 miliard Kč) do konkurenta Intel, který se v poslední době potýká s vážnými problémy. Firmy to včera oznámily ve společné tiskové zprávě. Dohoda o investici zahrnuje spolupráci při vývoji čipů pro osobní počítače a datová centra. Akcie společnosti Intel na zprávu reagovaly výrazným růstem.
Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
(nejlépe prodavačům přes hubu)Ti za to nemůžou...
to je pro zoufalce, co doufají, že se jim tam někdy náhodou povede nahrnout vyšší splátkuA i za to, že zaplatíš větší splátku, se platí poplatek.
A i za to, že zaplatíš větší splátku, se platí poplatek.neplatí, pokud se to tam nahrne ve správnou chvíli - na konci tzv. "fixace" ... v tu chvíli se uzavírá nová smlouva, která už započte částku splacenou navíc
Přínos těch nálepek vidím v tom, že lidem říkají: "nebuďte hlupáci a nevěřte jim, za všechno se platí", ale to by měli IMHO dávno vědět, ne ?a odkud? kde se to dozví?
No odkud víš, že oheň pálí ? Z novin asi ne, že ?no právě - z novin ne ... asi každej se v životě spálil, takže to ví, případně už jenom to, že když se blíží, tak roste teplota, je dostatečně odrazující ... prostě vlastní zkušenost (jo, každýmu to asi řekli rodiče, ale dokud si to děcko nezkusí, tak moc nevěří - v tom je rozdíl u dospělejch, ti jsou ochotni víc věřit tomu, co se jim řekne, poněvadž nemaj čas/jsou líný na experimenty, a mají už za sebou pár takovejch, kdy jim někdo říkal, "nedělej to, ublížíš si" a fakt si ublížili, viz oheň) jenže ta půjčka jaksi nemá vlastnost toho ohně - čím blíž, tím hůř - a když už si to člověk zkusí, tak je (může bejt) v průšvihu, vlastní zkušenost je pozdě
Věřit, že ti dá někdo jen tak peníze, protože mu to dělá dobře, je více než naivní.přesto tomu lidé dost často věří - právě protože nemají šanci udělat vlastní zkušenost a informaci "z druhé strany" nedostanou ... viz třeba různé akce v supermarketech, lidi jsou nadšení, jak mají "2 + 1 zadarmo", ale že to "zadarmo" zaplatí tím, že si obvykle koupí ještě něco jiného mimo akci, nebo přímo v ceně výrobku, nevidí, protože nepročítají sociologické výzkumy na téma "efekt supermarketu" nebo neznají skutečnou výrobní cenu a prodejní náklady
Výkřik "za všechno se platí" jsem myslel obecně, nic není zadarmo (teda krom open source :o)ano, ale lidé jsou líní přemýšlet, aby v konkrétním případě tu analogii našli, anebo mají tak žalostný nedostatek informací, že i když se snaží najít zradu, neodhalí ji a dospějou k závěru, že je to výhodné ("zadarmo") ...
Ale nějaká informační kampaň by asi nebyla na škodu i když pochybuju, že prosákne až k cílové skupině.viz výše
Howgh, není důvod se hádat, užij si vánoce.šak se nehádáme, jen porovnáváme náhledy na věc, v jádru se ale asi shodujeme
Tiskni
Sdílej: